Nvidia släpper konsol

Robot
Nvidia släpper konsol

Något så oväntat som en handhållen konsol annonserades på företagets presskonferens på CES - Nvidia Project Shield kan streama spel från din pc.

#nyhetstips, #need-for-speed-most-wanted, #assassins-creed-iii, #valve


Medlem
Nvidia släpper konsol

Coolt.

Medlem

Lägg utvecklings pengarna på kraftigare och billigare kort istället !
Låt konsol bli historia...

Medlem

Tack nVidia för att ni konsolifierar dator-spelen ännu mer...

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Lägg utvecklings pengarna på kraftigare och billigare kort istället !
Låt konsol bli historia...

Borde inte konsolhatare bli glada över en nyhet som denna? På detta viset så styrs ju prestandan av din PC och inte av en "föråldrad" konsol.

Medlem

Neato


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Det där med att streama spel från sin PC låter najs!


signatur

I want to play a game.

Medlem

"mer intressant är att du kommer att kunna streama spel från din pc till enheten"
Jag antar att det är via wifi, så då är frågan vad man skulle använda den till om man bara kan streama spel från pcn inom sitt eget wifi område.

Det är klart, finns väl massa andra titlar också eftersom den kör android men med stream från pc möjligt kommer den nog bli rätt dyr också.
Om den däremot använder 4g blir det ju också en extra kostnad.

Medlem
Medlem

Värt att notera är att den även ska hantera 4K-filmer. Dessutom överlever dess batteri 5-10 timmar vid spelande och runt 24 timmar för filmtittande.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Inaktiv
Medlem

Alltså, det är en kontroll som tar emot streaming från en PC och visar upp på sin pyttelilla skärm? Varför inte koppla en kontroll till PC:n och titta på den vanliga, stora skärmen? Jag fattar inte.

// edit

Ok, den kan göra mer också. Men om man inte kör via WiFi eller stram så blir det väl ganska dyrt. Även om man kan ladda ned spelet till konsolen och sedan spela så är det inte det mest optimala. Såvida man inte laddar ned via bredband och sedan spelar, men jag finner idén ändå ganska konstig. Så mycket större skärm är det inte för att locka mig.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Att streama spel är inte för vem som helst, man lär ha minst 100mb internet för att kunna få spelen spelbara, annars lär man känna av en viss delay.

med minst menar jag verkligen minst, du bör ha högre hastighet än 100.

jag gillar idén med det hela men internet är fortfarande för dåligt utanför Europa och Sydkorea.
när medelhastigheten på internet överstrider 100 kan det vara aktuellt med streaming.

Medlem
Medlem
Skrivet av Pada:
Skrivet av vuze2143:

Lägg utvecklings pengarna på kraftigare och billigare kort istället !
Låt konsol bli historia...

Borde inte konsolhatare bli glada över en nyhet som denna? På detta viset så styrs ju prestandan av din PC och inte av en "föråldrad" konsol.

vem säger att jag hatar konsol ?
Har en X-låda, en ps3, gamecube x-låda 360, ps 2 ps1.
Men tack vara konsolerna så ligger spelutvecklingen ca 5 år bakom den egentliga utvecklingen, vilket jag tycker är synd...

Skulle vara kul om man satsade på datorer istället, och mer "konsol" kontroller till PC etc istället

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Att streama spel är inte för vem som helst, man lär ha minst 100mb internet för att kunna få spelen spelbara, annars lär man känna av en viss delay.

med minst menar jag verkligen minst, du bör ha högre hastighet än 100.

jag gillar idén med det hela men internet är fortfarande för dåligt utanför Europa och Sydkorea.
när medelhastigheten på internet överstrider 100 kan det vara aktuellt med streaming.

Det dom syftar på är nog snarare att du streamar lokalt, mer som WiiU och PSvita än Onlive och Gaikai.

Och man behöver inga 100mb för att streama 720p (som är upplösningen som skärmen stöder) såvidare man inte skickar det okomprimerat.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Konstigt, när jag läser mitt inlägg ovan så ser jag bara ursprungsinlägget

Skrivet av conthox:

Alltså, det är en kontroll som tar emot streaming från en PC och visar upp på sin pyttelilla skärm? Varför inte koppla en kontroll till PC:n och titta på den vanliga, stora skärmen? Jag fattar inte.

Men om man klickar på att citera så ser man hela, inklusive redigeringen.

Skrivet av conthox:

Alltså, det är en kontroll som tar emot streaming från en PC och visar upp på sin pyttelilla skärm? Varför inte koppla en kontroll till PC:n och titta på den vanliga, stora skärmen? Jag fattar inte.

// edit

Ok, den kan göra mer också. Men om man inte kör via WiFi eller stram så blir det väl ganska dyrt. Även om man kan ladda ned spelet till konsolen och sedan spela så är det inte det mest optimala. Såvida man inte laddar ned via bredband och sedan spelar, men jag finner idén ändå ganska konstig. Så mycket större skärm är det inte för att locka mig.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Låter redan bättre än Ouya. Tur att man inte slösa pengar på den skiten!


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Bara jag som tycker den ser vidrigt ful ut?

Medlem

Någon som minns när spelmarknaden gick åt fanders 1983?
Känns som att vi börjar hamna där igen...

En handkontroll med skärm

Påminner om höljet på den första Xboxen, why not, kul med nya prylar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Nu när företagen fått reda på att man kan göra billiga konsoler som är byggda på android så kommer vi snart att se flera tusen företag med konsoler.. Det är ju bara att programera ett litet chip samt skapa en kontroll och vipps, En konsol för marknaden!

Medlem

såg intressant ut, men jag är lite rädd för att den är obekväm.

Medlem

Kommer inte att köpa den men som Walter_iego sa så är det alltid kul med nya prylar


signatur

cags

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Tack nVidia för att ni konsolifierar dator-spelen ännu mer...

suck, dom analytiska färdigheterna av en 5 åring...


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Några designpriser lär de inte få i alla fall...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Att streama spel är inte för vem som helst, man lär ha minst 100mb internet för att kunna få spelen spelbara, annars lär man känna av en viss delay.

med minst menar jag verkligen minst, du bör ha högre hastighet än 100.

jag gillar idén med det hela men internet är fortfarande för dåligt utanför Europa och Sydkorea.
när medelhastigheten på internet överstrider 100 kan det vara aktuellt med streaming.

Tar inte i närheten av 100Mbit för att streama 720p.
Det du måste förstå är att när det gäller att streama spel till en handhållen konsol så är det bara video och kontrollkommandon som skickas.
Beroende på komprimeringen som används så skulle jag tippa på att det kanske tar max 4Mbit, då snackar vi h264 med väldigt bra kvalitet.

Det som dock är väldigt viktigt är att du har en bra ping, annars kommer det bli väldigt mycket inputlag.

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av Ztreek:

Att streama spel är inte för vem som helst, man lär ha minst 100mb internet för att kunna få spelen spelbara, annars lär man känna av en viss delay.

med minst menar jag verkligen minst, du bör ha högre hastighet än 100.

jag gillar idén med det hela men internet är fortfarande för dåligt utanför Europa och Sydkorea.
när medelhastigheten på internet överstrider 100 kan det vara aktuellt med streaming.

Det dom syftar på är nog snarare att du streamar lokalt, mer som WiiU och PSvita än Onlive och Gaikai.

Och man behöver inga 100mb för att streama 720p (som är upplösningen som skärmen stöder) såvidare man inte skickar det okomprimerat.

Aha de tänker så..

Men jo, du behöver en rejäl uppkoppling, anledningen till varför OnLive gick i graven förut var för att ingen hade tillräckligt bra internet. den var till för folk med snabbt internet och dålig dator.

Kul att OnLive är påväg tillbaka dock.

WTF is Onlive

Medlem

Vad i. Vad många enheter det kommer helt plötsligt. Blir ju helt förvirrad


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Harpa:

Värt att notera är att den även ska hantera 4K-filmer. Dessutom överlever dess batteri 5-10 timmar vid spelande och runt 24 timmar för filmtittande.

Nice ju!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

12
Skriv svar