Dune 2 – gratis i din browser

Robot
Dune 2 – gratis i din browser

Ett av de mest betydelsefulla strategispelen någonsin finns nu gratis för din browser.

#dune-ii-battle-for-arrakis, #command-conquer, #starcraft


Skägg.
10 Chambers
Dune 2 – gratis i din browser

Åh, så jag nötte detta med en kompis. Vår taktik var att bygga plattor (man kunde bara placera byggnader på plattor) ända fram till fiendernas bas och ställa ut kanontorn.


signatur
Medlem
Medlem

Oooooh... nostalgi!

Medlem

Jag är ett stooooort Dune fan men det här var lite före min tid (var 6 år då). För mig började min spel-"karriär" med Kommendera Och Besegra: Rädda Lört.

Tror det skulle vara lite svårt för mig att köra det här nu med de begränsade kontrollerna, jag är lite nutidsskadad like that. Tur att det finns en remake då (Dune 2000), kolla även in Emperor: Battle for Dune, riktigt fantastiskt spel (särskilt musiken).

Gief ett nytt Dune spel/film! Eller porta detta och/eller Dune RPG:et till Android.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Åh, så jag nötte detta med en kompis. Vår taktik var att bygga plattor (man kunde bara placera byggnader på plattor) ända fram till fiendernas bas och ställa ut kanontorn.

Old school tower rush!

Jag var riktigt dålig på spelet, men tyckte sandmaskarna var skitcoola.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Woffen:

Oooooh... nostalgi!

Indeed


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

underbart ska liras!

Edit: var det inte samplade ljud i originalet?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Frank Herberts Dune är sjukt bra grejer. Westwood var en av världens bästa studios. Blandar man och vips har man lyckats trolla fram guld.

Medlem

Tipsar starkt om att kolla in böckerna om man gillar världen. Riktigt bra. Börja med Franks böcker och när man är färdig med dem så är man antagligen så biten att hans sons böcker är bra de också.

Medlem

Underbart ! Nu Skulle jag gärna vilja se det första spelet ute på web också

Skrivet av Manqs:

Frank Herberts Dune är sjukt bra grejer. Westwood var en av världens bästa studios. Blandar man och vips har man lyckats trolla fram guld.

Så sant. De har "Lands Of Lore"-serien på GoG.com - alltid något när man minns den gamla, goda tiden.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tokhängde sig efter 3 min, kanske inte kommer så bra överens med Eldräven. Får testa med IE senare...

Medlem

Det gick ingen vidare, redan på andra uppdraget fastnade harvestern förvirrat fram och tillbaka gående vid en byggnad, det fick räcka för min del.

Kul att se vart allt kommer ifrån dock, men det räcker nog så. Började med c&c själv, fattade ingenting på den tiden.

Inaktiv

Underbart spel! Snacka om minnen!

Medlem

Alltid kul med lite klassiker!
Föredrar Dune 2000, var ett av de första spelen som jag spelade i stora mängder !


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Åh, så jag nötte detta med en kompis. Vår taktik var att bygga plattor (man kunde bara placera byggnader på plattor) ända fram till fiendernas bas och ställa ut kanontorn.

Tänker du inte på fel spel nu? Det var väl rätt sällan det fanns stenmark mellan fiendebasen och din bas av just den anledningen? Nu var det ju jäkligt länge sedan man spelade orginalet, så det kan väl hända att man kunde bygga någon slags mobil constryction yard.

Medlem

Jo orginalet ligger i källaren. Fast mest körde jag spelet på Amiga 500. C&C är det spel jag lagt mest tid på.
Spelar några kartor varje dag, Generals zero hour är det just nu.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Älskar musiken i dune 2.. men vart faan är rösterna?

"Reporting", "Yes sir!", "Reporting", "Affirmitive", "Acknowledged", "Reporting","Moving out", "Reporting", "Warning Worm sign!"

Medlem
Skrivet av wrajjt:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Åh, så jag nötte detta med en kompis. Vår taktik var att bygga plattor (man kunde bara placera byggnader på plattor) ända fram till fiendernas bas och ställa ut kanontorn.

Tänker du inte på fel spel nu? Det var väl rätt sällan det fanns stenmark mellan fiendebasen och din bas av just den anledningen? Nu var det ju jäkligt länge sedan man spelade orginalet, så det kan väl hända att man kunde bygga någon slags mobil constryction yard.

Eller så tänker han på rätt spel, men undviker att tillägga att hans taktik misslyckades rätt så ofta just av den anledning du nämner?

Medlem
Skrivet av wrajjt:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Åh, så jag nötte detta med en kompis. Vår taktik var att bygga plattor (man kunde bara placera byggnader på plattor) ända fram till fiendernas bas och ställa ut kanontorn.

Tänker du inte på fel spel nu? Det var väl rätt sällan det fanns stenmark mellan fiendebasen och din bas av just den anledningen? Nu var det ju jäkligt länge sedan man spelade orginalet, så det kan väl hända att man kunde bygga någon slags mobil constryction yard.

MCV - Mobile Construction Vehicle

Medlem

Jag har aldrig spelat det här, men har hört mycket om det. En kille (vi kan kalla honom Olle, mest eftersom han hette så) ett år äldre än mig på mellanstadiet, som inte var så insnöad på Nintendo som jag utan även höll på med typ ALLT som var en smula nördigt, som Fantasyböcker, rollspel, datorspel, Magickort och allt vad det var, snackade rätt ofta om Dune II som ett av de bästa spelen till dator.

Medlem

Dune 2 är det enda strategispel förutom Command and Conquer (originalet) som jag överhuvud taget anser existera i min spelvärld. Funderar på att eventuellt låta mitt hjärta omfamna Sins of a Solar Empire, men det är inte riktigt godkänt ännu.

Medlem

Detta verkar vara Atari eller Amiga versionen, pc versionen kan med fördel hämtas här: [http://www.abandonia.com/en/games/36/Dune+II+-+The+Building+o...]

Ladda sedan ned D-fend: [http://dfendreloaded.sourceforge.net/Download.html]

Så är det bara att spela med underbar musik och samplat tal.

Håller på med en Atreides omgång just nu... Dune 2 håller än idag.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Det var tider det, Dune 2 är och kommer alltid förbli en pärla.

Medlem

Det var tider det. Modem och bbs:er. blev många timmar på både pc:n och Amigan.

Medlem

Worm sign var ju mycket mer skrämmande än nuclear launch detected på sin tid tyckte jag. Paniken då det kom samtidigt som fienden avancerade var ju riktigt plågsam, men det var nog delvis pga de enkla kontrollerna. Det var kostsamt att släppa enheter ur sikte

Medlem

Var detta skapat av Westwood`? För spelet ser och låter vädigt likt Red alert 1, eller kanske c&c

Medlem
Skrivet av cyberzaikoo:

Var detta skapat av Westwood`? För spelet ser och låter vädigt likt Red alert 1, eller kanske c&c

Ja Dune 2 var skapat av Westwood och efter detta gjorde de även den serie de är mest berömda för, C&C. Men de gjorde även andra spel som var minst lika bra som Blade Runner, Eye Of The Beholder och Lands of Lore. Detta innan EA köpte upp företaget, efter det gick det snabbt utför med Westwood, tyvärr. Ser samma sak ske med Bioware och Dice.

Medlem

ah! ja det var inte igår. tackar


signatur

R.I.P The_maxx

123
Skriv svar