Nintendo utannonserar Pokémon X och Y

Robot
Nintendo utannonserar Pokémon X och Y

Redan i höst släpps de två syskonspelen till 3DS, som markerar starten av den sjätte Pokémon-generationen och de första riktiga storspelen i serien till konsolen.

#nyhetstips, #nintendo, #pokemon-x, #pokemon-y


Inaktiv
Nintendo utannonserar Pokémon X och Y
Moderator | Testpilot

Det här ska bli intressant, även fast jag gillar Pokémon väldigt mycket så är det tråkigt att iprincip är "samma spel" helatiden. Fasten det kommer vara så nu också så tror jag nog att det här kan bli en vändning. Trevligt att se karaktären kasta sig i ett rep och inte bara gå efter marken och putta stenar genom hela regionen


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

När kommer hen versionen släppas då?

Medlem
Skrivet av kain2master:

När kommer hen versionen släppas då?

Den kommer efter ett tag precis som Platinum kom ett tag efter Diamond och Pearl.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

För en Pokémon-nörd som mig är detta trevliga nyheter.
Jag måste dock säga att kameravinklarna ser bra udda ut i videon och på bilderna.

Bilden/filmsnutten med den hjortdjursliknande Pokémonen får mig att tänka på Harry Potter and the Prizoner of Azkaban.

Medlem

Haha vad roligt att ni tog med mitt tips :D! Bock o tack :).

Spelet kommer i år i oktober tror jag de stod :).

Medlem

Jag älskade spelen när jag var liten men efter guld och silver tog det stopp för mig, varför? Det finns helt enkelt för många av de små jävlarna för att jag ska orka med. När det fanns runt 225 hade jag koll, nu orkar jag helt enkelt inte hålla på längre vilket är synd för själva spelen var jävligt bra med roligt koncept.

Medlem

Förstår inte varför dom inte utvecklar spelserien till något mer. Para pokemons med varandra eller "mutera" dem på något sätt för att få fram olika nya förmågor och/eller elementkombinationer. Annars är väl detta den serie som utvecklats absolut minst av alla framgångsrika IPs

Medlem

Har bara spelat Red och HeartGold i "originalserien", utöver det Pokémon Stadium och Pokémon Snap och det räcker för mig, men många fina minnen har man från dessa spel.

Medlem

Den där hjortliknande Pokémonen liknade skogsguden i Prinsessan Mononoke något otroligt.

Medlem
Medlem

Att de fortfarande håller på och pumpar ut massa Pokémon-spel. Och att folk fortfarande köper skiten!


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Gissar på det blir exakt samma skit som tidigare pokemon spel... Det här är fan världens största mjölkserie utan någon som helst tvekan.

Medlem

Äntligen helt i 3D!

Moderator | Testpilot
Skrivet av DonGrif:

Att de fortfarande håller på och pumpar ut massa Pokémon-spel. Och att folk fortfarande köper skiten!

Kom inte hit nu igen med dina hat inlägg! Gillar du det inte så läs inte nyheten och kommentera helst inte heller Du har ju ändå inget vettigt att skriva.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Oj va folk ska klaga då.

Nästan så att man är sugen på att skaffa en 3DS nu, bara för att det är Pokémon i 3D.

(Tycker hans engelska är rolig. )

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Oj va folk ska klaga då.

Nästan så att man är sugen på att skaffa en 3DS nu, bara för att det är Pokémon i 3D.

(Tycker hans engelska är rolig. )

Sa samma sak till tjejen, hon kalla mig tönt.

Inaktiv

hm ja jag kan inte avända min ar den här gången det blir pokemon y köp det här och Pokemon Mystery Dungeon: Gates to Infinity

Medlem

Hade hoppats på ett liknande announcement fast till Wii U. Menmen, ännu mer anledning till att återigen skaffa en 3ds

Medlem

Jag ville ju se ett spel som kombinera dom gamla spelen, så man kan vara i alla regioner och fånga alla pokemon, inte se ännu fler och ännu fler ställen T.T

Medlem

X och Y?

Har de redan använt alla färger och värdestenar?


signatur

Everybody needs help.

Skrivet av DonGrif:

Att de fortfarande håller på och pumpar ut massa Pokémon-spel. Och att folk fortfarande köper skiten!

Ganska dåligt trollinlägg faktiskt. Bättre kan du!

Medlem

Blev lite förvirrad när jag tyckte han sa "i Sverige" när han nämner release datum. Men han säger "else ware".

Medlem
Skrivet av Apministern:

X och Y?

Har de redan använt alla färger och värdestenar?

Blev också lite besviken över detta, finns ju trots allt tirlar kvar som Pokemon brun, Pokemon grå, Pokemon lila, Pokemon orange, Pokemon turkos och liknadne xD

Medlem

Kul att dom verkar innovera lite med själva motorn, har i princip sett likadant, spelats likadant och känts likadant sen det begav sig. Hoppas att dom ändrar det utdaterade Battle-systemet också, kanske något i stil med (slå mig inte om jag har fel nu) semi-realtids-battle-systemet till Final Fantasy spelen till Nintendo DS.

Inaktiv

ha-begäret är starkt


signatur

I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem.

Medlem
Skrivet av Apministern:

X och Y?

Har de redan använt alla färger och värdestenar?

Den japanska loggan till Pokémon X och Y har en DNA-spiral så det syftar säkert till kromosomer. Dessutom är X och Y 3D-koordinater, väldigt passande eftersom det här är det första spelet i huvudserien som är i 3D!

Själv är jag super-hypad eftersom det här verkar tyda på att man för första gången på väldigt länge kan fånga Deoxys, som har titeln "DNA Pokémon".

Medlem
Skrivet av Igglybuff:
Skrivet av Apministern:

X och Y?

Har de redan använt alla färger och värdestenar?

Den japanska loggan till Pokémon X och Y har en DNA-spiral så det syftar säkert till kromosomer. Dessutom är X och Y 3D-koordinater, väldigt passande eftersom det här är det första spelet i huvudserien som är i 3D!

Själv är jag super-hypad eftersom det här verkar tyda på att man för första gången på väldigt länge kan fånga Deoxys, som har titeln "DNA Pokémon".

Var själv hypad till en början. Tills jag såg de nya "start-pokemonen" som är otroligt fula. Vilket innebär att resten av de nya antagligen också kommer vara det.

De har tappat fantasin tyvärr


signatur

Everybody needs help.

Medlem

I vilket fall som helst så kommer "special-versionen" till 100% heta Pokemon Z.

12
Skriv svar