Är din pc redo för Nvidia Project Shield?

Robot
Är din pc redo för Nvidia Project Shield?

Den offiella hemsidan röjer vad som krävs för att strömma dina pc-spel till Nvidias bärbara konsol.

#nvidia


ZF
Medlem
Är din pc redo för Nvidia Project Shield?

Genomtänkt koncept för PC-marknaden detta, för lite extra latens är ju inget nån brukar gnälla om.

Medlem

Det här låter ju riktigt intressant faktiskt!


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Gonathay:

Det här låter ju riktigt intressant faktiskt!

Kan du förklara varför det är intressant?

Medlem

Låter mer som flopp?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Uhm... Galaxy S3:an har INTE Tegra 3.

Sen undrar man om det verkligen ska behövas en gpu från 6xx serien. Det är väl ändå inte så mycket nya funktioner jämfört med 4xx och 5xx serierna, mest bara mer prestanda.

Medlem

En handhållen konsol som man måste ha en dator till? The fuck is the point of that? Då kan man ju lika gärna sitta vid datorn för fan.

Medlem
Skrivet av Davikar:

Uhm... Galaxy S3:an har INTE Tegra 3.

Sen undrar man om det verkligen ska behövas en gpu från 6xx serien. Det är väl ändå inte så mycket nya funktioner jämfört med 4xx och 5xx serierna, mest bara mer prestanda.

Japp, och 5870 är ju snabbare än 6870..

Inaktiv

Kanske låter som en flopp men jag tycker alla försök till att hitta alternativ till de gamla dammiga stofilerna Nintendo, Microsoft och Sony är bra. Om inte annat för att de ska få lite eld i baken och förnya sig.

Medlem

Jag ser inte poängen. Du kan väl lika gärna koppla PCn direkt till TVn. Då slipper du också betala för router och konsol.

Medlem

Ser egentligen bara ett fel där. Handkontroll. Tror min PC klarar sig bra utan såna "uppfinningar".

Medlem
Skrivet av Xrick6:

Jag ser inte poängen. Du kan väl lika gärna koppla PCn direkt till TVn. Då slipper du också betala för router och konsol.

vad är "pryl" nissen i dig?
alltid skoj med ny teknik och prylar att köpa


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Nomz:

En handhållen konsol som man måste ha en dator till? The fuck is the point of that? Då kan man ju lika gärna sitta vid datorn för fan.

Det krävs ingen dator, det är en Android-enhet i grunden så du kan lira allt från Google Play.

Skrivet av Davikar:

Uhm... Galaxy S3:an har INTE Tegra 3.

Sen undrar man om det verkligen ska behövas en gpu från 6xx serien. Det är väl ändå inte så mycket nya funktioner jämfört med 4xx och 5xx serierna, mest bara mer prestanda.

Fel av mig, korrigerar.


signatur
Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Gonathay:

Det här låter ju riktigt intressant faktiskt!

Kan du förklara varför det är intressant?

Nu kan man ju spela Bf3 på ultra när man sitter och skiter!

Medlem
ZF
Medlem
Skrivet av eatem:

Kanske låter som en flopp men jag tycker alla försök till att hitta alternativ till de gamla dammiga stofilerna Nintendo, Microsoft och Sony är bra. Om inte annat för att de ska få lite eld i baken och förnya sig.

Hur exakt skulle Nintendo eller Sony sporras att förnya sig av att nån gör ungefär samma pryl de (och Microsoft delvis..) redan börjat med?

Medlem

Ge mig nu , Vill ha

Min pc nå specsen

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Gonathay:

Det här låter ju riktigt intressant faktiskt!

Kan du förklara varför det är intressant?

Man kan på ett enkelt sätt ta PC-spelandet till soffan, något som lär gillas av många.

Jag tror inte på 4000kr som FZ nämnde. Det finns inte en chans att den kommer kosta mer än ett Wii U, utan jag tror mer på att priset kommer hamna runt 2000kr, och blir då en stark konkurrent till PS Vita.

Medlem

Fattar inte riktigt varför..

Medlem

Fattar inte riktigt, är det en konsol eller en box så man kan streama PC spel?
Om det sistnämda så skulle jag aldrig i hela mitt jävla liv betala vare sig 2000 eller 4000 spänn för att streama PC spel.

Hur vore det om det skippade sketna konsoler och satsade på bättre grafik istället så våra PC's får något att bita i för en gångskull. Fast det är väl snarare spelutvecklarnas uppgift jag vet...men ändå!


signatur

- Wiiga -

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Gonathay:

Det här låter ju riktigt intressant faktiskt!

Kan du förklara varför det är intressant?

Man kan på ett enkelt sätt ta PC-spelandet till soffan, något som lär gillas av många.

Jag tror inte på 4000kr som FZ nämnde. Det finns inte en chans att den kommer kosta mer än ett Wii U, utan jag tror mer på att priset kommer hamna runt 2000kr, och blir då en stark konkurrent till PS Vita.

Det är ju inte särskilt avancerat att köpa en hdmi-kabel och en gamepad. Man sparar dessutom en sisådär 3500 riksdaler.

Inaktiv

Ska man spela, så görs det på närmsta dator. Är mer än trött på dagens överhypade konsoler.

Inaktiv

Va skönt då kan jag spela alla mina cutscenegames på en 5" skärm, perfekt!

Tegrazone har ju samma spel som jag fick back in ye olde days när man köpte en cd-rom med 500spel på? Ultimate game!

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Gonathay:

Det här låter ju riktigt intressant faktiskt!

Kan du förklara varför det är intressant?

Man kan på ett enkelt sätt ta PC-spelandet till soffan, något som lär gillas av många.

Jag tror inte på 4000kr som FZ nämnde. Det finns inte en chans att den kommer kosta mer än ett Wii U, utan jag tror mer på att priset kommer hamna runt 2000kr, och blir då en stark konkurrent till PS Vita.

Varför ska du ha den när du kan koppla en handkontroll till datorn bara och en kabel till TV:n? Onödigt!

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Varför ska du ha den när du kan koppla en handkontroll till datorn bara och en kabel till TV:n? Onödigt!

För de som inte vill ha den stora varma (högljudda?) spelburken i tv rummet kanske?

Jag hadde inte sagt nej till något liknande fast för pc -> pc, alt pc -> taplet via internet. (gogo egen onlive).
Så man kunnat placera spelburken i förrådet eller någonstans där värmen kunde gått till bättre nytta. brukar hamna runt 27-28c i rummet när man spelar med dubbla grafikkort.
Dock så beror allt på hur stor fördröjningen är. Över ett lokalt lan bör man ligga under 2 ms för själva data trafiken.

Allt hänger på hur pass bra deras data protokoll samt codec är.

Medlem

Hur långt ifrån datorn kan man använda den då? För jag menar, på bussen kanske det skulle vara lite coolt

Medlem
Skrivet av daver:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Gonathay:

Det här låter ju riktigt intressant faktiskt!

Kan du förklara varför det är intressant?

Man kan på ett enkelt sätt ta PC-spelandet till soffan, något som lär gillas av många.

Jag tror inte på 4000kr som FZ nämnde. Det finns inte en chans att den kommer kosta mer än ett Wii U, utan jag tror mer på att priset kommer hamna runt 2000kr, och blir då en stark konkurrent till PS Vita.

Det är ju inte särskilt avancerat att köpa en hdmi-kabel och en gamepad. Man sparar dessutom en sisådär 3500 riksdaler.

Men med en HDMI så måste du för det första dra kabeln, och alla har inte datorn alldeles vid TV:n. Det kan alltså bli en dyr historia om man kanske måste dra 20m HDMI-kabel genom lägenheten. Och för det andra så kommer en HDMI-kabel aldrig att ha tillgång till Tegra 4 exklusiva titlar, vilket lär öka lavinartat tack vare Shield som är en dedikerad spelplattform som spelutvecklare kan rikta in sig på.

Och som jag även sa, några 4000kr kan du glömma att du behöver punga ut. Den kan inte utmana Wii U på varken hårdvara eller spel, så hur hade du tänkt dig att Nvidia skulle kunna ta mer pengar för den? Ouya kommer kosta $99, och den använder Tegra 3. Shield lär kosta $199, $249 som högst, och då riskerar dom en väldigt dålig start.

Så låt oss säga att du får tag på en duglig HDMI-kabel av längre modell för 500kr, också vill du ju även kunna styra datorn från soffan, vilket betyder trådlös mus och tangentbord om du inte redan har det. 200kr extra för något billigt skit, också självklart en trådlös handkontroll, 300kr. Helt plötsligt behövde man bara lägga ut 1000kr extra på något som är helt trådlöst, har tillgång till exklusiva spel där vi garanterat kan räkna med ett par AAA-titlar för första gången på en Android-plattform, och den har inbyggd display för tillfällen då du kanske vill lira lite samtidigt som du umgås med resten av hushållet framför TV:n.

Medlem

Det är väl inte så speciellt svårt att dra en HDMI-kabel mellan datorn och tv:n?

Den här "konsolen" från Nvidia verkar ju iallafall LÅNGT ifrån genomtänkt.

Medlem

Vänta lite nu... det här påminner lite om onelive?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Gonathay:

Det här låter ju riktigt intressant faktiskt!

Kan du förklara varför det är intressant?

Man kan på ett enkelt sätt ta PC-spelandet till soffan, något som lär gillas av många.

Jag tror inte på 4000kr som FZ nämnde. Det finns inte en chans att den kommer kosta mer än ett Wii U, utan jag tror mer på att priset kommer hamna runt 2000kr, och blir då en stark konkurrent till PS Vita.

Varför ska du ha den när du kan koppla en handkontroll till datorn bara och en kabel till TV:n? Onödigt!

Varför ska man ha en massa onödiga kablar dragna genom halva huset när det inte behövs?

12
Skriv svar