Tolv timmar sportmarathon

Flakmonkey
Tolv timmar sportmarathon

Söndagar brukar vara den dagen i veckan då det är mest och bäst sport på TV. De stora fotbollsligorna brukar lägga de intressantaste matcherna då och det är ju även då som alla tävlingar i skidor, golf, alpint, etc brukar avgöras. Ingen söndag är emellertid inte den andra lik. Iband är det tre saker man vill se, ibland en och ibland är det ingenting som lockar en till TV-soffan. Ett par gånger per år inträffar också något som går utöver en vanlig sportsöndag. Det blir en dag då man kan spendera hela dagen framför TV:n och idag är en sådan dag.

Hittills idag har jag sett mitt älskade Liverpool förlora mot den bittra rivalen Manchester United i en intressant och spännande match vilket följdes av ett annat toppmöte mellan Arsenal och Manchester City som de sistnämnde tog rätt enkelt. Redan där har jag fyra timmar och för mig är det bara början.

Den stora sporten för mig just nu är ju nämligen amerikansk fotboll där slutspelet är inne på sin andra runda. Igår satt jag uppe till 03:00 och såg en fantastiskt spännande matchen mellan Denver Broncos och Baltimore Ravens som Ravens vann efter övertid. Då kunde jag tyvärr inte se den efterföljande matchen eftersom den var lite väl sen och jag var tvungen att gå upp rätt tidigt för att spela squash. Sån osis har jag som tur är inte inatt.

Lite godbitar från NFL

Just i detta nu sitter jag och njuter av kvällens första kamp där Atlanta Falcons leder mot Seattle Seahawks. Eftersom den börjar tidigt och därmed även slutar relativt tidigt så kommer jag kunna se dagens absoluta höjdpunkt för egen del och det är New England Patriots mot Houston Texans. "Mitt" Patriots är ju med Tom Brady i spetsen på väg mot ännu en Super Bowl.

Den matchen börjar runt 22 och ska vara klar 02-någonstans vilket innebär sport nonstop från 14 till 02 dvs 12 timmar. Toktrist tycker kanske många, alldeles alldeles underbart tycker jag

#blogg

Tolv timmar sportmarathon

Inget fel med att snöa in på lite sport ibland! Den enda sporten jag själv följer är F1, men årets F1-säsong drar ju inte igång än på några månader så just nu är det rätt lugnt med sporttittandet.

1
Skriv svar