Sony om Vita-siffrorna: "Vi tänker långsiktigt"

Robot
Sony om Vita-siffrorna: "Vi tänker långsiktigt"

Trots de skrala försäljningssiffrorna väljer Sony att se framåt med PS Vita.

#sony


Medlem
Sony om Vita-siffrorna: "Vi tänker långsiktigt"

Persona 5 har ju varit i utveckling några år, en överraskning skulle vara att det blir exklusivt till PS VITA. Tror det skulle öka försäljningen lite.

Dock tror jag Sony borde sänka prisena för minneskorten. Sjukt dyra. Jag tror att prisena kring PS VITA är den främsta faktorn att den inte säljer (alltså inte spel, för spel har den i massor).

Om det inte berör priset, så är det nog - tråkigt nog - att publiken inte finns längre för ett bärbart monster. Jag älskar PS VITA, så jag hoppas ju såklart den kommer fortsättas stödjas. Hur som helst är det ju upp till SONY att hitta en lösning.

3DS säljer ju, så bärbara spelenheter är inte "dödsdömd".

EDIT: formulerade mig fel.

Medlem

Antar att de väntar med prissäkning till första riktiga spelet som kommer sälja konsollen, än finns inte riktigt någon även om det finns en hel del bra spel.

T.ex. gillar Persona 4 Golden dock en port men riktigt bra spel, Samt Zero Escape som dock finns också till 3DS.

Medlem

Var det inte ett liknande scenario med psp?

Medlem

känns onödigt att köpa en psp när man har liksom en t.ex ps3 och pc

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Antar att de väntar med prissäkning till första riktiga spelet som kommer sälja konsollen, än finns inte riktigt någon även om det finns en hel del bra spel.

T.ex. gillar Persona 4 Golden dock en port men riktigt bra spel, Samt Zero Escape som dock finns också till 3DS.

Det som gjorde att ja köpte en vita var att dom började med playstation plus. Behövs ingen annan morot än d


signatur

Everyday I worry all day

Medlem

Vill ha Vita mycket pga spelen, sen får man tänka på back-catalog med PSP-spelen.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av pAaz:

Persona 5 har ju varit i utveckling några år, en överraskning är att det blev exklusivt till PS VITA. Tror det skulle öka försäljningen lite.

Dock tror jag Sony borde sänka prisena för minneskorten. Sjukt dyra. Jag tror att prisena kring PS VITA är den främsta faktorn att den inte säljer (alltså inte spel, för spel har den i massor).

Om det inte berör priset, så är det nog - tråkigt nog - att publiken inte finns längre för ett bärbart monster. Jag älskar PS VITA, så jag hoppas ju såklart den kommer fortsättas stödjas. Hur som helst är det ju upp till SONY att hitta en lösning.

3DS säljer ju, så bärbara spelenheter är inte "dödsdömd".

Ingen har sagt att Persona 5 är till Vita vad jag har sett. Har du någon länk?

Medlem

5-10 år? alltså, de kommer ju hinna släppa VITA 2 innan dess... Om han inte menade VITA inkl. PSP, men då har de ju varit ute i 5-10 år och då får man ju säga att det går ganska dåligt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av ohem:

Vill ha Vita mycket pga spelen, sen får man tänka på back-catalog med PSP-spelen.

Enda nackdelen där är att många PSP spel tyvärr inte har dykt upp på PSN.... Hoppas fler kommer men ser dyster ut. T.ex. vill ha Star Ocean 1&2 Rejält mycket men aja.

Men ja finns grymt många bra spel under PSP katalogen som funkar bra att spela på en PSP. Visa kräver dock atr du äger en PS3 att köpa av någon udda anledning.

T.ex. Valkyrie Chronicles 2

Medlem

Känn som att smartphones snor en del av markanden...

Medlem

Den är ju svart, ju..

Medlem

Finns ju inga ordentliga spel till Vitan och verkar inte komma den närmaste framtiden heller. Varje gång man ser ett handhållet spel som man vill ha visar det sig alltid vara till 3DS.

Tror jag sett 10+ spel jag skulle vilja ha som finns/kommer till 3DS men nog inte ett endaste till Vita

Medlem

Säger bara gravity rush :). Tack vita för det ialf :). Fast som ni säger det finns ju inga dunderhonung spel än. Men jag är sugen på soul sacrifice =).

Medlem

Alla tycker olika jag föredrar vitan tur för mej att den finns då Och bra att dom tänker långsiktigt

Medlem

Inga bra spel till Vita? Skämtar ni heller? Endast Uncharted: Golden Abyss är själ nog att köpa en Vita. Sen har vi WipeOut 2048 och Gravity Rush.

Medlem

Tror att Vita framstår som tråkig och dyr (trots det låga priset). Introducera lite fler färger så blir den nog lite mer lockande på marknaden.. eller ja, det är lite sent nu när alla redan har sett att det saknas spel till den.

1
Skriv svar