Medusan nu i Dota 2

Robot
Medusan nu i Dota 2

Senaste uppdateringen låter Valves Dota-satsning smaka på manasköld, pilregn och stenförbannelser.

#warcraft-iii-reign-of-chaos, #dota-2


Medlem
Medusan nu i Dota 2

coolt

Medlem

Vilken konstig nyhet. De har släppt ett antal av de "gamla" hjältarna med lagom mellanrum sedan spelet öppnades för allmänheten.

Hur kommer det sig att ni väljer att skriva en nyhet om en särskild hjälte nu helt plötsligt?


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Vad ovanför sa. Helt random med en dota 2 nyhet om en patch.

Medlem

Hampus ville väl göra årets första herosläpp speciellt.

Medlem

Om det blir lite kontinuitet i dota2 rapporteringen så är jag bara positiv, annars känns det ganska onödigt.

Jag har runt 10 nycklar som jag kan dela ut till folk som vill börja spela oxå, bara o skicka ett mess med eran mail så får ni en invite om dom inte redan tagit slut.

Medlem

Varför klaga? o.O

Bättre att dom aldrig pratar om dota2 mer?
Eller att dom kanske börjar nu ?=)

Medlem

Mer om Dota 2 tack

Medlem

Absolut är det bra reklam för dota 2
Såg bara en dota 2 nyhet och trodde det var något stort som jag missat men det var bara en vanlig patch ;<..

Har ca 15 keys om någon vill ha !

Medlem

har ca 10st beta keys att ge bort, bara skriva om någon vill ha.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Antar att nästa hjälte dom "kommer på" blir en slags demon med vingar och någonting i stil med 2 enorma bumerangliknande svärd...eller den kanske redan finns?

Rippoffen kanske är hela grejen med Dota, men det känns ändå lite underligt när ett annat företag gör den.

Medlem
Skrivet av Ender:

Antar att nästa hjälte dom "kommer på" blir en slags demon med vingar och någonting i stil med 2 enorma bumerangliknande svärd...eller den kanske redan finns?

Rippoffen kanske är hela grejen med Dota, men det känns ändå lite underligt när ett annat företag gör den.

Haha wait what?
Du är medveten om att Dota (Till Wc3) fanns långt innan Lol/Hon och alla andra "moba games" ?

Medlem
Skrivet av Ender:

Antar att nästa hjälte dom "kommer på" blir en slags demon med vingar och någonting i stil med 2 enorma bumerangliknande svärd...eller den kanske redan finns?

Rippoffen kanske är hela grejen med Dota, men det känns ändå lite underligt när ett annat företag gör den.

Så jävla blåst och okunnig att det är löjligt, brukar ej hoppa på folk men detta gör mig förbannad.

dota fanns först nästan alla heroes i lol och hon är ripoffs av dota.

LoL har tom konformerat detta, dock vart en av dom som arbetade på lol med och arbetade på dota men han gjorde inte speciellt mycket ska jag säga.

det vart icefrog som gjorde dota balanserat och competetive.

Medlem
Skrivet av Ender:

Antar att nästa hjälte dom "kommer på" blir en slags demon med vingar och någonting i stil med 2 enorma bumerangliknande svärd...eller den kanske redan finns?

Rippoffen kanske är hela grejen med Dota, men det känns ändå lite underligt när ett annat företag gör den.

Vad är underligt? De portar de gamla hjältarna från DotA till Dota 2.

Medlem

Ska FZ börja sända updates från Dota2 nu? Gillar det.


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

de som gjorde dota allstars gick väl vidare och startade riot ?
För tillfället spelar jag bara lol men tycker HoN är klart mycket roligare. Fastnade aldrig för Dota2, då jag tyckte HoN var överlägsen på alla punkter.

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Ender:

Antar att nästa hjälte dom "kommer på" blir en slags demon med vingar och någonting i stil med 2 enorma bumerangliknande svärd...eller den kanske redan finns?

Rippoffen kanske är hela grejen med Dota, men det känns ändå lite underligt när ett annat företag gör den.

Så jävla blåst och okunnig att det är löjligt, brukar ej hoppa på folk men detta gör mig förbannad.

dota fanns först nästan alla heroes i lol och hon är ripoffs av dota.

LoL har tom konformerat detta, dock vart en av dom som arbetade på lol med och arbetade på dota men han gjorde inte speciellt mycket ska jag säga.

det vart icefrog som gjorde dota balanserat och competetive.

Ditt inlägg var ju inte mycket att hurra över heller, visst kan vi skippa att vara otrevliga?

Medlem
Skrivet av schmuttah:

de som gjorde dota allstars gick väl vidare och startade riot ?
För tillfället spelar jag bara lol men tycker HoN är klart mycket roligare. Fastnade aldrig för Dota2, då jag tyckte HoN var överlägsen på alla punkter.

Stämmer till viss del (de är dock inte grundarna) "Some of their notable employees include Steve "Guinsoo" Feak, a former developer of the Warcraft 3 custom map Defense of the Ancients and Steve "Pendragon" Mescon, creator of the Defense of the Ancients fan site, DotA-Allstars.com. Riot Games also employs about a dozen former Blizzard developers, including Tom Cadwell" (tagit från wiki)

Icefrog (som var den sk main Developern) jobbar med Dota 2 dock , och här har vi en liten snippet till från wiki

"In October 2009, IceFrog was hired by Valve Corporation, leading a team in a project that he described as "great news for DotA fans" "

Lite mer "ontopic" på din post, Jag spelade väldigt mycket HoN under Betan (och gillade det skarpt, då Dota till Wc3 började bli lite -meh-).

Dock pluggade jag då, så hade inte precis pengar till att köpa det, även om det bara var några hundralappar, sen när de gick ut och sa "vi går F2p" så provade jag igen.
Men blev avskräckt pga deras microtransactions och "Här har ni några gratis heroes att prova, vi byter ut de varje vecka"

Medlem

Ska ni börja rapportera när det kommer en ny gubbe i alla mobaspel? I så fall kan jag meddela att på fredag släpps ny hjälte i HoN :). Skämt åsido så tycker jag det är en lite onödig nyhet då de som är intresserade av dota 2 och spelar det ser att medusa har anlänt när de loggar in. Vi som spelar andra mobaspel (i alla fall jag) är inte så intresserade. Känns som att denna nyhet saknar en målgrupp men det kanske bara är jag som tycker så.

Medlem
Skrivet av purjo:

Ska ni börja rapportera när det kommer en ny gubbe i alla mobaspel? I så fall kan jag meddela att på fredag släpps ny hjälte i HoN :). Skämt åsido så tycker jag det är en lite onödig nyhet då de som är intresserade av dota 2 och spelar det ser att medusa har anlänt när de loggar in. Vi som spelar andra mobaspel (i alla fall jag) är inte så intresserade. Känns som att denna nyhet saknar en målgrupp men det kanske bara är jag som tycker så.

Ja och vi som är intresserade av nya spel ser ju i steam eller annan spelbutik när spelen dyker upp, så varför skriva nyheter alls?


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Ok, borde förstått att jag skulle retat upp någon, det var dock inte min avsikt Inte heller hade jag LoL eller HoN i tankarna när jag sa att Medusan kändes som en "ripoff", utan WC3 själv. Var så länge sedan jag spelade DotA (och då bar a några gånger) att jag glömt dess historia.
Det som fick mig att skriva vad jag skrev var hur jag uppfattade karaktären Medusa. Lät som något nytt dom (Valve) kommit på, medans jag själv bara ser en kopia av Lady Vashj. Friskade upp mitt gamla minne efter jag skrev första inlägget och förstår såklart att alla karaktäter är hämtade/inspirerade från Warcraft universumet. Å andra sidan känns det fortfarande konstigt, och mer där till, att Valve får göra pengar på Blizzards karaktärer. Antar att det inte är hela sannaingen heller, då det i så fall skulle varit den riktiga Lady Vashj vi sett, inte "Medusan".

Hur som helst så har jag signat mig för en mölig betanyckel, ser ju riktigt trevligt ut

Medlem
Skrivet av miffot:

har ca 10st beta keys att ge bort, bara skriva om någon vill ha.

Jag tar gärna en

Medlem
Skrivet av Ladestam:
Skrivet av purjo:

Ska ni börja rapportera när det kommer en ny gubbe i alla mobaspel? I så fall kan jag meddela att på fredag släpps ny hjälte i HoN :). Skämt åsido så tycker jag det är en lite onödig nyhet då de som är intresserade av dota 2 och spelar det ser att medusa har anlänt när de loggar in. Vi som spelar andra mobaspel (i alla fall jag) är inte så intresserade. Känns som att denna nyhet saknar en målgrupp men det kanske bara är jag som tycker så.

Ja och vi som är intresserade av nya spel ser ju i steam eller annan spelbutik när spelen dyker upp, så varför skriva nyheter alls?

Så när ett nytt spel utannonseras så kan du genast se när det ska släppas och få all information om det på steams förstasida? I så fall får du gärna dela med dig om vilka inställningar du använder.

Medlem
Skrivet av schmuttah:

de som gjorde dota allstars gick väl vidare och startade riot ?
För tillfället spelar jag bara lol men tycker HoN är klart mycket roligare. Fastnade aldrig för Dota2, då jag tyckte HoN var överlägsen på alla punkter.

Inte riktigt. En av utvecklarna bakom DotA, Steve "Guinsoo" Feak, och Steve "Pendragon" Mescon (som skapade hemsidan dota-allstars.com) började jobba åt Riot ~2005.

Medlem
Skrivet av Ender:

Ok, borde förstått att jag skulle retat upp någon, det var dock inte min avsikt Inte heller hade jag LoL eller HoN i tankarna när jag sa att Medusan kändes som en "ripoff", utan WC3 själv. Var så länge sedan jag spelade DotA (och då bar a några gånger) att jag glömt dess historia.
Det som fick mig att skriva vad jag skrev var hur jag uppfattade karaktären Medusa. Lät som något nytt dom (Valve) kommit på, medans jag själv bara ser en kopia av Lady Vashj. Friskade upp mitt gamla minne efter jag skrev första inlägget och förstår såklart att alla karaktäter är hämtade/inspirerade från Warcraft universumet. Å andra sidan känns det fortfarande konstigt, och mer där till, att Valve får göra pengar på Blizzards karaktärer. Antar att det inte är hela sannaingen heller, då det i så fall skulle varit den riktiga Lady Vashj vi sett, inte "Medusan".

Hur som helst så har jag signat mig för en mölig betanyckel, ser ju riktigt trevligt ut

Valve, som anställt en av DotA-skaparna, får "göra pengar" på det DotA-skaparna skapat.

Blizzard har ingenting med DotA att göra.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Fan vad ni gnäller jämt

Medlem
Skrivet av Farris:
Skrivet av schmuttah:

de som gjorde dota allstars gick väl vidare och startade riot ?
För tillfället spelar jag bara lol men tycker HoN är klart mycket roligare. Fastnade aldrig för Dota2, då jag tyckte HoN var överlägsen på alla punkter.

Stämmer till viss del (de är dock inte grundarna) "Some of their notable employees include Steve "Guinsoo" Feak, a former developer of the Warcraft 3 custom map Defense of the Ancients and Steve "Pendragon" Mescon, creator of the Defense of the Ancients fan site, DotA-Allstars.com. Riot Games also employs about a dozen former Blizzard developers, including Tom Cadwell" (tagit från wiki)

Icefrog (som var den sk main Developern) jobbar med Dota 2 dock , och här har vi en liten snippet till från wiki

Stämmer inte. Icefrog tog över som ensam utvecklare av DotA efter att Guinsoo (och senare Nechius) upphörde att arbeta med modden.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Ender:

Ok, borde förstått att jag skulle retat upp någon, det var dock inte min avsikt Inte heller hade jag LoL eller HoN i tankarna när jag sa att Medusan kändes som en "ripoff", utan WC3 själv. Var så länge sedan jag spelade DotA (och då bar a några gånger) att jag glömt dess historia.
Det som fick mig att skriva vad jag skrev var hur jag uppfattade karaktären Medusa. Lät som något nytt dom (Valve) kommit på, medans jag själv bara ser en kopia av Lady Vashj. Friskade upp mitt gamla minne efter jag skrev första inlägget och förstår såklart att alla karaktäter är hämtade/inspirerade från Warcraft universumet. Å andra sidan känns det fortfarande konstigt, och mer där till, att Valve får göra pengar på Blizzards karaktärer. Antar att det inte är hela sannaingen heller, då det i så fall skulle varit den riktiga Lady Vashj vi sett, inte "Medusan".

Hur som helst så har jag signat mig för en mölig betanyckel, ser ju riktigt trevligt ut

Valve, som anställt en av DotA-skaparna, får "göra pengar" på det DotA-skaparna skapat.

Blizzard har ingenting med DotA att göra.

Utöver att det utvecklats med Blizzards egen map editor då? Jag har full föståelse för att han säljer spelkonceptet till någon annan, men mindre förståelser om det nu är så att han även inkluderar karaktärer som aldrig varit hans. Nu kanske Blizzard och Valve kommit överense om vad som är OK dem emellan dock. Och jag är inte heller så väldigt insatt i DotA2 än, men hoppas på att bli.

Medlem
Skrivet av Höglund:
Skrivet av Ender:

Antar att nästa hjälte dom "kommer på" blir en slags demon med vingar och någonting i stil med 2 enorma bumerangliknande svärd...eller den kanske redan finns?

Rippoffen kanske är hela grejen med Dota, men det känns ändå lite underligt när ett annat företag gör den.

Vad är underligt? De portar de gamla hjältarna från DotA till Dota 2.

Hrmmm, men är det inte lite konstigt ändå? DotA hjältarna är ju direkt tagna från Warcraft 3 och alltså inget de själva skapade. Därav är det ju faktiskt en Blizzard rip-off? Nu råkar det vara ruskigt grymma hjältar Blizzard skapade så jag förstår att man vill härma dom.

Säg att ett Mario-spel tillät mod-support och jag skapar en riktigt grym mod till det spelet. Sedan går jag över till ett annat företag och gör en uppföljare till min mod varav en karaktär är en klar Mario-kopia. Skulle det inte vara (för att citera Ender) "underligt"? Jag äger ju inte ett spels assets bara för att jag gjort en mod till det.

Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Ender:

Antar att nästa hjälte dom "kommer på" blir en slags demon med vingar och någonting i stil med 2 enorma bumerangliknande svärd...eller den kanske redan finns?

Rippoffen kanske är hela grejen med Dota, men det känns ändå lite underligt när ett annat företag gör den.

Så jävla blåst och okunnig att det är löjligt, brukar ej hoppa på folk men detta gör mig förbannad.

dota fanns först nästan alla heroes i lol och hon är ripoffs av dota.

LoL har tom konformerat detta, dock vart en av dom som arbetade på lol med och arbetade på dota men han gjorde inte speciellt mycket ska jag säga.

det vart icefrog som gjorde dota balanserat och competetive.

Har du läst hans inlägg? Hoppas Ender ignorerar detta korkade inlägg. Blizzard skapade alla hjältar, objekt, effekter osv. INTE DotA-skaparen. Det är därför hela situationen känns underlig.

Medlem

Jag har också ett antal Dota 2 keys om det är någon som är intresserad

123
Skriv svar