Hands-on med Nvidias Project Shield

Robot
Hands-on med Nvidias Project Shield

Missa inte när gänget borta på Mobile Geeks fingrar på en livs levande (?) Project Shield-konsol på CES-mässan!

#nvidia


Inaktiv
Hands-on med Nvidias Project Shield

Frågan är vad den kommer kosta. Blir den inte allt för dyr så tror jag det finns en marknad för den.

Medlem

förmodligen ganska dyr samt för att köra pc spelen skall man ha av deras senare grafik kort och vem vet om det äcen handlar om deras budget kort.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

visst, det är fränt att man kan köra vanliga PC-spel på en handhållen konsol, men om man ändå tvingas starta datorn och streama spelet till Shield över Wifi känns det rätt onödigt och inte speciellt frestande då man (jag iallafall) sätter sig oftast i soffan för att inte behöva starta datorn eller att man kanske tar med den på en resa och vill kunna spela under färden. Däremot är det som jag har förstått det en affär där man kan köpa android-spel och liknande vilket gör det helt okej. är väl bara att vänta och se hur det blir, tror dock inte att jag kommer skaffa någon då andra intressanta saker är på gång, Piston, steambox, osv.


signatur

Never trust a game master with a big smile on his face

Medlem
Skrivet av morfin91:

förmodligen ganska dyr samt för att köra pc spelen skall man ha av deras senare grafik kort och vem vet om det äcen handlar om deras budget kort.

De har sagt 660 TI som Minimum, Dvs ett kort för 3000 kr.

Medlem

Ser inte en enda innovation med denna pryl :/


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Förstår inte poängen med den faktiskt...

Medlem

sweclockers har ju redan gjort en egen "hands-on" om ngn missat det... Förövrigt känns denna maskin helt ointressant.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Kan ju tänka mig vissa användnings områden..
Tex. ligga i soffan / sängen och slö spela någon plattformare.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

ELF
Medlem
Skrivet av morfin91:

förmodligen ganska dyr samt för att köra pc spelen skall man ha av deras senare grafik kort och vem vet om det äcen handlar om deras budget kort.

Är det sagt att man måste ha ett av deras kort?
Om så är fallet så blir det nog en ännu större flopp än vad det redan verkar vara.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Om jag fick en i julklapp, eller om jag hittade en på gatan, om eller jag fick låna en, då kanske skulle jag har spelat lite, då skulle jag ha testat. Vem bryr sig om sånt här 2013? Finns det folk?

Medlem

Vadå, lägga sig i soffan och spela Battlefield? Om man möter motståndare som spelar med mus och tangentbord kommer man ju få spö.
Jag ser en häftig pryl som kanske tilltalar folk som gillar att köpa nya teknikprylar, knappast något som lär slå stort, fast allt beror ju naturligtvis på priset.

Medlem

Är det bara jag eller ser skärmen liten ut med tanke på hur stor maskinen är i övrigt?

Medlem

Så först köper jag en pc för 10k, sen denna pryl som säkert kostar 2k+

Så kan jag spela mina PC spel i soffan.
Varför inte bara köpa en Xbox/PS3 kontroll för 500 och koppla in till PC:n?

Förstår faktiskt inte meningen med den. Visst kan jag spela med den under en lång bilfärd, men varför inte bara köpa en Android mobil (Dem kommer ju ha samma spel) då du även kan ringa, messa etc.


signatur

Rwa?

Medlem

Om det nu kommer något android spel som jag verkligen skulle vilja ha och kanske då vill sitta och spela på min tv, ja då måste jag koppla en hdmi kabel mellan tvn och kontrollen och de brukar ju oftast inte vara speciellt smidiga. Det blir nästan som en Xbox 360 med en klumpig handkontrolls sladd. Men de kanske skickar med en smidigare modell.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av morfin91:

förmodligen ganska dyr samt för att köra pc spelen skall man ha av deras senare grafik kort och vem vet om det äcen handlar om deras budget kort.

De har sagt 660 TI som Minimum, Dvs ett kort för 3000 kr.

Nej, det har dom inte, Gtx 650 är minimum och det kostar ca 1000kr...

"GPU: NVIDIA® Kepler™-based GeForce GTX 650 (Desktop) or
GTX 660M (Notebook) or higher"

Medlem

Den ser jävligt tung ut, eller så är dom som visar den jävligt klena..
Den vobblar rätt bra i nävarna på dom..

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Så först köper jag en pc för 10k, sen denna pryl som säkert kostar 2k+

Så kan jag spela mina PC spel i soffan.
Varför inte bara köpa en Xbox/PS3 kontroll för 500 och koppla in till PC:n?

Förstår faktiskt inte meningen med den. Visst kan jag spela med den under en lång bilfärd, men varför inte bara köpa en Android mobil (Dem kommer ju ha samma spel) då du även kan ringa, messa etc.

Antar att du redan har en pc, så vad du antagligen bara behöver köpa är ett grafikkort för runt en 1000 lapp och sedan denna pryl.

Man kanske inte vill ha datorn i samma rum som TVn av olika anledningar?


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem
Skrivet av Mytacism:
Skrivet av Annanaz:

Så först köper jag en pc för 10k, sen denna pryl som säkert kostar 2k+

Så kan jag spela mina PC spel i soffan.
Varför inte bara köpa en Xbox/PS3 kontroll för 500 och koppla in till PC:n?

Förstår faktiskt inte meningen med den. Visst kan jag spela med den under en lång bilfärd, men varför inte bara köpa en Android mobil (Dem kommer ju ha samma spel) då du även kan ringa, messa etc.

Antar att du redan har en pc, så vad du antagligen bara behöver köpa är ett grafikkort för runt en 1000 lapp och sedan denna pryl.

Man kanske inte vill ha datorn i samma rum som TVn av olika anledningar?

Sant, men känns fortfarande ganska onödigt, men sen beror det helt på priset, vill dem ha 4k för prylen så skulle Jag aldrig ens överväga att skaffa en, men om den kostar runt 1k, så mjo kanske.

Men det känns dock som att de flesta som vill ha en bärbar konsol, vill ha en som dem kan spela med på bussen/tåget (lr liknande) och då tror jag en PSvita/DS är mer intressant.


signatur

Rwa?

Medlem

Ser ut som dom byggde den efter hur vissa ville att vitan skulle se ut. För innan vitan kom så hoppades endel på en handkontroll med skärm å nu har dom fått det! Jag är så glad för deras skull yippi!

Medlem

Runt 500$ kommer den att kosta så ca:3.2k kommer den ligga på här i Sverige. Det känns lite onödigt att lägga ut så mycket pengar på en sån leksak.

Inaktiv
Skrivet av Buio:

Frågan är vad den kommer kosta. Blir den inte allt för dyr så tror jag det finns en marknad för den.

troligtvis omkring 2500

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

sweclockers har ju redan gjort en egen "hands-on" om ngn missat det... Förövrigt känns denna maskin helt ointressant.

kan inte spela flash så inga videor på swe.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av stormense:
Skrivet av JohnnyGreed:

sweclockers har ju redan gjort en egen "hands-on" om ngn missat det... Förövrigt känns denna maskin helt ointressant.

kan inte spela flash så inga videor på swe.

När jag installerade Firefox (64 bits Nightly) innan Flash, visade den YouTube-filmer i alla fall. ^^ Installera en webbläsare som har stöd för HTML5, så letas motsvarande video(format) upp och visas.

Medlem

IE 10 på Windows 8 ska väll ha HTML5 stöd? Funkar på här och på NH och överallt utom på tekniksajten Sweclockers.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av stormense:

IE 10 på Windows 8 ska väll ha HTML5 stöd? Funkar på här och på NH och överallt utom på tekniksajten Sweclockers.

Det handlar om vilken video-codec som HTML5 använder. Inte säker på om Firefox kör med samma som IE. Själv kör jag med Firefox Nighly för att vara säker på att köra allra senaste koden. Testa om sidorna funkar med Nightly.

1
Skriv svar