HJÄLP! The old republic cartel points

HJÄLP! The old republic cartel points

I förrgår så skulle jag köpa ett pack med cartel points för 78 kr. Det gick bra ända fram tills jag skulle bekräfta köpet. Då kom ett felmeddelande fram. Dum som jag är kommer jag förstås inte ihåg vad det stod, förutom att jag skulle försöka igen senare. Så jag väntade en stund, och provade sen igen. Samma fel. Då går jag in och kollar på mitt konto. Pengar har dragits, men jag har fortfarande inte fått några poäng. Customer service gav mig bara ett telefonnummer. Frågan är, är det värt att ringa ett samtal till USA för att lösa det här? Samtalen kostar ju så mycket att jag förmodligen kommer gå + - noll... Vad tycker ni? Tack på förhand!


signatur

rock n roll aint noise pollution

Medlem

Customer support/relevant avdelning för ditt problem BÖR ha en mail kan man ju tycka. Jag skulle INTE ringa dom åtminstone.


signatur

Submission is for the weak

skickar man mailar omaccount issues så säger de bara att man ska kontakta dem över telefon :/


signatur

rock n roll aint noise pollution

Medlem

Att fråga ifall dom kan göra ett undantag för dig eftersom du inte bor i samma land kanske hjälper? Skriv och fråga snällt ifall det är en möjlighet. Bara att ha en trevlig ton kan hjälpa väldigt mycket

Dom har ingen möjlighet att hjälpa dig över Skype? Vet att vissa spel-företag kan göra det.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Bra förslag där med Skype. Allt fler använder det, och det har fungerat bra för mig förut. Maila och fråga de om det!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Har det dragits hela beloppet eller bara runt 6kr som ligger under "skyddat belopp"?

Medlem

Det ska vara gratis att ringa deras support om jag inte har missförstått texten, dock inte från mobiltelefoner.

Samt så tillåter de samtal från Skype m.m.

Citat:

• USA: 1-855-GO-SWTOR (1-855-467-9867)
• UK, Germany, France: 00800 0246 9273 (008000 BIOWARE)
• (Australia, New Zealand, Hong Kong and Singapore: +800 0246 9273 (+8000 BIOWARE)

Please note:Calls made from landlines are toll-free, while those made from mobile devices may be subject to charges from your provider.

For calls originating from countries not listed above, please call the following number: +442035642555 * using a landline or mobile phone, or 1-855-GO-SWTOR (1-855-467-9867) using your VoIP service (such as Skype, Viber, Google Voice etc.).

Please replace the ‘+’at the beginning of the number with the international call prefix for your country (for example, the prefix for European Union countries is ‘00’, so the number to call would be 0044 2035642555.) If you are unsure of the international call prefix for the country you are calling from, we recommend contacting your telecommunications service provider. Please note that you may be charged by your provider for making an international phone call, and charges may be based on the country from which you place the call.

http://www.swtor.com/support/helpcenter/1860

Du verkar dock inte vara ensam om problemet, det finns en tråd om ämnet på Swtor forumet som är nu uppe i 183 sidor.

http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=555534

Jag skulle chansa att ringa.

Medlem

Jag har ringt dem en gång och dom var skit hyggliga! Det var när min Security Key inte funkade till min CE. Vet ju dock inte om det kostade nåt eftersom jag aldrig kollade teleräkningen. Tycker helt klart du ska ringa

Medlem

Har också bra erfarenhet, så på det viset är det reko iaf!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Det är gratis att ringa USA numret.
USA: 1-855-GO-SWTOR (1-855-467-9867)

Har ringt dom genom Skype flera gånger. Kan vara lång kö dock.

ok, tack,men hur funkar det när man ringer dem från skype? måste man ha skype-kredit då eller går det som ett vanligt samtal?


signatur

rock n roll aint noise pollution

Medlem
Skrivet av Sergeant Jonsson:

ok, tack,men hur funkar det när man ringer dem från skype? måste man ha skype-kredit då eller går det som ett vanligt samtal?

Du behöver bara ett vanligt skypekonto, inga krediter eller någonting. Tryck på telefonen eller ring, välj USA (+1) sen skriv in 1-855-467-9867. Du kommer först till automatisk tjänst där du får trycka på massa siffror för att sedan bli placerad i kö för att få någon att prata med.

Skrivet av Pooslice:
Skrivet av Sergeant Jonsson:

ok, tack,men hur funkar det när man ringer dem från skype? måste man ha skype-kredit då eller går det som ett vanligt samtal?

Du behöver bara ett vanligt skypekonto, inga krediter eller någonting. Tryck på telefonen eller ring, välj USA (+1) sen skriv in 1-855-467-9867. Du kommer först till automatisk tjänst där du får trycka på massa siffror för att sedan bli placerad i kö för att få någon att prata med.

ok tack!


signatur

rock n roll aint noise pollution

1
Skriv svar