Konsolernas förlust: 52 miljarder

Medlem
Skrivet av Banditen:

Jag menar inte att PC eller datorn ska försvinna,, jag menar att JAG tycker det känns som ett föråldrande koncept att sitta med en stor jäkla dator med monitor vid ett skrivbord. Finns det någon här på fullaste allvar som tror att vi sitter med en pc och monitor för att kunna spela eller surfa?

Sitter vid datorn? Jag ligger i sängen med tangentbordet i knät och stirrar på 120" projektorbild på väggen...

Medlem
Skrivet av Oneone:

Har över 90 köpta spel på steam och 5 på origin, så jag köper det som är bra piratar inte längre alls

http://steamcommunity.com/id/ankhman/games?tab=all

Samma här. Påtal om steam, det stör mig lite att jag använder Steam/Uplay och Origin..sen vet jag inte vad jag tänkt på, för av någon anledning har jag 2 Uplay konto. Skrev till Ubisoft och frågade om jag kunde få slå ihopa dom - men icke! Sura jävlar!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av bojaka:

Håller med lootcher Det skulle öppna upp för bättre PC-marknad!

Ja det vettefan. Vad exakt tror du skulle bli bättre med PC om konsollerna försvann?

Tro inte att dom "fördummade" spelen beror på handkontrollen. Det handlar om att spel i helhet har blivit populärare och mer mainstream, och precis som musik så är mainstream i regel rätt utslätat.
Men nu har ju den stora massan redan visat vad dom vill ha och spelen till PC är förevigt drabbade oavsett om konsollerna försvinner eller ej.

Medlem
Skrivet av Ichinin:
Skrivet av Banditen:

Jag menar inte att PC eller datorn ska försvinna,, jag menar att JAG tycker det känns som ett föråldrande koncept att sitta med en stor jäkla dator med monitor vid ett skrivbord. Finns det någon här på fullaste allvar som tror att vi sitter med en pc och monitor för att kunna spela eller surfa?

Sitter vid datorn? Jag ligger i sängen med tangentbordet i knät och stirrar på 120" projektorbild på väggen...

Skriv inte det i din profil på några dejtingsajter bara.

Medlem
Skrivet av Ichinin:
Skrivet av Banditen:

Jag menar inte att PC eller datorn ska försvinna,, jag menar att JAG tycker det känns som ett föråldrande koncept att sitta med en stor jäkla dator med monitor vid ett skrivbord. Finns det någon här på fullaste allvar som tror att vi sitter med en pc och monitor för att kunna spela eller surfa?

Sitter vid datorn? Jag ligger i sängen med tangentbordet i knät och stirrar på 120" projektorbild på väggen...

Man måste sitta på en pall, vid ett fyrkantigt skrivbord, bakom en lågupplöst skärm och en enorm illa dold kloss till datorlåda fattaruväl :D...
Finns det något behov en pc idag inte löser utomordentligt?
Om något är en konsoll låst, långsam och besvärlig i jämförelse, zero multitasking och styrd av tillverkaren


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av Golvis:
Skrivet av Ichinin:
Skrivet av Banditen:

Jag menar inte att PC eller datorn ska försvinna,, jag menar att JAG tycker det känns som ett föråldrande koncept att sitta med en stor jäkla dator med monitor vid ett skrivbord. Finns det någon här på fullaste allvar som tror att vi sitter med en pc och monitor för att kunna spela eller surfa?

Sitter vid datorn? Jag ligger i sängen med tangentbordet i knät och stirrar på 120" projektorbild på väggen...

Man måste sitta på en pall, vid ett fyrkantigt skrivbord, bakom en lågupplöst skärm och en enorm illa dold kloss till datorlåda fattaruväl :D...
Finns det något behov en pc idag inte löser utomordentligt?
Om något är en konsoll låst, långsam och besvärlig i jämförelse, zero multitasking och styrd av tillverkaren

Still though, det finns fördelar. Jag betalade 11000 för min dator, bara burken, och det för att kunna spela allt me bästa inställningar. Köpte den för typ ett år sedan. I maj kom Max Payne 3 och det kunde jag inte köra på högsta. Nästan, men inte helt.
En konsol får du för 2500-3000 och sen äre bara att dunka i skivan och spela.
Båda har sina fördelar...

Medlem

Ge min nästan latensfri 30-60 fps streaming till min tv/laptop/tablet/mobil så kan konsollerna ta och slänga sig i väggen.

Inaktiv
Skrivet av lootcher:

Om det ändå var så väl att konsollerna försvann.

+1
Spelkonsoller är enbart av ondo. De är ett taffligt försök av producentmaffian att försöka ta kontroll över oss konsumenter.
Tack vare denna maffia har vi fortfarande sunk-grafik i sprillansnya spel. Varför? Jo för att konsollena inte hänger med.
Heja Valve och deras Steam Box!
Och PCn givetvis.

Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Spelkonsoller är enbart av ondo. De är ett taffligt försök av producentmaffian att försöka ta kontroll över oss konsumenter.
Tack vare denna maffia har vi fortfarande sunk-grafik i sprillansnya spel. Varför? Jo för att konsollena inte hänger med.
Heja Valve och deras Steam Box!
Och PCn givetvis.

Så konsoler är dåligt men ett försök av Valve att "konsolifiera" PC-spelandet är bra? Hur tänker du där?

Risken att PC-utvecklare börjar koda för att passa "Steam Box" istället för den allra senaste hårdvaran måste väl finnas, eller?

Medlem

Ekonomin i världen har ju stagnerat, med statskriser här och var. Tror fan att det går sämre när folk inte har lika mycket pengar att slänga ut på underhållning.

Skriv svar