Hur varm brukar ett Grafikkort bli när man spelar typ bf3

Medlem
Hur varm brukar ett Grafikkort bli när man spelar typ bf3

Hejsan. Har länge försökt fixa mitt problem med Battlefield 3 sen man blivit förälskad i det :3. Problemet är att det Crashar och man måste stänga av datorn med hjälp av knappen. Sökte runt på internet och andra har liknande problem. Gjorde som en person sa och köpte ett nytt headset med inbyggt ´Ljudkort men tog bara bort det irriterande ljudet när spelet Crashar. Börjar misstänka att det är mitt grafikkort som blir för varmt. Enligt HWMonitor så ligger Grafikkortet vid 70 mot 80 när jag spelar. Det som börjar få mig att tro att det är överhettning är att jag crashar bara när det går bra. Och när det går bra brukar det vara vid stora strider (När det händer mycket samtidigt) Då crashar det.

Grafikkort: GeForce GTX 560 ti
RAM minne: 8gb
Processor: Intel Core i5 2500k CPU 3.30Ghz
Operativsystem: Windows 7 home premium 64bit

Tackar i förhand och förlåt om jag gav någon cancer av detta.

Medlem

70-80c under belastning borde inte vara nått problem.

Har två 560ti i SLi, kan spela en och mäta tempen och se vad jag hamnar.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

80 °C är inte överhettat, grafikkort klarar höga temperaturer.

Nvidias referenskort utav GTX 560 ti klarar 97-99 °C beroende på om det är vanliga eller Limited Edition med 448 Cudacores.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Hade samma problem.

Gå in i grafikkortets inställningar och stäng av AA och liknande saker, löste mitt problem ialf.

Medlem

Nah 80 skall gpu palla, däremot ger det värme till resten utav grejorna i burken som kankse inte pallar det.

Passa på o grilla lite korvar på gkortet, man blir ju alltid lite hungrig på kvällen


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Reaction:

Hade samma problem.

Gå in i grafikkortets inställningar och stäng av AA och liknande saker, löste mitt problem ialf.

Ska testa detta, Får se om det crashar.

Medlem

Mina kort ligger strax över 80c, så du bör inte ha några överhettnings problem, kolla även CPU och RAM temperaturerna.

Har för mig att jag försökt hjälpa dig tidigare men jag kan ha fel, så vi kör "the basics" igen

1. Har du de senaste drivrutinerna till Grafikkortet och har du installerat den senaste versionen av programvaran till ditt nya headset (antar att de går på USB)?
2. Har du kört en Virus/Malware sökning?
3. Hur ser det ut med plats på hårdiskarna? (10GB + är att rekommendera)
4. Har du många saker som ligger och surrar i bakgrunden? (pröva "gamebooster")
5. Har du prövat att installera om BF3?
6. Har du stängt av ditt "gamla" ljudkort (att avinstallera drivrutinerna bör räcka)?
7. Vad har du för inställningar i BF3 ( low, medium, high, ultra), kraschar det mer eller mindre om du ändrar nått?

Har du prövat att installera om datorn?
Tycker inte det bör behövas men har sett många som haft problem med random kraschar som fixat det med en ny fin windows installation.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Vad har du för "burk" Verkar som att du har något som blir för varmt så kyl luft genom burken är viktigt.

Har du tex ett äldre moderkort så är det risk att vreg blir för varmt när graffen är runt 80 grader. Det blir mycket värme som ska ut ur burken så bra fläktar som trycker in och hyfsat utsug brukar hjälpa.

Installera gärna Ccliner och kör varannan dag om du spelar mycket.
Du kan tex reperera win så slipper du ominstallation. Men kolla så du har bra fläktar som trycker in mycket luft 80 grader runt graffen ger varme på m-kortet som ger problem.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Kolla om dina RAM-minnen fungerar, kör "Memtest", ett program du kan hämta gratis.

1
Skriv svar