Painkiller: Hell & Damnation släpps till konsol i april

Robot
Painkiller: Hell & Damnation släpps till konsol i april

Oldschool-pangande deluxe när Nordic Games nytolkning av People Can Flys 2004-klassiker når Xbox 360 och Playstation 3.

#painkiller-hell-damnation, #nordic-game, #painkiller


Medlem
Painkiller: Hell & Damnation släpps till konsol i april

Suck... alla dessa framflyttande av releaser. Varför kan det aldrig vara tvärtom, "oj vi blev klara med spelet så vi släpper det 2 månader tidigare" ... nej nej, uppskjutet hela tiden.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Förläggare och utvecklare målar allt som oftast upp en skev bild av datum då de anser att ett spel skall vara klart och släppt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Därför att publishers ALLTID har orealistiska förväntningar om hur "fort" ett spel blir klart. Man tycker att de borde lärt sig... men nej.

Medlem

En bra uphottning av ettan, men funderar. Kan verkligen konsolfolket styra så fort som en twitchshooter som detta är byggd för? Eller blir det en massa autoaim kanske


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

På vissa sätt så är spelet lite fail. Att köpa Black Edition ger mycket mer för pengarna om man är ute efter gameplay, vilket jag gissar att de flesta är när det gäller spel som dessa.

Det nya är snyggt, mycket snyggare, men många banor är klippta och det märks att det är en ny förläggare som tänkt mera på konsoler och modernitet, i betan kunde man ändra FOV, komma riktiga spelet, så var den möjligheten som bortblåst, motion blur och annat skit var tillagt, som inte gick att ändra i menyn (man kunde ändra det i inifiler).

Jag hade dessutom förväntat mig nya saker, alltså, jag vill ha ett Painkiller 2, som var så bra eller bättre som ettan var när det kom.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

[...] i betan kunde man ändra FOV, komma riktiga spelet, så var den möjligheten som bortblåst [...]

Skriv FOV X i spelets konsoll. Byt ut X mot önskad FOV.

Medlem
Skrivet av DeathRow:
Skrivet av Hipshot:

[...] i betan kunde man ändra FOV, komma riktiga spelet, så var den möjligheten som bortblåst [...]

Skriv FOV X i spelets konsoll. Byt ut X mot önskad FOV.

Tack, det funkade inte när spelet släpptes, det funkar nu ja. Det funkade även i betan. Dessutom är den låst till ett värde.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar