Hårdvarurykten – Så kraftfull blir nya Xbox

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av Bojkott:

För det första så gäller det endast OEM, och för det andra så har konsoler skräddarsydda komponenter som endast bygger på samma arkitektur som desktop-komponenter, det är långt ifrån samma komponenter.

Precis du beskrev precis vad OEM är.

Så mer eller mindre om uppgifterna stämmer så är det ett rebrandat 78xx kort vi får i nya xbox.

Skrivet av Dunder:

Fantastiskt, en next-gen konsol som inte ens klarar av dagens spel. Då får väl vi med PC vara tillbakahållna några år till...

Lyckat!

Vilka spel då? Det beskrivet där uppe är som en hyffsad high end PC, Så jag undrar vilka dagens spel den inte skulle i teorin klara av? Förövrigt har konsoller altid varit sämre en PC alternativet på grund av kostnaden, du vill inte spendera 15000 kr som jag nämnt innan på en konsol, eller? Jag kan ha fel.

Fördelen dock med en konsol är att de kommer i en version, och därmed optimera ett spel till en konsol är flera gånger mer lättare och effektivare än PC så även med sämre hårdvara lär den vara i klass med high end PC när den väl kommer.

high-end PC..?

Grafikkortet klarar inte av BF3, till exempel, finns fler exempel... Inte en chans att det skulle vara ett nytt kort ut 8xxx serien, så det är antagligen något i klass med 7870/50.

De delarna kostar inte 15000, en tredjedel MAX.

Xbox 360 som har över sju år på nacken klarar BF3 på motsvarande grafik som low, så av vilken anledning skulle inte nästa Xbox klara BF3? Nästa Xbox lär inte ha några problem med BF3 med grafik över ultra. Den lär springa i cirklar runt BF3 som inte kommer ha imponerande grafik den dagen nästa Xbox släpps. Det är knappt så BF3's grafik imponerar nu.

Medlem
Skrivet av Lepr:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av Bojkott:

För det första så gäller det endast OEM, och för det andra så har konsoler skräddarsydda komponenter som endast bygger på samma arkitektur som desktop-komponenter, det är långt ifrån samma komponenter.

Precis du beskrev precis vad OEM är.

Så mer eller mindre om uppgifterna stämmer så är det ett rebrandat 78xx kort vi får i nya xbox.

Skrivet av Newklear:

Fantastiskt, en next-gen konsol som inte ens klarar av dagens spel. Då får väl vi med PC vara tillbakahållna några år till...

Lyckat!

Vilka spel då? Det beskrivet där uppe är som en hyffsad high end PC, Så jag undrar vilka dagens spel den inte skulle i teorin klara av? Förövrigt har konsoller altid varit sämre en PC alternativet på grund av kostnaden, du vill inte spendera 15000 kr som jag nämnt innan på en konsol, eller? Jag kan ha fel.

Fördelen dock med en konsol är att de kommer i en version, och därmed optimera ett spel till en konsol är flera gånger mer lättare och effektivare än PC så även med sämre hårdvara lär den vara i klass med high end PC när den väl kommer.

high-end PC..?

Grafikkortet klarar inte av BF3, till exempel, finns fler exempel... Inte en chans att det skulle vara ett nytt kort ut 8xxx serien, så det är antagligen något i klass med 7870/50.

De delarna kostar inte 15000, en tredjedel MAX.

Så 7870 klarar inte bf3?

Sen vill folk inte betala för mycket för konsollerna, att lägga sig långt över 5000 vid lansering är bara dumt.

med tanke på att det rycktas om att kinect v2, HDR etc skall följa med utöver så vore det konstigt om dom kan trycka i mer kräm än dom gjort till vettigt pris.

Skrivet av MachOne:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av Bojkott:

För det första så gäller det endast OEM, och för det andra så har konsoler skräddarsydda komponenter som endast bygger på samma arkitektur som desktop-komponenter, det är långt ifrån samma komponenter.

Precis du beskrev precis vad OEM är.

Så mer eller mindre om uppgifterna stämmer så är det ett rebrandat 78xx kort vi får i nya xbox.

Skrivet av Newklear:

Fantastiskt, en next-gen konsol som inte ens klarar av dagens spel. Då får väl vi med PC vara tillbakahållna några år till...

Lyckat!

Vilka spel då? Det beskrivet där uppe är som en hyffsad high end PC, Så jag undrar vilka dagens spel den inte skulle i teorin klara av? Förövrigt har konsoller altid varit sämre en PC alternativet på grund av kostnaden, du vill inte spendera 15000 kr som jag nämnt innan på en konsol, eller? Jag kan ha fel.

Fördelen dock med en konsol är att de kommer i en version, och därmed optimera ett spel till en konsol är flera gånger mer lättare och effektivare än PC så även med sämre hårdvara lär den vara i klass med high end PC när den väl kommer.

high-end PC..?

Grafikkortet klarar inte av BF3, till exempel, finns fler exempel... Inte en chans att det skulle vara ett nytt kort ut 8xxx serien, så det är antagligen något i klass med 7870/50.

De delarna kostar inte 15000, en tredjedel MAX.

Xbox 360 som har över sju år på nacken klarar BF3 på motsvarande grafik som low, så av vilken anledning skulle inte nästa Xbox klara BF3? Nästa Xbox lär inte ha några problem med BF3 med grafik över ultra. Den lär springa i cirklar runt BF3 som inte kommer ha imponerande grafik den dagen nästa Xbox släpps. Det är knappt så BF3's grafik imponerar nu.

Klarar det inte spelet på högsta inställningarna i 60 FPS så skulle jag inte säga att det klarar spelet, nej.

Antagligen kommer det även vara någon strömsnålare variant, vilket kommer göra det ännu slöare.

EDIT: varför måste man redigera ett inlägg två gånger för att ändringarna ska gå igenom här på FZ....?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Dom får nog hitta på vassare features än så för att man skall orka bry sig!

Man skulle ju åtminstone förvänta sig att systemet klarar av företagets egna senaste DirectX vid släpp. Tesselation bl.a känns som ett krav man borde kunna ha på de nya konsolerna.

Vad ska de annars locka med för att folk skall köpa...inbyggd Kinect!?

Medlem
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av eddie the eagle:

Min 5 år gamla dator har 8GB ram och 1 TB hårddisk. Bätttre kan ni.

(Visst 8 kärnig cpu är inte så dåligt, får se hur många spel som kommer använda det)

Bättre kan de, vill du betala 15000 kr för konsollen?

Hahaha den dära satt där!. Men vare inte ett rykte till att man skulle kunna uppgradera konsollen?


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

KoP
Medlem
Skrivet av Ztreek:

Är faktiskt väldigt förvånad hur kraftig konsolen är.. jag trodde på 4GB ram och en grafikkort i 6000 eller 7000 serien

Hoppas på support för 2k upplösning och en bluray spelare med senaste tekniken.

Det är bara rykten och inte fakta.

Man ska nog inte lita blint på hårdvaruspecs utdelade ifrån en kinesisk "källa" inom industrin.

Medlem
Skrivet av UOme:

8GB räcker mer än väl till en konsol där du oftast inte har ett tungt OS och ett gäng services från diverse program som ligger och kör hela tiden.
Sen står det inte om det är en SSD eller en HDD heller

640 GB SSD? Nej, tror inte det du...

Medlem

Väldigt imponerande rykten så att säga. 8 kärnor, jo jag tackar jag... Men fysiska återstår väl att se så såklart. 8800 serien, jaha ja. http://www.sweclockers.com/nyhet/16337-amd-doper-om-radeon-hd... , så var det med den saken så att säga. Alla kommer att säga Ooooh! Aaaaah! osv. när den lanseras. I övrigt har nudeldesign sagt det som behöver sägas.

Medlem

Det skulle vara en riktigt fet Xbox720 i sånna fall, men jag tvivlar starkt på det. Enda sättet Xbox720 har den hårdvaran, är om den kostar runt 6000-7000kr, annars kan vi glömma en så fet konsoll. Men jag hoppas jag har helt fel, och om det här stämmer så blir det helt klart xbox720 för mig.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Det skulle vara en riktigt fet Xbox720 i sånna fall, men jag tvivlar starkt på det. Enda sättet Xbox720 har den hårdvaran, är om den kostar runt 6000-7000kr, annars kan vi glömma en så fet konsoll. Men jag hoppas jag har helt fel, och om det här stämmer så blir det helt klart xbox720 för mig.

Fet och fet.... Jämfört med nuvarande konsoler kanske, men jämfört med en PC är de redan gamla, nästan ett år (?) innan de släppts.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Verkar vara många som inte fattat att AMD's 8800-serie är en ommärkt OEM-version av 7000-serien. Deskpalm till alla som åmar sig över att det skulle vara (i nuläget) utdaterad hårdvara.

Medlem
Skrivet av KatOne:

Verkar vara många som inte fattat att AMD's 8800-serie är en ommärkt OEM-version av 7000-serien. Deskpalm till alla som åmar sig över att det skulle vara (i nuläget) utdaterad hårdvara.

Jaaa! Vem vet. En hisnande tanke. Kanske ett 7970Ghz edition... Vem vet? Spänningen är ooliidlig. Klockan tickar... Den räknar ner. Åååh. Det kommer bli "insanely great!". Bäst jag förbeställer en på Webhallen redan ikväll.

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Min 5 år gamla dator har 8GB ram och 1 TB hårddisk. Bätttre kan ni.

(Visst 8 kärnig cpu är inte så dåligt, får se hur många spel som kommer använda det)

finns inte ett spel som använder 8gb.......... ram idag 1 tb kommer räcka länge det med om man inte ska spara ner spelen på hårddsiken. specifikationerna verkar helt rimliga tycker jag om man ser till vilken prisklass man kan förvänta sig konsolerna i 8850 är ändå ett helt okej grafikkort

Medlem

TOTALT ointresserad av hårdvaran... jag vill se NYA spel.

Medlem

'Och sen kommer den ha Dvd alt Bluray med kapacitet från 8-25gb, men kommer bara utnyttjas runt 2-6.5gb som det var med X360.

Och då behöver man knappast 8kärnor och 4gb minne

Men det skall bli kul och se vad för typ av arkitektur som döljer sog bakom, och hur lång tid det tar innan man knäcker systemet och RGHar alt hittar en exploit likt Jtag, vore grymt, framförallt om man kan köra olika typer av os på samma maskin, linux, win 7 / win 8, då finns det en framtid för X72

Annars tror jag många håller kvar sina 36or, finns ju ingen idee att byta, det mest fulländade nöjescentrat sen Xbox!


signatur

Denon / Pioneer

123
Skriv svar