Planen på att förstöra våldsamma spel sprack

Robot
Planen på att förstöra våldsamma spel sprack

Connecticut-samhället Southington har ställt in planerna på att samla in och förstöra våldsamma dator- och tv-spel.


Medlem
Planen på att förstöra våldsamma spel sprack

Jo men det är ju säkert dataspelens fel! De borde få presentkort för varje skjutvapen de lämnar in istället...

Medlem

"Kanske bör någon också ha ett samtal med föräldrarna ifall de låter sina barn spela spel med 15- eller 18-årsgräns."

FZ'a också lite trötta på att höra samma dravel om våldsamma spel? ^^

Medlem

De kanske borde se till att fixa bättre sociala skyddsnät i första hand, i andra hand försöka få bort skjutvapen från vart och vartannat hem.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

De kanske borde se till att fixa bättre sociala skyddsnät i första hand, i andra hand försöka få bort skjutvapen från vart och vartannat hem.

Ne men vafan, alla amerikaner behöver ju en halvautomatisk automatkarbin i hemmet och en glock i byxfickan när de är ute ifall det kommer nån... buse

Medlem

Hur kommer det sig att det alltid är datorspelen som ligger till grund för dessa illdåd?

Varför beskyller man aldrig böcker, filmer, film/TV-serier, barnprogram, föräldrarna, samhället, skolorna o.s.v.?

Eller som andra är inne på: Skjutvapen.
http://i.imgur.com/G5Bpm.jpg
Att det inte ringer en liten varningsklocka någonstans i bakhuvudet hos amerikanerna förvånar mig.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Hur kommer det sig att det alltid är datorspelen som ligger till grund för dessa illdåd?

Varför beskyller man aldrig böcker, filmer, film/TV-serier, barnprogram, föräldrarna, samhället, skolorna o.s.v.?

Eller som andra är inne på: Skjutvapen.
http://i.imgur.com/G5Bpm.jpg
Att det inte ringer en liten varningsklocka någonstans i bakhuvudet hos amerikanerna förvånar mig.

Det är en fluga det där. Förr var det videovåldet som var boven.

Medlem
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Puscifer:

Hur kommer det sig att det alltid är datorspelen som ligger till grund för dessa illdåd?

Varför beskyller man aldrig böcker, filmer, film/TV-serier, barnprogram, föräldrarna, samhället, skolorna o.s.v.?

Eller som andra är inne på: Skjutvapen.
http://i.imgur.com/G5Bpm.jpg
Att det inte ringer en liten varningsklocka någonstans i bakhuvudet hos amerikanerna förvånar mig.

Det är en fluga det där. Förr var det videovåldet som var boven.

Man får lite känslan av att man hellre letar syndabockar än tar tag i det faktiska problemet. :/


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Undra om de tillåter att byta in några gamla spel så man istället kan köpa ett par nya för pengarna

Medlem

Byt in spelen och köp ett hagelgevär istället.

Medlem

Det går inte att lösa deras problem då en stor del av medborgarna är så sjuklig fast vid "the second amandment" och att hela deras "frihet" bygger på grunden att dom kan försvara sig.

Suttit i timmar och debatterat mot diverse nutjobs angående just detta, dragit fram all statistik etc men icke.
Inte ens förslag som att bara ta bort semi auto rifles går hem det minsta, då deras ärkefiende "the goverment" kanske kan bli korrupt och då skall det vara på lika villkor.

Dessa folk är dom som primärt letar syndabockar när det i själva verket ligger i deras sängbord.

Medlem

Dom tillhör Abstergo industries säkert. Dom försöker utöva edenäpplets krafter på befolkningen för att ta död på all kultur med början med alla spel.

Medlem
Skrivet av Lepr:

Det går inte att lösa deras problem då en stor del av medborgarna är så sjuklig fast vid "the second amandment" och att hela deras "frihet" bygger på grunden att dom kan försvara sig.

Suttit i timmar och debatterat mot diverse nutjobs angående just detta, dragit fram all statistik etc men icke.
Inte ens förslag som att bara ta bort semi auto rifles går hem det minsta, då deras ärkefiende "the goverment" kanske kan bli korrupt och då skall det vara på lika villkor.

Dessa folk är dom som primärt letar syndabockar när det i själva verket ligger i deras sängbord.

i don wanna live in a country where big gov'ment says i cant use rocket launchers to protect ma famly


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Sen var det väl så att dessa märkningar endast är rekommendationer för vilken åldersgrupp de är best lämpade för. Eller? Rätta mig gärna om jag har fel.

Medlem
Medlem

Tur att det finns porrspel så man slipper allt våld.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Okej jag kan förstås barn 12- ska inte spela våldsamma 15-18 års spel. Men problemet är ju att AMERIKANSKA FÖRÄLDRAR borde lära sina ungar att UPPSKATTA livet och inte skylla ifrån sig sina problem på något annat. Det är till slut föräldern som har ansvaret för barnet inte spelkonsolen!


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem

Idioterna lär väl säkert ha tänkt använda ImgBurn för att bränna skivorna också....

När fan ska amerikanarna fatta att deras vapenproblem ligger i vapenlagarna och inte i mediavåldet? Ironiskt nog så får man lust att skjuta sig själv i huvudet så fort ämnet tas upp i USA.

Medlem

En sak jag inte förstår.

Om man tror att TV-spel leder till skolmassakrer, borde man inte då vara lite mer engagerad att faktiskt fullfölja sina kampanjer? Om de hade trott på sina egna idéer på riktigt borde väl ett logistiskt problem vara ganska betydelselöst i sammanhanget när vi talar om skolbarn som mördas?

Personligen anser jag att TV-spelsmotståndarna bär en del av ansvaret för alla människor som blivit ihjälskjutna. De sätter fingret på något som inte är relevant, och kidnappar således den riktiga debatten där vi hade kunnat föra fram poänger som kunde förhindrat framtida skolskjutningar. Nu sitter vi, eller snarare det amerikanska folket i samma sits som för 10 år sedan eftersom de fortfarande diskuterar vad mördaren hade i spelhyllan. Det är ta mig fan en skam.

Medlem
Skrivet av redgreenblue:

En sak jag inte f

Om man tror att TV-spel ledförslag skolmassakrer, borde man inte då vara lite mer engagerad att faktiskt fullfölja sina kampanjer? Om de hade trott på sina egna idéer på riktigt borde väl ett logistiskt problem vara ganska betydelselöst i sammanhanget när vi talar om skolbarn som mördas?

Personligen anser jag att TV-spelsmotståndarna bär en del av ansvaret för alla människor som blivit ihjälskjutna. De sätter fingret på något som inte är relevant, och kidnappar således den riktiga debatten där vi hade kunnat föra fram poänger som kunde förhindrat framtida skolskjutningar. Nu sitter vi, eller snarare det amerikanska folket i samma sits som för 10 år sedan eftersom de fortfarande diskuterar vad mördaren hade i spelhyllan. Det är ta mig fan en skam.

Ja så är det, en ständig häxjakt av syndabockar.
Det finns många vettiga lagförslag men lobbyisterna från NRA samt en stor del av folk sätter käppen i hjulet.

ZF
Medlem
Skrivet av Puscifer:

Hur kommer det sig att det alltid är datorspelen som ligger till grund för dessa illdåd?

Varför beskyller man aldrig böcker, filmer, film/TV-serier, barnprogram, föräldrarna, samhället, skolorna o.s.v.?

Eller som andra är inne på: Skjutvapen.
http://i.imgur.com/G5Bpm.jpg
Att det inte ringer en liten varningsklocka någonstans i bakhuvudet hos amerikanerna förvånar mig.

det görs, det skall på allt möjligt utöver vapnen. men att spel är ett extra smidigt mål att peka på är för att spel trots allt fortfarande mestadels spelas av barn och de röstar inte, det gäller även ungdomar i hög grad.

USA är ett ytterst auktoritärt och reaktionärt samhälle vad folk än vill tro om det, därför blir såna här reaktioner fullt naturliga.

Medlem

Haha USA...medeltiden ringde och ville ha tillbaka sin politik

Medlem

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Att han inte sköt dom istället!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Southington?

Not sure if serious or...

Kollat lite runt nätet på andra sidor och det känns som om jag bara får halva storyn här.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skrivet av Kuci:
Skrivet av bjosarn:

De kanske borde se till att fixa bättre sociala skyddsnät i första hand, i andra hand försöka få bort skjutvapen från vart och vartannat hem.

Ne men vafan, alla amerikaner behöver ju en halvautomatisk automatkarbin i hemmet och en glock i byxfickan när de är ute ifall det kommer nån... buse

Dessvärre är det ofta så i vissa familjer, jag såg ett program.

En familj hade över 60 olika vapen liggandes överallt. Nu hade de inga barn men de hade alltid pistoler på sig och i bilen, och på olika ställen i huset (vid fåtöljen mm) plus ett enormt vapenskåp där man hade allt från pistoler och jaktgevär till automatkarbiner och k-pistar.

Skrivet av eddie the eagle:
Skrivet av Kuci:
Skrivet av bjosarn:

De kanske borde se till att fixa bättre sociala skyddsnät i första hand, i andra hand försöka få bort skjutvapen från vart och vartannat hem.

Ne men vafan, alla amerikaner behöver ju en halvautomatisk automatkarbin i hemmet och en glock i byxfickan när de är ute ifall det kommer nån... buse

Dessvärre är det ofta så i vissa familjer, jag såg ett program.

En familj hade över 60 olika vapen liggandes överallt. Nu hade de inga barn men de hade alltid pistoler på sig och i bilen, och på olika ställen i huset (vid fåtöljen mm) plus ett enormt vapenskåp där man hade allt från pistoler och jaktgevär till automatkarbiner och k-pistar.

Någon annan som märkt ökningen av vapen relaterade/glorifierande program på Discovery Channel?
"Gun Smoke" till exempel. Som American Chopper fast moddar vapen, som om den åttaåriga flickan behöver ett lättviktigt råsa-målat pumphagel.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av eddie the eagle:
Skrivet av Kuci:
Skrivet av bjosarn:

De kanske borde se till att fixa bättre sociala skyddsnät i första hand, i andra hand försöka få bort skjutvapen från vart och vartannat hem.

Ne men vafan, alla amerikaner behöver ju en halvautomatisk automatkarbin i hemmet och en glock i byxfickan när de är ute ifall det kommer nån... buse

Dessvärre är det ofta så i vissa familjer, jag såg ett program.

En familj hade över 60 olika vapen liggandes överallt. Nu hade de inga barn men de hade alltid pistoler på sig och i bilen, och på olika ställen i huset (vid fåtöljen mm) plus ett enormt vapenskåp där man hade allt från pistoler och jaktgevär till automatkarbiner och k-pistar.

Någon annan som märkt ökningen av vapen relaterade/glorifierande program på Discovery Channel?
"Gun Smoke" till exempel. Som American Chopper fast moddar vapen, som om den åttaåriga flickan behöver ett lättviktigt råsa-målat pumphagel.

Jo, jag har för det mesta slutat titta på discovery channel. Bara amerikansk propaganda kvar, däremot på D science så kan jag hitta program då och då.

Tänkte på hur mycket propaganda det är i discovery, under ett program där man följde de bästa och nyaste militära teknologier så vilka fick man följa, USAs arme såklart, där upprepade de hur överlägsna de är med teknologi och hur allt är bäst i världen. Inte konstigt att landet ser ut som det gör.

tsk
Medlem

Mexican scheme offers computers and cash in return for guns:
http://www.bbc.co.uk/news/world-latin-america-20979151

12
Skriv svar