Förbokningsbonanza på Green Man Gaming

Robot
Förbokningsbonanza på Green Man Gaming

25 procent lägre pris på bland annat Bioshock Infinite, Aliens: Colonial Marines, Metro: Last Light och Crysis 3. Därutöver 20 procent lägre pris på några av förra årets bästa titlar.

#bioshock-infinite, #aliens-colonial-marines, #metro-last-light, #crysis-3, #company-of-heroes-2, #south-park-the-stick-of-truth


Medlem
Förbokningsbonanza på Green Man Gaming

Ja någon måste ju försöka konkurrera med Steam

Medlem

Finns en till voucher som ger 25% rabatt på preorders GMG25-XTYYZ-POSL1 utöver 20% vouchern för alla spel som finns i nyheten

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Ja någon måste ju försöka konkurrera med Steam

De är billigare än Steam. De kör med USD istället vilket gör det ännu billigare plus att där nästan alltid är voucherkoder med 20-30% av på nästan vilket spel som helst.

Medlem

GmG fångade min uppmärksamhet under deras julrea i alla fall. Kommer nog handla mer o mer där o mindre o mindre på steam.

Medlem

Nya spel är ALLTID billigast att köpa från GMG. Kommer ihåg när jag förbokade X-Com för runt 220 kr. Hade kostat det dubbla på Steam...

Medlem

Green Man Gaming fungerar hur bra som helst. Har iofs bara köpt en gång därifrån, Dead Island vid launch... det kostade $33.

Nästan hälften av vad det spelet kostade på andra platser.

Steam är en riktig blåsning för oss européer sedan dom bytte till €. Finns absolut ingen anledning alls att köpa därifrån.

Medlem

GMG har tydligen en deal med utgivarna där de får en del av kakan även vid försäljning av spel som någon sålt tillbaks till GMG. Tycker detta är riktigt smart, ettor och nollor försämras inte med tiden till skillnad från annat som man köper begagnat.

Även om de säljer nycklar till just Steam så tror jag detta kan bli en konkurrent till Steam, inte minst för att de använder sig av dollar istället för att basera priset på köparens valuta.

Medlem

Jag föredrar att handla från GMG och är alltid där jag kollar först efter priser när det är nått spel jag vill ha.
Men ibland är det G2Play.net som skiner, speciellt runt Halloween då jag förbokade FarCry 3 hos dem för 172kr och köpte Deus Ex HR för 34kr.

Medlem

Någon som vet varför Crysis 3 39.99$ i menyn, men när man kommer till checkouten kostar det 64.55$ exklusive vouchern? Eller ja, det står £39.99 = $64.55.

Medlem

Goddamnit... Jag köpte Aliens Colonial Marines därifrån för några veckor sedan jaja, iofs fick jag ungefär samma mängd tillbaka att handla andra spel för så jag ska väl inte klaga antar jag

Medlem
Skrivet av Stubben:

Någon som vet varför Crysis 3 39.99$ i menyn, men när man kommer till checkouten kostar det 64.55$ exklusive vouchern? Eller ja, det står £39.99 = $64.55.

Det är för att ea inte vill sälja till dollarpriser i europa.

En varning för gmg är att deras egna klient[capsule] är hemsk. Om man inte får steamkod till det spel man köper så skulle jag undvika dom. Jag har varit med om några spel som inte går att patcha därifrån då de inte installerar spelen utan bara lägger dom i en mapp, utan att skriva in det i registret, så spelet finns inte installerat.

Medlem
Skrivet av flyawaynille:
Skrivet av Stubben:

Någon som vet varför Crysis 3 39.99$ i menyn, men när man kommer till checkouten kostar det 64.55$ exklusive vouchern? Eller ja, det står £39.99 = $64.55.

Det är för att ea inte vill sälja till dollarpriser i europa.

En varning för gmg är att deras egna klient[capsule] är hemsk. Om man inte får steamkod till det spel man köper så skulle jag undvika dom. Jag har varit med om några spel som inte går att patcha därifrån då de inte installerar spelen utan bara lägger dom i en mapp, utan att skriva in det i registret, så spelet finns inte installerat.

Fast Capsule laddar väl bara ner alla spelfiler och så får man installera det själv? Så var det för mig med Far Cry 3 iaf. Och för Crysis 3 måste du har Origin så det är nog ingen fara.

Inaktiv

G2play.net är ca 70kr billigare än GMG på Bioshock Infinite. Faktum är att g2 piskar GMG på i princip alla spel.

Värt att nämna i artikeln när ni ändå har sådana sidor som nyheter.

Medlem
Skrivet av Segas:

G2play.net är ca 70kr billigare än GMG på Bioshock Infinite. Faktum är att g2 piskar GMG på i princip alla spel.

Värt att nämna i artikeln när ni ändå har sådana sidor som nyheter.

Dock så är GMG "legit" och det är inte G2play!

Inaktiv
Skrivet av jlarss:
Skrivet av Segas:

G2play.net är ca 70kr billigare än GMG på Bioshock Infinite. Faktum är att g2 piskar GMG på i princip alla spel.

Värt att nämna i artikeln när ni ändå har sådana sidor som nyheter.

Dock så är GMG "legit" och det är inte G2play!

Båda säljer nycklar? Hur är den ena mer legitim än den andra?

Medlem
Skrivet av Segas:

G2play.net är ca 70kr billigare än GMG på Bioshock Infinite. Faktum är att g2 piskar GMG på i princip alla spel.

Värt att nämna i artikeln när ni ändå har sådana sidor som nyheter.

Mm men g2play håller bara på med en massa skit. Skulle aldrig falla mig in att handla där. Bedrägerisida!

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av jlarss:
Skrivet av Segas:

G2play.net är ca 70kr billigare än GMG på Bioshock Infinite. Faktum är att g2 piskar GMG på i princip alla spel.

Värt att nämna i artikeln när ni ändå har sådana sidor som nyheter.

Dock så är GMG "legit" och det är inte G2play!

Båda säljer nycklar? Hur är den ena mer legitim än den andra?

Jo, för att GMG samarbetar med utgivare och har deras medgivande när det kommer till att sälja spelen. G2play säljer koderna av spel de har kommit över. Oftast ett enkelt sätt att veta om det är legitimt eller inte är att se om de säljer ryska kopior.

http://www.waroftherosesthegame.com/buy
Där ser du att GMG är med som återförsäljare t.ex.

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av jlarss:
Skrivet av Segas:

G2play.net är ca 70kr billigare än GMG på Bioshock Infinite. Faktum är att g2 piskar GMG på i princip alla spel.

Värt att nämna i artikeln när ni ändå har sådana sidor som nyheter.

Dock så är GMG "legit" och det är inte G2play!

Båda säljer nycklar? Hur är den ena mer legitim än den andra?

Därför att GMG har legitima nycklar, G2Play kan, som jag förstått det, ha nycklar som bryter mot licensavtalet på Steam.

Inaktiv
Skrivet av Amilo:
Skrivet av Segas:

G2play.net är ca 70kr billigare än GMG på Bioshock Infinite. Faktum är att g2 piskar GMG på i princip alla spel.

Värt att nämna i artikeln när ni ändå har sådana sidor som nyheter.

Mm men g2play håller bara på med en massa skit. Skulle aldrig falla mig in att handla där. Bedrägerisida!

Skrivet av jlarss:
Skrivet av Segas:
Skrivet av jlarss:
Skrivet av Segas:

G2play.net är ca 70kr billigare än GMG på Bioshock Infinite. Faktum är att g2 piskar GMG på i princip alla spel.

Värt att nämna i artikeln när ni ändå har sådana sidor som nyheter.

Dock så är GMG "legit" och det är inte G2play!

Båda säljer nycklar? Hur är den ena mer legitim än den andra?

Jo, för att GMG samarbetar med utgivare och har deras medgivande när det kommer till att sälja spelen. G2play säljer koderna av spel de har kommit över. Oftast ett enkelt sätt att veta om det är legitimt eller inte är att se om de säljer ryska kopior.

http://www.waroftherosesthegame.com/buy
Där ser du att GMG är med som återförsäljare t.ex.

g2play har fungerat ypperligt för mig ett par år, likaså för ett tiotal vänner - aldrig några problem, någonsin. Är det en rysk release framgår det väldigt tydligt ett par gånger innan ett köp är klart. Varje kod kommer skickad, inskannad, så jag har "originalet" oavsett vad som händer.

Medlem
Skrivet av Segas:

g2play har fungerat ypperligt för mig ett par år, likaså för ett tiotal vänner - aldrig några problem, någonsin. Är det en rysk release framgår det väldigt tydligt ett par gånger innan ett köp är klart. Varje kod kommer skickad, inskannad, så jag har "originalet" oavsett vad som händer.

Det gör det dock inte mer legitimt, bara för att man aldrig blivit stoppad för fortkörning innebär inte det att man inte bryter mot lagen.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Segas:

g2play har fungerat ypperligt för mig ett par år, likaså för ett tiotal vänner - aldrig några problem, någonsin. Är det en rysk release framgår det väldigt tydligt ett par gånger innan ett köp är klart. Varje kod kommer skickad, inskannad, så jag har "originalet" oavsett vad som händer.

Det gör det dock inte mer legitimt, bara för att man aldrig blivit stoppad för fortkörning innebär inte det att man inte bryter mot lagen.

Exakt så Jag har aldrig sagt att G2play inte fungerar, jag menade bara att om Steam och Origin skulle få sniff på att man har köpt där så finns risken att kontot ligger pyrt till.

Medlem

green man är ju helt jävla underbart, bra deals, vettig hemsida och har alltid funkat bra. Dock får man se upp ibland vilken klient man behöver till det spel man köper.


signatur

Jag hatar dina åsikter, och är beredd att döda för att slippa höra dem.

Medlem

Aha skickar ni faktura på den här nyheten eller?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Segas:

G2play.net är ca 70kr billigare än GMG på Bioshock Infinite. Faktum är att g2 piskar GMG på i princip alla spel.

Värt att nämna i artikeln när ni ändå har sådana sidor som nyheter.

Ska du handla från skumma butiker med stulna nycklar osv. är du ju fan dum på riktigt om du väljer g2play, finns fan så mycket billigare om man skiter i de morala aspekterna.

Medlem

handlat från g2play.se över 2år nu.. ingen anledning köpa av steam då ja bara går till steam och skriver in cd-keyn... har tjänat flera tusen på detta...

Inaktiv
Skrivet av Cane:
Skrivet av Segas:

G2play.net är ca 70kr billigare än GMG på Bioshock Infinite. Faktum är att g2 piskar GMG på i princip alla spel.

Värt att nämna i artikeln när ni ändå har sådana sidor som nyheter.

Ska du handla från skumma butiker med stulna nycklar osv. är du ju fan dum på riktigt om du väljer g2play, finns fan så mycket billigare om man skiter i de morala aspekterna.

Stulna nycklar? Sluta sprid en massa lögner...man undrar ju vem det är som är dum i huvudet här egentligen? Vad är det för patetisk attityd du kommer med? Sitter du verkligen och spelar tuff, eller vad fan är ditt problem?

Medlem

Köpt runt 7 spel på GMG och det har aldrig varit något problem :), kan bara rekommendera sidan men att man ska kolla först ifall det behöver Capsul eller ej. Har personligen bara köpt spel som funkar på Steam.

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av Segas:

G2play.net är ca 70kr billigare än GMG på Bioshock Infinite. Faktum är att g2 piskar GMG på i princip alla spel.

Värt att nämna i artikeln när ni ändå har sådana sidor som nyheter.

Ska du handla från skumma butiker med stulna nycklar osv. är du ju fan dum på riktigt om du väljer g2play, finns fan så mycket billigare om man skiter i de morala aspekterna.

Vad de antagligen har gjort är att köpa nycklarna till ett billigare pris. Steam tillåter inte att man köper spelen för annan valuta än den egna och om de upptäcker detta så är det ett avtalsbrott. Anledningen till att vissa spel är billigare i vissa länder beror på utgivaren (dock har Valve kört med detta på spel de utvecklat med) och är inget Valve styr över. GMG har som sagt var ett avtal med utgivaren så dessa nycklar är fullt legitima, G2Play verkar vara en gråzon.

Medlem

GMG är en av de bättre sidorna jag handlat från då de alltid har bra rabatter + att man betalar i USD! + att de har en väldigt bra support.
G2play litar jag inte på riktigt då man måste vänta på att få nyckeln från dem.


signatur

Styrelseledamot i Aesir Online Community Gaming
(Svensk/Norsk Spelförening) besök gärna oss på www.aoc-gaming.se

12
Skriv svar