527 miljoner till Kickstarter-spelen

Robot
527 miljoner till Kickstarter-spelen

Att spel och Kickstarter blev en lyckosam fusion under 2012 kan inte ha undgått någon. Nu har vi siffror och statistik på exakt hur bra det gått.

#adventure, #project-eternity


Medlem
527 miljoner till Kickstarter-spelen

Mycket kebab för dem pengarna.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

phi
Medlem
Skrivet av ohem:

Mycket kebab för dem pengarna.

Se där, nu slapp jag fundera på vad det blir för lunch idag. Tack som fan.

Medlem

Jag tror att en del av dessa pengar är pengar som annars skulle gått till de stora utgivarna. Och jag tror bara detta är början om merparten av de stora projekten blir framgångsrika när spelen finns ute för försäljning.

Medlem

själv ska jag äta en kines till lunch

Medlem

Mycket lunch snack här.
Min blev ett gäng Marines i Natural selection 2! OM NOM NOM NOM.

Och för att hålla sig till ämnet, kul att det går bra för Kickstarter och alla inblandade. Får hoppas det bli mer stålar och spel under året.


signatur

- Wiiga -

Big business, filmer kommer snart vara ett minne blott.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Har valt att stöda en del projekt på Kickstarter och kommer fortsätta med det. Iofs har jag inte fått ett enda av de jag valt att stöda ännu - men de är på gång!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Har valt att stöda en del projekt på Kickstarter och kommer fortsätta med det. Iofs har jag inte fått ett enda av de jag valt att stöda ännu - men de är på gång!

Inte jag heller men det har inte stoppat mig från att fortsätta stödja de projekt jag tror på, senast var det Godus och Elite som fick pengar av mig. Ser enormt fram emot Elite och hade jag bara kunnat välja ett så hade valet nog fallit på Elite.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Ankh:

Har valt att stöda en del projekt på Kickstarter och kommer fortsätta med det. Iofs har jag inte fått ett enda av de jag valt att stöda ännu - men de är på gång!

Inte jag heller men det har inte stoppat mig från att fortsätta stödja de projekt jag tror på, senast var det Godus och Elite som fick pengar av mig. Ser enormt fram emot Elite och hade jag bara kunnat välja ett så hade valet nog fallit på Elite.

Själv satte jag $250 på Wastelands 2 och sen kommer jag faktiskt inte ihåg hur mycket jag la på Planetary Annihilation och Project Eternity

Edit: fick ju ändra texten..det var 250 och inte 150 jag smekt in i wastelands 2!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Visst är det roligt att det kommer väldigt många uppföljare till "gamla godingar" som jag uppskattade när de var nya.

Jag är dock aningen tveksam till hur det kommer gå med liknande projekt i framtiden. Det är ju inte så många av alla dessa projekt som kommit ut än. Med största sannolikhet kommer några av dessa spel bli dåliga.

Hur kommer personer som lagt mycket pengar på "super-duper"-utgåvor av några av dessa spel reagera om de färdiga produkterna inte alls lever upp till förväntningarna?

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Ankh:

Har valt att stöda en del projekt på Kickstarter och kommer fortsätta med det. Iofs har jag inte fått ett enda av de jag valt att stöda ännu - men de är på gång!

Inte jag heller men det har inte stoppat mig från att fortsätta stödja de projekt jag tror på, senast var det Godus och Elite som fick pengar av mig. Ser enormt fram emot Elite och hade jag bara kunnat välja ett så hade valet nog fallit på Elite.

Själv satte jag $150 på Wastelands 2 och sen kommer jag faktiskt inte ihåg hur mycket jag la på Planetary Annihilation och Project Eternity

Nice, själv pledgade jag $250 till wasteland 2 och kan inte vänta tills de är klara med spelet. De andra två spelen har jag inte gett några pengar till men det blir helt klart ett köp när de kommer ut då jag ser fram emot dessa med=).

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Ankh:

Har valt att stöda en del projekt på Kickstarter och kommer fortsätta med det. Iofs har jag inte fått ett enda av de jag valt att stöda ännu - men de är på gång!

Inte jag heller men det har inte stoppat mig från att fortsätta stödja de projekt jag tror på, senast var det Godus och Elite som fick pengar av mig. Ser enormt fram emot Elite och hade jag bara kunnat välja ett så hade valet nog fallit på Elite.

Själv satte jag $150 på Wastelands 2 och sen kommer jag faktiskt inte ihåg hur mycket jag la på Planetary Annihilation och Project Eternity

Nice, själv pledgade jag $250 till wasteland 2 och kan inte vänta tills de är klara med spelet. De andra två spelen har jag inte gett några pengar till men det blir helt klart ett köp när de kommer ut då jag ser fram emot dessa med=).

Hupp - såg precis att det var faktiskt $250 jag satte på den också.
Det är riktigt trevliga saker vi får för de $250!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Margy:

Visst är det roligt att det kommer väldigt många uppföljare till "gamla godingar" som jag uppskattade när de var nya.

Jag är dock aningen tveksam till hur det kommer gå med liknande projekt i framtiden. Det är ju inte så många av alla dessa projekt som kommit ut än. Med största sannolikhet kommer några av dessa spel bli dåliga.

Hur kommer personer som lagt mycket pengar på "super-duper"-utgåvor av några av dessa spel reagera om de färdiga produkterna inte alls lever upp till förväntningarna?

Jag tillhör väl en av dessa och jag hade väl blivit besviken men samtidigt har jag varit fullt medveten om att det inte finns några som helst garantier att mina rätt så höga förväntningar kommer att uppfyllas. Kommer jag då att ångra att jag slängt ut dessa pengar till ingen nytta? Nej, jag är beredd att förlora dessa pengar ifall detta kan innebära ett nytt sätt att få de spel jag vill ha, inte de spel utgivarna tror att folk vill ha. Än så länge ser det väldigt, väldigt lovande ut.

Edit: Ännu en glad nyhet, verkar som War For The Overworld kommer få Richard Ridings röst, riktigt kul om så vore fallet då jag inte tror det blir samma spel annars=). Ytterligare ett spel jag kommer köpa när det släpps.

War For The Overworld Recruits Dungeon Keeper’s Voice

1
Skriv svar