Vilken är bäst?

Medlem
Vilken är bäst?

Detta började jag bara undra över, och bästa sättet är ju att fråga

Medlem

Var ganska begränsat med alternativ om jag får säga så. Skulle väl säga att det beror på vilken "sorts" resa man planerar. Själv föredrar jag Sydamerika.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Har bara varit på Gran Canaria och Kreta, så jag kan inte tala för Karibien eller Thailand. Men av dom jag varit till så gillade jag Kreta bättre. Finns en bättre historia på den ön med många välbevarade platser från förr kvar. Gran Canaria är mest bara sol, bad och party, och det gäller nog samtliga öar där, vilket man även kan få gott om på Kreta. Nattlivet i Chania är toppen. Plus att medelhavet är bra mycket skönare att bada i än Atlanten

Thailand lär jag aldrig besöka. Det känns som ett väldigt överskattat ställe med en massa lönnfeta turister, så en lång flygresa till ett högt pris, nej tack. På 80-talet var det "Mallis" som var en resestatus bland Svenssons, nu är det Thailand.

Karibien känns dock som en väldigt lockande plats att åka till. Har länge planerat en karibienkryssning men det har aldrig blivit av, men satsar stenhårt nu för nästa vintersäsong

KoP
Medlem

Personligen skulle jag välja val/isbjörnsafari på Svalbard framför att umgås med pinsamma turister på svennebanan resemål.

1
Skriv svar