Valve i samarbete med pc-byggare

Robot
Valve i samarbete med pc-byggare

Valve och pc-byggaren Xi3 visar upp minidatorn "Piston" – är detta den beryktade Steambox?


Valve i samarbete med pc-byggare

Varför inte bygga en STEAM-PC rakt av istället


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

1TB SSD, ehm...JA TACK!


signatur

- Wiiga -

Medlem

1TB ssd? xD What?

Medlem

Hårdvaran ser bra ut förutom att det är en integrerad grafik krets.
Jag är jävligt skeptisk över det.


signatur

cags

Medlem

haha ja blir det 1TB SSD så är den väl värd sina pengar i princip


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av cags91:

Hårdvaran ser bra ut förutom att det är en integrerad grafik krets.
Jag är jävligt skeptisk över det.

Håller med fullständigt.

Medlem
Skrivet av Birchoff:
Skrivet av cags91:

Hårdvaran ser bra ut förutom att det är en integrerad grafik krets.
Jag är jävligt skeptisk över det.

Håller med fullständigt.

Men tänk om all övrig hårdvara låg i molnet? Önsketänkande men fräckt...

Medlem
Skrivet av cags91:

Hårdvaran ser bra ut förutom att det är en integrerad grafik krets.
Jag är jävligt skeptisk över det.

Jag skulle gissa på AMD Trinity, vilket är ganska kompetent ändå.


signatur

Xd

Medlem

Att grafikkretsen är integrerad innebär inte nödvändigtvis att den är dålig. Du skulle i teori kunna integrera vilken grafikkrets som helst i moderkortet om du är tillverkare och jag antar att dom har valt något som duger.

Medlem
Skrivet av cags91:

Hårdvaran ser bra ut förutom att det är en integrerad grafik krets.
Jag är jävligt skeptisk över det.

Säger som Zwete, troligen en fusion krets. Då kommer den fungera riktigt bra (Inte battlefield på ultra inställningar bra, utan snarare på medium bra). Gör de så att dem kör to-the-metal optimering såsom till andra konsoler ser jag en mycket ljus framtid.. Det blir snabbaste konsolen på marknaden

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av VolvoJocke:

Att grafikkretsen är integrerad innebär inte nödvändigtvis att den är dålig. Du skulle i teori kunna integrera vilken grafikkrets som helst i moderkortet om du är tillverkare och jag antar att dom har valt något som duger.

På deras Kickstarter-sajt kan man läsa att den är "able to handle graphics-rich computer games like Crysis 2 with ease. The X7A Modular Computer will also run 3 high-definition monitors simultaneously".

La också lite ytterligare information i slutet av nyheten, vilket pekar på att detta inte är Valves steambox utan bara ett liknanden projekt de har valt att stödja.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av VolvoJocke:

Att grafikkretsen är integrerad innebär inte nödvändigtvis att den är dålig. Du skulle i teori kunna integrera vilken grafikkrets som helst i moderkortet om du är tillverkare och jag antar att dom har valt något som duger.

På deras Kickstarter-sajt kan man läsa att den är "able to handle graphics-rich computer games like Crysis 2 with ease. The X7A Modular Computer will also run 3 high-definition monitors simultaneously".

La också lite ytterligare information i slutet av nyheten, vilket pekar på att detta inte är Valves steambox utan bara ett liknanden projekt de har valt att stödja.

har du länk till deras kickstarter sida.. googla utan framgång


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av joary639:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av VolvoJocke:

Att grafikkretsen är integrerad innebär inte nödvändigtvis att den är dålig. Du skulle i teori kunna integrera vilken grafikkrets som helst i moderkortet om du är tillverkare och jag antar att dom har valt något som duger.

På deras Kickstarter-sajt kan man läsa att den är "able to handle graphics-rich computer games like Crysis 2 with ease. The X7A Modular Computer will also run 3 high-definition monitors simultaneously".

La också lite ytterligare information i slutet av nyheten, vilket pekar på att detta inte är Valves steambox utan bara ett liknanden projekt de har valt att stödja.

har du länk till deras kickstarter sida.. googla utan framgång

Vassego!


signatur
Medlem
Skrivet av cags91:

Hårdvaran ser bra ut förutom att det är en integrerad grafik krets.
Jag är jävligt skeptisk över det.

"Det kommer att gå att uppgradera saker såsom processor och grafikkort..."

Medlem

Fan va liten o cool den ser ut Påminner om gamecube o.s.v.
Kul att PC får ligga på de stora grabbarnas ritbord också

Medlem

Men upp till 1 TB SSD, kanske börjar med 120... för 1 TB SSD kostar mer än 999 dollar idag...

Medlem

om det följer med en handkontroll så e det intressant


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

ni som blir förvånade över 1 TB SSD, den har kapacitet att ha en sådan stor hårddisk, men att du antagligen måste köpa den separat.

PS3 säljs med 1TB HDD för typ 2500 nu för tiden.

Medlem
Skrivet av Harry Coma:
Skrivet av cags91:

Hårdvaran ser bra ut förutom att det är en integrerad grafik krets.
Jag är jävligt skeptisk över det.

"Det kommer att gå att uppgradera saker såsom processor och grafikkort..."

Antar att detta gäller vid köpet. Blir ju svårare att uppdatera integrerad gpu vid senare tillfälle.
Nej tack. Hellre då ett litet 650 nvidia kort och skippa integrerad gpu från början


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Vilken skit, 10k för den här? Visserligen 1tb SSD men resten?
Bättre att köpa en speldator (om man inte har kompetensen att bygga en egen) av en duktig återförsäljare, typ Inet, komplett m.m, ingen compaq eller dell-skit!

Jag antar att den här ska vara direktkopplad till steam och sälja samtliga spel därifrån också, så optimering?
Njae skulle inte tro det!

I värsta fall slutar det med att den här blir populär och spelutvecklare börjar göra sina spel specifikt för den här likt andra konsoler!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av dotque:

Vilken skit, 10k för den här? Visserligen 1tb SSD men resten?
Bättre att köpa en speldator (om man inte har kompetensen att bygga en egen) av en duktig återförsäljare, typ Inet, komplett m.m, ingen compaq eller dell-skit!

Jag antar att den här ska vara direktkopplad till steam och sälja samtliga spel därifrån också, så optimering?
Njae skulle inte tro det!

I värsta fall slutar det med att den här blir populär och spelutvecklare börjar göra sina spel specifikt för den här likt andra konsoler!

Även om jag gillar Valve och Steam så håller jag med dig. Detta känns inte som rätt väg, men så länge de stödjer "vanliga" datorer så ok.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Piston + Oculus Rift = rätt så smidig LAN-dator. Enda som saknas är ett inbyggd Xonar STX för oss som bryr oss om ljud!

Medlem
Skrivet av dotque:

Vilken skit, 10k för den här? Visserligen 1tb SSD men resten?
Bättre att köpa en speldator (om man inte har kompetensen att bygga en egen) av en duktig återförsäljare, typ Inet, komplett m.m, ingen compaq eller dell-skit!

Jag antar att den här ska vara direktkopplad till steam och sälja samtliga spel därifrån också, så optimering?
Njae skulle inte tro det!

I värsta fall slutar det med att den här blir populär och spelutvecklare börjar göra sina spel specifikt för den här likt andra konsoler!

Har du tittat på hur stor den är??
Den är ju inte större en din näve, kan du hålla Xbox360 eller en Ps3 i näven kanske??
Och hur stor är inte en PC med miditower!
De tar ju en massa plats och kan inte stå vart som helst!

Självklart blir den svin dyr när den är så minimalistisk jämfört med en vanlig PC eller Konsol!

Så det kommer självklart att finnas en marknad och kunder som är villiga att betala priset när den är så liten och smidig!

Medlem

Den här kommer nog sälja helt okej.

Valve själva kommer nog optimera den jättemycket för sina spel och samtidigt försöka pusha utgivarna på Steam.

Inte världens kraftigaste, men hur mycket kan den väga? inte mycket skulle jag tro, väldigt behändig att ha i ryggsäcken om du ska till en kompis på LAN, ta med mus och tangentbord, skärm har nog kompisen att låna ut (ex TV)

Ett bättre alternativ från Laptop som gamer, bra.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

ni som blir förvånade över 1 TB SSD, den har kapacitet att ha en sådan stor hårddisk, men att du antagligen måste köpa den separat.

PS3 säljs med 1TB HDD för typ 2500 nu för tiden.

Tror du är lite morgontrött nu, eller så förstår jag inte!?
Men vet herrn vad 1Tb SSD kostar?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av Ztreek:

ni som blir förvånade över 1 TB SSD, den har kapacitet att ha en sådan stor hårddisk, men att du antagligen måste köpa den separat.

PS3 säljs med 1TB HDD för typ 2500 nu för tiden.

Tror du är lite morgontrött nu, eller så förstår jag inte!?
Men vet herrn vad 1Tb SSD kostar?

1TB SSD kostar lite över 6000kr.

Sa aldrig att det skulle vara billigt eller något sådant, folk verkade läsa fel att den SKULLE innehålla så mycket, inte att den KAN innehålla så mycket.

Tror nog den morgontrötte är du :>

Medlem
Skrivet av Branoc:
Skrivet av dotque:

Vilken skit, 10k för den här? Visserligen 1tb SSD men resten?
Bättre att köpa en speldator (om man inte har kompetensen att bygga en egen) av en duktig återförsäljare, typ Inet, komplett m.m, ingen compaq eller dell-skit!

Jag antar att den här ska vara direktkopplad till steam och sälja samtliga spel därifrån också, så optimering?
Njae skulle inte tro det!

I värsta fall slutar det med att den här blir populär och spelutvecklare börjar göra sina spel specifikt för den här likt andra konsoler!

Har du tittat på hur stor den är??
Den är ju inte större en din näve, kan du hålla Xbox360 eller en Ps3 i näven kanske??
Och hur stor är inte en PC med miditower!
De tar ju en massa plats och kan inte stå vart som helst!

Självklart blir den svin dyr när den är så minimalistisk jämfört med en vanlig PC eller Konsol!

Så det kommer självklart att finnas en marknad och kunder som är villiga att betala priset när den är så liten och smidig!

Jaha på det viset, och vad ska du med den här lilla burken till?
Du kan ju lika gärna köpa en bärbar dator och köra steam på den och få ut mycket bättre prestanda och mer funktioner om det nu är storleken som är problemet

Och ja jag tror faktiskt jag klarar av att hålla i en PS3/Xbox med en näve!

Skrivet av Ztreek:
Skrivet av dotque:
Skrivet av Ztreek:

ni som blir förvånade över 1 TB SSD, den har kapacitet att ha en sådan stor hårddisk, men att du antagligen måste köpa den separat.

PS3 säljs med 1TB HDD för typ 2500 nu för tiden.

Tror du är lite morgontrött nu, eller så förstår jag inte!?
Men vet herrn vad 1Tb SSD kostar?

1TB SSD kostar lite över 6000kr.

Sa aldrig att det skulle vara billigt eller något sådant, folk verkade läsa fel att den SKULLE innehålla så mycket, inte att den KAN innehålla så mycket.

Tror nog den morgontrötte är du :>

Jag läste visst fel jag!
8800+


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Geeks Gaming

2 saker... integrerat grafik nej tack... sen så kommer den bara kunna köra steam... det finns tyvärr många många spel jag inte har köpt genom steam

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av dotque:
Skrivet av Ztreek:

ni som blir förvånade över 1 TB SSD, den har kapacitet att ha en sådan stor hårddisk, men att du antagligen måste köpa den separat.

PS3 säljs med 1TB HDD för typ 2500 nu för tiden.

Tror du är lite morgontrött nu, eller så förstår jag inte!?
Men vet herrn vad 1Tb SSD kostar?

1TB SSD kostar lite över 6000kr.

Sa aldrig att det skulle vara billigt eller något sådant, folk verkade läsa fel att den SKULLE innehålla så mycket, inte att den KAN innehålla så mycket.

Tror nog den morgontrötte är du :>

jag tror inte det stod "upp till" 1TB SSD förut.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

123
Skriv svar