Har Playstation 3 gått om Xbox 360?

Robot
Har Playstation 3 gått om Xbox 360?

Enligt en rapport har 77 miljoner PS3-konsoler skeppats – i jämförelse med 76 miljoner 360-enheter.

#sony, #microsoft


Medlem
Har Playstation 3 gått om Xbox 360?

ps3 blir bara hackat

Medlem
Medlem
Skrivet av Xazy89:

ps3 blir bara hackat

Och det blir inte 360?

Medlem

Jag tror att ps3 ökat i försäljning iom psn +. Liksom... 65 spel på ett år för 480kr, bra deal tycker jag.

Medlem
Skrivet av pjuppi:

Jag tror att ps3 ökat i försäljning iom psn +. Liksom... 65 spel på ett år för 480kr, bra deal tycker jag.

Är det så många gratis spel? Vet att man läser om det ibland men jag hade fått för mig att det var kanske 10 per år.

Medlem
Skrivet av gamer_:
Skrivet av pjuppi:

Jag tror att ps3 ökat i försäljning iom psn +. Liksom... 65 spel på ett år för 480kr, bra deal tycker jag.

Är det så många gratis spel? Vet att man läser om det ibland men jag hade fått för mig att det var kanske 10 per år.

65 låter mycket för mig också, men det har faktiskt blivit mycket gratisspel, en orsak varför jag beslöt att hålla igång min prenumeration.


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem

Woooh! *sätter på sig fanboy-hatten*


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Äger båda sen release och har ungefär lika mycket spel till varje, men sitter hellre med xboxen då jag finner kontrollen mycket skönare när man kör lite längre.
Både triggers och analoga spakar är bättre utformade och placerade imo.

Medlem
Skrivet av lang:

Raderad kommentar.

Hur mycket jag personligen ogillar hur lång tid konsolernas långa liv har varit så tycker jag att din kommentar bara är onödig

För övrigt så är jag förvånad att det inte hände tidigare, dels för att det är gratis att spela online på PS3, blir du subscriber får du gratisspel, samtidigt som du faktiskt har en fullt fungerande bluray spelare.

Medlem

PS3-exklusiva titlar är säkert en av anledningarna.. många bäckar små.

Jag äger ett PS3 enbart p.g.a "Uncharted"-serien, "Heavy Rain" och framtida "The Last of us".

Medlem
Skrivet av Electrix:

PS3-exklusiva titlar är säkert en av anledningarna.. många bäckar små.

Jag äger ett PS3 enbart p.g.a "Uncharted"-serien, "Heavy Rain" och framtida "The Last of us".

Aa tycker PS3 har lite vassare exklusiviteter, Alan Wake var det enda jag hade velat haft men nu finns det på PC. Skulle Microsoft lägga miljarder på att utveckla bra exklusiva spel istället för att lägga dom på att skjuta upp DLC-släpp för oss andra så kanske man hade velat köpa deras konsoll.

Så jävla störigt, dom betalar inte för att DLCt skall komma tidigare till Xbox, dom betalar för att DLC skall komma senare till alla andra. En rejäl titty twister skall dom ha, och inga pengar av mig!

(LBP är awesome också!)


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag tror att mycket beror på att de nästan ger bort dem med Sony tv apparater. Det är nog många som ser det som en billig bluray då. Tror man får en för 600kr om man köpt en Sony tv.

Jag köpte min PS3 för Heavenly sword.

Inaktiv

Jag tycker inte det skiljer så mycket mellan konsolerna. X360 har bättre online tjänst, PS3 har bättre kontroll, X360 har Halo, PS3 har Uncharted...osv.

Kör dock med PS3 eftersom den integrerar så smidigt med mitt NAS.

Jag hoppas skillnanderna blir mycket större i kommande generation t.ex. mer unika features och helt olika selling points.


signatur

I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem.

Medlem

Skumt att jag inte känner en jävel som äger en PS3a i hela stan? Nordisk film och Sony ger ut gratis ps3 vid film inspelningar å liknande till praktikanter på så sätt har de säkert kunna skeppa ut ett stort antal till icke köp kunder eller spelare.
Samt att de bundlar ps3 med tv köp nu för tiden.
Det var så jag fick min första ps2a, efter ett jobb med Nordisk film

Medlem
Skrivet av gamer_:

Är det så många gratis spel? Vet att man läser om det ibland men jag hade fått för mig att det var kanske 10 per år.

Ja, man får tillgång till ca 10-12 spel när abonnemanget startas. Sedan tillkommer 3-5 PS3-spel samt något Vita-spel varje månad.

Medlem
Skrivet av mangethegamer:

Jag tycker inte det skiljer så mycket mellan konsolerna. X360 har bättre online tjänst, PS3 har bättre kontroll, X360 har Halo, PS3 har Uncharted...osv.

Kör dock med PS3 eftersom den integrerar så smidigt med mitt NAS.

Jag hoppas skillnanderna blir mycket större i kommande generation t.ex. mer unika features och helt olika selling points.

Spelmässigt skiljer det en hel del, att inte prioritera exklusiva spel när andra har det är inte direkt det smartaste draget om man håller på med att tillverka konsoler och vill att dessa ska vara lönande att göra.

Inaktiv

Jag kunde inte låta bli att köpa en från webhallen när 500GB versionen kostade 1990kr... Så sjukt billigt. Och jag har länge velat sätta tänderna i Killzone 2 & 3, alla Uncharted-spelen samt spelar Dust 514 för att nämna några få. Helt klart värt pengarna och med Playstation Plus där man får nya spela gratis varje månad... Ja... Vad säger man?
www.klockren.nu


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

ah nä, skulle rätta mig själv o skriva att det är 65 spel totalt, varav 39 är till ps3 och 26 är till ps vita
men jag satt på mob och sämsta mottagningen, så de gick icke ^^... men endå, fortfarande bra deal
sen e de ju lite annat smått o gott som man får, bland annat 1GB onlinelagring för sparfiler, rabatter, exklusiva tester/demos/trailers och sen, enligt mig, en riktigt skön funktion, automatisk uppdatering. ps3an går igång vid inställd tid, letar uppdateringar och tankar dem

Skrivet av crazycat690:
Skrivet av gamer_:
Skrivet av pjuppi:

Jag tror att ps3 ökat i försäljning iom psn +. Liksom... 65 spel på ett år för 480kr, bra deal tycker jag.

Är det så många gratis spel? Vet att man läser om det ibland men jag hade fått för mig att det var kanske 10 per år.

65 låter mycket för mig också, men det har faktiskt blivit mycket gratisspel, en orsak varför jag beslöt att hålla igång min prenumeration.

jag gjorde ungefär samma fast hos cdon, fick en ps3 white 320GB för 1999 ("gamla slim"). jag tycker de nya super slim e så fula

Skrivet av SToFo:

Jag kunde inte låta bli att köpa en från webhallen när 500GB versionen kostade 1990kr... Så sjukt billigt. Och jag har länge velat sätta tänderna i Killzone 2 & 3, alla Uncharted-spelen samt spelar Dust 514 för att nämna några få. Helt klart värt pengarna och med Playstation Plus där man får nya spela gratis varje månad... Ja... Vad säger man?
www.klockren.nu

Medlem

javisst dom ger bort miljoner konsoller gratis eller? fan va patetiska ni är som tror på det, bara å inse att den säljer bättre fastän den kom långt efter xbox... rofl... ägda.

Medlem

Då ska man även ta i beaktande att Xbox360 hade enorma hårdvaruproblem med konsoller som gick sönder, så de borde ha sålt fler än en konsol till många mäniskor.

Det bör vara fler unika PS3-ägare.

Medlem

Tja, varför inte. Många i min bekantskapskrets äger en Ps3, men jag känner ingen som har en Xbox.

Ps3 är så mycket mer funktionell enligt mig i och med att det är en blurayspelare samt att man kan använda Netflix (vilket man även kan på Xbox också)...

Inaktiv

Tror ändå MS skrattar hela vägen till banken med all kosing Xbox Live drar in.

Medlem

Skulle haft en PS3:a ifall man inte hade vant sig så pass vid XBOX 360-kontrollen... och om det funnits några intressanta exklusiva spel.

Medlem

PS3 går ju sönder hela tiden så det förstår jag blir många per gamer. Efter mycket tid på deras forum så var det mer regel än undantag med flera PS3 man avverkat.

Jag tröttnade på Sony och hanteringen Naughty Dog hade på Uncharted 3 med massa konstiga frysningar och omstarter. Sex månader efter släpp fortfarande problemet kvar.

Xbox-strulet är väl att det inte går att få brightness/contrast som jag vill ha det för bästa bild. Spelen blir lite mörka ofta.

TV:n får liksom rätta sig efter digitalboxen. DVD kan jag ställa precis hur jag vill - en Sony. Återstår hur få till Xbox.

Medlem
Skrivet av bleak:

Tror ändå MS skrattar hela vägen till banken med all kosing Xbox Live drar in.

Ps3 har got om grymt bra exklusiva och en ganska stor samling av dom också spel tex god of war, Metal gear, killzone, GT5, sen så kommer det ju att komma The last of us

Medlem
Skrivet av Exxo:

Skulle haft en PS3:a ifall man inte hade vant sig så pass vid XBOX 360-kontrollen... och om det funnits några intressanta exklusiva spel.

PS3 har ju exklusiva spel i alla genrar så vad är det du letar efter för sorts spel?

Medlem
Skrivet av SummerRain:

Då ska man även ta i beaktande att Xbox360 hade enorma hårdvaruproblem med konsoller som gick sönder, så de borde ha sålt fler än en konsol till många mäniskor.

Det bör vara fler unika PS3-ägare.

Både min Xbox 360 Elite och min PS3 har gått sönder, skillnaden var att RROD fixar man lätt själv på en timme med lite skruv, medans PS3an inte gick att rädda.

http://www.instructables.com/id/Fix-the-Red-Ring-of-Deathwith...

Borrade själv hål under konsolen i plasten så jag kan justera skruvarna utan att plocka isär skiten igen

Medlem
Skrivet av bleak:

Tror ändå MS skrattar hela vägen till banken med all kosing Xbox Live drar in.

Tror dock de kommer sluta skratta ifall deras nästa konsol inte säljer lika bra som de hoppas på. Tror priset och sättet de väljer att sälja den på kan komma att bli helt avgörande.

Medlem
Skrivet av Lepr:
Skrivet av SummerRain:

Då ska man även ta i beaktande att Xbox360 hade enorma hårdvaruproblem med konsoller som gick sönder, så de borde ha sålt fler än en konsol till många mäniskor.

Det bör vara fler unika PS3-ägare.

Både min Xbox 360 Elite och min PS3 har gått sönder, skillnaden var att RROD fixar man lätt själv på en timme med lite skruv, medans PS3an inte gick att rädda.

http://www.instructables.com/id/Fix-the-Red-Ring-of-Deathwith...

Borrade själv hål under konsolen i plasten så jag kan justera skruvarna utan att plocka isär skiten igen

Frågan är dock hur många andra som tar fram borren, elle rhelt enkelt köper en ny

12
Skriv svar