efterlyser: skitsnyggt survival horror spel

Medlem
efterlyser: skitsnyggt survival horror spel

Såg för ett tag sedan en gameplay trailer för ett spel som startar ungefär som minecraft, du vaknar upp på en strand med en dagbok och en kompass, spelet såg OTROLIGT JÄVLA SNYGGT UT!!!

Ute i skogen döljer det sig elaka monster som försöker döda dig, efterlyser namn och gärna en youtube länk till spelet. tack!

Medlem

Detta låter ju helt klart intressant ja.

Känner igen det jag också, men kan inte komma på namnet... Hmm.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

nj
Medlem

Låter som #Miasmata, som just nu är på flash sale på Steam, sök på namnet på Youtube så hittar du massor av gameplay filmer.

Tror också att det är Miasmata du söker.
Ahh, nj! du hann före igen


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

köpt å spelat.. ohhh så mysigt

Har inte prövat själv, hur är det? utöver "mysigt"


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Nu blir man ju sugen. Kan man få en recension från FZ tro?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Har inte prövat själv, hur är det? utöver "mysigt"

Tänk dig Amnesia, fast på en jättestor ö mitt ute i landet ingenstans, där fysiken på din gubbe är det spelet är byggt på.

Det är kvistar, stenar, buskar överallt, ljudkvalitén är enormt bra, man måste verkligen tänka sig för vart man sätter ner foten.
Man går långsammare bland kvistar och stenar, man kan inte springa som i CoD, springer man ner för en backe finns det en risk att man snubblar och gör kullerbytta, är det en brant väg man går upp för kan man glida ner, man stannar inte på 0.1 sec när man slutar trycka in knapparna, det känns som man styr en riktig människa igenom ett litet skräckspel.

Uppdraget lyder att man ska hitta ett botemedel mot sin sjukdom, man är döende.
Men alla på ön är döda, samt att man ständigt förföljs av ett otäkt monster som för övrigt är väldigt smart, ibland kan den jävlas med dig, gå långsamt emot dig och vråla dig rätt i ansiktet medan du kollar kartan eller kompassen, ritar kartan m.m

Andra gånger leker han med dig genom att gå runt dig, morra och sedan springa iväg och när du senare tror att du är oskadd så hugger han dig i ryggen. monstret är taskigt men osägbart. älskar det.

Då du är sjuk kan du få feber, därav hosta och må dåligt, monstret hör när du hostar och närmar sig långsamt busken du kanske trodde du var säker i.

Du spelar som en forskare, därav kan du forska och göra medicine och droger för att underlätta din vistelse på ön.

Låter som något jag bara måste prova. Var det dyrt? vad kostade det.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Låter som något jag bara måste prova. Var det dyrt? vad kostade det.

110 kr drygt på steamrean just nu, men den har varit på flashsale på Steam för 75 kronor.


signatur

Videomupp

nj
Medlem

Passade på under gårdagens flash sale själv, efter att ha sneglat på några gameplay-filmer på youtube kunde jag inte låta bli.
Riktigt härlig stämning i spelet, själv så var bland det första jag gjorde att gå totalt vilse för jag var dum nog att försöka följa en stig mitt i natten istället för att stanna och sova i ett tält jag hittat längs den.
Efter många om och men så hittade jag ett nytt tält som jag kunde övernatta i för att få dagsljus igen, en kort promenad runt tältet gav inga riktmärken jag tidigare hittat vilket gör att jag nu måste hitta några ställen så jag kan orientera mig och få en aning om vart tusan jag hamnat efter min månskenspromenad utan månsken.

Enda egentliga anledningen till att jag inte sträckspelar är att jag har massa saker som jag måste sköta om IRL.

Skrivet av Traveller in time:

Ahh, nj! du hann före igen

Inte med så mycket, bara ~23½h...

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Låter som något jag bara måste prova. Var det dyrt? vad kostade det.

96 kr på GoG.com

http://www.gog.com/gamecard/miasmata

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=cCVF5T...

Har nu lirat lite själv, utan att säga för mycket, så... "den där ***** tigern/lejonet/whatever!" en värdig motståndare!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

absolut, har han jävlats med dig ännu?

Medlem

Detta ser ju helt lysande ut! Precis min typ av spel, blir ett köp när jag har tid att spela

Lite "lost" blandat med "Amnesia".


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

hur kan man ha missat detta? låter ju görhäftigt! Ska kollas upp på youtube
btw nån som vet vad det där skräckspelet som man spelar en 2åring heter?


signatur

R.I.P The_maxx

nj
Medlem
Skrivet av IceMan:

hur kan man ha missat detta? låter ju görhäftigt! Ska kollas upp på youtube
btw nån som vet vad det där skräckspelet som man spelar en 2åring heter?

#Among the Sleep.

Medlem

tack nj^


signatur

R.I.P The_maxx

1
Skriv svar