Company of Heroes 2 – färska DX11-bilder

Robot
Company of Heroes 2 – färska DX11-bilder

En trio nya bilder har tagit sig in i vårt arkiv med ett syfte, att visa upp hur spelet ser ut med ögongodis på topp.

#company-of-heroes-2, #relic-entertainment


Medlem
Company of Heroes 2 – färska DX11-bilder

Usch min dator klarade knappt Alphan utan fetaste fps drops på low/medium settings. Verkligen dags för ny dator.

Medlem
Skrivet av Corporalen:

Usch min dator klarade knappt Alphan utan fetaste fps drops på low/medium settings. Verkligen dags för ny dator.

Fast alfa är alfa, långt ifrån slutprodukt.

Medlem

Nice


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

När jag körde alphan så tyckte jag att det såg ut som man spelade med Army Men-gubbar. Tanksen såg ut som plast, så jag var inte så nöjd med det. Fast det var ju som sagt bara alpha.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Hur fasen får man alphan/betan för detta?

Medlem

Fan va fint!!


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Corporalen:

Usch min dator klarade knappt Alphan utan fetaste fps drops på low/medium settings. Verkligen dags för ny dator.

Inser du hur mycket som är kvar av en produkt som är i alpha-stadiet?

Lugna ned dig tills spelet släpps

Medlem

Ser ut som 2an ungefär


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Ser ut som 2an ungefär

Vad konstigt!

Medlem

Ser fram emot detta


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Wartex:
Skrivet av Kimpur:

Ser ut som 2an ungefär

Vad konstigt!

Haha!


signatur

Nämen!

Medlem

Synd DX11 tesselleringen bara används till snön* men de är ju alltid nått.
(*objekt fortf. kantiga se vattenlinjen, kanonrattar och luckor).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Var lite skeptisk till hur spelet såg ut innan, ser lite små tråkigt ut på div. screenshots dom släppt men bytte åsikt så fort jag spelade alpha versionen

Till er som undrar:
Alphan är över nu och dom har sagt tidigare att Betan dras igång någon gång "veckorna efter nyår".
För att få tillgång bör du förboka om du inte fått en nyckel via någon mässa (typ Gamex?)

Källa:
http://community.companyofheroes.com/forums/community-news-fe...


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Corporalen:

Usch min dator klarade knappt Alphan utan fetaste fps drops på low/medium settings. Verkligen dags för ny dator.

Fast alfa är alfa, långt ifrån slutprodukt.

Haha komiskt att detta får upvotes medan ett pre-alpha leaked gameplay klipp från Activisions nya Walking Dead fps fick skit för att det såg dåligt ut.
IQn på folk som hänger på FZ är säkerligen 50


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Börjat köra första mer igen nu och det är så förbannat kul!
Men är det bara jag som tycker det ser ganska platt och lågupplöst ut på vissa ställen?

Skrivet av kill455:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Corporalen:

Usch min dator klarade knappt Alphan utan fetaste fps drops på low/medium settings. Verkligen dags för ny dator.

Fast alfa är alfa, långt ifrån slutprodukt.

Haha komiskt att detta får upvotes medan ett pre-alpha leaked gameplay klipp från Activisions nya Walking Dead fps fick skit för att det såg dåligt ut.
IQn på folk som hänger på FZ är säkerligen 50

Du förstår inte mycket du!
EDIT: Tratt.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av kill455:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Corporalen:

Usch min dator klarade knappt Alphan utan fetaste fps drops på low/medium settings. Verkligen dags för ny dator.

Fast alfa är alfa, långt ifrån slutprodukt.

Haha komiskt att detta får upvotes medan ett pre-alpha leaked gameplay klipp från Activisions nya Walking Dead fps fick skit för att det såg dåligt ut.
IQn på folk som hänger på FZ är säkerligen 50

Vågar påstå att det är enorm skillnad på en alfa från Activison och en alfa från Relic.

Ser ut som något man kunde gjort i DX9

Som jag så länge påstått: DX11 gör inte 3d-grafikern inom mig det minsta upphetsad. Tesselering är en ganska nischad feature som kommer till sin rätt enbart i ett fåtal fall.

Medlem

Gör ett nytt Close Combat istället .


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem

I love it


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Ser ut som något man kunde gjort i DX9

Som jag så länge påstått: DX11 gör inte 3d-grafikern inom mig det minsta upphetsad. Tesselering är en ganska nischad feature som kommer till sin rätt enbart i ett fåtal fall.

Tesselering kan göra rätt mycket skillnad på förändringen av kartan från början till slutet på en match. Om alla spår osv skulle vara kvar efter tanks och bomber osv. med tesselering och högupplösta texturer på det hade varit riktigt grymt tror jag.

Medlem
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av Corporalen:

Usch min dator klarade knappt Alphan utan fetaste fps drops på low/medium settings. Verkligen dags för ny dator.

Inser du hur mycket som är kvar av en produkt som är i alpha-stadiet?

Lugna ned dig tills spelet släpps

Han nämnde ju inte vad han har för dator. Så att han drabbas av frame drops med grafiken på low/medium behöver ju inte betyda särskilt mycket

Medlem

Ser fortfarande likadant ut, om inte sämre på vissa ställen än första spelet. Vissa ställen kanske ser lite bättre ut, men det är inte imponerande. Jag skulle bli imponerad om fysiken och animationerna står ut. Jag spelar minst 2 matcher av första Company of Heroes varje dag, det spelet är väldigt komplett. Grafiken ser iaf. OK ut, bara game playet är bra så ska det fungera bra. Det verkar som spelet saknar högre avancerade skuggor (Global illumination/SSAO), när gubbarna står i skugga så ser dom fortfarande ljusa ut, gäller vissa andra objekt också, det gör alla saker så matt, dom sveps inte in i omgivningen lika bra, titta bara på dom gröna tanksen. Ja ja, grafik är grafik. :P. Visa lite Gameplay.

Ett exempel: http://www.gamerendering.com/wp-content/uploads/ssaocomp.jpg

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av kill455:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Corporalen:

Usch min dator klarade knappt Alphan utan fetaste fps drops på low/medium settings. Verkligen dags för ny dator.

Fast alfa är alfa, långt ifrån slutprodukt.

Haha komiskt att detta får upvotes medan ett pre-alpha leaked gameplay klipp från Activisions nya Walking Dead fps fick skit för att det såg dåligt ut.
IQn på folk som hänger på FZ är säkerligen 50

Vågar påstå att det är enorm skillnad på en alfa från Activison och en alfa från Relic.

Tror nog inte att någon bryr sig om din kommentar då du inte har varit alpha testare åt Activision. På så vis så förstår du antagligen ingenting om vad det är för skillnad, om det nu finns en skillnad.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av dotque:

Börjat köra första mer igen nu och det är så förbannat kul!
Men är det bara jag som tycker det ser ganska platt och lågupplöst ut på vissa ställen?

Skrivet av kill455:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Corporalen:

Usch min dator klarade knappt Alphan utan fetaste fps drops på low/medium settings. Verkligen dags för ny dator.

Fast alfa är alfa, långt ifrån slutprodukt.

Haha komiskt att detta får upvotes medan ett pre-alpha leaked gameplay klipp från Activisions nya Walking Dead fps fick skit för att det såg dåligt ut.
IQn på folk som hänger på FZ är säkerligen 50

Du förstår inte mycket du!
EDIT: Tratt.

Haha, tack för att du bevisade att min poäng angående IQ på folket här


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av kill455:
Skrivet av dotque:

Börjat köra första mer igen nu och det är så förbannat kul!
Men är det bara jag som tycker det ser ganska platt och lågupplöst ut på vissa ställen?

Skrivet av kill455:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Corporalen:

Usch min dator klarade knappt Alphan utan fetaste fps drops på low/medium settings. Verkligen dags för ny dator.

Fast alfa är alfa, långt ifrån slutprodukt.

Haha komiskt att detta får upvotes medan ett pre-alpha leaked gameplay klipp från Activisions nya Walking Dead fps fick skit för att det såg dåligt ut.
IQn på folk som hänger på FZ är säkerligen 50

Du förstår inte mycket du!
EDIT: Tratt.

Haha, tack för att du bevisade att min poäng angående IQ på folket här

Varför är du så tråkig. Din första post har inte ens något med coh2 och göra, och sen så förolämpar du. Och nu fortsätter du bråka. Snacka om att vara en skitstövel. Nu fick du mig att posta detta bara för det. Om jag var Admin så skulle jag raderat ditt inlägg och gett dig en varning!

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av kill455:
Skrivet av dotque:

Börjat köra första mer igen nu och det är så förbannat kul!
Men är det bara jag som tycker det ser ganska platt och lågupplöst ut på vissa ställen?

Skrivet av kill455:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Corporalen:

Usch min dator klarade knappt Alphan utan fetaste fps drops på low/medium settings. Verkligen dags för ny dator.

Fast alfa är alfa, långt ifrån slutprodukt.

Haha komiskt att detta får upvotes medan ett pre-alpha leaked gameplay klipp från Activisions nya Walking Dead fps fick skit för att det såg dåligt ut.
IQn på folk som hänger på FZ är säkerligen 50

Du förstår inte mycket du!
EDIT: Tratt.

Haha, tack för att du bevisade att min poäng angående IQ på folket här

Varför är du så tråkig. Din första post har inte ens något med coh2 och göra, och sen så förolämpar du. Och nu fortsätter du bråka. Snacka om att vara en skitstövel. Nu fick du mig att posta detta bara för det. Om jag var Admin så skulle jag raderat ditt inlägg och gett dig en varning!

Shhhussss! Trollet har vaknat på fel sida idag, var god stör ej!


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av kill455:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av kill455:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Corporalen:

Usch min dator klarade knappt Alphan utan fetaste fps drops på low/medium settings. Verkligen dags för ny dator.

Fast alfa är alfa, långt ifrån slutprodukt.

Haha komiskt att detta får upvotes medan ett pre-alpha leaked gameplay klipp från Activisions nya Walking Dead fps fick skit för att det såg dåligt ut.
IQn på folk som hänger på FZ är säkerligen 50

Vågar påstå att det är enorm skillnad på en alfa från Activison och en alfa från Relic.

Tror nog inte att någon bryr sig om din kommentar då du inte har varit alpha testare åt Activision. På så vis så förstår du antagligen ingenting om vad det är för skillnad, om det nu finns en skillnad.

Varför attackerar du mig personligen? Många använder alfa/beta som demo t.ex. BF3. Klart det finns en skillnad. CoH2 alfan är verkligen en alfa, väldigt grundläggande och tydliga tecken på att mycket utvecklas fortfarande.

Inaktiv

Hörde rykte om att betan skulle börja den 15e. Nån som vet mer? Sugen på å testa.

12
Skriv svar