Guild Wars 2-spelare bannade på grund av julexploit

Medlem
Skrivet av huklen:

Bara för att vägarna är begränsade till 50 betyder det inte att folk håller hastigheterna, därför ryker körkortet om du beter dig dåligt. Vilket är helt rätt tycker jag.

Att dra likheter med ett fordon som kan skada/döda och som är till för att transportera, jämfört med ett spel vars "intresse" är att vara intressant och ett nöje för människor.

^ Är fel imo.

Medlem
Skrivet av huklen:

Bara för att vägarna är begränsade till 50 betyder det inte att folk håller hastigheterna, därför ryker körkortet om du beter dig dåligt. Vilket är helt rätt tycker jag.

Var någonstans innan denna nyhet kom ut stod det att man inte fick göra så?

Medlem

Såhär episk vad Blizzard på WoW Vanilla tiden också, innan de blev "Blizzard 4 Kidz"...

På den tiden så fick du en bonus för en report och en ban för exploit.

Idag bryr de sig dock inte, varken om spam, bottar, icke rp namn, hot eller... något öht, tror staffen är nere på 10% nu och skiten går på ångor helt ärligt talat.

----

Bra gjort ArenaNet!

Medlem

"Banna" utvecklarna istället, det var ju de som klantade sig.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem
Skrivet av Kuci:
Skrivet av huklen:

Bara för att vägarna är begränsade till 50 betyder det inte att folk håller hastigheterna, därför ryker körkortet om du beter dig dåligt. Vilket är helt rätt tycker jag.

Att dra likheter med ett fordon som kan skada/döda och som är till för att transportera, jämfört med ett spel vars "intresse" är att vara intressant och ett nöje för människor.

^ Är fel imo.

Är du en som fuskar själv i spel? I mina öron låter det som det, eftersom du försvarar fusk/exploits/whatever. Att fuska förstör för folk, att köra på någon förstör för folk.

Medlem

Tycker det är förjävligt att bara banna människor sådär pga av att ArenaNet är inkompetenta. Ge en varning, plocka bort de dem fått eller nått annat men faan inte banna dem för det. Tyckte ändå spelet var en flopp, sämsta köpet förra året.

Medlem

Helt rätt gjort, dock en fråga blev dessa perma bannade eller under en period ex 3 månader?

perm kan varit lite väl att ta i, men står det i i deras ULEA vilket väldigt få läser så är det bull läge

Medlem
Skrivet av yonaz:

"Banna" utvecklarna istället, det var ju de som klantade sig.

En/Några utvecklare gjorde ett misstag, något väldigt mänskligt, speciellt under stress. Ska man straffa dessa för att de inte är perfekta?

Däremot så fanns det flera spelare som insåg att arenanet hade gjort en tabbe och utnyttjade detta för sin egen vinst. Är detta Arenanets fel? Nej. Är detta personligt ansvar? Ja!

Jag är glad att de bannat parasiterna.

Medlem

ArenaNET lämnade en öppen dörr.

Rent moraliskt är det kanske fel men i slutändan är det deras eget fel. Nu försökte dom med en snygg show och gör den flitige till en skitstövel och bannar dom.

De hade kunnat likväl rensat deras gubbar istället.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Kuci:
Skrivet av huklen:

Bara för att vägarna är begränsade till 50 betyder det inte att folk håller hastigheterna, därför ryker körkortet om du beter dig dåligt. Vilket är helt rätt tycker jag.

Att dra likheter med ett fordon som kan skada/döda och som är till för att transportera, jämfört med ett spel vars "intresse" är att vara intressant och ett nöje för människor.

^ Är fel imo.

Det spelar ju ingen roll what so ever när hans POÄNG ändå går igenom. Även om det ena handlar om nöjen och det andra om liv och död så FÖRHOPPNINGSVIS förstår du vad han menar, det gör då jag även om det är två helt olika saker och exempell MÅSTE INTE vara exakt likadana. Om det t ex inte skulle finnas något exempell som är likadant eller ens i samma liga, vad gör man då? Jo precis som han gör, det bästa av situationen (nu vet ju inte jag hur ofta sånt här händer men ja..)


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Om något är för bra för att vara sant - då är det helt enkelt något som inte stämmer. Det borde de som utnyttjade exploiten inse.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av huklen:
Skrivet av Kuci:
Skrivet av huklen:

Bara för att vägarna är begränsade till 50 betyder det inte att folk håller hastigheterna, därför ryker körkortet om du beter dig dåligt. Vilket är helt rätt tycker jag.

Att dra likheter med ett fordon som kan skada/döda och som är till för att transportera, jämfört med ett spel vars "intresse" är att vara intressant och ett nöje för människor.

^ Är fel imo.

Är du en som fuskar själv i spel? I mina öron låter det som det, eftersom du försvarar fusk/exploits/whatever. Att fuska förstör för folk, att köra på någon förstör för folk.

Vart skriver jag att jag försvarar fusk? Allt jag menar är att det var en dålig liknelse.
Var inte så barnslig och kalla mig för fuskare.

Medlem

Bring out the handbags!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Skönt med ett företag som faktiskt inte rår sig för att ta i ned hårdhandskarna om man fuskar. Grymt bra jobbat Arena.NET

Inaktiv

"I Arenanets svar (inklistrat nedan!) går att utläsa att spelare måste vara medvetna om att de medvetet tillskansar sig hur mycket som helst för ingenting..."

Är det inte det livet i den riktiga världen går ut på idag om man hårdrar det lite?

Jot
Medlem
Skrivet av Ellakk:

haha, håller man tillhanda ingredienserna till soppa, så är det soppa man får. varför i hela friden gjorde de så att det var möjligt från första början? inkompetens? skulle aldrig hänt i eve.

Nej, i Eve så skyfflar bara devs ut blueprints till diverse "kompisar".


signatur

ejot på irc.. fråga mig inte om e:et :)

Medlem

att dom vågar banna folk när det förmodligen knappt är några kvar som spelar


signatur
Medlem
Skrivet av NaZGuL:
Skrivet av Ellakk:

haha, håller man tillhanda ingredienserna till soppa, så är det soppa man får. varför i hela friden gjorde de så att det var möjligt från första början? inkompetens? skulle aldrig hänt i eve.

Du skall nog kolla upp FW-exploiten som gjordes möjlig av CCP!!!.

Oh im sorry, ja glömde att man måste skriva ut IRONI här på fz nuförtiden.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Jot:
Skrivet av Ellakk:

haha, håller man tillhanda ingredienserna till soppa, så är det soppa man får. varför i hela friden gjorde de så att det var möjligt från första början? inkompetens? skulle aldrig hänt i eve.

Nej, i Eve så skyfflar bara devs ut blueprints till diverse "kompisar".

True that, inte spelat sen -10 men då var det mycket prat omfördelar hit och föreelar dit.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Worst offenders got banned, Ja förra gången hörde jag att de satt gränsen på 50 upprepade items exploitade.. Om man håller på sådär och upprepar en felande quest item för att man räknat ut att man tjänar oförtjänt bra ingamepengar på det och kör det 50, 100, 200, 350, 500ggr så är man väl medveten om att det an gör inte riktigt är okej?, man får faktiskt skylla sig själv lite!?


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Verkar det för bra för att vara sant är det förmodligen så. Applicerbart på det mesta i livet.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av huklen:

Bara för att vägarna är begränsade till 50 betyder det inte att folk håller hastigheterna, därför ryker körkortet om du beter dig dåligt. Vilket är helt rätt tycker jag.

Så du tycker alltså att tänja gränserna i ett datorspel är lika allvarligt som att köra 70 på en 50 väg? Det är ju inte så att man kan skada/döda folk om man inte kan kontrollera bilen på vägar med låg fartgräns om man har otur? En fartgräns finns där många gånger för att förarna ska kunna se vad som händer runt vägen och veta på ett ungefär vad dom andra förarna tänker göra innan det är för sent. 70 på små 50 vägar skulle strula till det rejält bland oerfarna förare som inte är experter på att köra bil.

Att dom bannar folk som utnyttjar en item som företaget själva lagt in i spelet är helt fel. Dom borde tagit bort itemsen och låst deras account i kanske 12 timmar på grund utav att dom exploitat.. Jag förstår inte hur ett företag ens kan lägga in items och göra EXAKT samma misstag som dom gjort förr.. Dom låter vissa items som man kan skaffa riktigt lätt vara sjukt bra att exploita, Sedan gråter dom när spelare hittar exploiten och använder den, Varför betatestar dom inte items innan dom lägger in dom i spelen? Det är ju bara att bryta ner alla saker och se vad dom kan ge. Svårt? nej ^^

Medlem
Skrivet av Jeehao:
Skrivet av huklen:

Bara för att vägarna är begränsade till 50 betyder det inte att folk håller hastigheterna, därför ryker körkortet om du beter dig dåligt. Vilket är helt rätt tycker jag.

Så du tycker alltså att tänja gränserna i ett datorspel är lika allvarligt som att köra 70 på en 50 väg? Det är ju inte så att man kan skada/döda folk om man inte kan kontrollera bilen på vägar med låg fartgräns om man har otur? En fartgräns finns där många gånger för att förarna ska kunna se vad som händer runt vägen och veta på ett ungefär vad dom andra förarna tänker göra innan det är för sent. 70 på små 50 vägar skulle strula till det rejält bland oerfarna förare som inte är experter på att köra bil.

Att dom bannar folk som utnyttjar en item som företaget själva lagt in i spelet är helt fel. Dom borde tagit bort itemsen och låst deras account i kanske 12 timmar på grund utav att dom exploitat.. Jag förstår inte hur ett företag ens kan lägga in items och göra EXAKT samma misstag som dom gjort förr.. Dom låter vissa items som man kan skaffa riktigt lätt vara sjukt bra att exploita, Sedan gråter dom när spelare hittar exploiten och använder den, Varför betatestar dom inte items innan dom lägger in dom i spelen? Det är ju bara att bryta ner alla saker och se vad dom kan ge. Svårt? nej ^^

Det Är BARA att göra så bilar inte går fortare än 50 oxå? Har du proffesionell inblick i spelprogamering eller bilkörning? Gör du inte en ganska stor grej av Huklens likelse som i stort bara gick ut på att bryter man mot regler så blir man straffad? Tänkte väll det!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

12
Skriv svar