IllumiRoom – Så blir ditt rum en spelvärld

Medlem

Vetefan, varför bara inte hoppa över bildskärmen och köra på projektorn?

Då tycker jag nog AmBX är mer lovande då man helt enkelt bara belyser rummet med LED beroende på vad som sker på skärmen.

WiiU handkontroll har nog också mer potential än dethär.

Medlem

ungefär som 4d bio.. kul första gången sen blir det bara jobbigt

Medlem
Medlem

Philips TV's har ju redan en liknande funktion, ambilight.

Medlem
Skrivet av purjo:

Hmm, det där såg faktiskt rätt ballt ut imo :). Mitt största problem är nog att bredvid min tv finns två valv, ett på vardera sida så finns inte så mycket utrymme att projicera på.

Valv? Sitter du inne på fort knox och spelar eller?

Medlem
Skrivet av sgt_lol:
Skrivet av purjo:

Hmm, det där såg faktiskt rätt ballt ut imo :). Mitt största problem är nog att bredvid min tv finns två valv, ett på vardera sida så finns inte så mycket utrymme att projicera på.

Valv? Sitter du inne på fort knox och spelar eller?

Dörrvalv, har monterat bort dörrarna för de var bara i vägen.

Medlem

Hmm å detta är bättre än att lira med projektor?

En riktigt proje är inte alls dyra idag, så jag tycker detta verkar lite wtf?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av Wortex:

Kul att inte kunna spela tv-spel på sommaren eller dagtid. FÅr hoppas dom inte lägger någon större vikt i att använda detta.

Menar du på allvar att du tror den är grejen skulle bli ett krav för att kunna spela spelen? Skärp dig.

Absolut inte, men det känns inte så genomtänkt heller. Dessutom så är jag skärpt, du som inte kunde avläsa min ironiska kommentar där mitt syfte var att visa hur intresserad av produkten jag var.

Medlem
Skrivet av phi:

Jävlar så störande det hade varit med allt som rör sig runt skärmen/tv:n.

Nej tack.

Det blir EXAKT som i verkligheten... fast här är tv:n direktseendet och rummet periferiseendet.

Nice

Inaktiv
Skrivet av Exxo:
Skrivet av phi:

Jävlar så störande det hade varit med allt som rör sig runt skärmen/tv:n.

Nej tack.

Det blir EXAKT som i verkligheten... fast här är tv:n direktseendet och rummet periferiseendet.

Nice

Tänkte just skriva något i stil med det du skrivit. Borde fungera hyfsat bra. Skall testa så fort det går.

Edit: Nu kollade jag in det hela lite närmare och det är ju ett Xbox-tillbehör... Buhu!

Medlem

Verkar ju lite coolt i alla fall. Framför allt för väderförhållanden och liknande. Alltid saknat periferiseendet i spel också

Medlem
Skrivet av purjo:

Hmm, det där såg faktiskt rätt ballt ut imo :). Mitt största problem är nog att bredvid min tv finns två valv, ett på vardera sida så finns inte så mycket utrymme att projicera på.

Finns lakan

Katterna skulle få fnatt på alla prickar


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av neocon:

"projektera" -> "projicera"

Jo men att projektera en projicering kan bli ett projicerande projekt.

Medlem

Tror helt klart detta kan bli riktigt trevligt om det någonsin kommer ut en produkt. Kan tänka mig det blir en dyr mojäng, då det kräver både en 3D sensor och en projektor.

Medlem

kan man inte bara ha en vanlig projektor att spela på ist?
fattar inte grejer, det som läggs till lär ju bli ojämt men tanke på att varje tv står på någon typ av bänk som inte är helt platt och gjord för att visa media på :S

Medlem

Varför ens ha en TV?

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av pippen1001:

Varför i Helvete kör han inte bara på en projektor direkt med duk?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

För att de flesta inte har det?

Microsoft vill inte att du lägger massa pengar på andras prylar.

Skrivet av Lepr:
Skrivet av pippen1001:

Varför i Helvete kör han inte bara på en projektor direkt med duk?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

För att det inte är vad det handlar om?

Grejen är väl att man, när man vill skall kunna sätta på effekter i periferin som är tänkt att öka spelkänslan.

hmm tyckte det stod i texten att microsoft skulle göra dom där sakerna med en "PROJEKTOR"

Medlem
Skrivet av pippen1001:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av pippen1001:

Varför i Helvete kör han inte bara på en projektor direkt med duk?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

För att de flesta inte har det?

Microsoft vill inte att du lägger massa pengar på andras prylar.

Skrivet av Lepr:

relativtte="pippen1001"]Varför i Helvete kör han inte bara på en projektor direkt med duk?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

För att det inte är vad det handlar om?

Grejen är väl att man, när man vill skall kunna sätta på effekter i periferin som är tänkt att öka spelkänslan.

hmm tyckte det stod i texten att microsoft skulle göra dom där sakerna med en "PROJEKTOR"[/quote]

Tror ingen är så jävla dum att dom inte fattar att effekterna visas med hjälp av projektor.
Men eftersom effekten är först och främst mycket större än en dukb är (går ner på golvet, upp i taket etc) och för det andra om man nu har en duk skall du då skala ner kärnan och fylla på med effekter då?
Tvivlar på att nån vill offra sin bildyta för det.
Projektorn i sej är säkert någon relativt låguppöst (då den inte direkt behöver vissa hd) vidvinkel projektor som sammarbetar med kinect på något sätt.

Medlem

Imponerande teknik, men kan tänka mig att det nog blir jobbigt och irriterande.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

KoP
Medlem
Medlem

Känns ju väldigt tryggt med namnet IllumiRoom : (

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av UOme:

Illumiroom + Surround Ljud + Dead Space = Awesomeness

Åh, det var en fin idé! Bye, bye nattsömn.

Eleer adjö livet, i form av hjärtinfarkt

Medlem

Jag gillar hur reklamen börjar med det åh så futuristiska röstkommandot, en funktion som är blockad i Sverige - eftersom INGA Svenskar kan prata Engelska.
Lås upp röststyrningen för tusan, ni kan väl inte stänga av den baserat på var xboxen befinner sig? Som det är nu får inte ens en Amerikan använda röststyrning i Sverige.

Medlem

Fan va läckert/coolt!!!!

Undrar va det där kalaset kommer gå på, projje kommer ju inte va billig?

Medlem
Skrivet av Paladia:

Philips TV's har ju redan en liknande funktion, ambilight.

Jepp, och det höjer ju faktiskt stämningen en hel del. Skillnaden är dock att detaljrikedomen är rätt begränsad när det gäller Ambilight

Tror effekten kan bli lite jobbig om omgivningen ska ritas upp i FPS-spel men ljuseffekter och vädereffekter och kanske väldigt diskrets miljöer skulle kunna höja spel något oerhört!

Går dock inte jämföra med projektor eftersom det dels är en dyrare lösning som kräver att man planerar sitt rum utifrån det, och dels för att man inte får större synfält utan man får bara samma synfält fast väldigt förstorat. Tanken är bara att höja upplevelsen, men TV:n ska fortfarande sköta jobbet.

Blir den billig tror jag på succé, blir den dyr tror jag på flopp... Ska vara så billigt at man kan köpa det "bara för att"!

Inaktiv

ja det ser grymt ut skulle vara roligt att testa det här hm mer info 27 april hm ja jag undrar vad det kan vara nåt bra hoppas jag videon ser ganska bra ut

123
Skriv svar