THQ säljs styckvis på auktion

Medlem
Skrivet av WildThing:

Snälla någon, låt Relic gå till en utgivare som fattar sig på RTS. Dawn of war 3 snälla! MAH ORKZES NEEDZ DEMSELFS A GOOD STOMPIN! WAAAAAGH!

Ja,med titlar som DoW och CoH Borde ju Relic vara en toppstudio att köpa.

Shit vad less jag blir på det här, 2 st favvospel.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Skrivet av Hipshot:
Skrivet av LoyalCrystalean:

Om EA styr över Dawn of War 3 blir de ju katastrof

Dawn of Sim Syndicate: Tiberian Saints

Haha! +1

Medlem

Borde inte Ubisoft va en bra köpare av Relic? De står för de ekonomiska musklerna medan Relic får arbeta ostört


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av WildThing:

Snälla någon, låt Relic gå till en utgivare som fattar sig på RTS. Dawn of war 3 snälla! MAH ORKZES NEEDZ DEMSELFS A GOOD STOMPIN! WAAAAAGH!

Själv ser jag hellre ett Homeworld 3. Men helst inte från EA eller Ubisoft. Activision vore väl att föredra för Homeworld 3, med tanke på att Activision äger Sierra, och Vivendi i sin tur äger Activision.

Ja som tur var verkar Relic äga Homeworlds IP men jag hade köpt spelet oavsett namn ifall det var en "riktig" uppföljare på Homeworld. Hör ni det EA, namn spelar föga roll, hoppas verkligen inte ni blir det företag som köper Relic, ni har gjort tillräckligt med skada i branschen.

Medlem
Skrivet av Hurin:

Borde inte Ubisoft va en bra köpare av Relic? De står för de ekonomiska musklerna medan Relic får arbeta ostört

Ostört? Ubisoft kan inte RTS alls. Inte nu längre.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Hurin:

Borde inte Ubisoft va en bra köpare av Relic? De står för de ekonomiska musklerna medan Relic får arbeta ostört

Ostört? Ubisoft kan inte RTS alls. Inte nu längre.

Ja Ubisoft har sedan länge slutat att bry sig om att göra bra spel, idag gäller skrattretande lätta spel som AC serien. Det var länge sedan Ubisoft gjorde spel som var utmanande. Jag hoppas verkligen inte att Ubisoft blir ägare för Relic, hur mycket jag än ogillar Activision så väljer jag nog det företaget framför både EA och Ubisoft. Bästa vore om ett företag som Stardock köpte upp Relic, det hade varit grymt.

Medlem
Skrivet av WildThing:

Snälla någon, låt Relic gå till en utgivare som fattar sig på RTS. Dawn of war 3 snälla! MAH ORKZES NEEDZ DEMSELFS A GOOD STOMPIN! WAAAAAGH!

Sega hade ju vart nåt kanske, de ger ju trots allt ut Total War.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av WildThing:

Snälla någon, låt Relic gå till en utgivare som fattar sig på RTS. Dawn of war 3 snälla! MAH ORKZES NEEDZ DEMSELFS A GOOD STOMPIN! WAAAAAGH!

Sega hade ju vart nåt kanske, de ger ju trots allt ut Total War.

The Creative Assembly som jobbar med total war fick ju nyss warhammer fantasy licensen om jag inte minns fel.

Medlem

Allt som Activison köper lär vi se en sequel varje år :/

Inaktiv
Skrivet av LocSin:

Snälla Valve, köp Relic och låt dem fortsätta med det de är bäst på, underbara RTS-spel! Snälla, snälla, snälla...

Kan min bäste lockpojke sluta med att kyssa Valves bakparti?

Medlem
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av LocSin:

Snälla Valve, köp Relic och låt dem fortsätta med det de är bäst på, underbara RTS-spel! Snälla, snälla, snälla...

Kan min bäste lockpojke sluta med att kyssa Valves bakparti?

Jag gillar Valve men det finns saker som jag inte gillar som de håller på med. Som att köra med samma pris oavsett valuta, "hota" med att ta bort ens konto på grunder som jag anser vara befängda. Valve är bra men de är knappast ofelbara men i valet mellan de tre största utgivarna eller Valve så hade jag tveklöst valt Valve.

Medlem
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av LocSin:

Snälla Valve, köp Relic och låt dem fortsätta med det de är bäst på, underbara RTS-spel! Snälla, snälla, snälla...

Kan min bäste lockpojke sluta med att kyssa Valves bakparti?

Valve hade nog faktiskt varit bästa möjliga.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

orolig för mitt darksiders III

Me too, me too

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Näe, #Activision borde hålla sig borta från #realtidsstrategi...

Homeworld-serien gjordes of Relic Entertainment, och ansvarig utgivare var Sierra. Sedan dess, så har Sierra blivit uppköpta av Vivendi, som i sin tur gick ihop med Activision, och blev Activision Blizzard.

Så länge Relic Entertainment fortsätter vara utvecklare av Homeworld-serien, så är det enligt mig, inga problem med vem som är ansvarig utgivare. Blir det Activision Blizzard som köper THQ, så vore det som att Homeworld "kommer hem". EA vill jag dock verkligen ska hålla sig ifrån Homeworld. Ända sen dom köpte upp Westwood och förstörde C&C serien, så har jag inget större förtroende på RTS spel från EA.

Jag har då mycket mindre förtroende för AC än EA, båda må vara förjävliga om de äger rättigheterna till spel men EA är inte så löjligt dåliga som de var under en period för ett par årsedan. Den rollen har Activision axlat utan tvekan. Att SC2 är bra beror ju till stor del på att Blizzard fortfarande kan styra sina IPS och att SC2 varit under utveckling längre än Blizzard/Activision affären varit i lås.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Näe, #Activision borde hålla sig borta från #realtidsstrategi...

Homeworld-serien gjordes of Relic Entertainment, och ansvarig utgivare var Sierra. Sedan dess, så har Sierra blivit uppköpta av Vivendi, som i sin tur gick ihop med Activision, och blev Activision Blizzard.

Så länge Relic Entertainment fortsätter vara utvecklare av Homeworld-serien, så är det enligt mig, inga problem med vem som är ansvarig utgivare. Blir det Activision Blizzard som köper THQ, så vore det som att Homeworld "kommer hem". EA vill jag dock verkligen ska hålla sig ifrån Homeworld. Ända sen dom köpte upp Westwood och förstörde C&C serien, så har jag inget större förtroende på RTS spel från EA.

Jag har då mycket mindre förtroende för AC än EA, båda må vara förjävliga om de äger rättigheterna till spel men EA är inte så löjligt dåliga som de var under en period för ett par årsedan. Den rollen har Activision axlat utan tvekan. Att SC2 är bra beror ju till stor del på att Blizzard fortfarande kan styra sina IPS och att SC2 varit under utveckling längre än Blizzard/Activision affären varit i lås.

Dock verkar det som även Blizzard har fått mindre och mindre att säga till om tack vare alla framgångar som Activision haft den senaste tiden, inte bara med Cod utan även med Transformers och det där barnspelet som jag just nu inte kommer på namnet på.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av WildThing:

Snälla någon, låt Relic gå till en utgivare som fattar sig på RTS. Dawn of war 3 snälla! MAH ORKZES NEEDZ DEMSELFS A GOOD STOMPIN! WAAAAAGH!

Så med andra ord inga utav de större utgivarna.

Näe, #Activision borde hålla sig borta från #realtidsstrategi...

Ja tack.

Medlem

Undrar hur det går med Homefront 2 som utvecklas av Crytec åt THQ?
Skulle ju ha release 2014 typ, men köps den licensen av Activision eller EA blir Homefront bara ytterligare en medioker CoD klon, istället för den dugliga (old school) BF konkurrant spelet har potential att vara. Om de bara får tid att fixa buggarna innan release denna gång

Inaktiv

Varken Activision, EA eller Ubisoft får köpa "delar" av THQs spelserier!

Medlem

Jag fattar inte varför så många säger att EA eller Ubisoft kommer föstöra spelen, Det är ju inte precis dom som gör spelen. Dom är ju bara utgivarna. Det är inte så att jag gillar att THQ måste sälja sina studios. Har alltid älskat THQ men nu är det så att dom måste, finns inget vi kan göra åt det så vi får helt enkelt leva med det.

Medlem
Skrivet av XxshadowxX:

Jag fattar inte varför så många säger att EA eller Ubisoft kommer föstöra spelen, Det är ju inte precis dom som gör spelen. Dom är ju bara utgivarna. Det är inte så att jag gillar att THQ måste sälja sina studios. Har alltid älskat THQ men nu är det så att dom måste, finns inget vi kan göra åt det så vi får helt enkelt leva med det.

Varför? För att utgivarna har en hel del att säga till om, vem tror du står för budgeten i den här typen av spel? Tvivlar starkt på att Relic gör det. Det är på grund av detta som många nu hoppar på Kickstarter vågen, de äger allt kring spelet, det är deras spel oavsett hur mycket folk donerar.

Medlem

Av de stora, så skulle jag föredra omTake2 plockar upp de intressanta utvecklarna. (Relic, Volition, Vigil).

Ni kommer kanske ihåg Take2s kommentar ang THQ förra sommaren. "Strategy didn't work and the execution was bad. To put it another way: the food was no good and the portions were small. THQ won't be around in six months."

Medlem

Tycker artikeln är lite slarvigt skriven. Det är inte alls säkert att THQ kommer styckas upp.
Jag har själv gjort lite efterforskning i affären och skrivit ett par artiklar på min blogg, spelindustribloggen.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av XxshadowxX:

Jag fattar inte varför så många säger att EA eller Ubisoft kommer föstöra spelen, Det är ju inte precis dom som gör spelen. Dom är ju bara utgivarna. Det är inte så att jag gillar att THQ måste sälja sina studios. Har alltid älskat THQ men nu är det så att dom måste, finns inget vi kan göra åt det så vi får helt enkelt leva med det.

Varför? För att utgivarna har en hel del att säga till om, vem tror du står för budgeten i den här typen av spel? Tvivlar starkt på att Relic gör det. Det är på grund av detta som många nu hoppar på Kickstarter vågen, de äger allt kring spelet, det är deras spel oavsett hur mycket folk donerar.

Men är det då inte bättre att Relic och dom andra studiorna går till ett företag med mycket pengar då istället för THQ som har gått konkurs så att dom kan forsätta med sina spel?

Medlem
Skrivet av XxshadowxX:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av XxshadowxX:

Jag fattar inte varför så många säger att EA eller Ubisoft kommer föstöra spelen, Det är ju inte precis dom som gör spelen. Dom är ju bara utgivarna. Det är inte så att jag gillar att THQ måste sälja sina studios. Har alltid älskat THQ men nu är det så att dom måste, finns inget vi kan göra åt det så vi får helt enkelt leva med det.

Varför? För att utgivarna har en hel del att säga till om, vem tror du står för budgeten i den här typen av spel? Tvivlar starkt på att Relic gör det. Det är på grund av detta som många nu hoppar på Kickstarter vågen, de äger allt kring spelet, det är deras spel oavsett hur mycket folk donerar.

Men är det då inte bättre att Relic och dom andra studiorna går till ett företag med mycket pengar då istället för THQ som har gått konkurs så att dom kan forsätta med sina spel?

Inte om det är EA eller Ubisoft, dessa utgivare har förstört fler IP än någon annan. Activision verkar ha lyckats väldigt bra med att göra ett spel baserat på Transformers licens (till skillnad från filmerna, även om jag gillar dessa så är de i mina ögon inte det Transformers jag gillade som barn) och jag tror i så fall nog mer på det företaget än på de andra. Men det är som att välja mellan pest eller kolera, det bolag jag verkligen skulle vilja se ta över Relic är CD Project Red, de har visat att de inte bara värnar om sina köpare utan att de även kan göra bra spel.

Medlem
Skrivet av XxshadowxX:

Jag fattar inte varför så många säger att EA eller Ubisoft kommer föstöra spelen, Det är ju inte precis dom som gör spelen. Dom är ju bara utgivarna. Det är inte så att jag gillar att THQ måste sälja sina studios. Har alltid älskat THQ men nu är det så att dom måste, finns inget vi kan göra åt det så vi får helt enkelt leva med det.

De har en del grejer att säga till om faktiskt. Som t.ex. "Om Dead Space 3 inte säljer 5 miljoner så kommer vi inte ge pengar till ett nytt" eller "ni måste ta 2-3 månader för att göra ett trist MP-mode till ME3 så vi kan köra EA Passes ner i halsen på spelarna"

Medlem
Skrivet av Segas:

Och vi som förbokat Company of Heroes 2, får bara acceptera dess öde?

CoH2 kommer att färdigutvecklas som planerat - vad jag har förstått (finns även tidigare artiklar om just detta på FZ) har Relic fått finansiering till att slutföra utvecklingen av spelet precis som det var tänkt. Osäker hur kontinuerlig drift av servrar och övrigt underhåll ser ut dock.

Av "de tre stora" (EA, Ubi och ActiBlizz) ser jag utan någon som helst tvekan att EA plockar upp framförallt RTS-licenserna, (riktiga guldkorn som CoH, DoW, Homeworld etc.) de andra två har klantat sig så groteskt på senare år att de inte förtjänar dem. (UbiS med sina rent löjeväckande DRM och ActiBlizz med hemska förseningar och "lovar runt, håller tunt"-mentalitet. Dock inte sagt att EA är mycket bättre med exempelvis snåla BF3-features, buggar o.s.v. och deras fetish för F2P. Generals F2P utan någon "riktig" singleplayer fick mig att dö lite inombords.)

THQ har fortfarande några riktigt solida IPs att sälja av, bara någon köper dem för en bra summa pengar lovar det ändå gott för seriernas fortlevande.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Inaktiv
Skrivet av PeTTs0n:
Skrivet av Segas:

Och vi som förbokat Company of Heroes 2, får bara acceptera dess öde?

CoH2 kommer att färdigutvecklas som planerat - vad jag har förstått (finns även tidigare artiklar om just detta på FZ) har Relic fått finansiering till att slutföra utvecklingen av spelet precis som det var tänkt. Osäker hur kontinuerlig drift av servrar och övrigt underhåll ser ut dock.

Av "de tre stora" (EA, Ubi och ActiBlizz) ser jag utan någon som helst tvekan att EA plockar upp framförallt RTS-licenserna, (riktiga guldkorn som CoH, DoW, Homeworld etc.) de andra två har klantat sig så groteskt på senare år att de inte förtjänar dem. (UbiS med sina rent löjeväckande DRM och ActiBlizz med hemska förseningar och "lovar runt, håller tunt"-mentalitet. Dock inte sagt att EA är mycket bättre med exempelvis snåla BF3-features, buggar o.s.v. och deras fetish för F2P. Generals F2P utan någon "riktig" singleplayer fick mig att dö lite inombords.)

THQ har fortfarande några riktigt solida IPs att sälja av, bara någon köper dem för en bra summa pengar lovar det ändå gott för seriernas fortlevande.

Att det färdigutvecklas ordentligt av THQ är jag inte oförstående om...det är vem som tar hand om produkten efter det...som skrämmer mig.

Medlem

Får THQs ledning själva som de vill går bolaget till Clearlake Capital. $60 miljoner för hela företaget låter dock väldigt lite.

Inaktiv
Skrivet av WildThing:

Snälla någon, låt Relic gå till en utgivare som fattar sig på RTS. Dawn of war 3 snälla! MAH ORKZES NEEDZ DEMSELFS A GOOD STOMPIN! WAAAAAGH!

Dawn of War-licensen är inte till salu. Den går tillbaks till Games Workshop som kan sälja den till vilket bolag de vill. Så även om Relic + Company of Heroes blir uppköpta betyder det inte att DoW följer med. Däremot kan förstås GW vara nöjda med Relic och sälja licens på nytt till eventuell uppköpare.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av WildThing:

Snälla någon, låt Relic gå till en utgivare som fattar sig på RTS. Dawn of war 3 snälla! MAH ORKZES NEEDZ DEMSELFS A GOOD STOMPIN! WAAAAAGH!

Dawn of War-licensen är inte till salu. Den går tillbaks till Games Workshop som kan sälja den till vilket bolag de vill. Så även om Relic + Company of Heroes blir uppköpta betyder det inte att DoW följer med. Däremot kan förstås GW vara nöjda med Relic och sälja licens på nytt till eventuell uppköpare.

Satt PRECIS och funderade på det där när du svarade Så satans tajming där kamrat!

Får hoppas de får fortsätta, vore förargligt annars.


signatur

Videomupp

123
Skriv svar