Har Playstation 3 gått om Xbox 360?

Medlem
Skrivet av SummerRain:
Skrivet av Lepr:
Skrivet av SummerRain:

Då ska man även ta i beaktande att Xbox360 hade enorma hårdvaruproblem med konsoller som gick sönder, så de borde ha sålt fler än en konsol till många mäniskor.

Det bör vara fler unika PS3-ägare.

Både min Xbox 360 Elite och min PS3 har gått sönder, skillnaden var att RROD fixar man lätt själv på en timme med lite skruv, medans PS3an inte gick att rädda.

http://www.instructables.com/id/Fix-the-Red-Ring-of-Deathwith...

Borrade själv hål under konsolen i plasten så jag kan justera skruvarna utan att plocka isär skiten igen

Frågan är dock hur många andra som tar fram borren, elle rhelt enkelt köper en ny

Nej, antar att inte folk vågar prova såna här grejer generellt kanske, förstår själv inte varför då det går så fort

Om man har garanti är ju det såklart bästa sättet, va ju bara att slå en signal så fixade dom en ny relativt fort.
Dock i mitt fall köpte jag Xboxen 2007 och den gick sönder 2011 så garantin var slut.

Då är det bara att dra fram mr.skruvmejsel.

Medlem

Älskar PS3 får bara hoppas att dom gör om kontrollen till PS4 så att den blir bekvämare brukar fått ont i tummarna när jag sitter länge och får hoppas att dom fixa sitt internet för har ofta problem när jag spelar

Medlem
Skrivet av kivi:
Skrivet av Exxo:

Skulle haft en PS3:a ifall man inte hade vant sig så pass vid XBOX 360-kontrollen... och om det funnits några intressanta exklusiva spel.

PS3 har ju exklusiva spel i alla genrar så vad är det du letar efter för sorts spel?

Kanske samma som mig: Västerländska rollspel?


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Dom som äger EggBox360 piratar ju bara sina spel !

Medlem
Skrivet av Maximoff:
Skrivet av Xazy89:

ps3 blir bara hackat

Och det blir inte 360?

Faktiskt inte, det skedde bara engång tror jag är inte säker men efter 2-3 dagar var det fixat. Inte efter flera veckor.


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Inaktiv

En tämligen ointressant artikel på så gamla konsoler?

Medlem

NINTENDOMINATION

Medlem

Köpte mitt 360 och hoppades på att det skulle vara super bra känsla. Har tidigare hatat lite grann på konsol världen.

Och det gör jag fortfarande - grafiken känns alltid nedbantad och man måste betala för att spela online?! Där sprack det hela för mig. Jag vill för det första inte betala för att kunna kolla facebook eller netflix sen vill jag heller inte betala för kunna spela på online servrar.

Nä, låt konsolerna få agera server och ha sedan en master server som kopplar ihop alla tillgänliga konsol-servrar istället!

Medlem
Skrivet av Lepr:
Skrivet av SummerRain:
Skrivet av Lepr:
Skrivet av SummerRain:

Då ska man även ta i beaktande att Xbox360 hade enorma hårdvaruproblem med konsoller som gick sönder, så de borde ha sålt fler än en konsol till många mäniskor.

Det bör vara fler unika PS3-ägare.

Både min Xbox 360 Elite och min PS3 har gått sönder, skillnaden var att RROD fixar man lätt själv på en timme med lite skruv, medans PS3an inte gick att rädda.

http://www.instructables.com/id/Fix-the-Red-Ring-of-Deathwith...

Borrade själv hål under konsolen i plasten så jag kan justera skruvarna utan att plocka isär skiten igen

Frågan är dock hur många andra som tar fram borren, elle rhelt enkelt köper en ny

Nej, antar att inte folk vågar prova såna här grejer generellt kanske, förstår själv inte varför då det går så fort

Om man har garanti är ju det såklart bästa sättet, va ju bara att slå en signal så fixade dom en ny relativt fort.
Dock i mitt fall köpte jag Xboxen 2007 och den gick sönder 2011 så garantin var slut.

Då är det bara att dra fram mr.skruvmejsel.

Fixade min egna samsung skärm som pajade pga "bad caps".. eftersom garantin hade gått ut så var det bara att öppna.. kolla vilka som pajat köpa nya o tabort de gamla och dit med de nya...

Fler folk borde ta sig lite tid att kolla vad det faktiskt är som går sönder, och om det finns en billig lösning man kan testa då garantin är slut.
För många prylar kastas i onödan.... varför punga ut med 1500-2000 för en ny skärm då man för knappa hundringen kunde fixa problemet.
Så mycket mer roligt man kan ha för de sparade pengarna.

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Lepr:
Skrivet av SummerRain:
Skrivet av Lepr:
Skrivet av SummerRain:

Då ska man även ta i beaktande att Xbox360 hade enorma hårdvaruproblem med konsoller som gick sönder, så de borde ha sålt fler än en konsol till många mäniskor.

Det bör vara fler unika PS3-ägare.

Både min Xbox 360 Elite och min PS3 har gått sönder, skillnaden var att RROD fixar man lätt själv på en timme med lite skruv, medans PS3an inte gick att rädda.

http://www.instructables.com/id/Fix-the-Red-Ring-of-Deathwith...

Borrade själv hål under konsolen i plasten så jag kan justera skruvarna utan att plocka isär skiten igen

Frågan är dock hur många andra som tar fram borren, elle rhelt enkelt köper en ny

Nej, antar att inte folk vågar prova såna här grejer generellt kanske, förstår själv inte varför då det går så fort

Om man har garanti är ju det såklart bästa sättet, va ju bara att slå en signal så fixade dom en ny relativt fort.
Dock i mitt fall köpte jag Xboxen 2007 och den gick sönder 2011 så garantin var slut.

Då är det bara att dra fram mr.skruvmejsel.

Fixade min egna samsung skärm som pajade pga "bad caps".. eftersom garantin hade gått ut så var det bara att öppna.. kolla vilka som pajat köpa nya o tabort de gamla och dit med de nya...

Fler folk borde ta sig lite tid att kolla vad det faktiskt är som går sönder, och om det finns en billig lösning man kan testa då garantin är slut.
För många prylar kastas i onödan.... varför punga ut med 1500-2000 för en ny skärm då man för knappa hundringen kunde fixa problemet.
Så mycket mer roligt man kan ha för de sparade pengarna.

Amen, samt att nu för tiden behöver man inte kunna något heller för allt finns på nätet

Medlem

Kritik hit, kritik dit. Alla tycker olika (:

Medlem

Testat båda under ett år per konsol. Men noop det blir till att stanna kvar på super PC.
Ps3 funkade bra men 360 kontrollen var bättre och snällare mot händerna. Spela korta stunder Ps3.
Spela en kväll med kompisar 360 vinner lätt långa spel stunder.
Tycker det är ok att betala för 360 spel online för det funkar bättre än Ps3 online.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Byte till ett PS3 efter min andra "Ring of Death" händelse på 1 år med Xbox360. PS3an har flitigt fungerat sedan jag fick det år 2008.

Medlem
Medlem

Ja mycket tjafs spela å ha skoj! Så länge jag tycker det så kommer jag att göra det på det som passar bäst för mej! Hoppas att jag blir 80 och fortfarande spelar!

Inaktiv
Skrivet av Maximoff:
Skrivet av Xazy89:

ps3 blir bara hackat

Och det blir inte 360?

Enskilda personers Xbox har blivit hackade, men inte alla konton samtidigt såsom det hände med psn.

Får hoppas att både Sony och MS lyckas göra kommande konsoller och folks konton säkrare,

vissa som får sina konton övertagna använder förmodligen samma lösenord på både sin mail och sitt tv spelskonto och då är det ju relativt lätt för folk att sno ett konto.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Inaktiv
Skrivet av Alienshade:

Ja mycket tjafs spela å ha skoj! Så länge jag tycker det så kommer jag att göra det på det som passar bäst för mej! Hoppas att jag blir 80 och fortfarande spelar!

Exakt, det kvittar ju vad det är för namn på maskinen man spelar,
huvudsaken är ju att man gillar spelen och har kul,
själv så har man lirat tv spel i 30 år och det blir 30 år till minst,
eller tills man somnar in för gott framför skärmen.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Inaktiv
Skrivet av M_R_X5432:
Skrivet av bleak:

Tror ändå MS skrattar hela vägen till banken med all kosing Xbox Live drar in.

Ps3 har got om grymt bra exklusiva och en ganska stor samling av dom också spel tex god of war, Metal gear, killzone, GT5, sen så kommer det ju att komma The last of us

Metal gear solid är ju numera multiplattform och det är ju bra, för spelen är bra.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Det spelar väl mindre roll så här sent i generationen, PS3 blir nog ändå ihågkommen som den stora förloraren. Synd kan jag tycka eftersom den hade de bättre spelen (och den bättre handkontrollen).

Medlem

Trevligt att läsa!
Sone behöver verkligen skärpa sig, Ms känner sig inte ens hotade vilket är negativt för alla, då de får större möjlighet att göra som de vill, skita i sina kunder, och skaffa exklusiv dålig DLC m.m.
Jag lirar 360 främst, då jag avskyr Ps3 kontrollen precis som jag avskytt alla PS-kontroller. Jag föredrar onlineläget (party chat) och gillar bra flyr i alla 3e parts titlar. Det sagt så har Sony många fina exklusiva och PSN+ är grymt värt pengarna

Hoppas Sony lyckas bättre nästa generation, allt de behöver för att jag ska byta är en vettigare handkontroll, stabilare online och party chat.
Ingen idé att vara trogen ett märke/en tillverkare, det slutar bara med att du betalar mer pengar för sämre produkter, än vad du fått om du vågade se dig om på marknaden och slutade vara en fanboy.

12
Skriv svar