Gamestick - en smidig konsolutmanare

Robot
Gamestick - en smidig konsolutmanare

Liten som en usb-minnessticka och med ett pris som inte är mycket högre än ett nytt spel.


Medlem
Gamestick - en smidig konsolutmanare

Ännu ett, en ny trend? Så, istället för att vi har tre standarder så kommer vi ha femtioelva snart?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skägg.
10 Chambers

Fast även denna kör ju Android, en ganska vedertagen standard vid det här laget


signatur
Medlem

Förtum en massa andra tankar om konsolen eller vad det nu än bör kallas, så är det jag konstant tänkte på att den där kontrollen såg verkligen inte bekväm ut. Faktum är att den påminde mig om NES gamla fyrkantiga kontroller, dom var verkligen inte bekväma i längden.

Annars verkar det mest som en DS eller liknande beroende av en TV skärm, men å andra sidan kan väll inte någon av dom handhållna utnyttja en TV. Det kan funka för lite party spel kan jag tänka mig, den som lever får se.

Medlem

Hmm hmm...

Även om två konsoler kör android, så betyder inte det att man kan spela samma spel på dessa va? Jag menar om hårdvaran skiljer och/eller det är en annan version av OS?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Fast även denna kör ju Android, en ganska vedertagen standard vid det här laget

Nja, jo. Men meningen "över 200 stycken ska vara direkt kompatibla från start." gav mig intrycket att det var något som krävde att spelen skulle behövas anpassas till just den enheten för att fungera. Om man hade kunnat köra vilken android-programvara som helst, så hade det varit bra. Men om den nu behöver anpassas så är det ju bara ytterligare en plattform som utvecklare behöver modda för.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skägg.
10 Chambers

Som jag förstår det kommer båda Ouya och denna ha tillgång till Google Play och därmed alla nuvarande Android-spel (och program) men vissa kan såklart specialanpassas och distribueras via en egen shop, precis som Samsung och Amazon gör.


signatur
Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Fast även denna kör ju Android, en ganska vedertagen standard vid det här laget

Nja, jo. Men meningen "över 200 stycken ska vara direkt kompatibla från start." gav mig intrycket att det var något som krävde att spelen skulle behövas anpassas till just den enheten för att fungera. Om man hade kunnat köra vilken android-programvara som helst, så hade det varit bra. Men om den nu behöver anpassas så är det ju bara ytterligare en plattform som utvecklare behöver modda för.

precis jag är trött på detta som fan.
om vi bara hade kunnat enats istället för exklusivetet och trams.

Medlem

Blir nog ett inköp av Ouya till min tv i sovrummet när den kommer.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Hmm hmm...

Även om två konsoler kör android, så betyder inte det att man kan spela samma spel på dessa va? Jag menar om hårdvaran skiljer och/eller det är en annan version av OS?

Det är väl ingen skillnad mot att jämföra två olika mobiler..?

En dyr mobil klarar säkert alla spelen, medans en billig mobil inte klarar alla spelen.

Så är det alltid.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Hipshot:

Hmm hmm...

Även om två konsoler kör android, så betyder inte det att man kan spela samma spel på dessa va? Jag menar om hårdvaran skiljer och/eller det är en annan version av OS?

Det är väl ingen skillnad mot att jämföra två olika mobiler..?

En dyr mobil klarar säkert alla spelen, medans en billig mobil inte klarar alla spelen.

Så är det alltid.

Nu pratar jag inte om en telefon, utan jag jämför med en xbox eller en ps3. Jag förutsätter att denna och ouya inte konkurrerar med en iPhone eller en 6310


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Alternativa "spelkonsoller" har ju gått bra tidigare.

Eller inte....

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Hipshot:

Hmm hmm...

Även om två konsoler kör android, så betyder inte det att man kan spela samma spel på dessa va? Jag menar om hårdvaran skiljer och/eller det är en annan version av OS?

Det är väl ingen skillnad mot att jämföra två olika mobiler..?

En dyr mobil klarar säkert alla spelen, medans en billig mobil inte klarar alla spelen.

Så är det alltid.

Nu pratar jag inte om en telefon, utan jag jämför med en xbox eller en ps3. Jag förutsätter att denna och ouya inte konkurrerar med en iPhone eller en 6310

Nej, det är det väl ingen som sagt heller?

Du frågade om man kan spela samma spel på de två konsollerna om hårdvaran skiljer sig.

Nej, det kan man inte, om den ena är snabbare än den andra. Precis som för mobilerna.
Men eftersom båda har tillgång till google play, så finns möjligheten för båda att spela samma spel.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Är det inte så att Ouya kommer att ha en egen store och inte alls kunna köra alla "vanliga" android spel om man inte portar dom till Ouya?

Fin, fin idé som säkert appellerar till den stora massan som inte vill spendera flera tusen kronor på just konsoler.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Hipshot:

Hmm hmm...

Även om två konsoler kör android, så betyder inte det att man kan spela samma spel på dessa va? Jag menar om hårdvaran skiljer och/eller det är en annan version av OS?

Det är väl ingen skillnad mot att jämföra två olika mobiler..?

En dyr mobil klarar säkert alla spelen, medans en billig mobil inte klarar alla spelen.

Så är det alltid.

Nu pratar jag inte om en telefon, utan jag jämför med en xbox eller en ps3. Jag förutsätter att denna och ouya inte konkurrerar med en iPhone eller en 6310

Nej, det är det väl ingen som sagt heller?

Du frågade om man kan spela samma spel på de två konsollerna om hårdvaran skiljer sig.

Nej, det kan man inte, om den ena är snabbare än den andra. Precis som för mobilerna.
Men eftersom båda har tillgång till google play, så finns möjligheten för båda att spela samma spel.

Men alltså, jag tycker inte det är en bra jämförelse med telefonerna, eftersom detta är konsoler.

Vet inte jag tycker det är bra eller dåligt, att kunna spela billigare men bara vissa spel, eller spela dyrare men att alla fungerar...

Får väl se hur det blir.

Edit: Eller ja, det kanske funkar, man kan ju se det som att vissa spel kan man spela både på xbox och ps3, som typ cod.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Styrspakarna är väl lite väl låga.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Hipshot:

Hmm hmm...

Även om två konsoler kör android, så betyder inte det att man kan spela samma spel på dessa va? Jag menar om hårdvaran skiljer och/eller det är en annan version av OS?

Det är väl ingen skillnad mot att jämföra två olika mobiler..?

En dyr mobil klarar säkert alla spelen, medans en billig mobil inte klarar alla spelen.

Så är det alltid.

Nu pratar jag inte om en telefon, utan jag jämför med en xbox eller en ps3. Jag förutsätter att denna och ouya inte konkurrerar med en iPhone eller en 6310

Nej, det är det väl ingen som sagt heller?

Du frågade om man kan spela samma spel på de två konsollerna om hårdvaran skiljer sig.

Nej, det kan man inte, om den ena är snabbare än den andra. Precis som för mobilerna.
Men eftersom båda har tillgång till google play, så finns möjligheten för båda att spela samma spel.

Men alltså, jag tycker inte det är en bra jämförelse med telefonerna, eftersom detta är konsoler.

Vet inte jag tycker det är bra eller dåligt, att kunna spela billigare men bara vissa spel, eller spela dyrare men att alla fungerar...

Får väl se hur det blir.

Edit: Eller ja, det kanske funkar, man kan ju se det som att vissa spel kan man spela både på xbox och ps3, som typ cod.

Det enda de gjort är väl i princip att ha tagit processorn som sitter i någon utav dagens mobiler (nej, jag har inte orkat ta reda på vilken) och tryckt i den i ett skal och sen tagit fram en handkontroll som fungerar bra.

En androidmobil man inte kan ringa med, med andra ord.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Som jag förstår det kommer båda Ouya och denna ha tillgång till Google Play och därmed alla nuvarande Android-spel (och program) men vissa kan såklart specialanpassas och distribueras via en egen shop, precis som Samsung och Amazon gör.

Ouya har inte tillgång till Google Play Store, hittar inte citatet nu men vet att jag sett det officiellt. Står i FAQ att du inte kommer kunna spela spel som du köpt där iaf.

Medlem

En femhundring för detta låter vettigt. Hoppas den lever upp till den ''power'' de påstår att den har.

Medlem

Btw, jag får en "Video not found or access denied." när jag skall kolla på videon. Efter två försök så låser sig Opera och kraschar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Dagens språkundervisning: Det heter konsol, inte konsoll.

Tycker Gamestick ser mycket mer lockande ut än Ouya, dessutom priset - PRISET! Är nästan 2/3 av Ouya ju.

EDIT:

Skrivet av conthox:

Btw, jag får en "Video not found or access denied." när jag skall kolla på videon. Efter två försök så låser sig Opera och kraschar.

Funkar fint i Chrome och IE...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Ser obekväm ut.

Skrivet av Hipshot:

Hmm hmm...

Även om två konsoler kör android, så betyder inte det att man kan spela samma spel på dessa va? Jag menar om hårdvaran skiljer och/eller det är en annan version av OS?

Det handlar nog bara om spelet är anpassat för den här styrmetoden eller inte. Att starta spelen går säkerligen helt utmärkt, men de måste kunna konfigureras för att använda handkontrollen tippar jag på.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Heya:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Som jag förstår det kommer båda Ouya och denna ha tillgång till Google Play och därmed alla nuvarande Android-spel (och program) men vissa kan såklart specialanpassas och distribueras via en egen shop, precis som Samsung och Amazon gör.

Ouya har inte tillgång till Google Play Store, hittar inte citatet nu men vet att jag sett det officiellt. Står i FAQ att du inte kommer kunna spela spel som du köpt där iaf.

Det låter ju otroligt korkat!


signatur
Inaktiv
Skrivet av conthox:

Nja, jo. Men meningen "över 200 stycken ska vara direkt kompatibla från start." gav mig intrycket att det var något som krävde att spelen skulle behövas anpassas till just den enheten för att fungera. Om man hade kunnat köra vilken android-programvara som helst, så hade det varit bra. Men om den nu behöver anpassas så är det ju bara ytterligare en plattform som utvecklare behöver modda för.

En gissning jag har är stödet för handkontroller i spelen. De allra flesta androidspel är ju anpassade för styrning via touch.

Medlem
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av conthox:

Nja, jo. Men meningen "över 200 stycken ska vara direkt kompatibla från start." gav mig intrycket att det var något som krävde att spelen skulle behövas anpassas till just den enheten för att fungera. Om man hade kunnat köra vilken android-programvara som helst, så hade det varit bra. Men om den nu behöver anpassas så är det ju bara ytterligare en plattform som utvecklare behöver modda för.

En gissning jag har är stödet för handkontroller i spelen. De allra flesta androidspel är ju anpassade för styrning via touch.

Det betyder att alla spel som är utvecklade för toutch-skärm inte fungerar, utan måste anpassas. Så det blir ju precis som innnan: det görs för en plattform och behöver sedan moddas för denna.

Jag vill inte låta negativ, men det låter "samma fast annorlunda" över det hela.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Både denna och ouya ser väldigt intressanta ut och jag kommer nog köpa båda 2

men jga hoppas verkligen inte de är samma analogspak på denna som de är på gamla psp ...
f**ing glida av efter några spelomgångar
och den på psp är tillomed räfflad som denna inte ser ut o vara


signatur

To understan the world
You must understand your own past

Inaktiv
Skrivet av slartibartfast:

Alternativa "spelkonsoller" har ju gått bra tidigare.

Eller inte....

Nej precis, det blir bara skit av det, se på playstation tex. vem fan köper en sådan :S

Medlem

Kommer konsoller aldrig utnyttja hårdvaran vi har till PC?

12
Skriv svar