Nya Dante välkomnar nybörjare

Robot
Nya Dante välkomnar nybörjare

Ninja Theory och Capcom vill göra både nykomlingar och Devil May Cry-veteraner nöjda.

#dmc-devil-may-cry-3, #capcom, #ninja-theory, #enslaved-oddysey-to-the-west


Medlem
Nya Dante välkomnar nybörjare

''veteraner nöjda'' my ass

Moderator | Testpilot

Vad jag hatar nuförtiden är att Svårighetsgrader bara ändrar "siffror" säg på skada och hälsa. Varför kan det inte betyda att det gör X spel svårare i sitt GAMEPLAY?

DMC på "Easy" skulle ju betyda du bara kan klicka en knapp och döda allting medan säg "Very hard" måste du använda specifika combos på olika monster för att det ens ska gå att döda.

Då PÅ allt det där kan man ju ÄVEN öka skada och minska ens egna hp osv så att du verkligen på Very hard knappt får göra ett misstag för att ta sig vidare. Låter inte det mer logiskt? Nej förlåt, det ska göras så simpelt som möjligt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

sooo "vets" blir inte nöjda skulle jag gissa på, hur många spel får det där lilla extra djupet så fort utvecklarna gör spelen nybörjarvänliga.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vad jag hatar nuförtiden är att Svårighetsgrader bara ändrar "siffror" säg på skada och hälsa. Varför kan det inte betyda att det gör X spel svårare i sitt GAMEPLAY?

DMC på "Easy" skulle ju betyda du bara kan klicka en knapp och döda allting medan säg "Very hard" måste du använda specifika combos på olika monster för att det ens ska gå att döda.

Visst vore det trevligt om spel verkligen ökade på mer än bara skada och hälsa när man höjde svårighetsgraden, om mängden fiender och deras taktik ändrades, deras förmågor etc på samma sätt som "playthrough 2" i Borderlands 2 gör

Tyvärr så kräver sådant både tid och resurser för en funktion som ytterst få kommer uppskatta, majoriteten nöjer sig nog med easy/normal iaf.

Medlem

Men hallå, "DMC-veteraner" kunde väl knappast alla de där coola luftkombosen ifrån början?
De verkar ju klarat sig alldeles utmärkt utan att någon utvecklare höll de i handen medans de spelade.

Medlem

Dagens curlingbarn ska alltid få allt levererat på silverfat. Idag är många för rädd för att misslyckas, och många glömmer eller har aldrig fått lära sig att man blir en bättre människa av att misslyckas.

Medlem

Fast det nya spelet verkar ju sämst. Jag har inte spelat något tidigare i serien, men det nya får ju mig absolut inte att vilja testa. Ser lamt ut, och världens tråkigaste protagonist.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Ninja Theory har förenklat in absurdum. "Veteranerna" gråter.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

förstår inte riktigt varför, DMC4 var mtit första DMC spel någonsin, och första spelet i den genren, körde normal svårighet det första jag gjorde, spelet var självklart utmanande men vafan.. ska spelet vara hjärndött med andra ord?

Medlem

spel socialism är det värsta som finns, slutar bara med att alla får det lika dåligt.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Inaktiv

Inte nog med att de skändat seriens arv, de vill även göra spelet hjärndött.
Jag var 13 år när det första spelet i serien släpptes. Jag brukade lira det hemma hos en polare eftersom jag själv inte hade ett Playstation 2. Tillsammans klarade vi alla svårighetsgrader efter någon vecka och vi var och fortfarande är så långt ifrån proffsspelare du bara kan komma.

Denna "alla ska med" mentalitet som finns bland dagens spel där man designar hela moment och funktioner i spel så de ska bli lättare att genomföra är avskyvärt i min mening.
Det går att klara Street Fighter på svåraste nivån utan att lära sig använda en specialattack på 17 knapptryck men den valmöjligheten ska fortfarande finnas så att kan man lära sig att bli bättre. I dagens spel har denna knappkombination blivit reducerad till 5 knapptryck så ingen ska behöva känna sig ledsen att de inte kunde utföra den.

Skrivet av Profan55:

Inte nog med att de skändat seriens arv, de vill även göra spelet hjärndött.
Jag var 13 år när det första spelet i serien släpptes. Jag brukade lira det hemma hos en polare eftersom jag själv inte hade ett Playstation 2. Tillsammans klarade vi alla svårighetsgrader efter någon vecka och vi var och fortfarande är så långt ifrån proffsspelare du bara kan komma.

Denna "alla ska med" mentalitet som finns bland dagens spel där man designar hela moment och funktioner i spel så de ska bli lättare att genomföra är avskyvärt i min mening.
Det går att klara Street Fighter på svåraste nivån utan att lära sig använda en specialattack på 17 knapptryck men den valmöjligheten ska fortfarande finnas så att kan man lära sig att bli bättre. I dagens spel har denna knappkombination blivit reducerad till 5 knapptryck.

Bra skrivet. Den här strömlinjeformningen förstår hela upplevelsen. De har klart och tydligt förlorat omdömet om hur man bör göra spel och för vem.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

http://www.gametrailers.com/videos/ywjqz9/dmc--devil-may-cry-...

Nuff said.

Btw: Det är inte direkt som dom "dummat ner" Devil May Cry. Det var ju nerdummat nog ifrån början. Hela storyn verkar vara om Occupy Wall Street och Anonymous och hela den crowden. Med demoner osv som metaforer. Tror det här kommer bli det djupaste DMC i både mekanik och story hittils.

Sen om man kan få ner tröskeln för att få vara med maximalt så är ju det alltid bra. Tror inte dom skulle kompromissa på kvalitét för det dock.

(Ok ja, jag är större Enslaved-fan än Devil May Cry-fan, men ändå)

Hehe.. Man vet ju att det blir ett jävla liv av sådana här nyheter. Men det känns som typ XCOM är okej att bli nervös att dom skall ta bort det som är bra och "dumma ner", eller nått som ARMA. Men vafan, Devil May Cry? Really?

Fan synd att dom tog bort "tumma ner", ändå, jag hade velat smaka på hatet emot mig.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Ursäkta? Att separera "elitspelarna" från dem vanliga är väl precis det som ger dem som spelar spelet någonting att sikta emot. "Jag ska fan också lära mig det där!"

Att "äntligen vara en av dem som klarar av det där" är viktigt för att göra ett spel intressant och djupare. Det enda som kan uppnås genom att göra det som annars klassas som sjukt jävla bra tillgängligt för gemene spelare, är en känsla av ett mediokert spel som inte väcker ett intresse hos spelaren att utvecklas och spela bättre.

Hemskt designval, men väldigt passande i dagens hemska designfilosofi av spel.

Medlem

Klart man förenklar mer och mer. Man säljer fler spel då. Svåra spel säljer mycket sämre än spel som alla kan spela. I slutändan handlar det om att tjäna pengar. Det gör man genom att sälja många spel.

Medlem

vill minnas att hotline miami med en budget på i jämförelse typ 2 kr sålde löjligt bra för vad det var, inget förenklat där inte, ingen nåd....fyfan alltså


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

1
Skriv svar