<Gaming dator>

Medlem
<Gaming dator>

tjena gubbs=D! har tänkt att inskaffa en ny gaming dator eftersom den andra är helt värdelös nu i dagsläget

lite grejer som ja har tänkt mig:
Intel Core i5 3570K 3,4Ghz( kommer nog att överklocka den upp mot en 4,4>4,7 ghz nånstans där) så vad tror ni angående kyllning? kommer de funka bra med chassit ja valde den har 5 fläktar i sig, om de skulle vara några problem med de så skulle ja ju kunna köpa till ett Noctua för extra kyllning
MSI GeForce GTX 660Ti 2048MB OC ( lite tveksam om man inte ska välja AMD istället pga tänker lira BF3..) men annars hört att mycket bra kort till överklockning
ASRock Z77 EXTREME4, ATX eller MSI Z77A-GD65 ATX om ni har något annat så skriv gärna och lite varför eller om ni tycker något av dom alternativen är bra=)
Crucial Ballistix Tactical Tracer 8GB DDR3 PC-14900 1866MHz [mest för att de är bling blink]
Zalman Z11 Plus Svart (eftersom de är 5 medföljande fläktar så kommer de nog att passa bra till överklockning, och väldigt snygg design)
XFX Core Edition 550W 80+ Bronze ( någon kille sa till mig att de räcker gott o väll med 550w men frågan är ju den om de räcker när man ska överklocka osv? ja menar de tar väll mer ström/watt om man ska överklocka eftersom den får jobba mer?

här är ungefär av vad ja tänker köpa och budget https://www.inet.se/kundvagn/visa/2814712/datorn tänkte mig ungefär runt en 7000-8000 kronor eventuellt några lappar till 500 max

skriv gärna va ni tycker gubbar all hjälp uppskattas! o kom gärna med egna förslag=)!

Hade gött !

/Michel

Medlem

Vad jag har utläst så verkar 4.4Ghz clock med stock ingen omöjlighet.
Med en hyper 212 evo (som många verkar använda) så är det nog inga problem med högre än 4.4Ghz.

GTX 660 Ti gentemot HD 7950 så prestarar GTX 660 Ti något bättre i BF3.
+6fps minimum (56fps) och +3fps average (65fps). Detta i Ultra 1920x1080, 4x AA.

Moderkort är jag inte så inne på. Det som jag kollar där är ifall processorn passar samt RAM.

GTX 660Ti i SLI behöver 700W så 550W funkar nog för att klocka ett kort.
Om det bara är processorn som ska bli överklockad så ska det inte vara några problem.

Medlem

Nvidia kort Presterar bättre i Bf3

Medlem

Av att läsa igenom det där lite snabbt har jag detta att säga.

Varför väljer du bara ett 550 W nätagg om du ska överklocka och greja? Gå upp i minst 650 w

jag skulle köpt ett 670 eller motsvarande för AMD om ist. Spel tar inte särskillt mycket på processorn vad jag märkt. Kan lira BF 3 med, spotify, teamspeak 3, xfire, origin, fireforx och ett som annat igång och ser inte att processorn gått över 67 % och då sitter jag på en intel i5 780 oklockad.

Så jag ser ingen mening med att överklocka din proc men vill du bara för att så go. Men skulle ändå vilja se att du lägger mer krut på grafikkortet.

Jag skulle också nog lägga ut iag 10-12 000 kr, blir sådan jäkla stor prestanda skillnad bara du kommer upp 2 tusenlappar. Och jag sitter iaf på en gaming dator i 6 år och sprider du ut dom 2000 på den tiden du använder en dator samt att den hänger med nått år längre för 2000 mer så blir det inte direkt dyrare i längden.

Men kolla runt på Sweclockers, kolla mätningar och tester på grejer, ta det du tycker ger mest prestanda för så mycket pengar du kan lägga ut. Finns även 1000000 posten som denna där att läsa och se vad folk köper

Lycka till och fan va gött för dig när du får hem och i ordning på datorn

Medlem
Skrivet av Kimeriderf99:

Nvidia kort Presterar bättre i Bf3

Citera gärna lite siffror osv på detta. Det är möjligt att det är sant, men att bara spotta ur sig ett påstående utan källa känns inte så trovärdigt.

Jag kör BF3 maxat med ett 6950 utan problem.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Swink:

Av att läsa igenom det där lite snabbt har jag detta att säga.

Varför väljer du bara ett 550 W nätagg om du ska överklocka och greja? Gå upp i minst 650 w

jag skulle köpt ett 670 eller motsvarande för AMD om ist. Spel tar inte särskillt mycket på processorn vad jag märkt. Kan lira BF 3 med, spotify, teamspeak 3, xfire, origin, fireforx och ett som annat igång och ser inte att processorn gått över 67 % och då sitter jag på en intel i5 780 oklockad.

Så jag ser ingen mening med att överklocka din proc men vill du bara för att så go. Men skulle ändå vilja se att du lägger mer krut på grafikkortet.

Jag skulle också nog lägga ut iag 10-12 000 kr, blir sådan jäkla stor prestanda skillnad bara du kommer upp 2 tusenlappar. Och jag sitter iaf på en gaming dator i 6 år och sprider du ut dom 2000 på den tiden du använder en dator samt att den hänger med nått år längre för 2000 mer så blir det inte direkt dyrare i längden.

Men kolla runt på Sweclockers, kolla mätningar och tester på grejer, ta det du tycker ger mest prestanda för så mycket pengar du kan lägga ut. Finns även 1000000 posten som denna där att läsa och se vad folk köper

Lycka till och fan va gött för dig när du får hem och i ordning på datorn

hehe tack så mycket;) aa ja måste nog ha ett bättre nättag:P tänkt mig att överklocka graffikortet lite med.

Medlem

Sprang på det problemet när jag började överklocka och uppgradera. Sitter nu på ett 1200W "Nuclear Power Unit" Lär inte köra på problemet igen på ett tag..


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:
Skrivet av Kimeriderf99:

Nvidia kort Presterar bättre i Bf3

Citera gärna lite siffror osv på detta. Det är möjligt att det är sant, men att bara spotta ur sig ett påstående utan källa känns inte så trovärdigt.

Jag kör BF3 maxat med ett 6950 utan problem.

http://www.tomshardware.com/reviews/geforce-gtx-660-ti-benchm...
http://www.tomshardware.com/reviews/geforce-gtx-650-ti-benchm...
http://www.tomshardware.com/reviews/geforce-gtx-680-review-be...

Medlem

Tackar!

Intressant läsning. Både Nvidia och ATI har sina för och nackdelar, men denna visste jag inte om.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Tror de testerna inte stämmer då de är ganska gamla likt alla på Sweclockers.

Testerna görs när grafikkorten kommer ut men AMD släppte under hösten otroligt mkt bättre mjukvara till sina grafikkort vilket (enligt många olika poster i sweclockers forumen utan länkar) ska ge upp till 25-30 % bättre prestanda.

Kikade runt mer på det och hittade även en länk från sweclockers forum där man tydligt ser att ATI korten har fått en rejäl prestanda boost tack vara att de har en nyare och bättre mjukvara.
Just nu vet jag iaf att ett 7970 kostar som ett 670 men presterar som ett 680.
Jag har sett tester på detta från olika sidor dock för lat för att leta upp dem igen men ger ni er ut och orkar leta upp dem så har ni bevis på det där.

Vad man vet kommer inte Nvidia släppa någon ny drivrutin till denna serien så det ser ut som att det röda laget vann denna Serien.

Dock är detta grafikkort för över 3000 kr vilket är över din budget men jag antar att boosten ska vara samma för korten runt 2000 klassen också

Edit: Efterspm folk gick lös på mig i någon julkalenders tråd när jag skrev det utan länk kom ja på att det kan vara bra att slänga in en ändå..
Detta är benchmarks från 26 november inte 08 augusti som är gamla: http://www.techspot.com/review/603-best-graphics-cards/page4....

Viktigt att kolla datum när det gäller data prylar!! utvecklingen går fort

Medlem

Bra val av processor. Är nog den mest prisvärda processorn till spel just nu. Plus att den överklockar riktigt trevligt. Kylaren kan jag inte uttala mig om men om du gillar den så kör på den, Noctua brukar vara ett säkert val.

Jag hade personligen valt ett snabbare grafikkort. 660Ti känns lite klent för en gamingdator. 7950 eller 7970 hade varit mitt val. Om du har råd då det vill säga, det kostar som bekant betydligt mer.

ASRock Z77 EXTREME4 är ett bra moderkort och det som rekomenderades av Sweclockers för 3570K. Mycket prisvärt. Vill du spara lite pengar finns även ASRock Z77 pro3 för runt 700-800kr.

Ram-minnen ser bra ut om du ska överklocka. Inte mycket att spara in på mot 1600mhz-minnen.

Chassit klara kylningen och designen är högst en personlig sak. Billigt är det i alla fall.

Nätaggregatet räcker om du inte ska skaffa ett snabbare grafikkort annars hade jag lagt på 50-100w.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Micheltyson:

tjena gubbs=D! har tänkt att inskaffa en ny gaming dator eftersom den andra är helt värdelös nu i dagsläget

lite grejer som ja har tänkt mig:
Intel Core i5 3570K 3,4Ghz( kommer nog att överklocka den upp mot en 4,4&gt;4,7 ghz nånstans där) så vad tror ni angående kyllning? kommer de funka bra med chassit ja valde den har 5 fläktar i sig, om de skulle vara några problem med de så skulle ja ju kunna köpa till ett Noctua för extra kyllning
MSI GeForce GTX 660Ti 2048MB OC ( lite tveksam om man inte ska välja AMD istället pga tänker lira BF3..) men annars hört att mycket bra kort till överklockning
ASRock Z77 EXTREME4, ATX eller MSI Z77A-GD65 ATX om ni har något annat så skriv gärna och lite varför eller om ni tycker något av dom alternativen är bra=)
Crucial Ballistix Tactical Tracer 8GB DDR3 PC-14900 1866MHz [mest för att de är bling blink]
Zalman Z11 Plus Svart (eftersom de är 5 medföljande fläktar så kommer de nog att passa bra till överklockning, och väldigt snygg design)
XFX Core Edition 550W 80+ Bronze ( någon kille sa till mig att de räcker gott o väll med 550w men frågan är ju den om de räcker när man ska överklocka osv? ja menar de tar väll mer ström/watt om man ska överklocka eftersom den får jobba mer?

här är ungefär av vad ja tänker köpa och budget https://www.inet.se/kundvagn/visa/2814712/datorn tänkte mig ungefär runt en 7000-8000 kronor eventuellt några lappar till 500 max

skriv gärna va ni tycker gubbar all hjälp uppskattas! o kom gärna med egna förslag=)!

Hade gött !

/Michel

Jag anser om du ska klocka den så högt bör du kanske överväga en vattenkylare men annars kan jag även rekomendera amds processorer då de är något billigare oftast

Medlem
Skrivet av creepy:
Skrivet av Micheltyson:

tjena gubbs=D! har tänkt att inskaffa en ny gaming dator eftersom den andra är helt värdelös nu i dagsläget

lite grejer som ja har tänkt mig:
Intel Core i5 3570K 3,4Ghz( kommer nog att överklocka den upp mot en 4,4&amp;gt;4,7 ghz nånstans där) så vad tror ni angående kyllning? kommer de funka bra med chassit ja valde den har 5 fläktar i sig, om de skulle vara några problem med de så skulle ja ju kunna köpa till ett Noctua för extra kyllning
MSI GeForce GTX 660Ti 2048MB OC ( lite tveksam om man inte ska välja AMD istället pga tänker lira BF3..) men annars hört att mycket bra kort till överklockning
ASRock Z77 EXTREME4, ATX eller MSI Z77A-GD65 ATX om ni har något annat så skriv gärna och lite varför eller om ni tycker något av dom alternativen är bra=)
Crucial Ballistix Tactical Tracer 8GB DDR3 PC-14900 1866MHz [mest för att de är bling blink]
Zalman Z11 Plus Svart (eftersom de är 5 medföljande fläktar så kommer de nog att passa bra till överklockning, och väldigt snygg design)
XFX Core Edition 550W 80+ Bronze ( någon kille sa till mig att de räcker gott o väll med 550w men frågan är ju den om de räcker när man ska överklocka osv? ja menar de tar väll mer ström/watt om man ska överklocka eftersom den får jobba mer?

här är ungefär av vad ja tänker köpa och budget https://www.inet.se/kundvagn/visa/2814712/datorn tänkte mig ungefär runt en 7000-8000 kronor eventuellt några lappar till 500 max

skriv gärna va ni tycker gubbar all hjälp uppskattas! o kom gärna med egna förslag=)!

Hade gött !

/Michel

Jag anser om du ska klocka den så högt bör du kanske överväga en vattenkylare men annars kan jag även rekomendera amds processorer då de är något billigare oftast

Även mycket sämre.. prestanda per krona sjunker otroligt genom att köpa AMD. Så då rekommenderar jag hellre att han köper en billigare intel.. Ligger ju ändå en hel processor nod före.

Medlem

Mer än en nod. AMD's processorer har inte ett skit going for them just nu, då Intel ligger mortal ljusår före AMD. Finns ingen anledning idag att köpa en AMD, då en billigare Intel ur samma prisklass klår AMD-processorn utan problem.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Ja som ja sa.. Dock tråkigt att det är så.
Det vore inte roligt om Intel får monopol direkt...

Medlem
Skrivet av Kimeriderf99:

Nvidia kort Presterar bättre i Bf3

Fast fabrik-klockade kort fuckar upp allt -.-"

Medlem
Skrivet av Swink:
Skrivet av creepy:
Skrivet av Micheltyson:

tjena gubbs=D! har tänkt att inskaffa en ny gaming dator eftersom den andra är helt värdelös nu i dagsläget

lite grejer som ja har tänkt mig:
Intel Core i5 3570K 3,4Ghz( kommer nog att överklocka den upp mot en 4,4&amp;amp;gt;4,7 ghz nånstans där) så vad tror ni angående kyllning? kommer de funka bra med chassit ja valde den har 5 fläktar i sig, om de skulle vara några problem med de så skulle ja ju kunna köpa till ett Noctua för extra kyllning
MSI GeForce GTX 660Ti 2048MB OC ( lite tveksam om man inte ska välja AMD istället pga tänker lira BF3..) men annars hört att mycket bra kort till överklockning
ASRock Z77 EXTREME4, ATX eller MSI Z77A-GD65 ATX om ni har något annat så skriv gärna och lite varför eller om ni tycker något av dom alternativen är bra=)
Crucial Ballistix Tactical Tracer 8GB DDR3 PC-14900 1866MHz [mest för att de är bling blink]
Zalman Z11 Plus Svart (eftersom de är 5 medföljande fläktar så kommer de nog att passa bra till överklockning, och väldigt snygg design)
XFX Core Edition 550W 80+ Bronze ( någon kille sa till mig att de räcker gott o väll med 550w men frågan är ju den om de räcker när man ska överklocka osv? ja menar de tar väll mer ström/watt om man ska överklocka eftersom den får jobba mer?

här är ungefär av vad ja tänker köpa och budget https://www.inet.se/kundvagn/visa/2814712/datorn tänkte mig ungefär runt en 7000-8000 kronor eventuellt några lappar till 500 max

skriv gärna va ni tycker gubbar all hjälp uppskattas! o kom gärna med egna förslag=)!

Hade gött !

/Michel

Jag anser om du ska klocka den så högt bör du kanske överväga en vattenkylare men annars kan jag även rekomendera amds processorer då de är något billigare oftast

Även mycket sämre.. prestanda per krona sjunker otroligt genom att köpa AMD. Så då rekommenderar jag hellre att han köper en billigare intel.. Ligger ju ändå en hel processor nod före.

jag är något outbildad men vad ä det som gör intel så mycket bättre, i i7klassen förstår jag men den är också 1000 kr dyrare än i5 3570k med 4 kärnor går på 1800 och amds 8350 4.0 ghz går på 1650 och den är 8kärnig och har mer cache så vad är det som gör så stor skillnad? och om du säger att hyperthread är bra så säger iallafall min erfarenhet att du är ute och cyklar

Medlem

AMD's 8-kärniga Bulldozer fick spö av Intels billigare processor i alla tester jag såg. Nu är ju dock PileDriver förbättrad arkitektur, och den lägger sig marginelt över i5 i teoretisk prestanda. Läs nedan för att se varför jag skriver teoretisk.

Hyperthread är bra, om det görs på rätt sätt. AMD må ha förbättrat sitt under senaste revisionen, men de är fortfarande överlag sämre än Intel då en Intel-processor står sig bättre mot köp-priset.

http://techreport.com/review/23750/amd-fx-8350-processor-revi...

Citat:

Pop over to the gaming scatter, though, and the picture changes dramatically. There, the FX-8350 is the highest-performance AMD desktop processor to date for gaming, finally toppling the venerable Phenom II X4 980. Yet the FX-8350's gaming performance almost exactly matches that of the Core i3-3225, a $134 Ivy Bridge-based processor. Meanwhile, the Core i5-3470 delivers markedly superior gaming performance for less money than the FX-8350. The FX-8350 isn't exactly bad for video games—its performance was generally acceptable in our tests. But it is relatively weak compared to the competition.

Sen är det frågan om strömförbrukning.

Citat:

The other major consideration here is power consumption, and really, the FX-8350 isn't even the same class of product as the Ivy Bridge Core i5 processors on this front. There's a 48W gap between the TDP ratings of the Core i5 parts and the FX-8350, but in our tests, the actual difference at the wall socket between two similarly configured systems under load was over 100W. That gap is large enough to force the potential buyer to think deeply about the class of power supply, case, and CPU cooler he needs for his build. One could definitely get away with less expensive components for a Core i5 system.

You be the judge, men i mina ögon är det ingen diskussion..


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

AMD&#039;s 8-kärniga Bulldozer fick spö av Intels billigare processor i alla tester jag såg. Nu är ju dock PileDriver förbättrad arkitektur, och den lägger sig marginelt över i5 i teoretisk prestanda. Läs nedan för att se varför jag skriver teoretisk.

Hyperthread är bra, om det görs på rätt sätt. AMD må ha förbättrat sitt under senaste revisionen, men de är fortfarande överlag sämre än Intel då en Intel-processor står sig bättre mot köp-priset.

http://techreport.com/review/23750/amd-fx-8350-processor-revi...

Citat:

Pop over to the gaming scatter, though, and the picture changes dramatically. There, the FX-8350 is the highest-performance AMD desktop processor to date for gaming, finally toppling the venerable Phenom II X4 980. Yet the FX-8350&#039;s gaming performance almost exactly matches that of the Core i3-3225, a $134 Ivy Bridge-based processor. Meanwhile, the Core i5-3470 delivers markedly superior gaming performance for less money than the FX-8350. The FX-8350 isn&#039;t exactly bad for video games—its performance was generally acceptable in our tests. But it is relatively weak compared to the competition.

Sen är det frågan om strömförbrukning.

Citat:

The other major consideration here is power consumption, and really, the FX-8350 isn&#039;t even the same class of product as the Ivy Bridge Core i5 processors on this front. There&#039;s a 48W gap between the TDP ratings of the Core i5 parts and the FX-8350, but in our tests, the actual difference at the wall socket between two similarly configured systems under load was over 100W. That gap is large enough to force the potential buyer to think deeply about the class of power supply, case, and CPU cooler he needs for his build. One could definitely get away with less expensive components for a Core i5 system.

You be the judge, men i mina ögon är det ingen diskussion..

ok you win! men jag tycker att hyper fortfarande är dålig,jag har en intel 2670qm med 4 kärnor och 4 hyper men den arbetar sjukt ojämnt då core 1 kan ligga på 90% medans resten ligger och sover på <10%
där är hyper threads kolla fps skillnaden
http://www.youtube.com/watch?v=I4PDoy-mi0A

Medlem

Det är ju inte hyperthreadings fel, utan programmen som inte utnyttjar hyperthreading.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Det är ju inte hyperthreadings fel, utan programmen som inte utnyttjar hyperthreading.

visst har du rätt men det jag menar är att hyper inte är så användbart till gaming

Medlem

Inte idag iallafall.

Men om du läser reviewen jag länkade ovan så står detta;

"... if what you really want is maximum multithreaded performance for your dollar... well, then the FX-8350 may just be your next CPU. "

Med andra ord, ett av de största dragplåstren för 8350 är dess hantering av multithreading. Hur mycket har du läst på om processorn du förespråkar egentligen?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

AMD:s processor slår endast Intels i program och då särskilt de program som är gjorda för flerkärniga beräkningar så som kompression och konvertering. Men när det kommer till spel så vinner Intels processorer. Detta har nog främst att göra med att de enskilda kärnorna i Intels är betydligt snabbare än en enskild AMD-kärna och väldigt få spel är gjorda för flerkärnighet. Cache och mhz säger inte mycket om man jämför mellan två helt olika arkitekturer.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

men hur f*n ska man då som konsument kunna skilja dem åt utan att lägga ner 100-tals timmar på forum och youtube. Och tack för era svar

Medlem

Det tog mig under 100 sekunder att hitta informationen.

Lägger du 100+ timmar på det borde du kanske fråga i en butik istället.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av creepy:

men hur f*n ska man då som konsument kunna skilja dem åt utan att lägga ner 100-tals timmar på forum och youtube. Och tack för era svar

Jag håller med. Det är extremt svårt för en oinsatt att ha någon som helst idé om hur processorer från olika tillverkare förhåller sig till varandra. Alla aktiklar om processorprestanda är allt annat är lättlästa och samtidigt måste man hela tiden tänka på priserna de olika processorerna har. Många tänker fortfarande i det gamla 90-tals mhz-tänket vilket är något som numera är mer missvisande är rättvisande. T.ex hade gamla Pentium D klockfrekvenser som överstiger de flesta av dagens processorer men presterade sämre än deras 3/4 klockade konkurrenter.

Ett exempel är att många tror dagens ARM processorer i läsplattor är likvärdiga AMD Athlon XP, Intel Pentium 4 eller någon av de moderna lågklockade laptop-processorerna i samma ghz. Dessa ARM processorer i själva verket är mycket långsammare än sina x86 motsvarigheter (dock är ARM mycket strömsnålare).

Dock är både AMD och Intel konkurrensmässiga. Processorerna har olika för- och nackdelar. I dagens läge utför Intels processorer mer per mhz men sitter på färre kärnor och mindre cache. AMD har liten fördel i rena beräkningsprogram medan Intel vinner ganska starkt i spel. Intel har processorer i högre prestandaklasser som AMD saknar men samtidigt är moderkorten till AMD generellt sett billigare. Detta gör AMD till ett bra budgetval (<1500kr) eller ett bra val för dig som spelar mindre men gärna har igång väldigt tunga processer så som filmkonvertering där alla kärnor utnyttjas till max.

Själv brukar jag förlita mig på Sweclockers tester av hårdvara då de är seriösa men inte allt för svårlästa. Ett tips är att se deras artiklar om sommar- respektive vinterdator som, om man har tur, kommer nära inpå när man själv ska uppgradera.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Du har ju inte listat alla delar. Se till att köpa SSD och inte minsta storleken. Jag skulle gissa att du kommer landa på totalt 10 000 allt som allt när det är färdigbyggt, det gjorde jag och jag byggde liknande.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

och för att avsluta så har vi benchmarksen och så som naraccas sa så klår amd intel i ren uträkning men i spel så vinner intel thanks alot guys
http://www.anandtech.com/bench/Product/697?vs=701

Medlem
Skrivet av Stag:
Skrivet av Kimeriderf99:

Nvidia kort Presterar bättre i Bf3

Citera gärna lite siffror osv på detta. Det är möjligt att det är sant, men att bara spotta ur sig ett påstående utan källa känns inte så trovärdigt.

Jag kör BF3 maxat med ett 6950 utan problem.

Nu vet jag inte vad du har för krav på frame rate, men då det är lättast att utgå ifrån att de flesta vill ha en frame rate på minst 60 i en FPS som BF3, så kan jag direkt säga att ett 6950 inte klarar det. Förutsatt att du menar maxa som i att spela på preseten ultra i minst 1920x1080, då hamnar man snarare runt 35 FPS i avg.

http://www.sweclockers.com/image/diagram/2617?k=a73b4f659e40f...
Notera att testet är gjort i singleplayer, så i multiplayer kan man dra bort ytterligare några FPS.

Medlem

Tankefel av mig, menade hgih/ultra lite mixat. Det är iallafall inget större prestanda-problem så.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

12
Skriv svar