Crysis 3 inte till Wii U – EA ser inte marknadsvärde

Robot
Crysis 3 inte till Wii U – EA ser inte marknadsvärde

Cevat Yerli på Crytek berättar att de gärna skulle få Crysis 3 till Wii U, men att det är upp till EA och Nintendo att komma överrens om något.

#crysis-3, #crytek, #ea, #nintendo


Medlem
Crysis 3 inte till Wii U – EA ser inte marknadsvärde

Anledningen till varför jag inte skaffade Wii var nog mestadels för att 9/10 spel var barnspel gjorda av Nintendo, att spel för lite äldre personer äntligen börjar komma till Wii U får faktiskt den äldre målgruppen att vilja titta dit, Black Ops 2 är riktigt bra till Wii U.

Tror EA bara är fega, Wii U säljer bra, hårdvaran är bättre än 360 och ps3, personligen tycker jag att det är ett dåligt beslut om nya spel inte kommer till Wii U.

Medlem

Crysis är barnspel. Hade jag varit 10 år så hade jag så klart spelat det.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Tror EA bara är fega, Wii U säljer bra, hårdvaran är bättre än 360 och ps3, personligen tycker jag att det är ett dåligt beslut om nya spel inte kommer till Wii U.

Om EA ansåg att det fanns pengar att tjäna på en portning till Wii U så skulle de definitivt driva igenom det. Det handlar inte om feghet, det handlar om huruvida det är mödan värt.

Hårdvaran är mer eller mindre likvärdig den du finner i de andra plattformarna och det har ingen betydelse så länge Wii U inte är ledplattformen.

Medlem
Skrivet av fanboyen:

Om EA ansåg att det fanns pengar att tjäna på en portning till Wii U så skulle de definitivt driva igenom det. Det handlar inte om feghet, det handlar om huruvida det är mödan värt.

Hårdvaran är mer eller mindre likvärdig den du finner i de andra plattformarna och det har ingen betydelse så länge Wii U inte är ledplattformen.

Då tror man inte på sin produkt tillräckligt mycket, då ska man inte släppa spelet över huvudtaget, Wii U säljer bra, så spelarbas finns.

Hårdvaran är bättre i Wii U, ingen snack om saken.
Det var dock ett rykte att den var likvärdig.

Jämför Black Ops 2 på 360 och Wii U, så är grafiken otroligt mycket bättre.

Inaktiv

Ni skall se att EA drar tillbaka sitt tidigare beslut, då det hela handlar om pengar..

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Jämför Black Ops 2 på 360 och Wii U, så är grafiken otroligt mycket bättre.

Nej.

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-black-ops-2-...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Skrivet av Ztreek:

Anledningen till varför jag inte skaffade Wii var nog mestadels för att 9/10 spel var barnspel gjorda av Nintendo, att spel för lite äldre personer äntligen börjar komma till Wii U får faktiskt den äldre målgruppen att vilja titta dit, Black Ops 2 är riktigt bra till Wii U.

Bara för att Nintendos spel oftast har ett gulligt yttre så är det väl lite väl hårt att bara avfärda allt som "barnspel", eller? Jag menar, äventyrsspel som Zelda eller plattformande med Mario tillhör liksom toppspelen inom sina respektive genrer. Bara för att spelen är familjevänliga innebär det inte per automatik att en vuxen inte kan njuta av dem också, så länge de är bra.

Har man problem att se förbi den söta ytan så undrar jag hur vuxen man är, egentligen.

Inaktiv

Har läst att även gta 5 och nya Bioshock troligen inte kommer till wii u.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Inaktiv
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av fanboyen:

Om EA ansåg att det fanns pengar att tjäna på en portning till Wii U så skulle de definitivt driva igenom det. Det handlar inte om feghet, det handlar om huruvida det är mödan värt.

Hårdvaran är mer eller mindre likvärdig den du finner i de andra plattformarna och det har ingen betydelse så länge Wii U inte är ledplattformen.

Då tror man inte på sin produkt tillräckligt mycket, då ska man inte släppa spelet över huvudtaget, Wii U säljer bra, så spelarbas finns.

Hårdvaran är bättre i Wii U, ingen snack om saken.
Det var dock ett rykte att den var likvärdig.

Jämför Black Ops 2 på 360 och Wii U, så är grafiken otroligt mycket bättre.

Vet inte hur du lyckas komma till den slutsatsen när opartiska bedömmare anser annat.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Anledningen till varför jag inte skaffade Wii var nog mestadels för att 9/10 spel var barnspel gjorda av Nintendo, att spel för lite äldre personer äntligen börjar komma till Wii U får faktiskt den äldre målgruppen att vilja titta dit, Black Ops 2 är riktigt bra till Wii U.

Tror EA bara är fega, Wii U säljer bra, hårdvaran är bättre än 360 och ps3, personligen tycker jag att det är ett dåligt beslut om nya spel inte kommer till Wii U.

Vad ska du ha en Wii till öht då? Det finns ju ingen anledning om du ändå ska spela spel som CoD kan du ju lika gärna köpa PS/Xbox.
Nintendo köper man ju för att man vill ha just "barnspel"(tänker mario m.m) eller metroid/motsvarande.
Wii U är ju Nextgen med Lastgen(?!) hårdvara.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av fanboyen:

Om EA ansåg att det fanns pengar att tjäna på en portning till Wii U så skulle de definitivt driva igenom det. Det handlar inte om feghet, det handlar om huruvida det är mödan värt.

Hårdvaran är mer eller mindre likvärdig den du finner i de andra plattformarna och det har ingen betydelse så länge Wii U inte är ledplattformen.

Då tror man inte på sin produkt tillräckligt mycket, då ska man inte släppa spelet över huvudtaget, Wii U säljer bra, så spelarbas finns.

Hårdvaran är bättre i Wii U, ingen snack om saken.
Det var dock ett rykte att den var likvärdig.

Jämför Black Ops 2 på 360 och Wii U, så är grafiken otroligt mycket bättre.

Dãr har du faktiskt fel, det är faktiskt xbox version som är lite bättre,
och om du vill
ha spelen snyggast då får du istället investera i en ps4 , xbox 720 eller steambox som mycket troligt dyker upp nån gång i år.

Då är nintendos såkallade nextgen maskin gammal och trött jämfört med dom nya maskiner som verkligen presterar snygg snygg grafik.

Då blir det som vanligt, nintendos maskin klarar inte många snyggare spel och får börja spotta ut mario spel.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Mycket hat nu på gamla Wii, själv gillade jag konsollen skarpt! Äger alla 3 last-gen enheterna och har nog spelat mest på Wii, med undantag på kanske fightingspel där PS3an är överlägsen.

Tycker att det är synd att många avfärdar Wii som en barnkonsol, de missar otroligt många guldkorn.

On Topic: Crysis är inget jag bryr mig om egentligen, men tvivlar inte alls på att en spelarbas finns/kommer att finnas på Wii U. Spelar helst FPS på datorn, men det finns många som tänker tvärt om.

Inaktiv
Skrivet av Sebovich:

Mycket hat nu på gamla Wii, själv gillade jag konsollen skarpt! Äger alla 3 last-gen enheterna och har nog spelat mest på Wii, med undantag på kanske fightingspel där PS3an är överlägsen.

Tycker att det är synd att många avfärdar Wii som en barnkonsol, de missar otroligt många guldkorn.

On Topic: Crysis är inget jag bryr mig om egentligen, men tvivlar inte alls på att en spelarbas finns/kommer att finnas på Wii U. Spelar helst FPS på datorn, men det finns många som tänker tvärt om.

Hatar varken wii eller wii u, har haft görkul med wii under många år,

men jag tänker inte lägga ut 4000 kr för wii u när man fått nog av dagens grafik
och längtar djävulskt mycket efter en avsevärt bättre prestanda och den prestandan kommer mycket troligt i år
så jag lägger hellrre tusenlapparna på det.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Menade inte dig kanske utan generellt sett så ser väl folk på Wii med en negativ attityd. Är kanske bara en uppfattning jag har fått.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av fanboyen:

Om EA ansåg att det fanns pengar att tjäna på en portning till Wii U så skulle de definitivt driva igenom det. Det handlar inte om feghet, det handlar om huruvida det är mödan värt.

Hårdvaran är mer eller mindre likvärdig den du finner i de andra plattformarna och det har ingen betydelse så länge Wii U inte är ledplattformen.

Då tror man inte på sin produkt tillräckligt mycket, då ska man inte släppa spelet över huvudtaget, Wii U säljer bra, så spelarbas finns.

Det du säger är absurt. Bara för att ett företag anser att en produkt inte ska anpassas för alla marknader och plattformar behöver inte det betyda att man inte tror på produkten. Det är lite som att man skulle säga att svenska bryggerier är "fega" för att man inte satsar allt på att lansera julmust utomlands när det knappast finns några större incitament att göra så. Tror de inte på sin produkt? Eller anser de helt enkelt att det finns andra områden som är viktigare och förtjänar större fokus?

En del av det du i denna tråd påstår är absolut sanning är rent felaktigt men det har flera redan pekat ut för dig så jag nöjer mig med att tumma upp deras inlägg.

Medlem

Inte ett dugg förvånande. Wii U har för lite användare än. PS360 har ca 150 miljoner sålda konsoller tillsammans. Wii U har snart sålt kanske 2 miljoner. Självklart koncentrerar man sig då på PS360.

Personligen bryr jag mig inte ett smack. Crysis-serien är smörja. Ungefär som att spela ett techdemo. Hur tråkigt som helst.

1
Skriv svar