Del Toro fick OK från Valve för "Portal-rösten"

Robot
Del Toro fick OK från Valve för "Portal-rösten"

Ellen McLain spelar inte bara GlaDOS i Portal-spelen, utan tonsätter även datorsystemet i Guillermo Del Toros kommande Pacific Rim. Mycket medvetet, och mycket ok från alla parter.

#portal, #valve


Medlem
Del Toro fick OK från Valve för "Portal-rösten"

Jaja, huvudsaken är att det låter som GlaDOS, även om beteende inte är som GlaDOS

Medlem

Vill se filmen bara för GlaDOS!!!


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

*pacific rim inte rift

Medlem

"kakbesatt" ??? inte tårtbesatt?


signatur

// FeeAC

Inaktiv

Känns lite meh, Glados var ju en människas personlighet i en maskin, varför skulle de behöva göra det här?

Storyn bakom AI:n är ju så klart inte samma som Portals, men det känns ändå lite meh eftersom det är Portals förklaring av rösten som vi är vana vid.

Medlem

Kanske bara jag eller ser robotarna mer Transformers liknande i både rörelser och design bättre än filmerna?


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Det är väll knappast någonting mer en ett easteregg, Ai'n kommer väll knappast ha någon roll i handlingen.

Medlem

Ser väldigt mycket fram emot den här filmen, McLain är en kul bonus men Guillermo Del Toro gör häftiga filmer så det ska bli spännande att se hans tolkning av japanska Kaiju filmer.

Skrivet av ohem:

Kanske bara jag eller ser robotarna mer Transformers liknande i både rörelser och design bättre än filmerna?

Rörelse, nej, design, tja, allt ser mer Transformers ut än Micheal Bay filmerna. Optimus Prime var den enda som påminde om sin ursprungliga design.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Inaktiv

Filmen påminner rätt mycket om 90-talsfilmen Robot Jox som var en favoritfilm i mina tonår.. Så att gå och se denna är givet. Skiter fullständigt i ifall "Portal-rösten" är med. Guillermo Del Toro är också en av mina favoritregisörer.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Stora robotar och stora monster? Klart man ska se den på bio!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

På feber.se skrev dom att rösten inte skulle vara exakt lika, att det bara var i trailern som han använde precis samma röst... I färdiga filmen skulle de ha ett annat filter på hennes röst!

Medlem
Skrivet av ohem:

Vill se filmen bara för GlaDOS!!!

Vill se filmen bara för Guillermo Del Toro!!!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Vilket får en att längta efter Portal 3, om det nu kommer något sådant spel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Schyst, det blir spelfilm av Neon genesis evangelion.

Medlem

GLaDOS :heart:

Filmen ser riktigt grym ut. Jag älskar den här typen av monsterfilm, så den här ska absolut ses på bio

Medlem

Fick mig direkt att tänka på Evangelion. Gör inte direkt mig något, då Evangelion är sjukt bra!

Medlem

Läste att i trailern är röstfiltret Glados rakt av, men i filmen är det ett lite anorlunda filter. Lite trist men förhoppningsvis är det inte alltför olikt.
( http://www.comicbookmovie.com/fansites/BatFreak/news/?a=72191...


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

1
Skriv svar