Naïve - The Ropes

Medlem
Naïve - The Ropes

Nytt år, ny musik!

Det är inte ofta man lyssnar på ett album som bara har bra låtar rakt igenom. Till min lycka så hände detta redan första veckan på det nya året, i Skåne, då mina öron först mötte dessa fantastiska tryckvågor vi kallar för musik. Naïve med deras senaste album "Illuminatis" (2012) är ett franskt påhitt, som jag närmast drar paralleller med en vackert målad tavla, eller en riktigt vällagad maträtt. Alla komponenter finns där, och hantverket som de skapades av är skickligt. Tool, Radiohead, Deftones och Nine Inch Nails - det finns många avlägsna och mer uppenbara influenser att känna sig som hemma med. Det är ambient, elektroniskt, progressivt och välproducerat. En het potatis till det bästa albumet 2012.

Hade svårt att välja en exempellåt då alla är lika bra, så det var bara att blunda och peka.

#blogg

Naïve - The Ropes

Jag älskar det där omslaget Musiken är aiiit.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag älskar det där omslaget Musiken är aiiit.

Det tog några dagar för mig, att uppskatta musiken fullt ut. Brukar dock lyssna på liknande emellanåt, så man får ge det tid och reflektion! Sen är det en smaksak, som med mycket annat.

Visst är det en smaksak, jag blir lite rastlös om det inte kommer powerchords och bryter av lite, för att inte säga ett solo. Nåväl, man ska inte stänga ute popen, eller vad man nu ska kalla den musiken. Alternativ?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Lite av en hijack (solly!), men jag var bara tvungen.

Compressorhead, missa icke:


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Skägg.
10 Chambers
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Skön låt!

Damn right! Tror att du hade gillat en annan låt på albumet också: "Focus".

Medlem
Skrivet av jonis:

Lite av en hijack (solly!), men jag var bara tvungen.

Compressorhead, missa icke:

Haha, nice.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Visst är det en smaksak, jag blir lite rastlös om det inte kommer powerchords och bryter av lite, för att inte säga ett solo. Nåväl, man ska inte stänga ute popen, eller vad man nu ska kalla den musiken. Alternativ?

Tja, tror att de kallar det alternativ rock, eller elektrorock.

1
Skriv svar