Dead Rising 3 närmar sig?

Robot
Dead Rising 3 närmar sig?

Via en LinkedIn-profil har det röjts att filmgenierna på Blur Studios skapat en film för Dead Rising 3. När, hur och vad som visas upp är oklart.

#dead-rising, #blur-studios, #capcom


Dead Rising 3 närmar sig?

Hm... ja vad sägs om att uppdaterad motor, kontroller och animeringar så det inte känns som man kör ett gammalt ps2 spel modell Hedenhös


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

tvåan va sjukt roligt co-op. hade inte sagt nej till kanske 4 spelar co-op?

Medlem

En öppen värld, typ GTA.


signatur

Nämen!

Medlem

Sweet, ser väldigt mycket framemot det Har redan spelat sönder de två tidigare

Medlem
Inaktiv

Vad sägs om att ta bort tidspressen denna gång? Förstörde hela känslan med spelen när man får stressa konstant.

Medlem

Får hoppas att PC versionen (Om det blir någon?) blir bra den här gången. 2:an var pinsamt dålig


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

ingen tidsgräns hade varit bra .. och bättre konsollport som utnyttjar en modern pc med gtx680

Medlem
Skrivet av bleak:

Vad sägs om att ta bort tidspressen denna gång? Förstörde hela känslan med spelen när man får stressa konstant.

Nja, tidspressen är en ganska viktig grej för spelet. Det är ju det som är utmaningen i DR-spelen, hur dödar man 54,597 zombies på så kort tid och ändå klarar spelet?

En grej som de gärna får fixa dock är att spelen inte behöver vara så bestraffande första gångerna man kör det. De gillar verkligen sin "Ge upp och behåll XPn på en ny genomgång"-stil men det hade kanske varit mer kul att kunna klara spelet på första genomkörningen.

Inaktiv
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av bleak:

Vad sägs om att ta bort tidspressen denna gång? Förstörde hela känslan med spelen när man får stressa konstant.

Nja, tidspressen är en ganska viktig grej för spelet. Det är ju det som är utmaningen i DR-spelen, hur dödar man 54,597 zombies på så kort tid och ändå klarar spelet?

En grej som de gärna får fixa dock är att spelen inte behöver vara så bestraffande första gångerna man kör det. De gillar verkligen sin "Ge upp och behåll XPn på en ny genomgång"-stil men det hade kanske varit mer kul att kunna klara spelet på första genomkörningen.

Spelet är ju byggt som en enorm sandlåda där man uppmanas till att döda zombies på kreativa sätt (dvs prova sig fram, utforska, vilket tar tid) . När det samtidigt sätts en tidsgräns så blir upplevelsen minst sagt en förrvirrande sådan.

Jag har alltid avskytt spel med tidspress dock. Finns några undantag.

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av bleak:

Vad sägs om att ta bort tidspressen denna gång? Förstörde hela känslan med spelen när man får stressa konstant.

Nja, tidspressen är en ganska viktig grej för spelet. Det är ju det som är utmaningen i DR-spelen, hur dödar man 54,597 zombies på så kort tid och ändå klarar spelet?

En grej som de gärna får fixa dock är att spelen inte behöver vara så bestraffande första gångerna man kör det. De gillar verkligen sin "Ge upp och behåll XPn på en ny genomgång"-stil men det hade kanske varit mer kul att kunna klara spelet på första genomkörningen.

Spelet är ju byggt som en enorm sandlåda där man uppmanas till att döda zombies på kreativa sätt (dvs prova sig fram, utforska, vilket tar tid) . När det samtidigt sätts en tidsgräns så blir upplevelsen minst sagt en förrvirrande sådan.

Jag har alltid avskytt spel med tidspress dock. Finns några undantag.

Ja, men det är en sandlåda där du måste prioritera saker, som man bör i en zombie-apokalyps. De får gärna adda ett mode utan tidspress, men att ta bort tidspressen är som att ändra spelet helt och hållet. Det är meningen att man ska lära sig "Där är katana-svärdet, jag kan rädda dem på ett väldigt snabbt och effektivt sätt såhär, dödar jag den svåra clownen får jag mini-sågar vilket hjälper jättemycket" etc. Tar man bort tidspressen så försvinner all utmaning i spelet och alla konsekvenser. Jag vill inte ha ett zombie-spel där överlevarna klarar sig hur länge som helst utan hjälp, det förstör grejen för mig och många andra DR-fans. Jag gillar saker som att en av överlevarna kanske blir galen och börjar skjuta de andra bara för att man inte var där och löste det. Utmaningen att rädda så många överlevare som möljigt försvinner också om man tar bort tidsgränsen, då kan man ju bara grinda zombies i ett hörn och sen rädda dem.

Och spelet är förvirrande första gången då man spelar, det är därför de har det där keep your XP-systemet. Det är meningen att man ska lära sig och när man gör det får man en riktigt skön upplevelse och känsla av att gjort framsteg. Den känslan är väldigt viktig.

1
Skriv svar