Company of Heroes 2 – färska DX11-bilder

Medlem

Så varför är det inte snyggare än ettan? Brist på pengar?

Medlem

Spelat lite av Alfan.
Grafiskt sätt så verkar det inte vara så mycket större skillnad från 1an. I vissa fall ser det faktist sämre ut, tex Tank texturen.
Men man kan inte precis klaga, CoH 1 är tom idag ett sjukt snyggt RTS spel.

Hur många RTS kan man gå så nära att man ser om soldaten är orakad och att man kan se att 3d modellen har 5 fingrar och inte bara en stor klump som hand.

Dock så kan jag inte säga att jag blev speciellt super impad av gameplayet. CoH 1 när det kom var verkligen något extra men nu flera år senare och efter att jag lirat mycket Men of war: Assault squad.
Då känns mycket av CoH 2s mekanik föråldrad och rätt så oimponerande.
Spelets vill fokusera på strider men dens arkadstil, blir nästan som ett hinder. Stridsvagnsstriderna som äger rum 20 meter ifrån varandra impar inte precis när ett RTS som MoW har stridsvagnar som både känns mer riktiga och roliga.

Känns lite som SC 2, kommer inte vara lika revolutionernade som första delen. Utan mera av det samma.
Sen är det ju upp till var och en om dom tycker det är bra eller dåligt.

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

Spelat lite av Alfan.
Grafiskt sätt så verkar det inte vara så mycket större skillnad från 1an. I vissa fall ser det faktist sämre ut, tex Tank texturen.
Men man kan inte precis klaga, CoH 1 är tom idag ett sjukt snyggt RTS spel.

Hur många RTS kan man gå så nära att man ser om soldaten är orakad och att man kan se att 3d modellen har 5 fingrar och inte bara en stor klump som hand.

Dock så kan jag inte säga att jag blev speciellt super impad av gameplayet. CoH 1 när det kom var verkligen något extra men nu flera år senare och efter att jag lirat mycket Men of war: Assault squad.
Då känns mycket av CoH 2s mekanik föråldrad och rätt så oimponerande.
Spelets vill fokusera på strider men dens arkadstil, blir nästan som ett hinder. Stridsvagnsstriderna som äger rum 20 meter ifrån varandra impar inte precis när ett RTS som MoW har stridsvagnar som både känns mer riktiga och roliga.

Känns lite som SC 2, kommer inte vara lika revolutionernade som första delen. Utan mera av det samma.
Sen är det ju upp till var och en om dom tycker det är bra eller dåligt.

Ja, det låter inte så bra. Det låter som det ser ut :/. Men vi får vänta och se.

Skrivet av predator:

Så varför är det inte snyggare än ettan? Brist på pengar?

Första spelet är riktigt komplett. Det märks när ett spel har gjorts välgjort. Det är därför första spelet fortfarande kan spelas idag. Jag tror, och det är bara som jag tror, att det är inte samma engagemang, och det är nog inte samma personer som gjorde det första spelet. Jag har kollat på alpha klippet, se länk nedan, och jag är rätt snopen över hur likt vissa saker är det första spelet, nästan så de bara har tagit och kopierat och klistrat in, särskilt när tanksen skjuter på de tyska halftracksen, och sättet dom rör sig på, samt sättet soldaterna avancerar sig på. Ljudet verkar sämre också i spelet. Jag hade definitivt förväntat mig grymmare animationer när en tank rör sig tex. och andra saker för den delen. Rätt besviken. Man tycker att spelet borde iaf. imponera över det förra. Men icke sa Nicke.

http://www.youtube.com/watch?v=N6pvu517VLo

Medlem
Skrivet av Wartex:
Skrivet av Kimpur:

Ser ut som 2an ungefär

Vad konstigt!

Mjaa det tycker jag verkligen.. det här ska ju vara snyggare


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Är det bara hälften så bra som 1:an och dess expansioner.. så är det ett definitivt köp

Medlem
Skrivet av M4NGL3R:

Är det bara hälften så bra som 1:an och dess expansioner.. så är det ett definitivt köp

Om det bara är hälften så bra som 1an så får man ju mera anledning att bara lira 1an.
Och personligen tycker jag MoW: Assault squad är bättre än CoH 1. Vilket ger mig rätt lite anledning att fixa CoH 2.

CoH 2 kommer att kosta 400 spänn och man får bara två fraktioner. MoW AS kan man få för typ 50 spänn och har 5 fraktioner. hundratals enheter och vapen.
Samt att jag föredrar MoWs realism över CoHs arkad gameplay.

Ända anledningen jag kan tänka mig att fixa CoH 2 är för att det kommer att finnas många spelare och ett fungerande automatch system.
CoH 2 kommer dock inte att vara lika fantastiskt som vad CoH 1 var 2006. Tyvärr...

Medlem
Skrivet av Tarmböld:
Skrivet av M4NGL3R:

Är det bara hälften så bra som 1:an och dess expansioner.. så är det ett definitivt köp

Om det bara är hälften så bra som 1an så får man ju mera anledning att bara lira 1an.
Och personligen tycker jag MoW: Assault squad är bättre än CoH 1. Vilket ger mig rätt lite anledning att fixa CoH 2.

CoH 2 kommer att kosta 400 spänn och man får bara två fraktioner. MoW AS kan man få för typ 50 spänn och har 5 fraktioner. hundratals enheter och vapen.
Samt att jag föredrar MoWs realism över CoHs arkad gameplay.

Ända anledningen jag kan tänka mig att fixa CoH 2 är för att det kommer att finnas många spelare och ett fungerande automatch system.
CoH 2 kommer dock inte att vara lika fantastiskt som vad CoH 1 var 2006. Tyvärr...

att jämföra CoH och MoW är ju lite som att jämföra äpplen och päron.. båda är frukter och växer på träd..


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Visst dom är inte speciellt lika. Men det betyder inte att MoW inte har påverkat min syn på CoH spelen.
Hade jag inte spelat MoW:AS så hade jag nog varit mera taggad på att lira CoH 2.
När jag lirade av i alfan och såg de smala utbudet av enheter och lama stridsvagnsstrider. Så blir det automatiskt att jag kopplar till andra WW2 RTS som gjort många saker bättre.

Medlem

Onekligen är det så.
Tycker dock. fortf. att det är fel att jämföra dom, då dom tilltalar två olika målgrupper.
Du jämför även en Alpha version med en retail version.
I både en alpha och senare beta version kommer det att saknas innehåll.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Jag som verkligen har varit taggad på spelet inser nu hur extremt fjantigt det är på vissa sätt. Striderna pågår på avstånd om typ 10 meter och gubbjävlarna dör aldrig.

Tänker att det var ett misstag att testa MoW AS men tror det behövdes för att faktiskt inse att arkadspelet CoD verkligen bara är explosioner och kratrar överallt. Lite realism till nya spelet hade gjort mig sugen på att spela det, nu känner jag bara avsky.


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

12
Skriv svar