Framtida Nintendo-serier kan bli free-to-play

Robot
Framtida Nintendo-serier kan bli free-to-play

Nintendo-chefen Satoru Iwata vill inte utesluta att Nintendo kommer göra gratisbaserade titlar i framtiden – men Mario och Pokémon ska fortsätta säljas på traditionellt vis.

#nintendo


Medlem
Framtida Nintendo-serier kan bli free-to-play

Föreställ er nu Zelda med microtransactions.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Föreställ er nu Zelda med microtransactions.

Skrivet av Rasmus117:

Pokémon i f2p stil, betala för de bästa pokémon

Varför? Han sa ju att det inte är intressant för deras etablerade titlar.
EDIT: Är det så svårt att läsa en hel (den är kort dessutom) artikel?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Pokémon i f2p stil, betala för de bästa pokémon

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Slashgibber:

Föreställ er nu Zelda med microtransactions.

Skrivet av Rasmus117:

Pokémon i f2p stil, betala för de bästa pokémon

Varför? Han sa ju att det inte är intressant för deras etablerade titlar.
EDIT: Är det så svårt att läsa en hel (den är kort dessutom) artikel?

Jag drog något som man i mina circlar kallar för skämt. Jag gillar att dra några såna lite då och då.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Jag drog något som man i mina circlar kallar för skämt. Jag gillar att dra några såna lite då och då.

Den line:en brukar jag också säga när någon kommer på mig efter jag gjort nåt dumt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Slashgibber:

Jag drog något som man i mina circlar kallar för skämt. Jag gillar att dra några såna lite då och då.

Den line:en brukar jag också säga när någon kommer på mig efter jag gjort nåt dumt.

Fan vad du var konfrontativ. Har du inget bättre för dig än att tjaffsa över ett skämt som inte passade just dig i smaken?


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Fan vad du var konfrontativ. Har du inget bättre för dig än att tjaffsa över ett skämt som inte passade just dig i smaken?

Vad, jag skämtade ju bara.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

/Tråkmåns


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Föreställ er nu Zelda med microtransactions.

Bomberna har tagit slut, köp 20st för 1kr. Lika bra att fylla på med 30 pilar också för 1.50kr. Och Epona behöver morötter, ajajaj, där rök ännu en krona.

Jag har rätt dålig koll. Finns det något spel (obs, seriös fråga och ej ironisk) där free-2-play funkar bra och tillfredsställande för spelaren - där man inte känner sig lurad och våldtagen när man köper grejer? Där man inte känner sig som en fuskare som betalar för att vinna.

Att betala pengar för just de banor man vill spela eller kanske till och med de uppdrag man är intresserad av känns mer fair men att betala för vapen/framgång/fördelar känns helt otänkbart för min del.

Skrivet av sparriskrigaren:

Jag har rätt dålig koll. Finns det något spel (obs, seriös fråga och ej ironisk) där free-2-play funkar bra och tillfredsställande för spelaren - där man inte känner sig lurad och våldtagen när man köper grejer? Där man inte känner sig som en fuskare som betalar för att vinna.

Att betala pengar för just de banor man vill spela eller kanske till och med de uppdrag man är intresserad av känns mer fair men att betala för vapen/framgång/fördelar känns helt otänkbart för min del.

Det finns många F2P-spl som gör konceptet på ett bra sätt. I TF2 och dota2 så betalar man för att se annorlunda ut. I world of tanks betalar du för att snabbspola progression, men spelare med höglevel-tanks spelar aldrig mot spelare med låglevel-tanks.

Inaktiv
Skrivet av sparriskrigaren:

Jag har rätt dålig koll. Finns det något spel (obs, seriös fråga och ej ironisk) där free-2-play funkar bra och tillfredsställande för spelaren - där man inte känner sig lurad och våldtagen när man köper grejer? Där man inte känner sig som en fuskare som betalar för att vinna.

Att betala pengar för just de banor man vill spela eller kanske till och med de uppdrag man är intresserad av känns mer fair men att betala för vapen/framgång/fördelar känns helt otänkbart för min del.

Leauge of Legends tror jag är ett sådant, har bara lirat ett par timmar, men mina vänner som lirar säger att jo det fungerar faktiskt även om man inte betalar. Men finns säkert dom som säger annat...
Där betalar man väl för tillgång till fler hjältar och för att smycka sina gubbar, o thats it. Dom hjältar som finns för alla är tydligen bra balanserade, och vilka hjältar som man kan välja mellan roteras.

SWTOR tycker jag själv är ett bra exempel, även om det nu känns som ett gigantiskt demo istället för f2p.

Annars verkar det vara som du säger, mest rape, no lube.

1
Skriv svar