Robot
Forge

Forge fann sin väg in på Steam genom Greenlight i slutet av 2012. Kan denna mmo-inspirerade onlineshooter vara någonting att påbörja det nya året med?


Medlem
Forge

riktigt bra recension, själv tycker jag att spelet e helt okej men som sagt dom behöver fixa det känns nästan som en beta.

Medlem

Recesionen missade att skriva något om karaktärs klasserna (förutom att de var obalancerade).. är det mage, rouge & tankig knight som man kan förvänta sig eller innehåller spelet nån överaskning eller något som känns unikt? hur många klasser etc.. är alltid bra att veta om man funderar på att testa spelet.


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Spelet har helt klart en ny sorts spel känsla. Har inte så mycket spel tid i forge just nu, och det är North-America som har serverar med många spelare. När man avslutar spelet står det att dem jobbar på att genomföra 'ability customization, additional social functionality (groups, friends), guilds, capital siege map (10v10+), den of fenric map, arena mode, steam skill based matchmaking, steam achievements & ravager class'.

Tyvärr så var det en idiotisk svensk som trodde man kunde sälja ett spel i inte bara betan, utan i alfan. Så nu gör alla det. Pratar om Minecrafts Norch.

Medlem
Skrivet av Fidde027:

Spelet har helt klart en ny sorts spel känsla. Har inte så mycket spel tid i forge just nu, och det är North-America som har serverar med många spelare. När man avslutar spelet står det att dem jobbar på att genomföra 'ability customization, additional social functionality (groups, friends), guilds, capital siege map (10v10+), den of fenric map, arena mode, steam skill based matchmaking, steam achievements & ravager class'.

Tyvärr så var det en idiotisk svensk som trodde man kunde sälja ett spel i inte bara betan, utan i alfan. Så nu gör alla det. Pratar om Minecrafts Norch.

Du kan väl i alla fall skriva hans namn rätt när du förolämpar honom? Och vad var så dumt med det? Man betalade mindre för alphan än fullversionen, han fick feedback och se på spelet nu, själv tycker jag det är riktigt bra. Han påstod väl aldrig att spelet var klart dessutom vilket forge påstås vara. Tycker inte riktigt att det är samma sak

Medlem
Skrivet av koleny:
Skrivet av Fidde027:

Spelet har helt klart en ny sorts spel känsla. Har inte så mycket spel tid i forge just nu, och det är North-America som har serverar med många spelare. När man avslutar spelet står det att dem jobbar på att genomföra 'ability customization, additional social functionality (groups, friends), guilds, capital siege map (10v10+), den of fenric map, arena mode, steam skill based matchmaking, steam achievements & ravager class'.

Tyvärr så var det en idiotisk svensk som trodde man kunde sälja ett spel i inte bara betan, utan i alfan. Så nu gör alla det. Pratar om Minecrafts Norch.

Du kan väl i alla fall skriva hans namn rätt när du förolämpar honom? Och vad var så dumt med det? Man betalade mindre för alphan än fullversionen, han fick feedback och se på spelet nu, själv tycker jag det är riktigt bra. Han påstod väl aldrig att spelet var klart dessutom vilket forge påstås vara. Tycker inte riktigt att det är samma sak

Tycker inte heller att det är samma sak. Men det har påverkat, säg inte emot. Bli mer upprörd över att jag stavade ett ord fel SNÄLLA.

Skribent
Skrivet av toast:

Recesionen missade att skriva något om karaktärs klasserna (förutom att de var obalancerade).. är det mage, rouge & tankig knight som man kan förvänta sig eller innehåller spelet nån överaskning eller något som känns unikt? hur många klasser etc.. är alltid bra att veta om man funderar på att testa spelet.

Klasserna är ganska exakt vad man kan förvänta sig. Pathfinder är en hunter som skjuter med båge och lägger fällor, pyromancer är en eldmagiker, shaman healar, warden är tank/buffer och assassin smyger runt och slåss med kniv. Ungefär som i alla fantasyrollspel som någonsin släppts.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Tycker spelet är kanon. Så värst buggigt är det inte heller. Har inte stött på många överhuvud taget. I jämförelse med EAs spel "hostbf3host" så är spelet inte alls i närheten av att vara buggigt.

Spelet bygger på teamplay där av zerg vinner. Ännu bättre blir det ifall man har en shaman som healar då måste man fokusera healern först.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Spelet borde få ett extra plus då det inte är en militär shooter.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Fidde027:
Skrivet av koleny:
Skrivet av Fidde027:

Spelet har helt klart en ny sorts spel känsla. Har inte så mycket spel tid i forge just nu, och det är North-America som har serverar med många spelare. När man avslutar spelet står det att dem jobbar på att genomföra 'ability customization, additional social functionality (groups, friends), guilds, capital siege map (10v10+), den of fenric map, arena mode, steam skill based matchmaking, steam achievements & ravager class'.

Tyvärr så var det en idiotisk svensk som trodde man kunde sälja ett spel i inte bara betan, utan i alfan. Så nu gör alla det. Pratar om Minecrafts Norch.

Du kan väl i alla fall skriva hans namn rätt när du förolämpar honom? Och vad var så dumt med det? Man betalade mindre för alphan än fullversionen, han fick feedback och se på spelet nu, själv tycker jag det är riktigt bra. Han påstod väl aldrig att spelet var klart dessutom vilket forge påstås vara. Tycker inte riktigt att det är samma sak

Tycker inte heller att det är samma sak. Men det har påverkat, säg inte emot. Bli mer upprörd över att jag stavade ett ord fel SNÄLLA.

Du tog just tronen som dagens tratt och petade ner kill455 till en andra plats!
Klart det har påverkat men det gör ju inte Notch till en "Idiotisk Svensk", för i helvete..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Fidde027:
Skrivet av koleny:
Skrivet av Fidde027:

Spelet har helt klart en ny sorts spel känsla. Har inte så mycket spel tid i forge just nu, och det är North-America som har serverar med många spelare. När man avslutar spelet står det att dem jobbar på att genomföra 'ability customization, additional social functionality (groups, friends), guilds, capital siege map (10v10+), den of fenric map, arena mode, steam skill based matchmaking, steam achievements & ravager class'.

Tyvärr så var det en idiotisk svensk som trodde man kunde sälja ett spel i inte bara betan, utan i alfan. Så nu gör alla det. Pratar om Minecrafts Norch.

Du kan väl i alla fall skriva hans namn rätt när du förolämpar honom? Och vad var så dumt med det? Man betalade mindre för alphan än fullversionen, han fick feedback och se på spelet nu, själv tycker jag det är riktigt bra. Han påstod väl aldrig att spelet var klart dessutom vilket forge påstås vara. Tycker inte riktigt att det är samma sak

Tycker inte heller att det är samma sak. Men det har påverkat, säg inte emot. Bli mer upprörd över att jag stavade ett ord fel SNÄLLA.

Hur har det påverkat? Du får gärna utveckla detta, för vad jag minns så har spel släppts ofärdiga till fulltpris ganska länge nu... Det är knappast så att Notch uppfann att sälja ofärdiga spel, han påstår dessutom inte att spelet är färdigt, folk vet att de får en alpha i alla fall när de köper just alphan. Skulle snarare säga att det han gjort är något positivt för om andra företag gjorde så här så skulle man kanske inte känna att man köpt en alpha när man köper ett färdigt spel.
Och oj vad jag blev upprörd över att du skrev hans namn fel, tänkte bara att det kan vara bra och läsa vad det är man postar innan man gör det... Just saying

1
Skriv svar