Bilden blir konstig i Skyrim

Medlem
Bilden blir konstig i Skyrim

Hej! Har spelat Skyrim nu sen det släpptes och har inte haft nåt mer problem än en och annan frysning. Men nu köpte jag det senaste tillägget Dragonborn och då började det gå åt helvete. Bilden i spelet har typ "auror" och allting ser nästan tecknat ut för det sänker kvalitén på bilden så att det nästan blir ospelbart. (med tecknat menas att det ser ut som en av effekterna man kan lägga till på bilder man tar. Som alla har på Facebook/instagram eller vad det nu är) Bilden hoppar även fram och tillbaka mellan att vara normal och att vara dålig som jag tidigare nämnt. Det går även stora linjer över hela skärmen dom ser ut som dom man fick förut med dålig antenn-anslutning.

Har kikat runt lite på nätet men hittar ingen med det problemet som ja har. Har testat att putsa skivan, kolla alla kablar samt blåsa ur dvd-läsaren.

Mitt Xbox har ett par år på nacken, har fått ett nytt efter första RROD så den är kanske 6 år gammal.

Så, min undran är: är det någonting som är fel med själva spelet och kan avhjälpas med en patch eller är det kanske dvd-läsaren som börjar packa ihop?

Förslag på lösning mottages också gärna.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Har du en ljusstake står i närheten av TV'n?

Låter kanske dumt, men om något med en magnet står för nära TV'n kan det bli helknas. Ljusstaken var boven i dramat i mitt fall.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Har du en ljusstake står i närheten av TV'n?

Låter kanske dumt, men om något med en magnet står för nära TV'n kan det bli helknas. Ljusstaken var boven i dramat i mitt fall.

Magnetism påverkar väl bara CRT? Det minns jag när jag hade en CRT TV och ett par feta golvhögtalare. Stod högtalarna för nära TVn så kunde färgerna flippa ur totalt

Har du däremot en "Tjock TV" så kan det ju orsakas av ett magnetfält från något i närheten av TVn, vilket kan vara allt som leder ström.

Medlem

Det stämmer nog nu när du säger det. Det var det som var fallet för mig. Värt att tänka på alla möjligheter iaf!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Ta gärna skärmdumpar


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Har ingen CRT utan en helt ny 46 tummare från Philips. Har slängt ut dom gamla högtalarna som jag hade men med dom så var det inga problem. Och ingen ljusstake heller

Är inte hemma just nu men kommer så kommer lägga in en bild imorgon. Har testat att starta om allting och kollat alla kablar så det verkar inte vara det som är problemet.

http://uploadpic.org/v.php?img=46ZDkIaAaD
Letat på nätet och denna är den som är närmast. Dock är denna väldigt mild i jämförelse med hur min ser ut. Ännu mer konstiga färger och pixlar + aurorna runt allting. Störande....


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Skumt!

Kör du vodka genom vattenkylningen? Den ser lite onykter ut...

Ska kolla med en kollega som har bra koll imorrn, om ingen annan svarat innan dess så kanske han har ett svar.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar