Dragon Age-författaren grämer sig över Bioware-fansen

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Han bör nog hålla sig borta. Som konstnär och författare bör man hålla sig till sin vision, om man ständigt ska tänka och fundera över vad andra tycker, då blir det inte bra.

Så sant som det är sagt, sen hade det knappast spelat någon roll hur mycket de lyssnat på communityn eftersom att delar av den ändå hade varit missnöjd, det säger sig självt att man aldrig kan göra alla 100% nöjda. Bioware hade åtminstone cock & balls nog att ta livet av Shephard.

Medlem
Skrivet av Arvid:
Skrivet av walter_iego:

Han bör nog hålla sig borta. Som konstnär och författare bör man hålla sig till sin vision, om man ständigt ska tänka och fundera över vad andra tycker, då blir det inte bra.

Så sant som det är sagt, sen hade det knappast spelat någon roll hur mycket de lyssnat på communityn eftersom att delar av den ändå hade varit missnöjd, det säger sig självt att man aldrig kan göra alla 100% nöjda. Bioware hade åtminstone cock & balls nog att ta livet av Shephard.

Nah att ta livet av Shepard var bara onödigt som fan. Även om jag inte direkt stör mig på sådana slut i varken filmer eller spel så kändes det bara extremt konstigt och fel i Mass Effect 3.

Inaktiv

BioWare och George Lucas har mycket gemensamt.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Asså det stora problemet är väll ändå att alla sånna här spel ska bli sånna sjukt dåliga konsol spel. Istället för att se vad folk gillade i föregående spel så ska dom ändra hela gameplayn... Tanken är väll god men resultatet blir att hela upplevelsen blir förstörd. Iallafall vad jag tycker.
Tex. I ME1 så hade man oändligt med ammo och hade istället överhettning, sjukt bra då man exempel kör infiltrator som då är mycket beroende på just sniper/pistol. Sedan så startar man ME2 och man upptäcker att nu har man ammo... Med typ 10 skott som Max till sniper och det tar två skott att döda en snubbe... Hur i helvete ska kunna lira då? Sedan att vissa vapen var mer eller mindre effektivare på olika sorters skydd kan jag tycka var lite kasst med. Sitta och byta vapen genom halva striden för att inte slösa ammo. Sedan att allt ska bli så lätt så att en bebis kan spela är inte heller en riktig hit, dagen spel så känns det typ inte som man faktisk spelar själv utan man har någon som håller en i handen. Visserligen så är detta inte alla spel som är så.
Kan väll inte vara den enda som tycker delvis så här eller?

Medlem
Skrivet av Management:

Gillar ni inte det någon gör så köp det inte.

Skrivet av Preed:

Jävligt lätt i efterhand du.

Jag menar såklart framtida spel i serien eller av utvecklaren. Och som sagt så är det ok att kritisera, det är en annan sak med någon sorts lynchningsmentalitet.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Höglund:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Inte en så bra community med andra ord. För mycket tjafs, spelarna tror det vet vad som är bäst och a ton of other things.Håller inte till där heller man blir bara sjösjuk

Kan också säga att jag gillar alla Bioware spel på sitt sätt även om några är långt ifrån perfekta, må folk tycka vad det nu vill om Dragon Age 2 (då jag inte är överdrivet nöjd med det heller) men fortfarande var det ett helt okej spel, sedan ME3 slutet behöver vi väl inte ens ta upp...

En engagerad community med andra ord, precis som det ska vara. Alla forum klarar sig utan personangrepp och annat trams, men precis som napoleon390 säger så är det inget fel med konstruktiv kritik.

Bioware har blivit "sämre" på sistone, jämför Dragon Age 2 och The Old Republic med spel som Baldurs Gate, Knights of the Old Republic, Mass Effect och det första Dragon Age.

Anledningen till att folk är så upprivna beror på att de vet hur bra Bioware kan vara, men av olika anledningar (läs: EA) inte längre är.

Notera att Dragon Age långt ifrån är ett perfekt spel, många som verkligen gillar deras äldre RPG spel gillar inte Dragon Age Origins av väldigt bra anledningar (inte för det heller är ett dåligt spel men inte en värdig uppföljare heller i min mening)

Sedan har jag inte sagt något om att konstruktiv kritik är dåligt, men VÄLDIGT många på deras forum gör inte annat än att klaga, säga dom suger, ska avlida, aldrig göra spel igen och... Ja vad hjälper det till egentligen? Bästa måste väl vara

"CHANGE THE ENDING OR I WILL HUNT YOU DOWN AND THEN LATER NEVER BUY A BIOWARE GAME AGAIN"

Sigh..

Då verkar vi vara på samma sida du och jag, rövhattarna kan man klara sig utan.

Medlem

Måste vara väldigt drygt att vakna varje morgon och kolla forumen bara för att se kommentarer som " gå och dö" etc. Jag förstår honom.

Och sen ta en snabb scrollning genom kommentarerna här där vissa verkar tycka det är ok? Helt sjukt vad tuffa och berättigade vissa människor tycker de är. Bakom skärmen.


signatur

Taskigt.

Medlem
Skrivet av Skelögd:
Skrivet av Arvid:
Skrivet av walter_iego:

Han bör nog hålla sig borta. Som konstnär och författare bör man hålla sig till sin vision, om man ständigt ska tänka och fundera över vad andra tycker, då blir det inte bra.

Så sant som det är sagt, sen hade det knappast spelat någon roll hur mycket de lyssnat på communityn eftersom att delar av den ändå hade varit missnöjd, det säger sig självt att man aldrig kan göra alla 100% nöjda. Bioware hade åtminstone cock & balls nog att ta livet av Shephard.

Nah att ta livet av Shepard var bara onödigt som fan. Även om jag inte direkt stör mig på sådana slut i varken filmer eller spel så kändes det bara extremt konstigt och fel i Mass Effect 3.

har man spelat början av Me2 vet man att Shepard lever på lånad tid och måste på något vis offras i slutet ungefär som Gandalf i LoTR. Så för mig känns det helt logiskt att han dör i slutet.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Skrivet av Arvid:
Skrivet av walter_iego:

Han bör nog hålla sig borta. Som konstnär och författare bör man hålla sig till sin vision, om man ständigt ska tänka och fundera över vad andra tycker, då blir det inte bra.

Så sant som det är sagt, sen hade det knappast spelat någon roll hur mycket de lyssnat på communityn eftersom att delar av den ändå hade varit missnöjd, det säger sig självt att man aldrig kan göra alla 100% nöjda. Bioware hade åtminstone cock & balls nog att ta livet av Shephard.

Visste inte det där med Shephard. Nu var det spelet förstört. Tack. Skulle spela ME3 lite senare. Du får nog ta och sätta spoilervarning på det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Arvid:
Skrivet av walter_iego:

Han bör nog hålla sig borta. Som konstnär och författare bör man hålla sig till sin vision, om man ständigt ska tänka och fundera över vad andra tycker, då blir det inte bra.

Så sant som det är sagt, sen hade det knappast spelat någon roll hur mycket de lyssnat på communityn eftersom att delar av den ändå hade varit missnöjd, det säger sig självt att man aldrig kan göra alla 100% nöjda. Bioware hade åtminstone cock & balls nog att ta livet av Shephard.

Visste inte det där med Shephard. Nu var det spelet förstört. Tack. Skulle spela ME3 lite senare. Du får nog ta och sätta spoilervarning på det.

Det finns olika slut!

Skrivet av napoleon390:

Inget fel i att ge kritik så länge den är konstruktiv och håller sig till ämnet och inte börjar med personangrepp och sån BS.

Helt rätt


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Inaktiv
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Arvid:
Skrivet av walter_iego:

Han bör nog hålla sig borta. Som konstnär och författare bör man hålla sig till sin vision, om man ständigt ska tänka och fundera över vad andra tycker, då blir det inte bra.

Så sant som det är sagt, sen hade det knappast spelat någon roll hur mycket de lyssnat på communityn eftersom att delar av den ändå hade varit missnöjd, det säger sig självt att man aldrig kan göra alla 100% nöjda. Bioware hade åtminstone cock & balls nog att ta livet av Shephard.

Visste inte det där med Shephard. Nu var det spelet förstört. Tack. Skulle spela ME3 lite senare. Du får nog ta och sätta spoilervarning på det.

Pro-tip. Läs inte trådar/diskussioner om spel om du är rädd för spoliers. Sen så har det gått typ 9 månader sedan Mass Effect 3 släpptes.


signatur

The definition of insanity?

Skrivet av matte89:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Arvid:
Skrivet av walter_iego:

Han bör nog hålla sig borta. Som konstnär och författare bör man hålla sig till sin vision, om man ständigt ska tänka och fundera över vad andra tycker, då blir det inte bra.

Så sant som det är sagt, sen hade det knappast spelat någon roll hur mycket de lyssnat på communityn eftersom att delar av den ändå hade varit missnöjd, det säger sig självt att man aldrig kan göra alla 100% nöjda. Bioware hade åtminstone cock & balls nog att ta livet av Shephard.

Visste inte det där med Shephard. Nu var det spelet förstört. Tack. Skulle spela ME3 lite senare. Du får nog ta och sätta spoilervarning på det.

Pro-tip. Läs inte trådar/diskussioner om spel om du är rädd för spoliers. Sen så har det gått typ 9 månader sedan Mass Effect 3 släpptes.

Jag behöver ingen skola eller lärare om hur man rör sig bland forum. Oavsett när spelet släpptes (tror du alla har spelat det från dag 1?), behöver man inte avslöja en sådan detalj i en tråd som inte specifikt handlar om just Mass Effect.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Testpilot

Kan förstå honom , det är inte dem som skapar som ska glo på forumen utan Q&A folket som ska titta o ta åt sig kritiken.

DA2 var inte ett dåligt spel , men hade en del brister som verkligen förstörde hela spelet som Profan55 påvisar , hur fienden spawnar fram och för små miljöer är det dåliga.

ME3 är ett toppspel ända fram till de sista 10 minutrarna där man skall göra ett avslut som inte funkar , med DLC och extramaterial är dock slutet betydligt bättre nu än vad det var då spelet var nysläppt.

Många har rosa brillor på sig då de kollar tillbaka på gamla bioware spel , varken Kotor eller DA1 var klockrena då de kom , alla spel har skavanker.

Inaktiv
Skrivet av Profan55:

Folk överdriver extremt mycket gällande både kritiken av DA2 och ME3. Kritiken är till viss del befogad men det blir bara löjligt när jag ser folk som skriver att ME3 var årets sämsta spel eller att DA2 inte ens var värt tändstickorna och veden att elda upp skiten med.
Folk brer på med hur pass dåliga dessa spel var likt en fiskehistoria där fisken bara blir större och större ju fler gånger den berättas. Ju längre fram i tiden man går desto sämre tycks dessa två spel bli.

Kritiken kring slutet av ME3 har överröstat spelets helhet vilket är synd då spelet faktiskt är väldigt bra. Jag fick gåshud otaliga gånger när jag spelade igenom det och jag tycker det var helt klart en värdig uppföljare till de två andra spelen.
Slutet var lite "cheesy", det måste jag medge, speciellt catalyst-barnet. Det är något jag tyckte de borde ha gjort annorlunda. Däremot tyckte jag de gjorde helt rätt i att låta Shepard dö, att han/hon offrade sig i slutet för att rädda universumet. Det kändes rätt helt enkelt.
Även om jag inte håller med om allting i storyn så förändrar det inte faktumet att spelet var riktigt jävla bra.

DA2 hade sina svagheter vilket var synd då föregångaren Origin var så nära ett mästerverk du bara kan komma. De största problemet spelet led av var de ständigt återkommande miljöerna och att fienderna kom i vågor, fallande från himmelen istället för alla på en gång som jag tycker det borde ha varit.
I det stora hela var spelet faktiskt bra, en solklar besvikelse jämfört med 1an men dock fortfarande ett bra spel som fått oförtjänt mycket hat.

Kritiken till ME3 är ju kanske lite överdrivet när man gillar spelet men sen så fort man såg det kassa slutet så förvandlades det till skräp helt plötsligt.

Däremot DA2....ojojojoj... Förmodligen en av tidernas sämsta uppföljare.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av matte89:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Arvid:
Skrivet av walter_iego:

Han bör nog hålla sig borta. Som konstnär och författare bör man hålla sig till sin vision, om man ständigt ska tänka och fundera över vad andra tycker, då blir det inte bra.

Så sant som det är sagt, sen hade det knappast spelat någon roll hur mycket de lyssnat på communityn eftersom att delar av den ändå hade varit missnöjd, det säger sig självt att man aldrig kan göra alla 100% nöjda. Bioware hade åtminstone cock & balls nog att ta livet av Shephard.

Visste inte det där med Shephard. Nu var det spelet förstört. Tack. Skulle spela ME3 lite senare. Du får nog ta och sätta spoilervarning på det.

Pro-tip. Läs inte trådar/diskussioner om spel om du är rädd för spoliers. Sen så har det gått typ 9 månader sedan Mass Effect 3 släpptes.

Jag behöver ingen skola eller lärare om hur man rör sig bland forum. Oavsett när spelet släpptes (tror du alla har spelat det från dag 1?), behöver man inte avslöja en sådan detalj i en tråd som inte specifikt handlar om just Mass Effect.

Se det från den ljusa sidan; att Shepard dör gäller inte alla slut. För mig överlevde han.

Medlem

Ska man lyssna på de värsta fansen så skulle Bioware helt slutat göra nya spel efter Baldur's Gate 2 och bara massproducerat det istället.

Men nu är det så att man måste utvecklas för att inte stå och stampa på samma plats hela tiden och som med all evolution så blir vissa produkter bra och andra dåliga, men alla resultat leder framåt.

De som klagar på utveckling kan återgå till Pong och sluta gnälla om att allting inte är perfekt när Bioware prövar att införa ett nytt stridssystem eller grafiskt gränssnitt.

Skrivet av Sisyr:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av matte89:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Arvid:
Skrivet av walter_iego:

Han bör nog hålla sig borta. Som konstnär och författare bör man hålla sig till sin vision, om man ständigt ska tänka och fundera över vad andra tycker, då blir det inte bra.

Så sant som det är sagt, sen hade det knappast spelat någon roll hur mycket de lyssnat på communityn eftersom att delar av den ändå hade varit missnöjd, det säger sig självt att man aldrig kan göra alla 100% nöjda. Bioware hade åtminstone cock & balls nog att ta livet av Shephard.

Visste inte det där med Shephard. Nu var det spelet förstört. Tack. Skulle spela ME3 lite senare. Du får nog ta och sätta spoilervarning på det.

Pro-tip. Läs inte trådar/diskussioner om spel om du är rädd för spoliers. Sen så har det gått typ 9 månader sedan Mass Effect 3 släpptes.

Jag behöver ingen skola eller lärare om hur man rör sig bland forum. Oavsett när spelet släpptes (tror du alla har spelat det från dag 1?), behöver man inte avslöja en sådan detalj i en tråd som inte specifikt handlar om just Mass Effect.

Se det från den ljusa sidan; att Shepard dör gäller inte alla slut. För mig överlevde han.

Det låter bra...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Bioware förtjänar all kritik dom får (kritiik, inte mordhot och personliga påhopp).

Mass Effect 3 var ett jävla hån mot alla rollspelälskare som spelat igenom ettan om och om igen.

Jag spelade igenom Mass Effect sju gånger, Mass Effect 2 två gånger och trean en gång: Första och sista.

Jag köpte konstboken, alla romaner och serietidningar både i pappersform och digitalt, jag köpte en Ipod ENBART för att kunna spela Mass Effect Galaxy och en ny Ipad för att kunna spela Mass Effect Infiltrator.

Jag avgudade Mass Effect universumet.

Sedan så låter Bioware mig välja på A, B eller C och spränger/förvrider det i regnbågens alla färger och säger tack och hej.

SPOILER!
Så i Mass Effect 4 så kommer antingen allt styras av en allsmäktig AI, eller så är alla innevånare Cyborgs med gröna lysdioder, Eller så finns inga robotar, ai:s eller vi:s och inga Mass Effect portaler längre... Kul.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Inaktiv

Så länge som EA håller nere Bioware ifrån att göra bra saker så orkar jag inte klaga på författarna, de har ingen möjlighet att göra bra saker när de pressas av EA.

DÖD ÅT EA!

Medlem

Dragon Age 2 va ju episkt, jag spelade igenom det med 3 olika karaktärer och det var lika roligt varje gång.
Förstår inte vad man har att klaga på? Det enda jag kan tänka mig är att det kanske var lite kort.

Medlem

Förstår som sagt inte varför folk bara säger "ME3 var bra tills dom sista 10 minutrarna"

Spelet var dåligt ända från start. Inget känns som hemma i ME3 jämfört med dom 2 förra spelen.

Vi hämtar folk i 2 spel, vad får vi göra igen, jo hämta folk igen. Räcker det inte 2 gånger? Man borde iaf fått dom betydligt snabbare.

Dessutom är det massor plot holes igenom hela spelet. Vi får äntligen en female alien, en krogan, med en slöj liknande klädsel på, bra där... då slipper dom ju moddelera något nytt

Sen släpper dom Omega som borde varit med från början samt Female turian med där också!

Den nya gubben Vega var ju ett skämt. Det är mer dialog i spelet runt om på skeppet men du har inga val i konversationerna vilket var helt ur uselt.

Jag visste redan från starten av spelet när man får välja 3 alternativ typ action, nånting annat och classic RPG, snacka om att gå mainstream...

När man hade sin första konversation med Sovereign i Mass Effect 1 så fick man verkligen gåshud. Hela mystiken och grunden bakom reapers förstörde dom med sin rushade story i ME3.

Finns massor mer saker som borde varit där och inte borde varit där i Mass Effect 3. Slutet är ju självklart det största fiaskot. Älskar när folk säger, ja nu efter Extended cut blev ju det ganska bra...

Haha, exakt hur då? Det är samma skit med en liten extra slideshow

Dessutom är det folk som glömmer bort Harbringer helt och hållet. Han spelade en stor roll i 2an från att sedan gå till ingenting. Han skjuter lite laser runt omkring sig som dödar folk på en knapp sekund, men när den träffar dig lever du mirakulöst nog. Sen flyger Harbringer iväg och gick från att vara en viktig karaktär till att vara bara ytterligare en reaper som sköt lite lasrar.

Alla dina val visade sig inte ha någon mening alls i spelet, man kunde tänka sig att Rachni queen skulle göra en stor skillnad senare i spel serien, men ack så fel man kunde ha.

Man har utforskat Mars länge men wopps så bra tidfälle att just vid invasionen så hittar man hemliga ritningar på en pryl som kan fixa till allt, herregud...

Du får inte ens se ett riktigt grymt slag fält in-game, bara ett snabbt fattigt CGI tillfälle. Det är verkligen helt dött alltihop.

Nej det var bara ett värdelöst spel, det är verkligen synd. Mass Effect 1 och 2 var bland mina favorit RPG, men kan inte se på dom längre efter vad ME3 har gjort. Försökte spela Mass Effect 1 härom veckan men det går inte, för man vet ju star brat lurar runt nästa hörn.

TL;DR

Hade man bara lyssnat på sin community, arbetat på spelet ett extra år och inte gått mainstream samt hållit sig borta från den lilla pojken, så hade Mass Effect 3 blivit ett bra spel!

Det var som sagt den urkassa storyn, det lata uppbygget av hela spelet, plot holes m.m som la det i ruiner.

Vad jag än säger så kommer det fortsätta komma Mass Effect spel och dem kommer ha sina "fanboys". Men en sann älskare av Mass Effect vet vad som gick snett och kan se sanningen.

Medlem

Så vad han igentligen säger är att; det är inte oss utvecklare det är fel på utan våra kunder som är för kräsna!? Lol


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Bioware har gått utför väldigt länge tycker jag. Alldeles för många förenklingar på alla spel. Kotor var nog det sista riktigt bra spelet de släppte. Jag spelade igenom Dragon age 1, men till skillnad från många andra får det ett "ok" från mig. Det räcker helt klart med en genomspelning. Det var helt enkelt för mycket som fattades. Jag tyckte det var fattigt med information på spells/abilities, typ "this spell creates a thunderstorm which deals moderate damage in AoE" jaha, hur mkt är moderate damage då? Inga konkreta siffror. Det och många andra smådetaljer, som de lätt kunde fixat innan släpp.

Jag tycker Bioware skulle hållt sig till D&D systemet. Det fungerar klockrent. Visst, det kan vara lite krångligt att lära sig, men när man väl förstår det, så är det grymt bra.

Sen förstår jag inte riktigt varför mass effect serien har fått så bra betyg. Det är en okej serie, med okej gameplay. Första spelet var bra, det var spännande, och när man först mötte sovereign så var det svincoolt. Men i övrigt tycker jag hela serien känns rätt fattig, combatsystemet är inte alls så häftigt som det hade kunnat vara. Har kraven på spel sjunkt så lågt? Alla tre spelen har fått 5/5 (fulländat) av FZ.

Jämför det med Baldurs gate 1 eller 2, eller throne of bhaal. Det är spel som förtjänar dessa betyg. Mass effect förtjänar 3.5/5. Men som sagt, det verkar som att kraven på spel har sänkts på senare tid. Spelutvecklarna kommer undan med massa konstigheter, plot holes, ofärdiga combatsystem etc. Varför? För att de har full voice acting i spelen? Vem tycker seriöst att det är viktigt?

Testpilot
Skrivet av Cakefirst:

<massor av text>
Vad jag än säger så kommer det fortsätta komma Mass Effect spel och dem kommer ha sina "fanboys". Men en sann älskare av Mass Effect vet vad som gick snett och kan se sanningen.

Jag tror du helt sonika hade på tok för höga förväntningar , du borde sett vad som var på gång genom att jämföra ME1 och 2 ..
Första delen av ett spel är ju oftast där man upplever saker första gången och därav blir man väldigt lätt nostalgisk och tycker att nästkommande delar aldrig kommer upp i samma nivå.

Skillnaden är väl mest att jag har accepterat att slutet är som det är och sitter inte där o grämer mig att det blev som det blev , jag njöt av de 41 av 42 totala timmar spelande jag gjorde häromdagen i min 2a omspelning av ME3 för att utforska andra val i spelet.

Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av Cakefirst:

&lt;massor av text&gt;
Vad jag än säger så kommer det fortsätta komma Mass Effect spel och dem kommer ha sina "fanboys". Men en sann älskare av Mass Effect vet vad som gick snett och kan se sanningen.

Jag tror du helt sonika hade på tok för höga förväntningar , du borde sett vad som var på gång genom att jämföra ME1 och 2 ..
Första delen av ett spel är ju oftast där man upplever saker första gången och därav blir man väldigt lätt nostalgisk och tycker att nästkommande delar aldrig kommer upp i samma nivå.

Skillnaden är väl mest att jag har accepterat att slutet är som det är och sitter inte där o grämer mig att det blev som det blev , jag njöt av de 41 av 42 totala timmar spelande jag gjorde häromdagen i min 2a omspelning av ME3 för att utforska andra val i spelet.

Det kanske jag hade men i all sin rätt. De fick storyn rätt I ME1 och gameplayen i 2an. Nu behövde dom bara kombinera båda, men det kan ju vara rätt så svårt ibland, speciellt när man är sugen på att mjölka kunderna.

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Skelögd:

Han får skylla sig själv med tanke på hur genomuselt DA 2 var.

Det är nog sånt som du säger här som han menar. Han lägger ner sin själ och sitt liv i spelet och detta är vad han får som svar.

Tror knappast det med tanke på att all själ från ettan kastades bort mot en billig cash-in i tvåan. I denna nyhet låter det mer som att han inte tål kritik och därför låtsas som att den inte finns..

Medlem

Just Dragon Age 2 var ett fiasko, jag menar de flesta ställen man besökte hade man redan besökt innan förutom en dörr som ena gången var stängd men andra gången var öppen. Helt löjligt.
I övrigt så måste jag ändå påstå att jag inte hade något emot slutet av ME3 innan jag började läsa på ME3 Reddit & Bioware forumen, det var först då som man ställde sig negativt gentemot slutet... =/

Medlem

Här ser vi ett tydligt fel hos dagens utvecklare, de är "rädda" för spelarna/fansen eftersom de vet att de som bäst levererar mediokra spel som duger för stunden, men inget du minns i längden eller går tillbaka till.
En utvecklare som har lite ryggrad vågar stå för sina spel och synas i forumen, någo som idag i princip aldrig händer bland de s.k. "AAA" utvecklarna.

KAOS vågade sitta i sina forum när Homefront var aktivt, trots buggar och problem, något som communityt uppskattade och något som ledde till att hatet minskade och förståelsen ökade, man kunde ha en konversation "över gränserna" till skillnad från i övriga forum.
Tyvärr håller det på att försvinan helt, forum ät till för att folk ska få posta sina åsikter till andra spelare medan utvecklarna flyr till ett virtuellt "happy land" där de slipper kritik eller se den skit de skapat. Skäms utvecklare, skäms!
Länge leve de som finns, de som törs möta ina fans/kunder, såsom Kaos, Remedy, CD Project m.fl.
Skam åt Bioware, 343i, Dice m.fl.!

FM-guru
F.d. Sisyr

Hint: läs inte det som står under detta om du inte spelat ME-spelen ännu.

Skrivet av SID 6.7:

Bioware förtjänar all kritik dom får (kritiik, inte mordhot och personliga påhopp).

Mass Effect 3 var ett jävla hån mot alla rollspelälskare som spelat igenom ettan om och om igen.

Jag spelade igenom Mass Effect sju gånger, Mass Effect 2 två gånger och trean en gång: Första och sista.

Jag köpte konstboken, alla romaner och serietidningar både i pappersform och digitalt, jag köpte en Ipod ENBART för att kunna spela Mass Effect Galaxy och en ny Ipad för att kunna spela Mass Effect Infiltrator.

Jag avgudade Mass Effect universumet.

Sedan så låter Bioware mig välja på A, B eller C och spränger/förvrider det i regnbågens alla färger och säger tack och hej.

SPOILER!
Så i Mass Effect 4 så kommer antingen allt styras av en allsmäktig AI, eller så är alla innevånare Cyborgs med gröna lysdioder, Eller så finns inga robotar, ai:s eller vi:s och inga Mass Effect portaler längre... Kul.

Jag själv är ett STORT fan av ME-serien och håller inte alls med dig. Tycker inte att du bör lägga ord i munnen på alla andra rollspelsälskare bara för att du själv råkar tycka på ett visst sätt. Med det sagt så förstår jag att du blir besviken, men jag har några invändningar.

Det kommer inte att komma ett Mass Effect 4. Det känner du säkert redan till, så jag antar att du syftar på nästa spel i ME-universumet som släpps. I sådana fall finns det väl absolut ingenting som säger att spelet kommer utspelas EFTER trean? Varför skulle spelet inte kunna utspelas parallellt med något av ME-spelen (eller dessförinnan, eller emellan dem) och handla om helt andra konflikter? Allt måste ju inte (och är helst inte) vara "SAVE THE UNIVERSE!"-material.

Själv var jag nöjd med slutet. Det var ett stort, grandiöst slut på en lysande trilogi och det var ju st det - ett slut. Inte en jobbig jävla cliffhanger som så många utvecklare lämnar för att möjliggöra för ytterligare en uppföljare.

123
Skriv svar