IllumiRoom – Så blir ditt rum en spelvärld

Robot
IllumiRoom – Så blir ditt rum en spelvärld

Med IllumiRoom vill Microsoft förstora din spelupplevelse och förvandla ditt vardagsrum till en spelvärld. Kolla in filmen som visar teknologin.

#nyhetstips, #microsoft


phi
Medlem
IllumiRoom – Så blir ditt rum en spelvärld

Jävlar så störande det hade varit med allt som rör sig runt skärmen/tv:n.

Nej tack.

Medlem

Det där såg riktigt coolt ut enligt mig... Men så gillar jag pantade prylar också.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Jag gillar att de kommer fram med nya idéer och testar nya tekniker, men det här såg bara jobbigt ut faktiskt. Speciellt då TV'n har mycket bättre och skarpare bild än det som visas utanför den. Bättre vore väl isåfall en superprojektor som projicerade grym bild över en hel vägg.

Medlem

extremt onödigt...

Medlem

Såg ju skitcoolt ut med snö och andra vädereffekter.

Medlem

Jag tycker själv det är sjukt coolt. Poängen är väl att man ändå fokuserar på TVn, och det som händer runt om ser man endast i kanten av synfältet, vilket bidrar till upplevelsen.

Medlem
Skrivet av Skandar:

extremt onödigt...

Måhända, men måste allt vara så nödvändigt då? Kan man inte bara få ha såna här grejer för att de är roliga/coola/underhållande?


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem
Skrivet av DonGrif:
Skrivet av Skandar:

extremt onödigt...

Måhända, men måste allt vara så nödvändigt då? Kan man inte bara få ha såna här grejer för att de är roliga/coola/underhållande?

Man kan argumentera att tv-spel är onödigt :P. Nä, jag tyckte att det såg tyfft ut

Medlem

Kommer det bara till PC så blir jag en glad häst


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Illumiroom + Surround Ljud + Dead Space = Awesomeness

Medlem

Hmm, det där såg faktiskt rätt ballt ut imo :). Mitt största problem är nog att bredvid min tv finns två valv, ett på vardera sida så finns inte så mycket utrymme att projicera på.

Medlem
Skrivet av DonGrif:
Skrivet av Skandar:

extremt onödigt...

Måhända, men måste allt vara så nödvändigt då? Kan man inte bara få ha såna här grejer för att de är roliga/coola/underhållande?

Frågan är ju dock vad som sker efter att man använt det här ett tag, jag tror coolhetsfaktorn inte är speciellt långvarig. Det behövs något mer än detta för att iaf jag skulle kunna tänka mig att skaffa en sådan här pryl. En annan detalj är ju fördröjning, hur är det med detta?

Medlem

Helvete vad fult och jobbigt. Visst, cool grej men inte fan vill man ha sådär när man sitter och spelar, blev yr av bara filmen.

Medlem
Skrivet av Skandar:

extremt onödigt...

Penicillin bedömdes som helt onödigt sisådär en 90 år sen. Idag lever vi i en värld fullt med antibiotika.

I vetenskapens värld, görs dom bästa upptäckterna av en olyckshändelse, och i många fall anses vara onödigt enligt andra.

Ingen som tvingar dig att köpa teknologin. Men varför ska det hindra andra från att köpa? Själv ser jag det som en eventuell föregångare till Star Trek's "Holodeck".


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Problemet med Microsoft är att de gör intressant hårdvara (som Kinect) men inte använder dess fulla potential. Jag ser samma sak här, om de använder denna teknik rätt så kan den mycket väl bli banbrytande. Som tur var finns det andra som dock ser det som Microsoft missar.

Redaktör
Ponny
Skrivet av UOme:

Illumiroom + Surround Ljud + Dead Space = Awesomeness

Åh, det var en fin idé! Bye, bye nattsömn.


signatur

En Bamseponny av folket

Inaktiv

Lite periferiseende skulle inte skada i FPS. Nu kanske man slipper se 2 fiende-snipers ovetande sitta bredvid varandra i Battlefield.

Inaktiv

Fullständigt meningslöst. Satsa istället på att få ned priset för framtida monitorer med 4K.

Medlem

sjukt bra ide. stämmningshöjande som tusan.

Medlem

Hm, om jag haft en projektor hade jag nog hellre haft hela spelet på den istället för på TVn

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Fullständigt meningslöst. Satsa istället på att få ned priset för framtida monitorer med 4K.

vad har microsoft med det att göra?

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Fullständigt meningslöst. Satsa istället på att få ned priset för framtida monitorer med 4K.

För det kan säkert Microsofts Xbox-avdelning påverka...


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Ser ut som en cool idé faktiskt!

Vill ha när jag ser film

Skrivet av 73mpl4R:

det här såg bara jobbigt ut faktiskt. Speciellt då TV'n har mycket bättre och skarpare bild än det som visas utanför den. Bättre vore väl isåfall en superprojektor som projicerade grym bild över en hel vägg.

Man kollar ju på tv och ser effekterna i periferin så det gör inget att de är sämre kvalite


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Jag tror de felsta missuppfattat det här lite. Det är ju inte tänkt att vara en del av "skärmen" utan snarare ett extra lager av stämningshöjande effekter, belysning, osv.

Jämför med ljud i ett surround-system.
90% av det intressanta sker fortfarande i frontarna/centern, men effekter som ger en känsla av att man "är där" placeras i periferin.

Jag tror det kan bli grymt effektfullt under rätt förutsättningar.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Vill ha när jag ser film

Skrivet av 73mpl4R:

det här såg bara jobbigt ut faktiskt. Speciellt då TV'n har mycket bättre och skarpare bild än det som visas utanför den. Bättre vore väl isåfall en superprojektor som projicerade grym bild över en hel vägg.

Man kollar ju på tv och ser effekterna i periferin så det gör inget att de är sämre kvalite

Så länge det inte laggar, vet inte hur det är med andra men om något hamnar i osynk så stör det iaf mig. En sådan enkel sak som att prat och munrörelser inte stämmer i en film är tillräckligt för att jag ska störa mig på det. Kanske är det inte lika irriterande om det sker i periferin men det märker jag först när jag testat i så fall.

Medlem

Onödigt? Meningslöst? Etc etc...
Det beror ju på vad man vill ha ut av upplevelsen när man lirar. Varför köpa en bil med 600hk när en fiat kan köra racebanan runt med? Båda tar dig säkert runt, men jag ger mig fan på att bilen med 600 hästar ger en intensivare upplevelse!
Problemet med att bara köra på projektor är ju att den totala bildytan inte utökas pixelmässigt sett. Bara arean den spelas upp på. Det här ihop med en stor 4k oled monitor på ett "next gen" xbox system hamnade iallafall på min tio i topp önskelista.

Medlem

Lite ballt med skotten som fortsätter ut ur skärmen, men inte när man ser själva 3d miljön fortsätta utanför bilden, då ser det bara konstigt och jobbigt ut.


signatur

cags

Medlem

Varför ska man om man nu har en projektor spela upp bilden från den på TVn? O inte typ på en duk för att få bättre färger. Aja intresant idea antar ja skulle ju dock hellre bara köra på 104" duk :X

123
Skriv svar