kan jag ladda up bilder från mobilen till en tråd?

Medlem
kan jag ladda up bilder från mobilen till en tråd?

Hejsan! Som rubriken säger, så vill jag veta om det är möjligt. Har ingen dator just nu som vill fungera, så skulöe gärna se att jag kunde göra dett för att visa folket hur mitt problem ser ut. Tack på förhand för hjälpen

inK
Medlem
Skrivet av TontteJooi:

Hejsan! Som rubriken säger, så vill jag veta om det är möjligt. Har ingen dator just nu som vill fungera, så skulöe gärna se att jag kunde göra dett för att visa folket hur mitt problem ser ut. Tack på förhand för hjälpen

Kör du mobilversionen av FZ på telefonen? Kör du i vanligt läge så är det ju inga problem.


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Kör mobilversionen

inK
Medlem
Skrivet av TontteJooi:

Kör mobilversionen

Testa att ändra läge så bör det vara lika enkelt som till datorn.


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Kan göra allt annat som funkar på datorn UTOM att ladda up bilder...suck

Medlem

Problemet är väl att mobiler är låsta och det inte går att komma åt filsystemet direkt, utan en app, så om FZ gör en app som t ex kommer åt bildarkivet och sedan laddar upp bilden till arkivet på FZ så går det. Men annars så är det svårt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Tycker dom gott kunde fixa en

inK
Medlem
Skrivet av conthox:

Problemet är väl att mobiler är låsta och det inte går att komma åt filsystemet direkt, utan en app, så om FZ gör en app som t ex kommer åt bildarkivet och sedan laddar upp bilden till arkivet på FZ så går det. Men annars så är det svårt.

Fast laddar du upp bilder via FZ's vanliga läge i telefonen så är det inga problem att komma åt filerna från ditt galleri. Det har jag gjort vid ett par tillfällen innan mobilversionen kom.


signatur

Every trophy counts...

Medlem
Skrivet av inK:

Fast laddar du upp bilder via FZ's vanliga läge i telefonen så är det inga problem att komma åt filerna från ditt galleri. Det har jag gjort vid ett par tillfällen innan mobilversionen kom.

Njo, visst är det möjligt, men att sitta med en sån liten skärm och zooma och pilla är ganska så omständigt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

inK
Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av inK:

Fast laddar du upp bilder via FZ's vanliga läge i telefonen så är det inga problem att komma åt filerna från ditt galleri. Det har jag gjort vid ett par tillfällen innan mobilversionen kom.

Njo, visst är det möjligt, men att sitta med en sån liten skärm och zooma och pilla är ganska så omständigt.

Tålamod är fiskarens bäste vän!


signatur

Every trophy counts...

Antikvitet
Skrivet av conthox:

Problemet är väl att mobiler är låsta och det inte går att komma åt filsystemet direkt, utan en app, så om FZ gör en app som t ex kommer åt bildarkivet och sedan laddar upp bilden till arkivet på FZ så går det. Men annars så är det svårt.

Det där är en vedertagen sanning som inte stämmer längre. Bara i nov-dec upptäckte vi att IOS nu har stöd för <input type="file"> vilket inte har funnits tidigare och vi har ingen aning om när det införts. Vi tar upp den här funktionen på önskelistan, tycker jag!


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av John:
Skrivet av conthox:

Problemet är väl att mobiler är låsta och det inte går att komma åt filsystemet direkt, utan en app, så om FZ gör en app som t ex kommer åt bildarkivet och sedan laddar upp bilden till arkivet på FZ så går det. Men annars så är det svårt.

Det där är en vedertagen sanning som inte stämmer längre. Bara i nov-dec upptäckte vi att IOS nu har stöd för <input type="file"> vilket inte har funnits tidigare och vi har ingen aning om när det införts. Vi tar upp den här funktionen på önskelistan, tycker jag!

se då till att få med versioner för Symbian S60+ samt Windows Phone 7+

Medlem
Skrivet av John:
Skrivet av conthox:

Problemet är väl att mobiler är låsta och det inte går att komma åt filsystemet direkt, utan en app, så om FZ gör en app som t ex kommer åt bildarkivet och sedan laddar upp bilden till arkivet på FZ så går det. Men annars så är det svårt.

Det där är en vedertagen sanning som inte stämmer längre. Bara i nov-dec upptäckte vi att IOS nu har stöd för &lt;input type="file"&gt; vilket inte har funnits tidigare och vi har ingen aning om när det införts. Vi tar upp den här funktionen på önskelistan, tycker jag!

Intressant, jag har inte själv sett det någonstans. Från vilken katalog på mobilen kan man välja fil ifrån då?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Antikvitet

Kamerarullen!


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Jo, det stämmer, men som jag skrev ovan så är det inte mer än så. Man kan tyvärr inte använda det för annat än bilder och det är begränsat till galleriet/kamerarullen.

Lite synd, men samtidigt förståeligt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar