Valve bekräftar – Steam Box blir verklighet!

Robot
Valve bekräftar – Steam Box blir verklighet!

Till sist har Gabe Newell bekräftat Valves egen hårdvara, som kommer ha kvar flexibiliteten hos pc men ändå drar fördelar av standardhårdvaran hos konsoler.

#valve, #wii-sports


Medlem
Valve bekräftar – Steam Box blir verklighet!

Väldigt trevligt.
Nu hoppas jag att Gabe visar de andra konsol-skaparna var skåpet ska stå och gör en extremt bra konsol

Medlem

Detta kommer verkligen bli starten för något bra för Linux. Kommer det mycket spel till deras konsol så kommer det automatiskt mycket spel till Linux

Medlem

half-life, left 4 dead, portal med gamepad... yay........

Medlem

En strul fri tyst spel dator i mini format som ej kostar allt för mycket är något jag ser framimot. + Att de kommer förbättare en hel del för Linux drivrutiner för grafikkort och mer folk lär sig Linux ser jag som ett stort plus enbart. Lite som förr när man hadde en bootdisket för att trimma ut de sista ur datorn för att kunna köra spelen över huvudtaget...

Medlem
Skrivet av gorman:

half-life, left 4 dead, portal med gamepad... yay........

Detta är ett av de största problemen jag ser med detta, och egentligen hoppas jag SteamBox misslyckas.

Det är extremt stor risk att detta ger spelutvecklare än större incitament att inte "PC"-anpassa/utveckla spel ordentligt.

Kan detta vara slutet på tangentbord/mus?

Medlem
Skrivet av BlueBlood:
Skrivet av gorman:

half-life, left 4 dead, portal med gamepad... yay........

Detta är ett av de största problemen jag ser med detta, och egentligen hoppas jag SteamBox misslyckas.

Det är extremt stor risk att detta ger spelutvecklare än större incitament att inte "PC"-anpassa/utveckla spel ordentligt.

Kan detta vara slutet på tangentbord/mus?

Precis som att jorden skulle gå under 21e december 2012?

Tangentbordet och musen kommer alltid att finnas i någon form. Tangentbordet är ännu oslagbart när det kommer till att skriva text (som jag gör nu) samt andra saker. Där är även musen ovärderlig inom mycket olika områden, så som redigering utav video och foto. Den precision du har med musen är svår att få på annat vis.

Så du kan vara lugn.

Medlem

INtressant. UNdrar om den är modulär typ som Piston som visades igår (http://www.polygon.com/2013/1/7/3849284/piston-valve-steam-bo...). Skulle kunna vara intressant.

Medlem

Äntligen!


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Synd att utvecklare måste få arslet ur och porta spel till steam vilket jag tror blir svårt med tanke på att fan allt är baserat på DirectX...

Medlem
Skrivet av Scream112:
Skrivet av BlueBlood:
Skrivet av gorman:

half-life, left 4 dead, portal med gamepad... yay........

Detta är ett av de största problemen jag ser med detta, och egentligen hoppas jag SteamBox misslyckas.

Det är extremt stor risk att detta ger spelutvecklare än större incitament att inte "PC"-anpassa/utveckla spel ordentligt.

Kan detta vara slutet på tangentbord/mus?

Precis som att jorden skulle gå under 21e december 2012?

Tangentbordet och musen kommer alltid att finnas i någon form. Tangentbordet är ännu oslagbart när det kommer till att skriva text (som jag gör nu) samt andra saker. Där är även musen ovärderlig inom mycket olika områden, så som redigering utav video och foto. Den precision du har med musen är svår att få på annat vis.

Så du kan vara lugn.

Skulle tro att han menade slutet för mus och tangentbord i SPEL.

Medlem
Skrivet av Scream112:
Skrivet av BlueBlood:
Skrivet av gorman:

half-life, left 4 dead, portal med gamepad... yay........

Detta är ett av de största problemen jag ser med detta, och egentligen hoppas jag SteamBox misslyckas.

Det är extremt stor risk att detta ger spelutvecklare än större incitament att inte "PC"-anpassa/utveckla spel ordentligt.

Kan detta vara slutet på tangentbord/mus?

Precis som att jorden skulle gå under 21e december 2012?

Tangentbordet och musen kommer alltid att finnas i någon form. Tangentbordet är ännu oslagbart när det kommer till att skriva text (som jag gör nu) samt andra saker. Där är även musen ovärderlig inom mycket olika områden, så som redigering utav video och foto. Den precision du har med musen är svår att få på annat vis.

Så du kan vara lugn.

Så du tror inte att en konsolifierad PC kommer påverka marknaden på precis samma sätt som Xbox 360 och PS3 gjorde?

Jag har svårt att tro att detta kommer sluta lyckligt för oss få PC-spelare som finns kvar.

Medlem

Blir väl julafton igen för konsol älskarna när den släpps.
Men personligen avskyr jag gamepad styrning och icke utbyggbara konsoler.
Så vi med PC har väl inte så ljus framtid inte många spel kommer att funka med mus o tangentbord når konsol gabe ska kränga spel konsoler. Snacka om att låsa in sig.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Inaktiv

Gillar verkligen inte konsoller och hur många spelserier har försämrats. Undrar om Valve av alla klarar av att komma på nya kontroller som gör att man även kan lira FPS på konsoll?

Vi behöver ju någon ersättare till mus o tangentbord för att det ska fungera, dagens handkontroller är alltför begränsade.

Den intressanta frågan för mig är vad som händer med PC-spelande när en av de största och dominerande butikerna gör en egen konsol. Visst är den PC och Linux men trots allt en konsol, med alla anpassningar som krävs.

HL3 som exklusiv titel till Steambox? Med handkontroll? Autoaim, autoregen, quicktimevents?

Eller får vi en HTPC med något nytt sätt att kontrollera våra spel på?

Medlem

Undra om Samsung dosan följer med konsolen?

Medlem

Är det där en dator...? Eller är det en konsol....Jag förstår inte...

Hur ska vi nu kunna ha Konsol Vs Pc diskussioner!?


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Meh!!

Öhm... Fattar inte alls vitsen med det här försöket till standardisering av hårdvara, för det är ju exakt vad det är. Samma sak går att göra på PC också. Det är bara att hålla sig till hårdvara som fungerar och inte ge sig på obskyra märken, konstiga avarter och varianter.

Med möjligheten att installera Windows och tillgången till webbläsare och annat, så kommer ju detta bara bli "en dator till"
Tangentbord och Mus kommer garanterat att (så småningom) gå att koppla till denna med. Valve tänker nog inte ta död på sin koppling till sitt ursprung med half-life och counter-strike spelare.

Näe... Denna tror jag inte mycket på inte!!

Medlem

Har för mig jag läst att det bara dom spelen som stödjer kontroll so far som kommer gå att spela på boxen? Dom andra måste man ändå sitta på PC med, har jag misstagit mig?

Medlem

Skulle mus och tangentbord död ut i spel död ut pga steambox? Nja, kommer inte steambox ha stöd för mus och tangentbord? En som lirar på PC har sina skäl till det och kommer knappast gå över till konsoll, då hade de redan gjort det. Steambox kommer inte dra spelare från pc-marknaden i första hand, utan från xbox/PS-spelare.

Det återstår att se huruvida valves framtida spel blir steambox-exklusiva eller inte, jag kommer oavsett fortsätta med min PC.

eld
Medlem

Detta är till för folket som vill ha tillgång till det stora bibliotek spel som kommer med pc'n, men har mer vana vid konsollspel. Det finns en otroligt stor marknad som valve inte kommer åt pga att det är folk som inte spelar eller vet hur man ska börja spela spel på en pc.

Det är även till dom som gillar pc'n men vill ha en mer soffa-baserad spelupplevelse alá konsoll.

Fördelarna är många, en viktig är att detta kommer driva spel till linux.

Medlem

Detta riktar sig inte till pc-gamers, det riktar sig till konsolspelare som inte vill hålla på och joxa med en speldator. Vi har fortfarande inte hört hur de tänker om uppdateringar. Kanske blir det som mobiler där den får en hårdvaruuppdatering varje/vartammat år. Förhoppningsvis leder detta till att pc-spelande får större utrymme i storföretagens budgetar men det faktum att allt blir kontrollanpassat är ju en risk. Jag förhåller mig försiktigt positiv.

Valve har nog inte misslyckats med något så steambox är något som jag tycker är väldigt intressant, tex vad har den för prestanda mot xbox 720 och PC?

Medlem

Mest intressant är väl egentligen att de går ifrån Direct X och satsar hårt på Linux. Allting verkar ju tyda på att Source 2 blir skriven med OpenGL i tanke, vilket borde pusha på X plattforms spelande.

Om inte så löser de något sätt att porta Direct X in i Steam vilket även det, pushar på utvecklingen för X plattforms.

Man får väl bara bocka och buga, tack Valve för att ni vill förändra!


signatur

Nämen!

Skägg.
10 Chambers

Half-Life 3 blir den första speldemonstrationen på Steambox, mark my words!


signatur
Inaktiv

Det är lustigt. När xbox kom var det många som klagade, sa att den var värdelös och att det i princip bara var en PC utan mus.

Steam-boxen får nog höra samma kritik men det ska bli kul att se var den är om 10 år.

Medlem
Skrivet av BlueBlood:
Skrivet av Scream112:
Skrivet av BlueBlood:
Skrivet av gorman:

half-life, left 4 dead, portal med gamepad... yay........

Detta är ett av de största problemen jag ser med detta, och egentligen hoppas jag SteamBox misslyckas.

Det är extremt stor risk att detta ger spelutvecklare än större incitament att inte "PC"-anpassa/utveckla spel ordentligt.

Kan detta vara slutet på tangentbord/mus?

Precis som att jorden skulle gå under 21e december 2012?

Tangentbordet och musen kommer alltid att finnas i någon form. Tangentbordet är ännu oslagbart när det kommer till att skriva text (som jag gör nu) samt andra saker. Där är även musen ovärderlig inom mycket olika områden, så som redigering utav video och foto. Den precision du har med musen är svår att få på annat vis.

Så du kan vara lugn.

Så du tror inte att en konsolifierad PC kommer påverka marknaden på precis samma sätt som Xbox 360 och PS3 gjorde?

Jag har svårt att tro att detta kommer sluta lyckligt för oss få PC-spelare som finns kvar.

Vad menar du? PC:n (eller Linux för min del) påverkas av konsollerna - negativt/positivt/hybrid?

Vad gör en konsol som "mörknar" till för PC:n och vice versa?

Medlem
Skrivet av BlueBlood:

Kan detta vara slutet på tangentbord/mus?

Ser inga problem i det så länge precisionen är lika bra.. Lär inte bli lätt, men ärligt talat är mus/tangenbord inte speciellt bekvämt jämfört med att sitta tillbakalutad med en gamepad, svårt att argumentera emot det.. Men som sagt, då ska det vara jävligt bra precision också för att man ska vilja byta.


signatur
Medlem

Det som är positivt är väl att vi får se mer spel till linux..


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Men.... vadå bekräftar? Enligt FZ's förra artikel på ämnet så var den redan släppt

Medlem

bra att man ska kunna installera Windows på den om man så vill, då kan man spela alla sina Steam spel inte bara dem som har Linux support, där emot hoppas jag på att Windows dör och Linux blir gamer OS.

Om jag skulle bli lite mer bakåtlutande gamer skulle jag lätt investera i denna.

123
Skriv svar