Färsk videointroduktion till nya SimCity

Robot
Färsk videointroduktion till nya SimCity

Flådiga stadsvyer i olika miljöer är vad som dyker upp på den nya filmen från Maxis kommande stadsbyggarlir.

#simcity, #ea, #maxis


Medlem
Färsk videointroduktion till nya SimCity

Jag vill ha betan nu.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Jag vill ha betan nu.

Jag med...

Medlem

Gillade inte alls den nya konststilen. (Estetiskt val dvs. Grafiken såg finfin ut.)

Medlem

dom borde sluta retas med filmklipp och släppa en beta

Medlem

Finns inte zoning längre? Placerar man bara ut byggnader en för en nu, à la Sim Societies?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Måste faktiskt säga att musiken får mig att tänka på ett väldigt underskattat spel. Kingdoms Of Amalur. Kan det vara samma kompositör månntro?

Ser så framemot SimCity.

Skrivet av Boomer:

Finns inte zoning längre? Placerar man bara ut byggnader en för en nu, à la Sim Societies?

Förhoppningsvis så är det i de äldre spelen (dvs zoning) och att man bara placerar ut vissa byggnader.

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:
Skrivet av Boomer:

Finns inte zoning längre? Placerar man bara ut byggnader en för en nu, à la Sim Societies?

Förhoppningsvis så är det i de äldre spelen (dvs zoning) och att man bara placerar ut vissa byggnader.

Jag har för mig att vanliga hus, såna som folk bor i byggs på det gamla goda viset, men specialbyggnader byggs enskilt. Eller har jag fel nu?

Skrivet av Map-pen:
Skrivet av eddie the eagle:
Skrivet av Boomer:

Finns inte zoning längre? Placerar man bara ut byggnader en för en nu, à la Sim Societies?

Förhoppningsvis så är det i de äldre spelen (dvs zoning) och att man bara placerar ut vissa byggnader.

Jag har för mig att vanliga hus, såna som folk bor i byggs på det gamla goda viset, men specialbyggnader byggs enskilt. Eller har jag fel nu?

Jag hoppas verkligen det, annars försvinner lite av känslan.

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:
Skrivet av Map-pen:
Skrivet av eddie the eagle:
Skrivet av Boomer:

Finns inte zoning längre? Placerar man bara ut byggnader en för en nu, à la Sim Societies?

Förhoppningsvis så är det i de äldre spelen (dvs zoning) och att man bara placerar ut vissa byggnader.

Jag har för mig att vanliga hus, såna som folk bor i byggs på det gamla goda viset, men specialbyggnader byggs enskilt. Eller har jag fel nu?

Jag hoppas verkligen det, annars försvinner lite av känslan.

Jag hoppas det också, ska försöka hitta någon video som visar hur vanliga hus byggs. Kommer köpa spelet även om det inte blir så men det hade varit roligt om de behöll något från de äldre spelen.

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=yWLClUwAHGc

Visar hur hus byggs, verkar som zoner kommer upp där man bygger vägar. Man kan alltså inte bygga hus hursomhelst. Bygg en väg och alla zoner för hus hamnar runt den vägen.

Medlem

Känns lite som att sim-city och the sims har fått en bastard avkomma med detta spel. Vad jag har läst så ska man inte kunna modifiera terräng och städerna kommer bara vara 2x2 km, som som sim-city4:s medelstora städer, känns lite begränsat Bara hoppas att jag har fel och det blir kul, gillar verkligen stadsbyggande annars.

Medlem
Skrivet av Krycka:

Känns lite som att sim-city och the sims har fått en bastard avkomma med detta spel. Vad jag har läst så ska man inte kunna modifiera terräng och städerna kommer bara vara 2x2 km, som som sim-city4:s medelstora städer, känns lite begränsat Bara hoppas att jag har fel och det blir kul, gillar verkligen stadsbyggande annars.

Känns väldigt litet om det bara är 2x2 km... borde minst vara 50x50 Km2 eller mer, så stort som FarCry 2's karta. Och ännu konstigare om man inte kan modifiera terräng.

(nej jag har inget att göra därför kommenterar jag så mycket)

Skrivet av Krycka:

Känns lite som att sim-city och the sims har fått en bastard avkomma med detta spel. Vad jag har läst så ska man inte kunna modifiera terräng och städerna kommer bara vara 2x2 km, som som sim-city4:s medelstora städer, känns lite begränsat Bara hoppas att jag har fel och det blir kul, gillar verkligen stadsbyggande annars.

Att de kanske är lite mindre kanske beror på ökade detaljer (jämför grafiken och detaljrikedomen i tex sim city 4 och detta, förhoppningsvis kanske moddare kan öka storlekerna senare .

Inaktiv

Ptja, om någon warez-grupp lyckas kringå DRM-skiten så spelar jag gärna!

Medlem

Vill ha heela spelet nuuuu


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem
Skrivet av Map-pen:
Skrivet av eddie the eagle:
Skrivet av Boomer:

Finns inte zoning längre? Placerar man bara ut byggnader en för en nu, à la Sim Societies?

Förhoppningsvis så är det i de äldre spelen (dvs zoning) och att man bara placerar ut vissa byggnader.

Jag har för mig att vanliga hus, såna som folk bor i byggs på det gamla goda viset, men specialbyggnader byggs enskilt. Eller har jag fel nu?

Du har rätt, har för mig att dem nämnde i en video hur zoner fungerade.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av Map-pen:
Skrivet av eddie the eagle:
Skrivet av Boomer:

Finns inte zoning längre? Placerar man bara ut byggnader en för en nu, à la Sim Societies?

Förhoppningsvis så är det i de äldre spelen (dvs zoning) och att man bara placerar ut vissa byggnader.

Jag har för mig att vanliga hus, såna som folk bor i byggs på det gamla goda viset, men specialbyggnader byggs enskilt. Eller har jag fel nu?

Du har rätt, har för mig att dem nämnde i en video hur zoner fungerade.

Länkade till den videon nyss.

Blev dock bara en länk till youtube direkt.

Längtar stort till spelet.

Medlem
Skrivet av Krycka:

Känns lite som att sim-city och the sims har fått en bastard avkomma med detta spel. Vad jag har läst så ska man inte kunna modifiera terräng och städerna kommer bara vara 2x2 km, som som sim-city4:s medelstora städer, känns lite begränsat Bara hoppas att jag har fel och det blir kul, gillar verkligen stadsbyggande annars.

Bastard of the north.

Medlem
Skrivet av Sheep:
Skrivet av Krycka:

Känns lite som att sim-city och the sims har fått en bastard avkomma med detta spel. Vad jag har läst så ska man inte kunna modifiera terräng och städerna kommer bara vara 2x2 km, som som sim-city4:s medelstora städer, känns lite begränsat Bara hoppas att jag har fel och det blir kul, gillar verkligen stadsbyggande annars.

Bastard of the north.

You know nothing Jon Snow.

Medlem

Inte ens de små städern, olinekravet samt alla andra dumma påhitt från EA kan minska min hype inför detta spel. ÄNTLIGEN!!!!

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Ptja, om någon warez-grupp lyckas kringå DRM-skiten så spelar jag gärna!

Jadu... med tanke på att det här är första Sim City-spelet som är mer fokuserat på spel online så är nog den chansen/risken minimal.

Det här är ett av få spel som man kommer köpa i närmaste spelbutik på releasedagen.

Medlem

Nä nä låt dvärgarna göra upp i godo, så kan vi vuxna män diskutera det som är viktigt.

Inaktiv

Vore kalas med ett demo så att man får se om det har någon känsla eller inte.

Har själv blivit väldigt tveksam nu när det närmar sig release.

Medlem

Varför får jag en känsla att de har fördummat Sim City för att locka "The Sims" publiken?
HOPPAS
att jag har fel..

Inaktiv
Skrivet av baggso:

Varför får jag en känsla att de har fördummat Sim City för att locka "The Sims" publiken?
HOPPAS
att jag har fel..

Chansen att du har fel måste ju vara ganska låg, självklart vill dom ha med "The Sims" publiken, tänk alla expansioner och DLCs, är nog inte rent ekonomiskt försvarbart att inte ta med dom.
Just av den anledningen ska man inte förhandsboka, om man nu väntar sig ett Sim City i stil med 4an eller 2000. Väntar man sig någon blandning mellan The Sims, Sim City Societies och Farmville så blir man nog nöjd.

De filmklipp man sett hittills övertygar inte, även om alla simulationer som körs verkar avancerade, så undrar jag om det faktiskt gör någon skillnad eller bara är fluff. Dvs utnyttjas de i spelet?

Sen är det EA, varför skulle dom släppa en riktig och lagom avancerad stadsbyggarsimulator 2013 som riktar sig till gamla "hardcore" Sim City fans, som drömt om ett nytt Sim City 2000?
Skulle jag varit EA hade jag satsat i rent ekonomiska termer, och då försökt komma åt Farmville o Angrybirdsfolket.

Vad är det egentligen som talar för att dom faktiskt gör en riktig uppföljare till Sim City 4 och 2000? Finns det något?
Erkänner slutligen att jag inte har någon direkt koll, utan mestadels tidiga filmklipp och fördomar som talar.

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av baggso:

Varför får jag en känsla att de har fördummat Sim City för att locka "The Sims" publiken?
HOPPAS
att jag har fel..

Chansen att du har fel måste ju vara ganska låg, självklart vill dom ha med "The Sims" publiken, tänk alla expansioner och DLCs, är nog inte rent ekonomiskt försvarbart att inte ta med dom.
Just av den anledningen ska man inte förhandsboka, om man nu väntar sig ett Sim City i stil med 4an eller 2000. Väntar man sig någon blandning mellan The Sims, Sim City Societies och Farmville så blir man nog nöjd.

De filmklipp man sett hittills övertygar inte, även om alla simulationer som körs verkar avancerade, så undrar jag om det faktiskt gör någon skillnad eller bara är fluff. Dvs utnyttjas de i spelet?

Sen är det EA, varför skulle dom släppa en riktig och lagom avancerad stadsbyggarsimulator 2013 som riktar sig till gamla "hardcore" Sim City fans, som drömt om ett nytt Sim City 2000?
Skulle jag varit EA hade jag satsat i rent ekonomiska termer, och då försökt komma åt Farmville o Angrybirdsfolket.

Vad är det egentligen som talar för att dom faktiskt gör en riktig uppföljare till Sim City 4 och 2000? Finns det något?
Erkänner slutligen att jag inte har någon direkt koll, utan mestadels tidiga filmklipp och fördomar som talar.

Det är förbannat trist, hoppas det kommer ett demo/beta. Annars blir det väl en fuling för att se om det är något att köpa överhuvudtaget.

Inaktiv
Skrivet av baggso:

Det är förbannat trist, hoppas det kommer ett demo/beta. Annars blir det väl en fuling för att se om det är något att köpa överhuvudtaget.

Hoppas det går att göra en fuling bara, online DRM o allt. Sorry men vad ska man göra om man inte kan testa med ett demo, eller få pengarna tillbaks?

Kommer att sätta stor tilltro till forumkommentarer och rockpapershotgun. Sen finns ju alltid http://www.simtropolis.com/ , fullt med fans och egenbyggda grejer.

Dom verkar ha ett stort forum, här lär hatet hagla om spelet inte är som väntat. SimCitys motsvarighets till Fallouts No Mutants Allowed ungefär

1
Skriv svar