2012 ett sämre spelår – enligt Metacritic

Inaktiv

Recensenterna har tydligen inte vett att uppskatta Spec Ops The Line. Samtidigt som Ass Effect 3 ligger där och stinker i toppen. Visar hur poänglös rankningen är.

Medlem
Skrivet av McNord:
Skrivet av PcKaffe:

Lär er använda metacritic istället för att knöla in ansiktet i att det finns en stor siffra brevid titeln på spelet.

För att få ett grepp om hur ett spel är så kan man inte bara titta på en siffra och säga "Ja, men det fick 95 på den här sidan, DÅ ÄR DET AUTOMATISKT ETT SPEL JAG GILLAR."

Man ska läsa recensionen och sen efter vad man läst själv säga om man tycker det låter bra eller inte. Lite som RPS gör, de ger inget betyg utan de skriver bara sin åsikt och sedan får du som läsare själv bestämma om det låter bra eller inte.
Och ge betyg på spel som man själv aldrig testat är fel, likaså att överdriva betygen. Betygen är bara där för att hjälpa.

Precis, sedan skadar inte gameplay videos heller. Fast det bästa är ju givetvis att kunna testa det innan man köper det.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Recensenterna har tydligen inte vett att uppskatta Spec Ops The Line. Samtidigt som Ass Effect 3 ligger där och stinker i toppen. Visar hur poänglös rankningen är.

Ja Spec Ops är helt klart en av de mest intressanta shootersen på år, de visste verkligen vad de ville göra med sitt spel och allt med det förstärker känslan de vill att man ska få när man spelar det.


signatur

// Bacon <3

Inaktiv
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Mjauv:

Recensenterna har tydligen inte vett att uppskatta Spec Ops The Line. Samtidigt som Ass Effect 3 ligger där och stinker i toppen. Visar hur poänglös rankningen är.

Ja Spec Ops är helt klart en av de mest intressanta shootersen på år, de visste verkligen vad de ville göra med sitt spel och allt med det förstärker känslan de vill att man ska få när man spelar det.

Yahtzee på Escapist tog upp det som årets spel 2012 och jag håller med honom. Det tar berättarmässigt ett stort kliv framåt och jag kan inte komma på något annat spel i år som berört mig på samma vis. Möjligen Dear Esther.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Årets "MEN VAFAN I HELVETTE HUR ÄR DET MÖJLIGT JAG HATAR DET HÄR SPELET... Nu jävlar ska jag försöka igen."-spel var XCOM. Fortfarande inte spela klart Ironman Mode.

Ha ha. Det låter ju som Heroes 6 för mig och det är ju också omgångsbaserat. Man blir jättearg över att det helt plötsligt blir omöjligt men ändå startar man om hela kartan och försöker igen. Men skillnaden i Heroes 6 är att där kommer svårigheten förrädiskt krypande på ett annat sätt.

Jag ser fram emot att spela Xcom framöver, jag har spelet nu men jag har en bunt andra spel jag vill spela klart först bara.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Jag ser fram emot att spela Xcom framöver, jag har spelet nu men jag har en bunt andra spel jag vill spela klart först bara.

Det som är kruxet med Ironman Mode är att spelet tillåter bara en save, och den auto save:ar efter varje tur. Så spelar man ett uppdrag och missar sina 74% hits, medan fiender one shottar hela din elite squad som du lvlat upp och använder bara för att uppdraget är stenhårt. Så sitter man där med bara rookies och 2/3 är i kaos - efter typ 12h speltid. Då slänger man skiten åt helvette, avinstallerar, och hatar sig själv varför man spelar sådana spel.

Dagen efter installerar man och provar igen. Helt galet frustrerande, men så himla vackert.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Det är ju knappast User Rating som står på den här listan.

ME3 förtjänar knappast över 90

Medlem

Man får ju ståfräs över 2013... ser personligen fram emot ESO, Sim City och GTA V... alltså ingen hype, men längtan.

123
Skriv svar