Testa Half-Life anno 1997

Robot
Testa Half-Life anno 1997

En gammal alpha-version visar hur klassikern såg ut ett år innan släppet.

#nyhetstips, #half-life


Medlem
Testa Half-Life anno 1997

När det står Half-Life anno 1997 så tänkte jag direkt "what?! har de kombinerat Half-Life och Anno?!"


signatur

cags

Medlem

Älskar att kolla beta- och alpha versioner och jämföra med slutprodukten

Medlem

Åh, nu vet ja vad jag ska göra idag.

Medlem
Skrivet av pAaz:

Älskar att kolla beta- och alpha versioner och jämföra med slutprodukten

nu för tiden så brukar Alpha och beta vara rätt så identiska med release dock, vilket är synd :/
både grafik och buggar... pff.

WoW Alphan såg ju bättre ut än vad release versionen gjorde, konstigt nog.. spelet var för krävande tydligen.

Medlem

Hade det varit som idag så hade det här varit slutprodukten av Half-Life.

Medlem

Ja, vad säger man? Teknik. Det gick/går fort framåt.

Medlem

http://tcrf.net/Half-Life

lite annat som inte riktigt hängde med när Half-Life gick guld.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Underbara ögon på Barneysarna.. Ser ju inte ut som dom har gjort annat än varit utan sömn för länge


signatur
Medlem

ja jävlar...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Bara jag som noterade Zentradi Tactical Battlepod 2:36 in i första klippet?

Mech från Robotech för övrigt.

Medlem

Deathmatch videon innehåller ju banan från Hidden: Source

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av pAaz:

Älskar att kolla beta- och alpha versioner och jämföra med slutprodukten

nu för tiden så brukar Alpha och beta vara rätt så identiska med release dock, vilket är synd :/
både grafik och buggar... pff.

WoW Alphan såg ju bättre ut än vad release versionen gjorde, konstigt nog.. spelet var för krävande tydligen.

Jaså? Hur var WoW alphan då?


signatur

Game long and prosper

Jag älskar fortfarande det där ljudet i menyerna.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

2:37 första klippet, ROBOTECH!

Medlem

Aaaa det är helt magiskt att kolla på, alla ljud o hur allt är uppbyggt, hur mycket nya saker de hade hittat på.
Tänk o jobbat med det på den tiden o gjort lite olika tekniska lösningar och allt funkar, fan va magiskt

Medlem
Skrivet av Rasmus117:

2:37 första klippet, ROBOTECH!

Beat you to it ^^

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av pAaz:

Älskar att kolla beta- och alpha versioner och jämföra med slutprodukten

nu för tiden så brukar Alpha och beta vara rätt så identiska med release dock, vilket är synd :/
både grafik och buggar... pff.

WoW Alphan såg ju bättre ut än vad release versionen gjorde, konstigt nog.. spelet var för krävande tydligen.

Jaså? Hur var WoW alphan då?

http://www.youtube.com/watch?v=didzRL56SDY

Fler polygons på orcerna och människorna framför allt.

Skit i upplösningen på texturerna, kolla istället polygons och skuggor, ljus m.m

Youtuber
Skrivet av Bensinspade:

Deathmatch videon innehåller ju banan från Hidden: Source

Nej, den innehåller en bana som var med i Multiplayer av Half-life1 Alfan, som även kom med vid realese av Half-life, som sedan kom med i Hidden:Source


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem

Tyckte ljuden påminde om Quake2 <3

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av pAaz:

Älskar att kolla beta- och alpha versioner och jämföra med slutprodukten

nu för tiden så brukar Alpha och beta vara rätt så identiska med release dock, vilket är synd :/
både grafik och buggar... pff.

WoW Alphan såg ju bättre ut än vad release versionen gjorde, konstigt nog.. spelet var för krävande tydligen.

Jaså? Hur var WoW alphan då?

http://www.youtube.com/watch?v=didzRL56SDY

Fler polygons på orcerna och människorna framför allt.

Skit i upplösningen på texturerna, kolla istället polygons och skuggor, ljus m.m

Är du medveten om hur skitigt, extremt dålig, alphan och tidig beta av Vanilla WoW var?


signatur

Nämen!

Medlem

Det bästa är att man kan se rollanglen från Quake


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Struggle:

Är du medveten om hur skitigt, extremt dålig, alphan och tidig beta av Vanilla WoW var?

Dock är polygon antalet större i alphan än i den slutliga produkten 1.0.1

Medlem

I High Poly Count-rummet (vid 2:33) finns intressant nog en modell som helt klart är Sourcemotor-värdig.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Struggle:

Är du medveten om hur skitigt, extremt dålig, alphan och tidig beta av Vanilla WoW var?

Dock är polygon antalet större i alphan än i den slutliga produkten 1.0.1

Jag är väldigt benägen, att inte hålla med dig, då jag experimenterade i alphan. Har du någon källa på att polygon antalet var större? Det är märkligt för Night Elf är inte direkt något olik de första varianterna. Minnena kan variera en hel del men här har du en trip ner memory lane, titta på skorna och benen för ett exempel.

WoW Alpha.
http://www.iindigo3d.com/wowalpha/album/

Sedan var alphan bra mycket fulare i så gott som allting, i sin helhet och det är ändå det som betyder något. Polygoner gör inte automatiskt något vackrare, även om det skulle vart högre.

Sedan en bild alpha emot live, det som förändrades var hållningen mycket på de modeller, dwarfs och troll hade en kroppshållning som såg helt vrickad ut, och gnomes var verkligen inte ens söta.

Inte mycket skillnad i polygoner där, just sayin.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:

Jag är väldigt benägen, att inte hålla med dig, då jag experimenterade i alphan. Har du någon källa på att polygon antalet var större?

ett otroligt gammalt blue inlägg som jag har läst.. har även hört rykten om det tidigare runt vanilla releasen

Medlem
Skrivet av Struggle:

Inte mycket skillnad i polygoner där, just sayin.

Skillnaden är att man kunde ha kläder i alfan.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Struggle:

Jag är väldigt benägen, att inte hålla med dig, då jag experimenterade i alphan. Har du någon källa på att polygon antalet var större?

ett otroligt gammalt blue inlägg som jag har läst.. har även hört rykten om det tidigare runt vanilla releasen

Okej, inget konkret med andra ord. Synd.

Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Struggle:

Inte mycket skillnad i polygoner där, just sayin.

Skillnaden är att man kunde ha kläder i alfan.

Ja, nakenhet var en del av öppenheten!


signatur

Nämen!

Medlem

Modernt och nytt för sin tid :). Det som imponerar mig med Half-life och Unreal är hur de innehåller allt dagens spel i princip innehåller. Half-life kändes så fulländat när man spelade det.

1
Skriv svar