Quantic Dream: "Vi är galna"

Robot
Quantic Dream: "Vi är galna"

Studion bakom Heavy Rain och Beyond fattar beslut som får David Cage att ifrågasätta deras mentala tillstånd.

#beyond-two-souls, #heavy-rain, #quantic-dream


Medlem
Quantic Dream: "Vi är galna"

Det här och The last of us alltså! det är därför jag har kvar min ps3.. Om inte MGS dårå blir exclusivt för ps3.

Bra, det gillar vi!

Typ som att dra ut på releasedatum


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av Flugsaft:

Det här och The last of us alltså! det är därför jag har kvar min ps3.. Om inte MGS dårå blir exclusivt för ps3.

Samma här, annars hade jag sålt burken för ett tag sedan med.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Detta gillas! Både Fahrenheit och Heavy Rain är riktigt grymma, tror knappast att de faller med detta spel

Medlem

älskade både fahrenheit och heavy rain och tror beoynd kommer bli minst lika grymt.
jag hoppas bara mr. cage slipat på sina manus-kunskaper eller tagit hjälp utifrån.
hur duktig han än må vara så är det på tok för mycket plot holes i heavy rain, vilket är förståligt med tanke på alla olika val man kan göra, men vill man storymässigt konkurrera med riktigt välskrivna filmer så måste man lösa detta.

Medlem

Dom är galna som inte släpper Heavy Rain och Beyond till fler plattformar

Vi ps3 saknande själar vill också uppleva äventyret


signatur

Game long and prosper

Medlem

Det här med exklusiva titlar är det barnsligaste i hela spelbranchen. Jo, jag äger en PS3a (iofs sönder just nu) men jag tycker likförbannat att det är både löjligt och skrattretande att de fortfarande håller på med det här tramset.
Jag säger inte att Sony är bättre eller sämre än MS eller någon annan. Det är dårskap oavsett.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Så galet är det väll inte att göra en ny spelmotor? BF3 och en massa andra spel har ju gjort samma sak.

Medlem
Skrivet av Herk:

Så galet är det väll inte att göra en ny spelmotor? BF3 och en massa andra spel har ju gjort samma sak.

Fast BF3 hade en budget på långt över 100 miljoner dollar, och den motorn har utvecklats under loppet av hela Bad Company serien.

Faktum är att det idag inte finns mer än ett handfull motorer på marknaden. För 10 år sedan fanns det fler, men med tanke på UE3:s dominans på spelmotor-marknaden har de blivit färre och idag är det inte ekonomiskt försvarbart i många lägen att skapa sin egen motor om man inte får en helt enorm budget.

Det är bra, det finns inte tillräckligt många galna människor inom spelbranschen som vågar ta risker.

Medlem

Hoppas dom får ihop kontrollerna bättre än Heavy Rain.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av Herk:

Så galet är det väll inte att göra en ny spelmotor? BF3 och en massa andra spel har ju gjort samma sak.

Fast BF3 hade en budget på långt över 100 miljoner dollar, och den motorn har utvecklats under loppet av hela Bad Company serien.

Faktum är att det idag inte finns mer än ett handfull motorer på marknaden. För 10 år sedan fanns det fler, men med tanke på UE3:s dominans på spelmotor-marknaden har de blivit färre och idag är det inte ekonomiskt försvarbart i många lägen att skapa sin egen motor om man inte får en helt enorm budget.

Du har förmodligen rätt. Är mest tveksam på allt David Cage säger, han verkar vara en djävulskt självgod person som tycker allt andra gör är barnsligt osv.

Medlem
Skrivet av azynkron:

Det här med exklusiva titlar är det barnsligaste i hela spelbranchen. Jo, jag äger en PS3a (iofs sönder just nu) men jag tycker likförbannat att det är både löjligt och skrattretande att de fortfarande håller på med det här tramset.
Jag säger inte att Sony är bättre eller sämre än MS eller någon annan. Det är dårskap oavsett.

Barnsligaste i hela branchen? Knappast, eftersom det är just det som säljer systemen, skulle någon köpa en 360 om det inte hade Halo eller Gears?


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

1
Skriv svar