Diablo III – detta erbjuder nästa stora uppdatering

Robot
Diablo III – detta erbjuder nästa stora uppdatering

Version 1.07 bjussar på bland annat dueller, klassförändringar, balanseringar och fler kontobundna föremål.

#nyhetstips, #blizzard, #diablo-iii


Medlem
Diablo III – detta erbjuder nästa stora uppdatering

Kul med lite uppdateringar. Har inte spelat på flera månader och spelade aldrig förbi nightmare act 3 men körde igång lite idag på min monk och det är väl lite kul iallafall. Får se om man tröttnar snart igen eller ej.

Medlem

Lite sent att komma med detta nu va.. Blizzard måste nog vara det mest sega företaget på att uppdatera och släppa saker till sina spel.

Eller, Valve är nog segare!


signatur
Medlem

Too little, too late.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Skrivet av Davwve:

Lite sent att komma med detta nu va.. Blizzard måste nog vara det mest sega företaget på att uppdatera och släppa saker till sina spel.

Eller, Valve är nog segare!

Var glad att de uppdaterar spelen överhuvudtaget, vissa företag skiter i att ens patcha spelet efter att ha släppt det.

Medlem

Blev bannad från D3 cirka en månad sedan, anledning - okänd men själv vet jag endast att jag har använt ett program som säger till när ett legendary droppar. tydligen nog för en perma ban.

Medlem

Spelar folk fortfarande Diablo 3?

Medlem
Skrivet av KnegarN:

Blev bannad från D3 cirka en månad sedan, anledning - okänd men själv vet jag endast att jag har använt ett program som säger till när ett legendary droppar. tydligen nog för en perma ban.

Där har du din anledning.

Medlem

De väntar på Path of exiles beta lansering, för att folk ska lira D3 istället.

Medlem
Skrivet av Draug:

De väntar på Path of exiles beta lansering, för att folk ska lira D3 istället.

Jaaa, klart dom har väntat på de....


signatur
Medlem

VA!!! finns det någon som spelar detta fortfarande ??

Medlem
Skrivet av KnegarN:

Blev bannad från D3 cirka en månad sedan, anledning - okänd men själv vet jag endast att jag har använt ett program som säger till när ett legendary droppar. tydligen nog för en perma ban.

Varför skulle du behöva ett program för det? Syns ju ganska tydligt när en legendary droppar.

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:
Skrivet av Davwve:

Lite sent att komma med detta nu va.. Blizzard måste nog vara det mest sega företaget på att uppdatera och släppa saker till sina spel.

Eller, Valve är nog segare!

Var glad att de uppdaterar spelen överhuvudtaget, vissa företag skiter i att ens patcha spelet efter att ha släppt det.

Huvudet på spiken! Vissa spel lämnas i ett skick som inte är önskvärt.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Börjat spela diablo3 nyligen igen, och måste säga att jag är helt fast i spelet med paragon lvl farmandet och gear farmandet.

trodde alldrig jag skulle spela splet igen för var rätt besviken då jag slutade.

men det är faktist riktigt bra

Medlem
Skrivet av Davwve:
Skrivet av Draug:

De väntar på Path of exiles beta lansering, för att folk ska lira D3 istället.

Jaaa, klart dom har väntat på de....

Kripps teori.

Medlem
Skrivet av Draug:
Skrivet av Davwve:
Skrivet av Draug:

De väntar på Path of exiles beta lansering, för att folk ska lira D3 istället.

Jaaa, klart dom har väntat på de....

Kripps teori.

https://www.youtube.com/embed/4wZMRn9699w

Yes såg den innan!
Tydligen så streamade han i act 3 på PoE, sitter å kollar på de nu på hans twitch kanal, ser grymt ut


signatur
Medlem

Nån som tror sig veta nått smart sätt att tjäna pengar inför patchen? Kollade in priserna på Ruby Gems nu, men dom verkar redan ha skjutit i höjden.

Medlem

Oväntat att dem nerfar det enda i spelet som kan döda en = Reflect dmg. :3

Annars tycker jag det låter bra, men jag har inte roligt med casual spel.

Medlem

Köper nog spelet om några år det ska bli skoj!

Medlem

Tycker att patchen verkar bra förutom att pvp delen som blivit såpass försenas blir till och börja med dueller, som dom vill göra så simpelt som möjligt... Hur fan kan det ha tagit så pass lång tid isåfall? Man ska inte klaga men det känns som att de kunde slängt in dueller för länge sedan i alla fall. Vi får väl se vad det blir utav PVPen utöver duellerna

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:
Skrivet av Davwve:

Lite sent att komma med detta nu va.. Blizzard måste nog vara det mest sega företaget på att uppdatera och släppa saker till sina spel.

Eller, Valve är nog segare!

Var glad att de uppdaterar spelen överhuvudtaget, vissa företag skiter i att ens patcha spelet efter att ha släppt det.

Ja kanske spel som det går åt helvete för, men Diablo 3 och Blizzard har ändå en stor mängd spelare att hålla glada för framtiden och har verkligen budget att polera deras spel. Jag köpte ett spel för hela priset, men fick halva - skönt å få se lite pvp trots allt, väldigt sent dock...

ELF
Medlem
Skrivet av KnegarN:

Blev bannad från D3 cirka en månad sedan, anledning - okänd men själv vet jag endast att jag har använt ett program som säger till när ett legendary droppar. tydligen nog för en perma ban.

Löjliga utvecklare är löjliga.

Om det ändå gick att skapa en singleplayer karaktär så skulle allt detta bannade kunna skippas. Då kunde de som vill förstöra spelupplevelsen få göra det så mycket de vill.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Moderator | Testpilot
Skrivet av koleny:

Tycker att patchen verkar bra förutom att pvp delen som blivit såpass försenas blir till och börja med dueller, som dom vill göra så simpelt som möjligt... Hur fan kan det ha tagit så pass lång tid isåfall? Man ska inte klaga men det känns som att de kunde slängt in dueller för länge sedan i alla fall. Vi får väl se vad det blir utav PVPen utöver duellerna

Har du överhuvudtaget hängt med nyheterna gällande PVP? Blizzard försökte skapa ett VETTIGT PVP läge, det här tog upp mycket tid och tillslut gav det upp på vad det just hade skapat och bara la till "dueller" tills dom ska göra ett försök till.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av HaxXt:
Skrivet av eddie the eagle:
Skrivet av Davwve:

Lite sent att komma med detta nu va.. Blizzard måste nog vara det mest sega företaget på att uppdatera och släppa saker till sina spel.

Eller, Valve är nog segare!

Var glad att de uppdaterar spelen överhuvudtaget, vissa företag skiter i att ens patcha spelet efter att ha släppt det.

Ja kanske spel som det går åt helvete för, men Diablo 3 och Blizzard har ändå en stor mängd spelare att hålla glada för framtiden och har verkligen budget att polera deras spel. Jag köpte ett spel för hela priset, men fick halva - skönt å få se lite pvp trots allt, väldigt sent dock...

Håller med dig, blizzard har fan jobbat med D3 i över 12 år nu. Och dom klarade inte av att släppa PvP förs än nu.. Helt otroligt dåligt!

Path of Exil som det bara är ca 20 personer som jobbar med det har på sju år fixat bra och fungerande PvP. Är knappt några buggar. Det patchas ständigt. Inga direkta problem med inloggning, anordnar tävlingar och leveling-races flera ggr i veckan. Bra optimering, ett lootsystem som fungerar, och där de droppar bra gear till ens karaktär. Så man är inte beroende av att köpa allt gear på Auction House (finns inget för den delen). Finns massa olika gems och items som gör att man kan ändra/förbättra sitt gear. Ett massivt passiv skill-tree där det finns över 1200 skill nodes, så möjligheterna är oändliga, ingens karaktär är den andras lik direkt.

Inte nog med de, den 23 januari blir det F2P och då släpper dom act 3 samtidigt. Och det är inget pay2win, utan det man betalar för är att man kan skapa fler karaktärer, mer plats i kistan, blodigare etc.

Så jag kan inte fatta att ett så stort företag som blizzard har misslyckats så fatalt med D3, när dom har haft över 12år på sig, och en enorm budget. Medans då Grinding Gear Games (som gör path of exile) kan klara av detta på mycket kortare tid, med mycket färre arbetare, och en väldigt liten budget!

Man blir fan mörkrädd..


signatur
Medlem

Diablo 3 var det mest välgjorda spel vid launch.

Said no one ever

Men bra att dem patchar ändå


signatur

May the force be with you.

Medlem
Skrivet av Davwve:

Håller med dig, blizzard har fan jobbat med D3 i över 12 år nu. Och dom klarade inte av att släppa PvP förs än nu.. Helt otroligt dåligt!

Path of Exil som det bara är ca 20 personer som jobbar med det har på sju år fixat bra och fungerande PvP. Är knappt några buggar. Det patchas ständigt. Inga direkta problem med inloggning, anordnar tävlingar och leveling-races flera ggr i veckan. Bra optimering, ett lootsystem som fungerar, och där de droppar bra gear till ens karaktär. Så man är inte beroende av att köpa allt gear på Auction House (finns inget för den delen). Finns massa olika gems och items som gör att man kan ändra/förbättra sitt gear. Ett massivt passiv skill-tree där det finns över 1200 skill nodes, så möjligheterna är oändliga, ingens karaktär är den andras lik direkt.

Inte nog med de, den 23 januari blir det F2P och då släpper dom act 3 samtidigt. Och det är inget pay2win, utan det man betalar för är att man kan skapa fler karaktärer, mer plats i kistan, blodigare etc.

Så jag kan inte fatta att ett så stort företag som blizzard har misslyckats så fatalt med D3, när dom har haft över 12år på sig, och en enorm budget. Medans då Grinding Gear Games (som gör path of exile) kan klara av detta på mycket kortare tid, med mycket färre arbetare, och en väldigt liten budget!

Man blir fan mörkrädd..

Klarade inte av att släppa PvP? Snarare så att dom var inte nöjd med hur PvP var och dom kastade allt dom utvecklat om just PvP och startade från scratch. Samma med utvecklingstiden, D3 skulle egentligen släppas ~2006 nånting men även den idén kastades till sjön och dom började om från början eftersom dom helt enkelt inte var nöjd med produkten.

Vad jag vet så patchas även D3 ca 1 gång i månaden, mer än så och det skulle bara vara jobbigt att ladda hem patcherna hundraelva gånger i veckan. Lootsystemet i D3 är på snudd perfekt och även i D3 droppar det bra gear till karaktären, vet inte hur du spelar D3 egentligen?
I D3 har du hundratals kombinationer på dina spells så om du vill vara unik så är det väldigt lätt att vara det.

Jag vet inte ens varför du tar upp pay2win? Allt du kan köpa i D3 är items, vilket du otroligt enkelt kan skaffa själv utan att spendera en enda krona(förutom inköpet av spelet).

Kan tyvärr inte yttra mig om PoE då jag inte sett det ännu.

Medlem
Skrivet av xLas:
Skrivet av Davwve:

Håller med dig, blizzard har fan jobbat med D3 i över 12 år nu. Och dom klarade inte av att släppa PvP förs än nu.. Helt otroligt dåligt!

Path of Exil som det bara är ca 20 personer som jobbar med det har på sju år fixat bra och fungerande PvP. Är knappt några buggar. Det patchas ständigt. Inga direkta problem med inloggning, anordnar tävlingar och leveling-races flera ggr i veckan. Bra optimering, ett lootsystem som fungerar, och där de droppar bra gear till ens karaktär. Så man är inte beroende av att köpa allt gear på Auction House (finns inget för den delen). Finns massa olika gems och items som gör att man kan ändra/förbättra sitt gear. Ett massivt passiv skill-tree där det finns över 1200 skill nodes, så möjligheterna är oändliga, ingens karaktär är den andras lik direkt.

Inte nog med de, den 23 januari blir det F2P och då släpper dom act 3 samtidigt. Och det är inget pay2win, utan det man betalar för är att man kan skapa fler karaktärer, mer plats i kistan, blodigare etc.

Så jag kan inte fatta att ett så stort företag som blizzard har misslyckats så fatalt med D3, när dom har haft över 12år på sig, och en enorm budget. Medans då Grinding Gear Games (som gör path of exile) kan klara av detta på mycket kortare tid, med mycket färre arbetare, och en väldigt liten budget!

Man blir fan mörkrädd..

Klarade inte av att släppa PvP? Snarare så att dom var inte nöjd med hur PvP var och dom kastade allt dom utvecklat om just PvP och startade från scratch. Samma med utvecklingstiden, D3 skulle egentligen släppas ~2006 nånting men även den idén kastades till sjön och dom började om från början eftersom dom helt enkelt inte var nöjd med produkten.

Vad jag vet så patchas även D3 ca 1 gång i månaden, mer än så och det skulle bara vara jobbigt att ladda hem patcherna hundraelva gånger i veckan. Lootsystemet i D3 är på snudd perfekt och även i D3 droppar det bra gear till karaktären, vet inte hur du spelar D3 egentligen?
I D3 har du hundratals kombinationer på dina spells så om du vill vara unik så är det väldigt lätt att vara det.

Jag vet inte ens varför du tar upp pay2win? Allt du kan köpa i D3 är items, vilket du otroligt enkelt kan skaffa själv utan att spendera en enda krona(förutom inköpet av spelet).

Kan tyvärr inte yttra mig om PoE då jag inte sett det ännu.

På mina 200 timmar som jag har lagt på D3 vara över 100 av dom är på min WD och Barb som är lvl60+ och under dom timmarna så har det droppat ett par byxor till barbaren som jag använder, och en hjälm till min WD som jag använder. Resten har jag fått köpa på AH utav guld som jag har fått grinda sönder. Så på 100timmar och bara fått 2 bra items till mina karaktärer tycker jag är ganska värdelös utdelning.

Det jag menade med Pay2win var att när PoE släpps och blir F2P så är det inget man behöver oroa sig över att folk kan köpa till sig gear.

Vad min upplevelse har varit av D3, så känns det som att blizzard har haft i bakhuvudet att det ska droppa kasst gear för att folk ska känna sig tvungna att köpa gear/guld i RMAH. För att annars så "kan" man inte få en bra karaktär.


signatur
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av koleny:

Tycker att patchen verkar bra förutom att pvp delen som blivit såpass försenas blir till och börja med dueller, som dom vill göra så simpelt som möjligt... Hur fan kan det ha tagit så pass lång tid isåfall? Man ska inte klaga men det känns som att de kunde slängt in dueller för länge sedan i alla fall. Vi får väl se vad det blir utav PVPen utöver duellerna

Har du överhuvudtaget hängt med nyheterna gällande PVP? Blizzard försökte skapa ett VETTIGT PVP läge, det här tog upp mycket tid och tillslut gav det upp på vad det just hade skapat och bara la till "dueller" tills dom ska göra ett försök till.

Ja, det jag syftar på är att denna duel, trackar inga stats eller någonting alls vilket kan inte varit speciellt svårt att fixa bra mycket tidigare än vad de gjort nu, känns som att de sparat detta som ett wildcard ifall den "stora" pvp delen "fallerar", vilket den gjorde.

Moderator | Testpilot
Skrivet av koleny:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av koleny:

Tycker att patchen verkar bra förutom att pvp delen som blivit såpass försenas blir till och börja med dueller, som dom vill göra så simpelt som möjligt... Hur fan kan det ha tagit så pass lång tid isåfall? Man ska inte klaga men det känns som att de kunde slängt in dueller för länge sedan i alla fall. Vi får väl se vad det blir utav PVPen utöver duellerna

Har du överhuvudtaget hängt med nyheterna gällande PVP? Blizzard försökte skapa ett VETTIGT PVP läge, det här tog upp mycket tid och tillslut gav det upp på vad det just hade skapat och bara la till "dueller" tills dom ska göra ett försök till.

Ja, det jag syftar på är att denna duel, trackar inga stats eller någonting alls vilket kan inte varit speciellt svårt att fixa bra mycket tidigare än vad de gjort nu, känns som att de sparat detta som ett wildcard ifall den "stora" pvp delen "fallerar", vilket den gjorde.

Men igen, dom la inte ner någon tid på att få denna lilla duel-pvp tillägg att vara bra. Blizzard la ner tid på ett ANNAT, STÖRRE och mer VETTIGT PvP-Läge när den inte blev som dom ville så la dom bara ut det här som en "liten lösning".


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Mest överhypade spelet 2012, och utan PvP som "fixas senare". Var väl sagt att det skulle vara med från början?

Seriöst, hur svårt är det att fixa PvP då? Dom har ju haft förbannat lång tid på sig.

12
Skriv svar