Ok, vad hände nu?

Medlem
Ok, vad hände nu?

Så, jag tänker att jag lägger en bild på mig själv när jag spelar CTF som profilbild. Folk verkar ju ha allt möjligt där...

Dock, så byttes ju min forumavatar med, det kanske inte var helt så jag ville ha det, den där tigern har jag haft där sedan, ~99 kanske. Måste jag ha den som profilbild med för att ha den som avatar?

Det värsta med allt är att jag hade en misstanke om att det kunde bli så här.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Om jag minns rätt så var de förr olika, man kunde ha en forumbild och en profilbild. Men dessa slogs ihop och nu finns det bara en.


signatur

Videomupp

Medlem

Ja, men, att man skall behöva lida.

Så, för att få tillbaka den där tigern, så måste jag ha den som profilbild? Även om jag inte ser ut som en tiger?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Jo nuförtiden finns går det bara att ha ett foto. Så du får nog lida lite om du inte vill ha tigern. Jag gillade tigern, är ett stort Kalle & Hobbe fan


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Jobbigt att det är samma. Tycker det är stor skillnad på profilbild och forumavatar.


signatur

Korvspad.

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Jo nuförtiden finns går det bara att ha ett foto.

Fast det stämmer inte riktigt.. Min avatar dyker exempelvis inte upp i blogglistan?

Really? det är skumt, får fråga Musse1 eller John.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Traveller in time:

Jo nuförtiden finns går det bara att ha ett foto.

Fast det stämmer inte riktigt.. Min avatar dyker exempelvis inte upp i blogglistan?

Så vitt jag ser så är din bild överallt. Eller vad menar du med blogglistan? Den på den här sidan: http://www.fz.se/bloggar ? De bilderna är ju baserade på bloggheaders, men det borde vara det enda stället som är annorlunda


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Traveller in time:

Jo nuförtiden finns går det bara att ha ett foto.

Fast det stämmer inte riktigt.. Min avatar dyker exempelvis inte upp i blogglistan?

Så vitt jag ser så är din bild överallt. Eller vad menar du med blogglistan? Den på den här sidan: http://www.fz.se/bloggar ? De bilderna är ju baserade på bloggheaders, men det borde vara det enda stället som är annorlunda

Nja, syftar på rutan för bloggar på förstasidan. Det spelar väl egentligen ingen roll om bilden visas där eller inte men eftersom jag (och många andra) får standardavataren i den rutan så tänkte jag att jag kunde ha missat någon inställning.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Traveller in time:

Jo nuförtiden finns går det bara att ha ett foto.

Fast det stämmer inte riktigt.. Min avatar dyker exempelvis inte upp i blogglistan?

Så vitt jag ser så är din bild överallt. Eller vad menar du med blogglistan? Den på den här sidan: http://www.fz.se/bloggar ? De bilderna är ju baserade på bloggheaders, men det borde vara det enda stället som är annorlunda

Nja, syftar på rutan för bloggar på förstasidan. Det spelar väl egentligen ingen roll om bilden visas där eller inte men eftersom jag (och många andra) får standardavataren i den rutan så tänkte jag att jag kunde ha missat någon inställning.

Jaha där, då förstår jag Då är det indeed något knas.


signatur

Videomupp

Medlem

Angående den bilden så är det samma problem som jag råkade ut för och som många andra också tycks råka ut för.

Det är så enkelt att nära du byter bilder så är fel "rättighets-val" inställt på uppladdnings-sidan. I mitt fall var det inställt på att endast moderatorer kunde se min bild.

Så kebbe, prova gå till sidan där du laddar upp visningsbilden och kolla dropdown-boxen så att den är inställd på att alla får se bilden.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Haha, alltså, vad jobbigt. Nu har jag ju submittat en ny bild, den lilla tigern. Men saken är den, att sedan kom jag på att den var suddig, så jag kanske måste submitta den igen.

Det hade verkligen varit en bättre sak om man kunde ha en annan forumavatar alltså...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Äsch, bara att ladda upp en bild i lite finare upplösning direkt!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Jag bytte från mina klassiska "dude med pilotbrillor" till min nuvarande, och fick betydligt fler tummar! Man skall inte underskatta the power of avatar.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jag fick ett par tummar ner på grund av att tumme-göraren inte hade någon flickvän och blev avis enligt hans egen utsago. Så den ska inte underskattas nej. Mitt problem är väl löst nu dock antar jag!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar