The Secret World: spelaraktiviteten ökar med 400%

Robot
The Secret World: spelaraktiviteten ökar med 400%

Men Funcom meddelar också att de har planer på omstruktureringar och uppsägningar.

#funcom, #the-secret-world


Medlem
The Secret World: spelaraktiviteten ökar med 400%

Välförtjänt!

Medlem

Har länge varit sugen på att testa det här spelet, finns det någon trial?


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Alltså.... har Funcom NÅGONSIN lyckats med ett MMO? De verkar försöka och försöka, men ALLTID så slutar produkten upp som ett Free 2 Play alternativ. Sedan säger de upp folk...

Kanske dags att tänka om, ifall ni nu vill "fortsätta existera" för någon gång måste väl pengar och resurserna ta slut

Medlem

@Ganathay
Det är Buy 2 Play utan månadskostnad.
Kostar med andra ord en grundkostnad (ca 250 spänn) men de har skippat månadskostnaden.
Sen är det som nedanstående säger att man måste köpa upp sig för få spelets fulla potential.

Själv körde jag Anarchy Online och även Conan i många år, bra spel.

Inaktiv
Skrivet av Mindrax:

@Ganathay
Det är Free 2 Play
Kostar med andra ord inget att prova

Det är B2P, buy to play. Samma modell som GW2. Du måste köpa spelet och expansioner och det finns vissa saker man kan köpa för pengar i spelet men som inte är nödvändiga för att kunna spela allt som finns.

Medlem

Jag har 3 stycken 24 timmars trial nycklar över, bara ange en email adress om någon är sugen att testa.

Medlem
Skrivet av Scream112:

Alltså.... har Funcom NÅGONSIN lyckats med ett MMO? De verkar försöka och försöka, men ALLTID så slutar produkten upp som ett Free 2 Play alternativ. Sedan säger de upp folk...

Anarchy Online var lyckat. Höll i sig bra länge innan det blev F2P och är fortfarande lätt bland top 3 onlinespelen jag spelat.

Medlem
Skrivet av Odee:
Skrivet av Scream112:

Alltså.... har Funcom NÅGONSIN lyckats med ett MMO? De verkar försöka och försöka, men ALLTID så slutar produkten upp som ett Free 2 Play alternativ. Sedan säger de upp folk...

Anarchy Online var lyckat. Höll i sig bra länge innan det blev F2P och är fortfarande lätt bland top 3 onlinespelen jag spelat.

Jag spelar ännu Anarchy Online.. Har spelat det on-off i många år nu.. Svårt att slita sig ifrån

Medlem

RIP Funcom känns det som.. känns som att nya grafikuppdateringen till Anarchy Online inte kommer att komma .. känns som att de förtjänar bättre än det här =(

Medlem

Jag köpte The Secret World i princip direkt efter att det blev buy2play och ångrar det inte för en sekund. Bara känslan/atmosfären, som särskiljer det från alla andra MMORPG's, gör det värt det.
Om jag ska klaga på något så är det väl att det är jävligt tungdrivet (inga 60fps stabilt mao).

Medlem

Har varit sugen på att testa sedan spelet släpptes men börjar bli så sjukt MMORPG trött, känns onödigt att lägga pengar på nått jag bara kommer spela ett par dagar..

Men kul att spelar antalet stiger


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Månadsavgiften var dealbreakern för mig, så köpte det förra veckan. Men har inte haft tid att spela mer än ett par timmar sen dess (just därför jag undviker månadsavgifter).

Medlem

Är riktigt sugen på att skaffa det. Nån som kan säga i fall det har blivit Pay 2 Win av det hela, eller går det faktiskt att lira utan att behöva betala mer än för spelet?

Medlem

Jag visste att dom skulle ha kört B2P modellen från första början, hoppas bara The Elder Scrolls online gänget har fattat vinken


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Är riktigt sugen på att skaffa det. Nån som kan säga i fall det har blivit Pay 2 Win av det hela, eller går det faktiskt att lira utan att behöva betala mer än för spelet?

Det du kan köpa är EYECANDY typ, och en boost som gör att du tjänar in AP snabbare (1 dag/3dagars/1veckas), och extra slots i Inventory, Bank eller Gearmanager (färdiga buildslots, som du kan snabbladda), men du kan inte köpa in Vapen/Talismaner, dvs inte köpa bättre gear.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Toppenbra! jag har stängt av questmarkers och har en liten anteckningsbok när jag spelar, jättemysigt. Är förvånad att detta spel inte vunnit något pris för sin grafik. Väldigt snyggt för det mesta.

Medlem

TSW är supertrevligt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Snälla ! BANNA sdjhiusdf !!!!

Medlem

Man blev ju sugen att prova detta så fick bli att köpa det! Men man är ju så dum och köpte det genom origin.. gah.. Nåja.. är huvudet dumt så får kroppen klara sig utan spel i 48h...

Medlem

tar gärna en Trial-nyckel ifall någon har över! =D
tobbe628@gmail.com

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Är riktigt sugen på att skaffa det. Nån som kan säga i fall det har blivit Pay 2 Win av det hela, eller går det faktiskt att lira utan att behöva betala mer än för spelet?

Nej det är inte Pay 2 Win, du kan inte köpa något som gör dig bättre än någon annan, bara utseende grejer och en potion som du "levlar" snabbare av. Alla har full tillgång till allt innehåll i spelet, inte som EQ2 och andra där du bara får halva spelet typ om du inte betalar.

Helt underbart spel med questar och miljöer som spöar de flesta singleplayer spel.

Hoppas bara dom får in nog med pengar även när det är F2P så dom kan fortsätta med sina månadsuppdateringar "issues". Läste att nästa issues questar kommer utspela sig i Egypten i Indiana Jones andra, ser fram emot det

Medlem
Skrivet av ixon:
Skrivet av Bojkott:

Är riktigt sugen på att skaffa det. Nån som kan säga i fall det har blivit Pay 2 Win av det hela, eller går det faktiskt att lira utan att behöva betala mer än för spelet?

Nej det är inte Pay 2 Win, du kan inte köpa något som gör dig bättre än någon annan, bara utseende grejer och en potion som du "levlar" snabbare av. Alla har full tillgång till allt innehåll i spelet, inte som EQ2 och andra där du bara får halva spelet typ om du inte betalar.

Helt underbart spel med questar och miljöer som spöar de flesta singleplayer spel.

Hoppas bara dom får in nog med pengar även när det är F2P så dom kan fortsätta med sina månadsuppdateringar "issues". Läste att nästa issues questar kommer utspela sig i Egypten i Indiana Jones andra, ser fram emot det

Härligt att höra, då får det bli ett köp

Medlem
Skrivet av Scream112:

Alltså.... har Funcom NÅGONSIN lyckats med ett MMO? De verkar försöka och försöka, men ALLTID så slutar produkten upp som ett Free 2 Play alternativ. Sedan säger de upp folk...

Kanske dags att tänka om, ifall ni nu vill "fortsätta existera" för någon gång måste väl pengar och resurserna ta slut

Nja beror på vad du jämför med? Och Free 2 Play eller "Buy 2 Play" genererar oftast mer pengar än subscribtions har det bevisats i olika studier.

Jag är iaf glad att Funcom har stake att göra unika spel som Conan och TSW då dem flesta andra mmo's vi sett är en direkt kopia av WoW.

Medlem

Riktigt sugen på att testa detta, finns det någon trail förutom keys från folk som redan äger spelet? hittar inget på deras sida nämligen : o

Medlem
Skrivet av Scream112:

Alltså.... har Funcom NÅGONSIN lyckats med ett MMO? De verkar försöka och försöka, men ALLTID så slutar produkten upp som ett Free 2 Play alternativ. Sedan säger de upp folk...

Kanske dags att tänka om, ifall ni nu vill "fortsätta existera" för någon gång måste väl pengar och resurserna ta slut

Skrivet av Scream112:

Alltså.... har Funcom NÅGONSIN lyckats med ett MMO? De verkar försöka och försöka, men ALLTID så slutar produkten upp som ett Free 2 Play alternativ. Sedan säger de upp folk...

Kanske dags att tänka om, ifall ni nu vill "fortsätta existera" för någon gång måste väl pengar och resurserna ta slut

Fast det är ju inte f2p? man måste ju köpa spelet och det finns cosmetics att köpa också, en bra affärs model.

Medlem
Skrivet av Droppz:
Skrivet av Scream112:

Alltså.... har Funcom NÅGONSIN lyckats med ett MMO? De verkar försöka och försöka, men ALLTID så slutar produkten upp som ett Free 2 Play alternativ. Sedan säger de upp folk...

Kanske dags att tänka om, ifall ni nu vill "fortsätta existera" för någon gång måste väl pengar och resurserna ta slut

Nja beror på vad du jämför med? Och Free 2 Play eller "Buy 2 Play" genererar oftast mer pengar än subscribtions har det bevisats i olika studier.

Jag är iaf glad att Funcom har stake att göra unika spel som Conan och TSW då dem flesta andra mmo's vi sett är en direkt kopia av WoW.

I studier? OK

Ändå tvingas de säga upp folk?

Jag är jätteglad att de vågar göra annat än WoW-kloner, men uppenbarligen misslyckas de ju lik förbannat. Jag älskade Conan i början, det var fantastiskt, men det dog ut fort tyvärr.

Med att misslyckas får du ju försöka tänka i ett större perspektiv. De lägger ner enorma summor pengar på att utveckla spelet, marknadsföra det osv. De har sedan kalkylerat att "så här många spelare behöver vi" för att spelet skall gå med vinst, vilket ändå är deras mål, de har trotts allt ett aktievärde att bry sig om, samt ägare och investerare som vill se pengar komma tillbaka osv.

Nej tyvärr, Funcom har misslyckats med alla sina MMO-försök, och tyvärr borde de sattsa på något annat. Jag jämför inte med något annat än deras fortsatt dåliga resultat.

Medlem
Skrivet av Scream112:

Nej tyvärr, Funcom har misslyckats med alla sina MMO-försök, och tyvärr borde de sattsa på något annat. Jag jämför inte med något annat än deras fortsatt dåliga resultat.

Om dem har misslyckats så skulle inte spelen fortfarande dra in pengar eller ens vara spelbara utan total nedlagda (kostnaden blir högre an vinsten), vi kanske har olika perspektiv på ett misslyckade, visst dem misslyckades med att nå deras ultimata mål, men det är forfarande en hel del som spelar Conan och TSW.

Om spelen är ett misslyckade så måste du jämföra med något som lyckats? På tal om "studierna" av F2P så kan du googla runt och läsa om det, och det visas att F2P modelen oftast drar in mer pengar på lång sikt.

1
Skriv svar