Vilken Blir Din Nästa Konsol?

Medlem
Vilken Blir Din Nästa Konsol?

Efter denna generations "spelkonsoller" Xbox 360 & PS3 så lurar nu återigen nästa generation konsoller runt hörnan, men frågan är vilken/vilka som kommer att sälja och tvärtom.
Så fyll i svars alternativet och kolla resultatet.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Jag hade tänkt säga PS4, men med dom senaste ryktena om Sony's korståg mot begagnade spel så valde jag Xbox 720, dock är inte PS4 helt uteslutet. Man får väl helt enkelt se vilken som kommer först och ta ställning då. Wii U och Steam har jag redan, och en Android-konsol (Ouya och Gamestick) känns inte så aktuellt för tillfället.

Medlem

Jag tänkte ju på den där steam boxen det har snackats om för oss som inte kan spela på våra datorer och hellre ligger i soffan och spelar. Fast det kanske bara var ett rykte jag har hört.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Du bör nog ge användare rättighet att rösta också.

Edit: Tycks funka nu. Något skumt pågick där ett tag.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

De flesta konsoler brukar väl ha massor av hårdvarurelaterade problem i början?

Väntar nog något år innan priset har sjunkit. Ps3 gick väl på runt 6000 vid release?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

De flesta konsoler brukar väl ha massor av hårdvarurelaterade problem i början?

Väntar nog något år innan priset har sjunkit. Ps3 gick väl på runt 6000 vid release?

Xbox 360 och PS3 var dom första stora hårdvaruproblemen jag har varit med om. Ingen annan konsol jag haft har gått sönder. Jag har förbrukat två Xbox 360 och en PS3, och samtliga har varit äldre modeller och samtliga har drabbats av RROD respektive YLOD.

Mitt NES, SNES, Mega Drive, PS2, Xbox och Dreamcast fungerar fortfarande, men den här generationen har varit en riktig "von Anka-generation". Det har snålats som fan på kvalitén men kostat en förmögenhet har det minsann gjort för oss konsumenter. Planerat åldrande kanske?

Medlem

Ett vet jag säkert! Det är att det inte blir en PS4a iallafall.

Sedan den dagen som den första officiella informationen släpptes angående PS3 så har SONY tillhandahållit med en hel del osanningar, vägrat kommentera spelsläpp skalat av lovade funktioner från PS3an.
Mitt förtroende för Sony sjönk på samma sätt som Regal Skeppet Vasa.

Har ägt 2 ps3 innan äger ett nu

Har ägt 5 Xbox 360 innan äger inget nu


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Jag kan förstå folk som ogillar Sony som företag. Det finns ju faktiskt relevanta skäl. På samma sätt som jag förstår folk som ogillar Apple/Samsung/Microsoft. Und so weiter.
Det finns som regel argument för att ogilla nästan vilket storföretag som helst.

Hursomhelst så är det inte sådant som ligger bakom vilken konsoll jag väljer.

Jag valde en gång i tiden PS3 framför Xbox 360 eftersom PS3 hade bluray och att PSN (på den tiden) var helt gratis. Plus att på den tiden så var Red Ring Of Death fortfarande vanligt förekommande på Xbox.

Nästa konsoll blir nog, trots allt, förmodligen en PS4. Åtminstonde om den är bakåtkompatibel.
Även om Sony mot förmodan inför sin begagnatdödare så berör det mig inte nämnvärt. Har aldrig köpt ett begagnat spel, och kommer förmodligen aldrig att göra det.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

KoP
Medlem

Blir ingen PS4 dock en "Xbox 720". Oslagbar när det gäller vardagsrumsunderhållning i å med alla appar som MS krämat på med. Netflix, ViaPlay, Headweb, Xbox Video, YouTube, Crunchyroll, DailyMotion, Muzu, Xbox Music, Karaoke Channel, MLB.TV, NBA Game Time, Sport Picks, WSJ, IE, SkyDrive. Och fler kommer.

Medlem

Playstation 4 lutar det åt men vem vet, kanske blir ett xbox istället för första gången sen man sålde sitt snes för man skulle köpa playstation.


signatur
Medlem

För en gångs skull måste jag säga att jag har mer lust att lägga mina pengar på en PC. Men vi får se.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Så som det ser ut nu blir det till att hålla sig till PC initialt och på distans iaktta vad som händer på konsolfronten. Man ska aldrig lita på löften, det är bättre att vänta och se vilken konsol som efter 1-2 år erbjuder mest värde för pengarna.

Konsol spelar jag enbart för att det finns en hel del exklusiva spel man inte vill gå miste om och väntar man ett tag så kan man plocka upp alla godingar för ett vrakpris.

ZF
Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av magma:

De flesta konsoler brukar väl ha massor av hårdvarurelaterade problem i början?

Väntar nog något år innan priset har sjunkit. Ps3 gick väl på runt 6000 vid release?

Xbox 360 och PS3 var dom första stora hårdvaruproblemen jag har varit med om. Ingen annan konsol jag haft har gått sönder. Jag har förbrukat två Xbox 360 och en PS3, och samtliga har varit äldre modeller och samtliga har drabbats av RROD respektive YLOD.

Mitt NES, SNES, Mega Drive, PS2, Xbox och Dreamcast fungerar fortfarande, men den här generationen har varit en riktig "von Anka-generation". Det har snålats som fan på kvalitén men kostat en förmögenhet har det minsann gjort för oss konsumenter. Planerat åldrande kanske?

Dreamcast var ju faktiskt inledningsvis också en oöverträffad safefail-maskin ända fram till XB360 slog det rekordet. PSone hade samma problem som Dreamcast, felplacerad och ineffektiv nätdel som förstörde laserdelen. Båda fixades i senare revisioner, du måste haft en sån.

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av magma:

De flesta konsoler brukar väl ha massor av hårdvarurelaterade problem i början?

Väntar nog något år innan priset har sjunkit. Ps3 gick väl på runt 6000 vid release?

Xbox 360 och PS3 var dom första stora hårdvaruproblemen jag har varit med om. Ingen annan konsol jag haft har gått sönder. Jag har förbrukat två Xbox 360 och en PS3, och samtliga har varit äldre modeller och samtliga har drabbats av RROD respektive YLOD.

Mitt NES, SNES, Mega Drive, PS2, Xbox och Dreamcast fungerar fortfarande, men den här generationen har varit en riktig "von Anka-generation". Det har snålats som fan på kvalitén men kostat en förmögenhet har det minsann gjort för oss konsumenter. Planerat åldrande kanske?

Dreamcast var ju faktiskt inledningsvis också en oöverträffad safefail-maskin ända fram till XB360 slog det rekordet. PSone hade samma problem som Dreamcast, felplacerad och ineffektiv nätdel som förstörde laserdelen. Båda fixades i senare revisioner, du måste haft en sån.

Fick mitt Dreamcast i julklapp samma år den släpptes, och minns jag inte helt fel så släpptes den under hösten, men dom kanske hann fixa problemet relativt snabbt? Hur mitt Playstation mår idag vet jag dock inte, kan ha dött för länge sen då jag sålde den i samma veva som jag skaffade PS2. Eller var det bara PS One som var drabbat? Alltså den där lilla fula slim-versionen? För den jag hade var den första modellen.

Medlem

Min nästa konsol blir en Ouya.


signatur

Skaffa QuakeWorld: http://nquake.com

Medlem

Är inte speciellt sugen på en konsol, räcker med en PC för mig.
Men om nu Steam grejjen blir nått att ha så kanske det blir en sådan, är sjukt nöjd med deras "big picture".


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Jag köper ingenting från dag 1, men efterhand så kommer man bli sugen på vad de än lägger ut på markanden. Gears Of War 5 och Uncharted 4 kommer säkert på respektive konsol, så det blir att införskaffa båda.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Fastän man med glädje inföskaffade en PS3 en gång, värmer det hjärtat att se att Steam konsolen nästan gått om PS4, eftersom att detdär sjuka påfundet Sony kallar patent för att förhindra piratism och som en normal människa skulle säga är ren och skär idioti, enligt mig förstör allt det skoijjiga :/

ZF
Medlem

[quote=ZF]

Skrivet av Bojkott:

Fick mitt Dreamcast i julklapp samma år den släpptes, och minns jag inte helt fel så släpptes den under hösten, men dom kanske hann fixa problemet relativt snabbt? Hur mitt Playstation mår idag vet jag dock inte, kan ha dött för länge sen då jag sålde den i samma veva som jag skaffade PS2. Eller var det bara PS One som var drabbat? Alltså den där lilla fula slim-versionen? För den jag hade var den första modellen.

Det var visst lite dåligt formulerat på flera punkter, men jag menade såklart den första modellen (PS kort och gott), "PSone" i riktig mening hade ju inte ens inbyggd nätdel, och kom åratal senare. Och det var såklart också Dreamcast som hade samma problem som "PSone", inte tvärtom av logiska skäl..

Men nej, det fixades inte så (relativt sett) snabbt eller omfattande på Dreamcast som på Playstation då den senare hade fördel i mängd och användande gissar jag då det var ett kombinerat nötnings och konstruktionsfel som pga detta tar tid och massa att upptäcka, och sen avlivades DC ganska snart varför det inte heller tillverkades lika många bättre enheter efter konstruktionsfelet var åtgärdat.

Så har man en tidig och fungerande maskin av nån av dem så är det bara tur eller sparsamt användande som räddat dem så långt.

Medlem

Troligen en PS3.


signatur

R.I.P The_maxx

ZF
Medlem
Skrivet av TontteJooi:

Fastän man med glädje inföskaffade en PS3 en gång, värmer det hjärtat att se att Steam konsolen nästan gått om PS4, eftersom att detdär sjuka påfundet Sony kallar patent för att förhindra piratism och som en normal människa skulle säga är ren och skär idioti, enligt mig förstör allt det skoijjiga :/

Förhindra second hand var det ju. Men i vilket fall så undrar jag nästan om inte den lösningen är att föredra framför dagens korkade system med medskickade skraplotter för att ladda ner nått eller spela online, för det är alternativet.

Finns ju inget som säger att det inte skulle kunna fungera på ett liknande fast för förstagångsköparen smidigare vis heller eller?

Alltså, köp spelet nytt kör in det i maskinen och skivans ID låses till ditt konto. Sälj det vidare och näste ägare får köpa ny spelkod via onlinebutiken eller som skraplott även hos spelbutiker som idag oroar sig för förlorade intäkter.

Oavsett vad så får allt Sony hitta på nått rejält mycket mer korkat än detta för att jag ska överväga åt en Xbox igen, som att ta betalt för PSN tex.

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av TontteJooi:

Fastän man med glädje inföskaffade en PS3 en gång, värmer det hjärtat att se att Steam konsolen nästan gått om PS4, eftersom att detdär sjuka påfundet Sony kallar patent för att förhindra piratism och som en normal människa skulle säga är ren och skär idioti, enligt mig förstör allt det skoijjiga :/

Förhindra second hand var det ju. Men i vilket fall så undrar jag nästan om inte den lösningen är att föredra framför dagens korkade system med medskickade skraplotter för att ladda ner nått eller spela online, för det är alternativet.

Finns ju inget som säger att det inte skulle kunna fungera på ett liknande fast för förstagångsköparen smidigare vis heller eller?

Alltså, köp spelet nytt kör in det i maskinen och skivans ID låses till ditt konto. Sälj det vidare och näste ägare får köpa ny spelkod via onlinebutiken eller som skraplott även hos spelbutiker som idag oroar sig för förlorade intäkter.

Oavsett vad så får allt Sony hitta på nått rejält mycket mer korkat än detta för att jag ska överväga åt en Xbox igen, som att ta betalt för PSN tex.

då får dom ju som dom vill och dessutom vinner både 1:a handsköparen OCH sony på det. Men så långt kan de väl inte tänka

Medlem
Skrivet av TontteJooi:

Fastän man med glädje inföskaffade en PS3 en gång, värmer det hjärtat att se att Steam konsolen nästan gått om PS4, eftersom att detdär sjuka påfundet Sony kallar patent för att förhindra piratism och som en normal människa skulle säga är ren och skär idioti, enligt mig förstör allt det skoijjiga :/

Lite kul att du hyllar ett DRM samtidigt som du dissar ett annat, som inte ens finns ännu. Heh!


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

I min mening så behandlar Sony/Playstation sina kunder annorlunda beroende på vart du kommer ifrån. Tex kommer du ifrån Europa så är det liksom legitimt ifrån Sonys sida att behandla oss som skit och ta överpriser då och då. Och PSN EU är ju ett skämt,, hur man ens kan erbjuda en betaltjänst till en redan undermålig tjänst är för mig en gåta. Och ännu mer förvånad blir jag när jag ser att någon har skaffat det.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Akronym:
Skrivet av TontteJooi:

Fastän man med glädje inföskaffade en PS3 en gång, värmer det hjärtat att se att Steam konsolen nästan gått om PS4, eftersom att detdär sjuka påfundet Sony kallar patent för att förhindra piratism och som en normal människa skulle säga är ren och skär idioti, enligt mig förstör allt det skoijjiga :/

Lite kul att du hyllar ett DRM samtidigt som du dissar ett annat, som inte ens finns ännu. Heh!

jepp

Medlem

720! Har aldrig varit särskilt förtjust i Playstation så fortsätter i samma spår som förut.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Tror nog att det blir wii U eller så väntar jag på steambox

Medlem

Wii U kanske, är lite nyfiken på vad utvecklarna kommer att hitta på till den, men främst för Zelda-spelen. "PS4" och "720" är inte intressanta i dagsläget.

Medlem

Sannolikt PS4 eftersom jag följt playstationstigen. Men jag går inte ögonbunden och köper nästa konsol, det måste vara ett vettigt erbjudande. Jag har ingen lust med att de plötsligt ska ha betalt för online som med Xbox exempelvis. I vilket fall kommer jag nog avvakta lite innan jag köper nästa konsol. Det är inte ens självklart att det blir en till. Om konsolerna går samma idiotiska väg som många utvecklare av spel (de är ju trots allt i samma bransch) så kanske jag fortsätter jag med PS3 och PC.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Banditen:

I min mening så behandlar Sony/Playstation sina kunder annorlunda beroende på vart du kommer ifrån. Tex kommer du ifrån Europa så är det liksom legitimt ifrån Sonys sida att behandla oss som skit och ta överpriser då och då. Och PSN EU är ju ett skämt,, hur man ens kan erbjuda en betaltjänst till en redan undermålig tjänst är för mig en gåta. Och ännu mer förvånad blir jag när jag ser att någon har skaffat det.

I januari får man på psn+ Bioshock 2 och Mortal Combat. Just nu kostar medlemskap 360kr. Redan månad 1 kan man då säga att man fått valuta för pengarna och det återstår 11 månader med spel, rabatter och extraerbjudanden och tjänster som sparfiler i molnet.

Du är inte objektiv när du säger att psn+ är ett skämt.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

12
Skriv svar