Robot
Crysis 3

Den ikoniska nanodräkten spelar huvudrollen när Crysis accelererar mot tredje delen. Men blir Crysis 3 slutet? Producenten Mike Read reder ut begreppen.

#crysis-3, #crysis, #crysis-2, #far-cry, #just-cause, #tomb-raider, #halo-4, #timesplitters, #free-radical-design, #haze, #crytek, #crytek-uk


Crysis 3

Spelade nyss Crysis 2, och det var förbluffande bra; förutom mycket visuellt godis i och med att det ny går att spela med DX11, var det bra story. Det tog mig 18 timmar att bli klar i huvudkampanjen.

MP-delen var inte så bra, obalanserad för att inte säga tråkigt att de använde exakt samma kartor som fanns i SP-kampanjen, med små undantag.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag tror iaf att serien dör efter detta!

Skrivet av walter_iego:

Spelade nyss Crysis 2, och det var förbluffande bra; förutom mycket visuellt godis i och med att det ny går att spela med DX11, var det bra story. Det tog mig 18 timmar att bli klar i huvudkampanjen.

MP-delen var inte så bra, obalanserad för att inte säga tråkigt att de använde exakt samma kartor som fanns i SP-kampanjen, med små undantag.

DX11-schmelva, spelet har hälften så hög upplösning som första och för att få allt godis måste man ju lägga in Highres och DX11 packen!
18h, då myste du allt igenom spelet! Gillar inte andra spelet alls, får inte spela som Nomad och de hoppar 3 år framåt! Missar ju massor! Spänningen som fanns i första finns liksom inte längre

De pajjar den här serien precis som FEAR.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Ska bli intressant att spela - den tajmar sig väl med min uppgradering av datorn (fast den hade nog fungerat bra redan idag).
Tyvärr är jag inget större fan av scifi shooters (vilket ständigt förvånar mig eftersom jag älskar scifi annars)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

"2013 kan gå till spelhistorien som året då pilbågen var överallt."

Jag förstår inte var all denna hysterin kring pilbågar och armborstar har kommit ifrån, haha.

Medlem
Skrivet av dotque:

De pajjar den här serien precis som FEAR.

Precis(!) min åsikt. Väl talat.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Så klart att det inte är det sista. EA har funnit ännu en mjölkko och lär förstöra serien som med allt annat dom mjölkar. Jag tror att trean kan bli bra, men efter det så lär det bara gå utför. Ett DLC kommer släppas med ett nytt uppdrag, och efter det så går man ut och säger att fyran är på väg, och passar även på att släppa ett nytt DLC som kommer knyta ihop trean med fyran i stället för att göra fyran så komplett man bara kan.

Edit: Just ja, jag glömde säga att fyran lär utvecklas av en ny studio då Crytek kommer satsa på nya saker, och den nya studion kommer inte veta vad dom sysslar med.

Inaktiv

Man kan alltid hoppas. :-|

Medlem

Har inte spelat Crysis 2 än...frågan om jag kommer att göra det.

Man får väl hålla till godo med Crysis 1 som jag gillade skarpt.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

För helvete kan folk lägga ner med pilbågar och armborstar, börjar fan bli riktig tjävla löjligt...

Medlem

Riktigt bra intervju faktiskt, bra frågor och bra svar!

Medlem

Vill spela mer som Nomad efter 1:an. Dom hade kunnat gjort en spännande historia som hoppar på efter första spelet om hur alien rasen sprider sig till resterande delar av världen.

Medlem

Och hur blir det med förstörbara miljöer? Jag gillar att förstöra grejer, och i 2:an kändes det lite dåligt...

Medlem
Skrivet av Sgt-Whiskers:

Vill spela mer som Nomad efter 1:an. Dom hade kunnat gjort en spännande historia som hoppar på efter första spelet om hur alien rasen sprider sig till resterande delar av världen.

Nomad dog på ön, ser man i en serietidning

Medlem
Skrivet av Rasmus117:
Skrivet av Sgt-Whiskers:

Vill spela mer som Nomad efter 1:an. Dom hade kunnat gjort en spännande historia som hoppar på efter första spelet om hur alien rasen sprider sig till resterande delar av världen.

Nomad dog på ön, ser man i en serietidning

Jasså? fan va billigt sätt att döda av nomad på. Tvy tvy ledsen i ögat nu :(.

"Men han har inte dreadlock-frillan."

– Det kanske vore något till en DLC skrattar Mark ondskefullt.

Sådär, fixade det åt dig

Medlem

Säga vad man vill om spelet men det har någor visst som lockar till att spela. Och ser fram emot detta släpp.
Så visst har jag beställt det.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Kan de inte bara låta dessa eviga spelserier dö ut och gå vidare med nya varumärken och koncept, snälla??

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Kan de inte bara låta dessa eviga spelserier dö ut och gå vidare med nya varumärken och koncept, snälla??

Varför döda något som är intressant och uppskattas?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Var inte så förtjust i ettan men köpte tvåan nu på steam rean och känner faktiskt ett visst sug efter trean nu.

Det verkar trots allt som att dom försöker sälja spelet på mer än att det ser snyggt ut, vilket jag uppskattar


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem
Skrivet av Sgt-Whiskers:

Vill spela mer som Nomad efter 1:an. Dom hade kunnat gjort en spännande historia som hoppar på efter första spelet om hur alien rasen sprider sig till resterande delar av världen.

Jo men precis, det blev en cliffhanger och sen då???
Så jävla fult att inte fortsätta där.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

1
Skriv svar