Hjälp med inspelning!

Medlem
Hjälp med inspelning!

Tja, Jag har börjat spela in när jag spela LoL men det hackar... Vet ej varför för jag har en Fps över 60. En del har sagt att jag skulle skaffa en SSD men man har ju kunnat spela in för med en vanlig hårdisk, Kan det vara Processorn? Skulle vara tacksam om någon kunde hjälpa mig.

Dator Specs
AMD-FX 6100
Radeon HD 7770
500gb hårdisk, 7200 RPM
8 gb minne

Medlem

Du behöver ingen SSD, jag spelar in på en vanlig Snigel disk utan problem.
Kan dock vara bra att ha en disk "dedikerad" disk att spela in på, dvs. Spel samt Windows på C: och sedan en D: disk som du spelar in på.
Vad använder du för program samt har du testat något annat program?


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Jomen precis, man måste spela in på en annan disk än den du spelar ifrån. Det är ofta där skon klämmer. Den orkar inte skriva filmerna och spela upp spelet samtidigt


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Mytacism:

Du behöver ingen SSD, jag spelar in på en vanlig Snigel disk utan problem.
Kan dock vara bra att ha en disk "dedikerad" disk att spela in på, dvs. Spel samt Windows på C: och sedan en D: disk som du spelar in på.
Vad använder du för program samt har du testat något annat program?

Camtasia studio8

Medlem
Skrivet av WildThing:

Jomen precis, man måste spela in på en annan disk än den du spelar ifrån. Det är ofta där skon klämmer. Den orkar inte skriva filmerna och spela upp spelet samtidigt

Men jag har en kompis som kan spela in utan att det hackar med 25-30 fps och med en singel hårdisk, det fattar jag inte :/

Medlem
Skrivet av Kozza:
Skrivet av WildThing:

Jomen precis, man måste spela in på en annan disk än den du spelar ifrån. Det är ofta där skon klämmer. Den orkar inte skriva filmerna och spela upp spelet samtidigt

Men jag har en kompis som kan spela in utan att det hackar med 25-30 fps och med en singel hårdisk, det fattar jag inte :/

Fast det är så mycket hårdvarumässigt som kan spela roll att det inte alls är konstigt att det är så. Sitter ni inte på exakt samma datorer så kan det bli skillnad Jag tror ändå att det skulle bli bättre när du skriver till en annan HDD.

FÖ så skulle jag rekommendera fraps istället för camtasia. Har aldrig gillat det programmet och har funnit att filerna den skapade alltid är överkrångliga (var iaf i äldre varianter). Det finns demos på fraps att testa om du vill se om det programmet funkar bättre.


signatur

Videomupp

Medlem

Använder MSI Afterburner till att spela in med inga problem

1
Skriv svar